Nowe listy zawodów

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 15 marca 2017, 11:08

Po pierwsze to dozorca już jest.

Po drugie nie wiem czy zawód kurtyzana/dziwka jest dobrym pomysłem. Jeśli już niech to będzie zawód opcjonalny, który gracz będzie mógł sam wybrać.

Po trzecie, ja bym jakoś usystematyzował zawody chociażby pod względem dodatków do parametrów. Gracz mógłby zdecydować, że taki to, a taki parametr ma za niski i wtedy losuje zawód z określonego przedziału, to czy on mu coś da to już zupełnie inna para kaloszy. Tak czy inaczej miałby przynajmniej jakiś niewielki wpływ na to kim ta jego postać była za młodu. Od profesji już bym tego raczej nie uzależniał, bo choć pewnie rzeczywiście mniej jest barbarzyńców akademików od barbarzyńców górników, ale nie zmienia to faktu, że profesja jest drogą życiową, którą np. postać może zdobyć w wyniku chociażby koneksji rodzinnych. Natomiast sam zawód to jednak w duże mierze przypadek.

Edyta: Pomysł dretcha też ciekawy zwłaszcza przy venaroskim systemie doboru umiejek. Wtedy postać miałaby szansę zdobywać umiejętności, które w jej profesji byłyby absolutnie niedopuszczalne. W prawdzie ja taką opcję dałem przy tworzeniu księgi profesji, ale tutaj występowałaby furtka dla zdobycia czegoś zupełnie wyjątkowego w danym fachu. Zdobycie takiego zawodu przy profesji, która już ma taką umiejętność skutkowałaby lepszą specjalizacją w zawodzie, a w przypadku zdobycia mistrza dawałaby podwójny bonus (jeśli byłoby to możliwe).

Edyta 2: pergamenik - to chyba tak zwał się ten co tworzył pergaminy.

Edyta 3: z ciekawych zawodów to jeszcze lichwiarz, oczywiście zawód klasy wyższej.
Ostatnio zmieniony 15 marca 2017, 11:22 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 15 marca 2017, 11:10

Niewolnik nie jako zawód, ale wynik w tabeli pochodzenia.

Tak. Też myślałem o tym, by w ramach zawodów można było podłapać zdolności profesjonalne. W końcu nie każdy uczeń czarnoksiężnika zostaje czarnoksiężnikiem.

Kto robił papier? Uciekło mi to słowo, a przecież pergaminów wszędzie pełno.
I tub na pergaminy.. hehe

Czegoj- w naszej rzeczywistości zawód to obecnie przypadek. Orchii do tego odnosić nie musimy.

Dziwka oczywiście za zgodą gracza.

Bardziej myślałem o opcji zebrania zawodów w jakieś klasy. Jakaś kontrola gracza tu jest potrzebna, żeby jeden wynik nie rujnował konceptu, a z drugiej strony, żeby nie było dopakowywania postaci. Stąd też pomyślałem, że niektóre dość szeroko ujęte zawody mogłyby dawać kilka modyfikatorów (tam gdzie zyskujemy umiejętność sprawdzaną rzutem na cząstkowe wartościkilku cech), ale gracz wybierałby jeden.
Ostatnio zmieniony 15 marca 2017, 11:19 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 641
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 155 times
Been thanked: 116 times

Post autor: Nanatar » 15 marca 2017, 16:54

Moja latorośl powiedziała rok temu że papież robi papier.
Niewolnik to nie zawód, tylko status w społeczeństwie. Chyba najlepiej przedstawia to imperium romanum. Gdzie w wiecznym mieście mieszkało więcej niewolników niż wolnych ludzi. Wydaje mi się że każdy może wymyślić sobie historię postaci jako byłego (lub nie) niewolnika. No i dziwka nie równa się kurtyzanie, czy gejszy.
Pozwoliłem ostatnio wybierać graczom zawody i o dziwo nie ma żadnego tkacza gobelinów, za to jest dwóch zielarzy i myśliwych. Nie tak prosto to zrównoważyć.
Na wszelki wypadek zmniejszyłem zawodom dodatki do biegłości, bo jeśli kowal powinien dostać bonus do siły (i to nawet większy), nie rozumiem dodatku do biegłości w młotach. Może krawiec powinien mieć dodatki do igiełki, a kucharz do noży, rolnik do wideł [nie chce mi się wymieniać dalej]. Bo raczej młot kowalski znacznie różni się od bojowego.
A wróżbitą, czy jak kto woli haruspikiem jest w świeci Orchii właśnie ASTROLOG!

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 15 marca 2017, 19:18

Co wy z tym zawodem niewolnika macie? Przecież pisałem, że statusu niewolnika brakuje moim zdaniem w tabeli losowania statusu społecznego (a nie w tabeli zawodów, czytać mnie tu proszę ze zrozumieniem).
Dziwka/kurtyzana zależnie od klasy społecznej. Nie sądzę, by dobrze urodzona i wykształcona panna oddawała się rolnikom, chociaż z drugiej strony... niemniej jednak byłoby to wyszczególnione.

Wiem o czym piszesz Nanatar. Wybacz Dretch, że przytoczę tu Twoją postać z profilu, może miałeś super szczęście, bo wszystkie idealnie pasują do gwardzisty i wzajemnie współgrają, ale mi się wydaje, że wybierałeś zawody bez losowania- ale może tak właśnie u siebie gracie i dlatego należy to ustalić, zanim rozpiszemy "bonusy" - zarządca niewolników +10 do bata..

Dlatego też chciałbym tę kwestię omówić już teraz i poznać Wasze zdanie. Żeby nie było samych katów/trenerów sztuk walki/akademików/medyków/zielarzy. Stąd wcześniejszy pomysł podziału na zawody klasowe, ale może macie inne?
Ostatnio zmieniony 15 marca 2017, 19:30 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
dretch
Reactions:
Posty: 660
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Post autor: dretch » 15 marca 2017, 21:56

Owszem, dzięki wyborze zawodów mogłem lepiej sklecić profil Postaci. Ostatecznie usunąłem pływaka i krawca ;)
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071

**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353

--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 15 marca 2017, 23:44

Ok. Niebawem podsumuję to wszystko. Będzie nieco inne, niż obecnie, ale powinno pogodzić różne możliwości.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 16 marca 2017, 10:55

dretch napisał(a):

Owszem, dzięki wyborze zawodów mogłem lepiej sklecić profil Postaci. Ostatecznie usunąłem pływaka i krawca ;)

Z ciekawości zajrzałem do tej postaci. No widzę, że pojechałeś dobierając nie tylko zawody, ale cechy. Widać rozterkę - dać +45 czy +50 z rzutu na k50. Kogo Ty oszukujesz :) jak nie samego siebie.

ŻYW 109; SF 190; ZR 101 (33); SZ 122 (40); INT 138; MD 163; UM 86; CH 86; PR 67; WI 50; ZW 3; EŻ 111; GN 52.

Z czystej złośliwości to rozpiszę:
Bazowa SF człowieka to 50 - > u Ciebie postać ma jej 190 czyli 50 + k100 (wynik rzutu 100!) + 40 (zawody / profesja) Grubo!
Bazowa ZR człowieka to 35 - > u Ciebie postać 101 czyli 35 + k50 (wynik rzutu pewnie ~40 ) + 21 (profesja / zawód?)
Bazowa SZ człowieka to 25 - > u Ciebie postać 122 czyli 25 + k50 (wynik rzutu pewnie 50! magia ) + 47 (profesja?) WTF ??? przerzuty k10 rozumiem?
Bazowa IQ człowieka to 60 - > u Ciebie postać 122 czyli 60 + k50 (wynik rzutu pewnie coś mniej niż 50, tylko gdzieś +42 ) + 20 ( + zawód )
Bazowa MD człowieka to 60 - > u Ciebie postać 163 czyli 70 + k50 (wynik rzutu pewnie 50! magia) + 20 ( + zawód ) i coś mi zabrakło , pewnie przerzuty przy losowaniu dla Zabójcy :) bo 23 punków mi brakuje...
CH i PR no powiedzmy że ok ale za to
Bazowa WI człowieka to 10 - > u Ciebie postać 50 czyli 10 + k50 (wynik +40 ) - ale znowu fart, ale tylko 40 na k50
Taa i te biegłości ;-)
Katan płakał jak widział takiego 0 POZ herosa

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 16 marca 2017, 11:13

Szykowal gona sparing z Pikusiem najwyraźniej. Dretch podobno losowal go w generatorze zabawnie by wyszło jakby się okazało że w Twoim Ghasta :D
Ja się nie przejmuje. Nie gramy dla złotych kaleson. Ot taka miniprzygoda dla frajdy. I to chyba tyle w temacie.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
dretch
Reactions:
Posty: 660
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 13:24
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Post autor: dretch » 16 marca 2017, 12:25

Nie bronie się w żaden sposób ;)

Poszalałem i to wiem [sic!]

tak na magrinecie postac z generatora

Aktualnie wylosowana postać:

TAN Ingdanu
RASA: Człowiek - mężczyzna; PROFESJA: Gwardzista / Zabójca; POZ: 0 / 0; CHAR: praworządny dobry; PD: 88
ZAWODY: Akademik Specjalista, Marynarz , Religioznawca , Fryzjer
NADNATURALNE:
UŁOMNOŚCI:
POCHODZENIE: Średnia Klasa Wyższa ; GOTÓWKA: 10 szt. zł.
WZROST: 183; WAGA: 73; WIEK: 31
ŻYW 109; SF 141; ZR 79 (79); SZ 83 (83); INT 107; MD 153; UM 70; CH 98; PR 81; WI 50; ZW 3; EŻ 97; GN 48
ODPORNOŚCI: 1-84; 2-74; 3-81; 4-73; 5-52; 6-56; 7-42; 8-43; 9-47; 10-28;
BROŃ: Brak
ZBROJA: ; OGR. - , -; OB. 29 (29); WYP. 0 / 0 / 0
CZARY: -
UMIEJĘTNOŚCI: -
HISTORIA:
Narodziny: zmagania, interesy
Wczesne dzieciństwo: wypoczynek, zwycięstwo
Dzieciństwo: zesłanie, zabójstwo
Młodość: strach, walka
Aktualnie: opieka, depresja
EKWIPUNEK:
Aktualne obciążenie [SF: 0] Wolna siła [ SF: 141 ]
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degenesis.com/character-en/i ... a6aa74c071

**
ECO - Stra?nik miejski Ostrogaru
http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=353

--
Je?eli pad?e?, szybko wsta?, bo jeszcze Ci dokopi?.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 16 marca 2017, 13:58

Kurczak - masz 153 MD - to jedyna cecha która ma dziwną wartość- pewnie nie masz cząstkowych rzutów :[ - chętnie bym zobaczył jak to generator wypluł.

Co do meritum tematu
Swego czasu na forum pojawiło się coś takiego:

Kwestia zawodów

i trochę się aktualne temat z tym starym pokrywa.


p.s.
aa widze Akademik specjalista podbił cechę w górę.
Ostatnio zmieniony 16 marca 2017, 14:04 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 16 marca 2017, 14:26

Pokrywa się. Zajmie mi to milion lat, ale to ogarnę. Prawie skończyłem klasę niższą, kiedy wrzuciłeś odnośnik...ehhh.. :D

Ale powoli tę górkę przetoczę.

P.S. Ujęcie tego w sposób alfabetyczny wcale nie jest wygodne.

P.S. 2 Jest tam masa błędów..
Ostatnio zmieniony 16 marca 2017, 16:52 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 16 marca 2017, 15:04

Koszalu a czy musi być akfabetycznie?
W oryginałach jest tak że jak turlasz yo wysoki wynik daje świetne zawody a niskie rzuty daja lipe. Przeważnie.
Nie lepiej zrobić alternatywny spis w tensam sposób? Wtedy rxucasz na początek by ustalić z której tabeli korzystasz i jedziesz.
Ostatnio zmieniony 16 marca 2017, 15:25 przez Suriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 16 marca 2017, 15:12

Zamierzam zrobić niealfabetycznie.

Mam jeszcze kilka wątpliwości. M.in czy nie podzielić tabeli na podzestawy, tzn np gracz chciałby nadać swojemu bohaterowi klimat "człowiek morza"- wówczas losuje z listy w której mamy rybaka, marynarza, galernika, bosmana, nurka ... a jeśli gracz ma ochotę na człowieka z miasta to losuje spomiędzy szulera, służącego, balwierza..

Przy okazji. Wylosowało mi się tak :)

EL Undcight

RASA: Gnom - mężczyzna; PROFESJA: Astrolog; POZ: 0; CHAR: neutralnie neutralny; PD: 46

ZAWODY: Płatnerz , Tłumacz , zawód niesamowicie rzadko spotykany

NADATURALNE:

UŁOMNOŚCI: tchórz, samotnik, jednoręki

POCHODZENIE: Średnia Klasa Średnia ; PRZEDROSTEK: EL; DOCHÓD: 47

WZROST: 121; WAGA: 78; WIEK: 68

ŻYW 100; SF 110; ZR 53; SZ 30; INT 131; MD 116; UM 74; CH 63; PR 59; WI 79; ZW 1; EŻ 82; GN 46

ODPORNOŚCI: 1-98; 2-29; 3-72; 4-32; 5-46; 6-40; 7-45; 8-28; 9-28; 10-57;

BROŃ: Brak

ZBROJA: ; OGR. - , -; OB. DAL 8 ; WYP. 20 / 20 / 20
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 16 marca 2017, 15:30

Te ułomności mają sens. W momencie jak stracił rękę to....
No i pewnie Surelion obiecał mu że mu ta ręka kiedyś odnośnie.

Czy to znaczy, ze do zakresu bóstwa muszę dodać zdanie o opiece nad kalekami, ehhhh...
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 17 marca 2017, 10:55

A i jeszcze taki link ze wspomnianego wątku żebyście nie wymyślali koła:

ODPOWIEDZ