Wyznawcy Sureliona- techniczny

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 18 marca 2017, 05:13

On nie musi nic wiedzieć, czy umieć, ale MUSI być wiarygodny. W innym wypadku musimy reszcie zrobić INT niższe od INT półboga.

Tu pytanie do innych- czy to faktycznie ma być groteska, czy coś poważnego.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 18 marca 2017, 09:59

No ja też jestem zdecydowany na powagę.

Jak symbol proponuję tradycyjnie:
Obrazek

Mogę to przerobić na modę kryształową. Ewentualnie jako medalion, może być sama zawieszka zębatego kółka.

TAJEMNY SYMBOL IDENTYFIKACJI: może być podobny do symbolu tatuaż lub własnie zębatka na łańcuszku lub rzemyku.

ZNIENAWIDZONE RASY: proponowałbym własnie Uruków, jako Ci którzy zdecydowanie chcą zachować istniejący porządek.

Jeśli zdecydujesz się Suriel na poważne bóstwo, to biorę kapłana. Jeśli natomiast ma być to groteska to biorę złodzieja. Szkoda się narażać.
Ostatnio zmieniony 18 marca 2017, 10:13 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
deliad
Reactions:
Posty: 3638
Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
Has thanked: 5 times
Been thanked: 52 times

Post autor: deliad » 18 marca 2017, 11:19

Suriel masz być wyzwolicielem uciśnionych. Masz być nadzieją dla pognębionych. Masz być latarnią wskazującą drogę niewidomym. Masz być natchnieniem.

Podsumowując masz być jak William Wales.

Suriellon - bóg wynalazców, techniki,zakazanej wiedzy magicznej i alchemicznej. Krzewicielem postępu.

Mamy pójść za tobą choćby do Labiryntu Śmierci.

Nie chcę groteski. Chcę zmieniać świat. Dasz radę?

Jak dal mnie powinieneś stworzyć postać taką jaką będzie ci grać najprzyjemniej np. gnomem wynalazcą. Półolbrzyma sobie daruj jeżeli cię ogranicza.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 18 marca 2017, 11:19

Od samego początku nastawiony byłem na poważną rozgrywkę. Moja presja na Suriela, aby wybrał półolbrzyma miała swe źródło nie w chęci ośmieszenia Sureliona, tylko w przeświadczeniu, że etos mędrca/maga dla półolbrzyma był niezwykle klimatycznym pomysłem właśnie z powodu magicznego upośledzenia tej rasy. Jaki większy wyłom w skostniałym systemie mógłby zaistnieć, jeśli nie półolbrzym patronujący wolnej i nieskrępowanej magii? Ale koniec końców podzieliłem zdanie Koszala, że Suriel musi czuć pewien komfort z gry własną postacią, więc jeśli półolbrzym się nie nadaje, to już nie będę go lansował.

Wobec sugestii Suriela, że ewentualny półolbrzym miałby niebezpiecznie niskie współczynniki strategiczne, miałem w zanadrzu pomysł, by w procesie kreacji bohatera Suriel mógłby przelać do 40 pkt. na UM oraz/i MD zabranych z dowolnych innych cech (np. z ŻYW lub SF) - w końcu rdzeń projektu musiałby być ponadprzeciętny i sądzę, że każdy gracz poszedłby bez problemu na taką ugodę dla półboga. Ale to tylko luźna sugestia.

Co do opisu boga, rozpiszę później szerzej swe sugestie, a na początek chciałbym tylko zaproponować zmianę przydomka. Szary? Jaki Szary? Jedyną akceptowalną opcją jest Świetlisty, Surelion Świetlisty!

Co zaś do samej gry, to myślę, że właśnie otwarliśmy zupełnie nową furtkę do kreacji świata KC. Co tam furtkę, wrota do Labiryntu! Myślę, że przed nami naprawdę sporo pracy do włożenia w poszerzone zasady dla profesji półbogów - i myślę, że będzie to bardzo twórcze inspirujące wyzwanie. Za przykład użyję choćby koncept Czegoja, by zagrać kapłanem Sureliona. AS chyba nigdy nie myślał głębiej nad takim aspektem rozgrywki. Co na przykład z testem ZW dla kapłana, jeśli znajduje się w obecności czczonego półboga? W tradycyjnym przypadku musi rzucać na ZW, by bóg zauważył go z wysokości innego Planu, ale teraz niekoniecznie - jeśli sytuacja wymaga testu ZW w obecności półboga, czy test taki jest automatycznie udany? Mam takich pytań i hipotetycznych sytuacji znacznie więcej, więc bez obaw, będziemy mieli o czym dyskutować co najmniej przez rok!

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 18 marca 2017, 11:26

Powaga , zdecydowanie groteska to nie moja piaskownica, natomiast nie mam nic przeciwko temu aby Surelion w pakiecie startowym dostał zdolności nad naturalne np niezwykle uzdolniony magicznie i niezwykle inteligentny .

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 18 marca 2017, 13:20

Kryjąc się pośród skał z zaciekawieniem obserwowali rozgrywającą się nieopodal krzątaninę dziwnie zachowującej się gromadki obcych. Ludzie, orkowie, kilku krasnoludów rozpakowywali przywiezione towary wokół mocno dotkniętych upływem czasu ruin kamiennej twierdzy. Młody śnieżny elf, początkowo niezwykle poruszony całą sytuacją parsknął nagle śmiechem widząc nieporadność przybyszy i czynione przez nich widowisko niewyczerpanej fali upadków, przewrotów, narzekań i pomstowania na naturę. Szaman, którego sprowadził jak tylko odkrył obecność Innych nie podzielał jego humoru, ale też i nie wydawał się nadto przejmować zjawiskiem.
- Przetrwają tu zimę. Może dwie. Tak jak i wcześniej bywało- rzekł Starszy i powolnym krokiem zaczął wycofywać się z punktu obserwacyjnego. Nim ruszył w powrotną drogę rzucił jeszcze surowe spojrzenie ku młodemu łowcy- Trzymaj się od nich z daleka.
Jareh przytaknął czując w głębi serca, że ciekawość nie pozwoli mu odpuścić tak fascynującego spektaklu.

[center]***[/center]

Minęły kolejne trzy zimy, jednak obcy nie odeszli. Przybyło ich czterokrotnie więcej i stopniowo poczęli zapuszczać się coraz bardziej odcinając plemię śnieżnych elfów od łowisk i terenów łownych. W tym czasie doszło nawet do kilku spotkań przybyszy i członków plemienia, jednak na polecenie Rady Starszych unikano rozmów i wszystkie spotkania kończyły się ucieczką i gubieniem tropów. Budziło to pewien tłumiony bunt wśród młodych wojowników o gorącej krwi, a także narastający niepokój pozostałych członków plemienia, jednakże opinia Rady pozostawała niewzruszona- wkrótce nadejdzie sroga zima i przepędzi obcych, otwarty konflikt przyniesie jedynie nieszczęście..
Tymczasem Jareh skrycie podchodził obcych, ze zdziwieniem odkrył, że ich mowa jest bardzo podobna do sekretnego języka, którego uczył go starszy brat, nim w atmosferze skandalu wygnany został z plemienia. Jareh rozumiał mowę obcych, zdołał podsłuchać nawet imiona kilku z nich. Z nieskrywaną fascynacją śledził kolejne zadziwiające zachowania tych spośród nich, którzy wbrew temu, co sądził o świecie dysponowali podobnymi Elma Pai mocami, a jeden z nich być może nawet potrafił tyle, co Starszy. Prócz tego obcy coraz lepiej radzili sobie z zimą. Ruiny zaczęły przybierać splendoru i dostojeństwa, a rozwiązania poczynione za pomocą dziwnych narzędzi powoli ujarzmiały wymagania stawiane w tym miejscu przez naturę.
Sroga zima wreszcie uderzyła, lecz obcych zabrała ze sobą nie więcej niż śnieżnych elfów. Chwilami nawet zdawali radzić sobie lepiej z surowością mrozu i głodem, niż rdzenni mieszkańcy krainy. Z pomocą skomplikowanych narzędzi wznosili potężne konstrukcje, a i potężna magia nie była im obca. Któregoś wieczoru przy ognisku Jareh zapytał otwarcie, dlaczego nie nawiązać kontaktu z obcymi i nie poprosić ich o podzielenie się sekretami.
Cięgi, które wtedy otrzymał na dwa miesiące przykuły go do posłania.
Kiedy całkowicie wydobrzał początkowo bacznie obserwowano jego kroki, zaś któregoś razu Starszy zabrał go na wyprawę ukazując ogromną połać wykarczowanego przez obcych lasu. Jareh i wówczas przytaknął głową opiniom Starszego, lecz i wtedy serce jego nie zgadzało się z tymi słowami. Urodził się i żył pośród natury, lecz nigdy nie dano mu wyboru.
Postanowił wzorem wielkiego przodka Minyaelina, który wbrew Radzie Starszych podjął decyzję w wyniku, której plemię przetrwało wykazać się podobną jemu mądrością i dokonać rzeczy niemożliwej- odkryć sekrety obcych.
Jeszcze tego samego wieczoru podkradł się do obozu obcych. Choć nigdy nie rozmawiał z żadnym z nich, znał przecież imiona kilku i widział niejednokrotnie jak przyjacielscy względem siebie się wydawali. Znając ich język, prowadzony ręką przodków był przekonany o powodzeniu swej misji.
Natknął się na nią przypadkiem, wewnątrz obozu. Stanął jak wryty nie spodziewając się zobaczyć w tym miejscu istotę tak niewyobrażalnie piękną. Niemal zderzył się z nią wychodząc zza zaułka. Zamilkła, podobnie jak on rozdziawiając ze zdziwienia usta. zafascynowany urodą nieznajomej wyciągnął dłoń, by dotknąć jej lica. Krzyknęła, odepchnęła go. Uciekł.

[center]***[/center]

Obudziły go krzyki współplemieńców. Choć wydawało się to niemożliwe przybysze najwyraźniej ruszyli jego tropem i wczesnym świtem wśród trzaskających z jasnego nieba gromów, kanonady strzał i głodnego ognia spadli na spokojną osadę niczym stado wściekłych wilków..

Jareh przetrwał. Musiał jednak uciekać nim współplemieńcy zrozumieliby, co właściwie zaszło.
Świat przyniesiony przez przybyszy zrodził jednak w jego sercu nienasycone pragnienie pojęcia ich sekretów, jak i olbrzymi bunt przed chowaniem się przed cywilizacją. Nie wiedząc dokąd, na oślep ruszył ku miejscu, z którego przybyli, a którego nazwę posłyszał kiedyś w ich rozmowach.

Ostrogar. Stolica Stolic. Centrum Cywilizacji.

Po prostu musiał wiedzieć.
Zatem śnieżny elf. Wojownik, lub łowca.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 19 marca 2017, 01:21

[center]Surelion Szary[/center]

Liczba wiernych: ??

Bóg bóg zakazanej wiedzy magicznej i alchemicznej, wynalazców i techniki. Krzewiciel postępu. Jest też zwany Ukrytym Bogiem. Malkontent negujący sztywne zasady i reguły działania magii. Dąży do tego by wszyscy śmiertelnicy mogli mieć do niej równy dostęp, tak samo jak do innych sekretów skrywanych przez niektórych bogów (np. zaawansowanej techniki).

PRESTIŻ: prastare bóstwo znane w czasach praorchijskich. Został uśpiony mniej więcej w okresie przejmowania władzy przez Katana, który za zgodą innych bogów zniszczył ostatnie miejsce jego kultu. Ostał się jednak jeden sarkofag pod Ostrogarem, przypadkiem czy celowo zostawiony przez Katana. Obecnie wraca na Orchię po przebudzeniu.

SYMBOL: klucz symbolizujący otwarcie bram do zakazanej wiedzy

Obrazek

AWATAR: przybrał ciało elfa, który odczytał zakazane napisy na starożytnym sarkofagu boga.

CECHA SZCZEGÓLNA AWATARA: (do dopracowania)

CHARAKTERYSTYCZNE MOCE: (do rozwinięcia)

ULUBIONA OFIARA WYZNAWCÓW: przekazanie zakazanej magicznej wiedzy (np. czaru lub przedmiotu) albo propagowanie zakazanej techniki i wiedzy.

ULUBIONE RASY: wszelkie kreatywne i otwarte na nowe rasy, typu ludzie, gnomy.

ZNIENAWIDZONE RASY: głownie rasy podtrzymujące istniejący stan rzeczy, nie zezwalające na zmianę typu Uruk-Hai

ŚWIĄTYNIE: wszelkie sekretne miejsca, w szczególności te podziemne są świetnym miejscem na świątynię Ukrytego Boga. Na dzień dzisiejszy nie wiadomo jak wyglądały jego miejsca kultu niegdyś.

KLERYCY: na dzisiaj brak

MODLITEWNA POZA: pozycja lotosu sprzyjająca kontemplacji wiedzy

TAJEMNY SYMBOL IDENTYFIKACJI: jako ukryte bóstwo miał ich wiele w przeciwieństwie do innych bogów. Przeważnie wiązało się z dotknięciem klucza posiadanego przez wiernego czy to w postaci naszyjnika czy innej.

PROFESJE: ulubione: każda kreatywna magicznie bądź technicznie profesja, zwłaszcza alchemik, wynalazca itp. Nie lubi skostniałych profesji podtrzymujących istniejący porządek np. rycerzy i innych strażników praw.

ZAKONY I PARAMILITARNE FORMACJE WYZNAWCÓW: kiedyś Legion Ukrytego, kilku tysięczna, wielorasowa organizacja działająca w sposób skryty o nieco anarchistyczny nastawieniu. Obecnie jedynie kilku wiernych w najgorszej dzielnicy Ostrogaru.

OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BOGA:
Bóstwo przekazujące wszelką zakazaną wiedzę śmiertelnikom. Głównie dotyczy to magi oraz kwestii z nimi związanymi ale także wiedzę techniczną. Uważa, że bogowie nie powinni zatrzymywać sekretów i wiedzy wyłącznie dla siebie albowiem powodują w ten sposób zatrzymanie w miejscu rozwoju świata. Jest za przekazaniem wiedzy śmiertelnikom celem dalszego rozwoju. Uważa to za jedyny naturalny stan wiedzy. Istniejący stan rzeczywistości ma Orchii uważa, za niesprawiedliwy i powodujący zachwianie równowagi. Utrzymywanie w niewiedzy śmiertelników, nakładanie na nich boskich praw i obowiązków trzymających w ryzach, uważa za zniewalanie śmiertelnych.

Nie posiada jednolitych świąt ani obrządku. Praktykuje się za to specjalny rytuały inicjacyjny. Polega on zwykle na podaniu kandydatowi specjalnego płynu, oraz zakazanych inkantacji. Jest to śmiertelnie niebezpieczna substancja wzmocniona czarami, która wzmaga wrodzone zdolności magiczne istoty, która go zażyła. Nie wiadomo, co dzieje się z nią pod jej wpływem, gdyż wszyscy, którzy przeżyli inicjacje są zobowiązani pod karą śmierci do nie ujawniania tajemnicy obrzędu*. W dzisiejszych czasach nie nastąpiła jeszcze żadna inicjacja tego typu ze względu na brak substratów do jej sporządzenia.

Mottem kapłanów są słowa: bóstwo nie ma jeszcze kapłanów.

Cechy premiujące najgorliwszych wyznawców:

Bóg powstał z letargu, na tym etapie nie posiada jeszcze mocy obdarowywania wiernych zdolnościami. Ale w starych annałach jest napisane że potrafił:

1. Obdarzyć wiernego możliwością rzucania czaru. Jednego z dowolnej profesji jednak wykorzystując PM tylko i wyłącznie z własnej żywotności.

Draft powyżej, mamy czas do 10Poz dookreślić szczegóły wspólnymi siłami. Dzięki za pomoc, jak widać skorzystałem z prawie wszystkich rad. Tylko symbol nie został przyjęty jako zębatka(ma być klucz choć nie koniecznie ten), sorry Czegoj nieco za bardzo techniczne i steampunkowe IMHO.
Zostaje Surelion Szary, albowiem bóstwo ukryte się nie może świecić. Poza tym szarość to kolor żelaza, ołowiu, zębatek...

Poniżej statsy, nie przerażać mi się tu:

[center]SURELION[/center]

RASA: Elf - mężczyzna; PROFESJA: Półbóg; POZ: 0; CHAR: neutr. neutr. ; PD: nie liczono
ZAWODY: nie losowano jeszcze
NADATURALNE: brak
UŁOMNOŚCI: jednoręki*
POCHODZENIE: Wyższa Klasa Wyższa ;
DOCHÓD: 157 szt zł

WZROST: 175; WAGA: 57; WIEK: 120+
ŻYW 98; SF 82; ZR 66 (88); SZ 62 (82); INT 138; MD 108; UM 81 (108); CH 115; PR 67; WI 69; ZW 9;

ODPORNOŚCI:
Bfiz 25
Bp 37

Biegłości Drajiko bgł 62/ 76 TR Op 2 At-1 SKUT 62ob
Biegłości Kije bgł 76/ 90 TR Op 3 At-3 SKUT 80ob

Zbroja Kurtkowo Metalowa OGR. -; 1/2 WYP 40/80/65 Obr +11

Obrona Bliska 53 z kijem
Obrona Daleka 27
* Jednoręki - druga ręka wykształciła się w postaci kikuta, co oznacza, że SZ, ZR, UM są niższe o 1/4 ponadto uniemożliwia to walkę broniami półtoraręcznymi i dwuręcznymi

Amulet zwany Kluczem Sureliona

Obrazek

Wykonany z przedziwnego materiału o wyjątkowej wytrzymałości*. Wygląd a jak przedziwny klucz, z motywem florystycznym typowym tematem dla elfickiego wykoanania. Posiada niewielki drążony kamień Kordieryt, to on jest źródłem mocy amuletu. Kiedy Klucz jest wystawiony na światło dzienne, drobne trybiki i zapadki zaczynają się bezdźwięcznie poruszać. Amulet się ładuje.
Cechy na bazie materiału Koszala o amuletach)
*Tytan albo inszy stop wyprzedzający o epokę poziom technologi, wyprodukowany magicznie. Szczegóły pozostawiam MG. )
Ostatnio zmieniony 19 marca 2017, 21:58 przez Suriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 19 marca 2017, 12:50

Zdecydowanie wybieram złodzieja. Za kapłana podziękuję.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 19 marca 2017, 15:17

Mam osobiste wyzwanie na przyszłość.

Mechaniczna ręka dla Sureliona zasilana magią.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 19 marca 2017, 16:40

Nie zrobiłem sobie gnoma z zębatkami w emblemacie bo od czasu SOKu mam jakaś niechęć do tych stworzeń.
Mam czas do 10Poz by wyklarowac jednoznacznie etos. I nie zamierzam się spieszyć. Wbrew pozorom zrobienie spojnego spojrzenia na rzeczywistość przez oczy boga, nie jest rzeczą łatwą.
Mam też propozycję dla graczy. Może dodamy po jakiejś niewielkiej pozytywnej cesze specjalnej. Np nie wiem. Dodatkowe autorskie zaklęcie albo możliwość wyboru jednego zawodu z losowanych.By ubarwic postać i stworzyć kogos wyjatkowego.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 19 marca 2017, 17:45

Albo którąś z profesjonalnych zdolności kasty czarodziejskiej, może oprócz rzucania zaklęć.
A jeśli rzucanie czarów- to tylko jeden i to czerpiąc z własnej żywotności.
Malauk winien mie? opisan? w bestiariuszu cech? specjaln?- Malauckie szcz??cie.
Opis- masz szcz??cie, jeste? Malaukiem.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 19 marca 2017, 17:46

Czegoj, namawiam nakłaniam i proponuję . Zrób sobie wynalazcę. To naprawdę dobry pomysł jeśli cię do nich ciągnie i świetnie by uzupełnił drużynę.

Jęlsi nie masz czasu lub zdolności by stworzyć profkę oprzyj się na alchemiku.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 19 marca 2017, 17:47

Koszal właśnei wymyśliłes zaje... fajną cechę jaką mógłbym obdarzać wiernych śmiertelników.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 20 marca 2017, 01:15

Jeśli idzie o moją postać to już na wstępie będzie ciekawy temat. Mianowicie jako astrolog sam w sobie nie mam możliwości rzucania czarów. Dopiero po udanej (i zauważonej) modlitwie będę mógł być obdarzony przez boga umiejętnością rzucania czarów. Ponieważ znam imię Sureliona mógłbym się do niego modlić, niestety jeszcze nic nie wiem o ulubionej ofierze a nie ma także świątyń które są miejsce do rozmowy z bogiem. Dlatego wyruszę aby stanąć przed jego obliczem osobiście i poprosić go o dar umiejętności posługiwania się magią.
Tylko tu jest jeden szkopuł mianowicie, aby obdarować mnie mocą Surelion musi udanie rzucić na samowiarę i samozauważenie (jeśli nieudane to grozi nam Tabela Upomnień Boskich) oraz być niezauważonym przez inne Bóstwa z 1% (tu grozi Tabela kar boskich). Więc jest to dosyć ryzykowne (inaczej mówiąc samobójcze) ale mam nadzieję, że Surelion da radę, w przeciwnym przypadku będzie w drużynie astrolog nie umiejący rzucać czarów.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 20 marca 2017, 02:44

NAZ. El Saar Sansar; Rasa: reptillion - mężczyzna; WIEK.36; ASTROLOG;Poz.0; Charakter: prawo-neutralny;
ŻYW 168; SF 143; ZR 35(35); SZ 42(42); INT 98; MD 115; UM 94; CH 57; PR 26; WI 75; ZW 5;
Odp.w%:1-87; 2-75; 3-66; 4-44; 5-34; 6-59; 7-49; 8-39; 9-29; 10-54; AM 0%;
BROŃ*: laska - kij gruby długi-Bi.43%; TR 61%; op. 3; RANY 62(49)ob ; OB-22; SP B/-; AT (3)
ZBR.: z.Ub.p.g.; OGR. - , -; OB.BL/DAL 49/27 %; WYP. 75 / 95 / 110

NIŻSZA KLASA ŚREDNIA (NKŚ)
miejsce urodzenia bliżej nie znane

Wzrost: 173 cm
Waga: 59 kg

zawody:
żebrak, tragaż

zdolności nadnaturalne:
poliglota

ułomności:
bezlitosny, arcyułomność (skąpiec, ryzykant, szpetny)

majątek:
120 zł w banku (reszta ze sprzedanego majątku)
przy sobie 14 szt. złota , 107 szt. srebra (sakiewka1: 7 szt. złota, 43 szt. srebra. , sakiewka2: 7 szt. złota, 64 szt. srebra.)



ekwipunek:
*znaleziony sznurek 1 m
księga magiczna średnia (OBJAWIENIE NATURY ISTOTY/PRZEDMIOTU)
koń juczny (udzwig 760) + sakwa końska x 2 + siodło końskie + uprząż
w sakwach:
Hubka i krzesiwo (41 porcji)
Żelazna racja x 10
torba podróżna (poj 40 SF) x 2
namiot (2 osobowy)
komplet do pisania
koc
karta pergaminu x 5
flakon "adar sor" (do pisania czarów 9 por.)
Lina cienka (do 400 SF) 10m

Od 0 - go poziomu Astrologa:
1. Umiejętność rzucania czarów Astrologicznych - Z pergaminów (jeśli UM są większe od 30%) lub z księgi, z pamięci czy jako autorytatywny (jeśli UM są większe od 50%): udane po %wym rzucie na UM (ew. -10% na krąg magii czaru w przypadku pergaminów).
2. Wykrycie magii - Delikatne dotykanie np. przedmiotu i koncentracja w celu wyczucia oddziaływającej z niego magii: %-wy rzut na UM (trwa pełną rundę).
3. Wyssanie PM - Umiejętność całkowitego przelania PM z jednego amuletu do drugiego (o ile w żadnym nie było blokady PM) i automatyczna (przy tym) ilościowa ocena PM: %-wy rzut na UM (trwa pełną rundę).
4. Wykrycie blokady PM - Stwierdzenie zabezpieczenia przed pobieraniem PM przez niewłaściwe osoby: %-wy rzut na UM (trwa pełną rundę).
5. Identyfikacja pentagramu - Rozpoznawanie typów figur magicznych. Pozwala odczytywać czary zawarte w składowych liniachfigury (jeżeli wcześniej nie spotkał się z takim czarem, informuje o przybliżonym jego działaniu np. rani ogniem):%-wy rzut na sumę 1/2 UM i 1/10 MD., zmniejszoną o bonus min. - 1% na poziom zakładającego, trwa 1-10 rund z odległości ok. 1 metra. W wypadku każdej następnej linii (czaru) rzut należy powtórzyć. Identyfikacja kończy się po całkowitym zbadaniu czarów figury magicznej lub w momencie pierwszej nieudanej próby. Uwaga: Jakiekolwiek przerwanie (najczęściej z zewnątrz i to przez żywą istotę) linii (fizyczne lub wstąpieniem nad jej ciąg) powoduje uaktywnienie, ew. przerwanie działania pentagramu itp.
6. Wycieranie pentagramów - Ścieranie linii w figurach magicznych takich jak pentagramy, koła magiczne, bez uaktywnienia czaru tam zawartego: trwa 1-10 rund i jest udane po %-wym rzucie na sumę 1/2 UM i 1/10 MD., zmniejszoną min. o bonus - 1% na poziom zakładającego. Każdą linię (czar) reprezentuje jeden bok figury i wymaga oddzielnego rzutu, nieudana próba uaktywnia ten i ew. pozostałe niestarte czary figury.
7. Odporność na zaklęcia - Naturalna dodatkowa odporność na zaklęcia pozwalająca na wykonanie każdorazowo dodatkowego rzutu obronnego przed zaklęciem, jeśli poprzedni by nieudany.
8. Podstawy Religioznawstwa - Perfekcyjna znajomość praw własnej wiary i jej dogmatów (%-wy rzut na Mądrość), ew. innych lokalnych wierzeń, religii itp. (%-wy rzut na 1/2 MD.), z możliwością głoszenia np. kazań (%-wy rzut na CH) umożliwiające, na ten czas, dwukrotnie zwiększyć CH Astrologa.
9. Nietykalność - Umiejętność w niebezpiecznych sytuacjach uświadomienia inteligentnemu, cywilizowanemu wrogowi (najskuteczniej Hersztowi bandy) o prawnym immunitecie bezpieczeństwa dotyczącym wszystkich Astrologów: %-wy rzut na sugestię (2) - 1% na poziom Astrologa, pozwalające na min. zachowanie życia w takiej sytuacji. Uwaga: Nie dotyczy istot dzikich, prymitywnych itp.
10. Podstawy astrologii - Rozpoznawanie konfiguracji ciał niebieskich, ich wzajemnych powiązań, przesuwania się itp. (np. %-wy rzut na MD. pozwala określić położenie w stosunku do ojczystego miasta w każdym momencie obserwacji gwiazd). Zdolność ta daje też szansę (50% + 1% na poziom Astrologa) na znalezienie dla określonej postaci szczęśliwej (w danym miesiącu) gwiazdy (wytyczenie horoskopu). Jeżeli postać była całą noc przy tym (pod bezpośrednim blaskiem gwiazd), to w danym miesiącu (m.in. dzięki sile sugestii) zyskuje (lub traci jeśli zdolność nie wyszła - nic nie da powtórzenie jej) szczęście objawiające się bonusem +/- 5(%) [podwajanym na każde 10 poziomów Astrologa] do szansy TR, OBR, UM, Wi i Odporności, oraz o tyle samo modyfikujące szansę pomyślnego wyjścia wróżby.


czary:
OBJAWIENIE NATURY ISTOTY/PRZEDMIOTU (Zaklęcie)
KRĄG: I (czar nr. 2)
ZUŻYCIE PM: 5 pkt.
CZAS RZUCANIA: 3 segmenty
ZASIĘG: bliski
CZAS DZIAŁANIA: 1 runda
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 istota lub przedmiot
OPIS: Czar ten pozwala wykryć i określić "naturę" danego przedmiotu lub istoty. Jest w stanie określić zło, dobro, neutralność w istotach (lub przedmiotach) ewidentnie złych /dobrych /neutralnych, a także prawdziwy wiek (np. w latach, ew. w dniach). Pozwala ponadto wykryć inteligencję (wolę itp.) w niektórych szczególnych przedmiotach magicznych (np. artefaktach). W przypadku mikstur (itp.) określa, czy zachowały jeszcze swoje właściwości (astrolog nie musi wiedzieć jakie one są). Czarem tym można wykryć też czy dana istota jest martwiakiem, lykantropem, czy pochodzi z obcej Sfery Egzystencji, albo czy dana rzecz lub istota nie jest to tylko iluzją. Czar ten pozwala wykryć kontrolę istoty np. przy pomocy uroku, czaru "przejęcie", oczarowania.


Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 kwietnia 2017, 23:41 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ