Nikt w życiu tego sam nie ogarnie... i nie będzie mu się chciało przesiadywać na sesji z podręcznikiem, żeby co chwilę zaglądać w celu sprawdzenia co i jak. I nie zganiajmy na "nie czytali zasad"... bo wina jest po obu stronach.Never napisał(a):
Ostatnio grałem ze znajomymi ojca w KC 4ed, no kurczę im się spodobało, ale powiedzieli jedną rzecz poza samymi superlatywami, która jest dla mnie bardzo ważna. Mianowicie, że sami by w życiu tego nie ogarnęli. Ojciec mówi, że to wina tego, że nie czytali zasad. Pewnie tak.
Póki co powstrzymam się od wydawania własnych opinii. Pozostają jeszcze 2 świerze grupy testerów. Jedną będę odwiedział 11 listopada i mają ogarniać wszystko sami. Jestem ciekaw jak im pójdzie.
Od kilku (nastu) maili próbuję uświadomić (Arturowi), że jest... za dużo wszystkiego. Zaczynając od przepakowanej karty postaci a kończąc na rozbudowanej mechanice, skupiającej się na rzucaniu na wszystko na 1/2 współczynnika... A może zmniejszyć te wszystkie współczynniki o połowę i rzucać na całość?
Odnośnie walki i kolejki akcji - to jest OK... ale mam zastrzeżenia do wykonywania ataków - moja postać miała 3 ataki (łukiem), które wykonywała "natychmiastowo" przy każdej aktywacji. 13 SP = aktywacja przy 13 (3 natychmiastowe strzały) oraz aktywacja przy 3 (znowu 3 natychmiastowe strzały). Sposób "rozliczania" inicjatywy jak najbardziej OK... sposób wykonywania ataków jak najbardziej BAD. Mając możliwość wykonania 3 ataków, powinien być wykonany JEDEN na każdą aktywację. Mając za mało SP - nie wykonasz możliwej ilości ataków... ale są na to sposoby (jest możliwość wykonywania ataków co "5" a nie co "10" SP)... tyko na ... hmm... (niech będzie ) Asteriusza!!! nie max ataków za każdą aktywacją... bo w tym wypadku ilość DMG idzie w straszne ilości ( o ile się trafi, bo z tym też może być problem).
Czy nowa (niedoświadczona) grupa ogarnie? Pewnie tak... ale mając możliwość zagrania w RPG z prostszą mechaniką pewnie wybierze inny system.
jest naprawdę dużo pracy przed autorami... dużo do poprawienia. I mam nadzieję że A i A Sz podejdziecie do naszych sugestii bardziej otwarcie, nie zamykając się na propozycje.
Jak tu wszyscy (chyba) jesteśmy, to pewnie każdy miał do czynienia ze starą mechaniką KC i chyba każdy ją przerabiał po swojemu... więc i jakieś doświadczenie mamy w tej kwestii