Nowy program NPC autorstwa Feamor'a

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 18 lutego 2010, 23:46

Jak pewnie zauważyliście jest do ściągnięcia nowy twór dotyczący losowania postaci do KC-tów. W tym wątku chciałbym, żebyśmy rzeczowo skupili się na pomocy autorowi w celu udoskonalenia programu. Od razu zapowiadam, że będę wywalał wszystko, co nie będzie miało związku z tematem. Pozdrawiam i zapraszam do testów - http://www.krysztalyczasu.pl/downloads.php?cat_id=2(ostatnia pozycja)

Na wstępie pierwsza uwaga po kilku chwilach testu - powinno pojawiać się przynajmniej ostrzeżenie, jeśli losuje się postać niezgodną z kanonem np. elf-barbarzyńca. Takie ostrzeżenie sygnalizowałoby, że w systemie jest to niedozwolone.
Ostatnio zmieniony 18 lutego 2010, 23:52 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 19 lutego 2010, 09:55

Mogłem sobie wylosować Elf - Barbarzyńca - Mag :)

Co jest nie zgodne z systemem:)

I chyba ZW dla kapłanów wynosi: 2k5, zamiast k10 :)
Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 19 lutego 2010, 11:02

nospe napisał/a:
I chyba ZW dla kapłanów wynosi: 2k5, zamiast k10 :)
Nie. Klerycy rzucają 2k10 i wybierają wyższy wynik.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 19 lutego 2010, 11:30

Z tego co piszecie to wyglada ciekawie. Tylko uruchomic nie moge :P
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2010, 11:31 przez Hauerine, łącznie zmieniany 1 raz.

leobardis
Reactions:
Posty: 451
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:02

Post autor: leobardis » 19 lutego 2010, 12:11

No właśnie - mi też się nie uruchamia :(
Obrazek
[center]Nie dostaniesz drugiej szansy, by zrobi? dobre pierwsze wra?enie.[/center]
[center]Obrazek[/center]

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 19 lutego 2010, 12:54

Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

garfields
Reactions:
Posty: 167
Rejestracja: 05 października 2009, 10:20

Post autor: garfields » 19 lutego 2010, 14:40

Jak wybrać opcje martwiak?

Btw. powinna być definiowalna lista biegłości dla bohatera. Teraz losuje bez sensu dla maga człowieka - lance i włócznie (przykład) :)

Wprowadzenie wagi 0 % ;) też nie jest potrzebne
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2010, 14:46 przez garfields, łącznie zmieniany 1 raz.

Feamor
Reactions:
Posty: 60
Rejestracja: 23 października 2009, 01:50

Post autor: Feamor » 19 lutego 2010, 15:18

Dzięki za szybką reackję!

NPC nie służy do losowania bohaterów (nie uwzględnia zawodów, zdolności nadnaturalnych itp.), stanowi wspomożenie dla MG, który potrzebuje na szybko NPC o niestabelaryzowanych parametrach (gracze często znają table podstawowych ras, profesji itp. zamieszczane w MiM).

1) Problem z profesjami mieszanymi - nie uzględniałem braku połączeń typu mag-barbarzyńca z prostej przyczyny: dla każdej profesji należałoby zdefiniować z jakimi nie można łączyć. To powodowałoby pewien problem. Otóż jeżeli ktoś będzie chciał dodac nową profesję (np. bard, którego tutaj nie uwzględniłem) wtedy należy we wszystkich wcześniejszych dodać czy można łączyć z bardem czy też nie. Tak samo z rasami. Tego nie będe zmieniał to już zależy od MG. A każdy może dodać swoje profesje i rasy.

2) Dzięki Nospe, faktycznie testowałem na kompach, gdzie wymagane biblioteki były. Uaktualnię instrukcję :-)

3) Martwiaki pojawią się w kolejnej wersji, tak samo jak wyparowania i obrona z racji rasy oraz wybór broni (by od razu liczyć obrażenia) oraz tarczy i zbroi.

4) Bronie typu włócznie, lance itp. są definiowane dla rasy, ale MG może nie uwzględnić tego np. przy magu wybierając broń niezdefiniwoaną i określając ją jako np. laski, bądź walka wręcz (to już po wylosowaniu zmieniając w pliku). Tego nie będę zmieniał, prowadziłoby do dużych komplikacji w definiowaniu plików profesji przez użytkowników.

5) Nad listą biegłości zastanawiam się, tylko wtedy trzeba by dopisać do każdej profesji odpowiednie.

6) Waga 0% z rozpędu została.

Co myślicie o wyliaczniu PD za NPC'a albo jego skarbcu?
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2010, 15:22 przez Feamor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 19 lutego 2010, 16:49

Ja mam pytanie, jaki zastosowałeś system przy podnoszeniu na POZ postaci dwuprofesyjnej?

Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Feamor
Reactions:
Posty: 60
Rejestracja: 23 października 2009, 01:50

Post autor: Feamor » 19 lutego 2010, 17:53

Wydaje mi się, że stosowałem sysetm z MiM. Podam przykład łowca-mag parameter ŻYW (łowca +4, mag +2). W przyapdku poziomu Ł2, M3 otrzymujemy 4*2 dla łowcy + 2 za 3-ci poziom maga, wychodzi 10. Gdyby Ł3 M 3 wtedy dodajemy +2 (wynikające z różnicy) i mamy 12. W przypadku CH i PR rzutów + jest tak samo, tylko jest to wartość losowa dla każdej profesji. Ostatni aspekty dotyczy odporności. Tutaj losowałem czy zmwiększana jest fizyczna czy psychiczna (dla każdego poziomu), a następnie sprawdzałem dla której profesji jest większy wynik rzutu + i ten brałem pod uwagę. Przykładowo Ł2 M3 dla jest to wykonywane 2 razy (poziom 1 i 2) a ostatni rzut jest tylko dla łowcy.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 19 lutego 2010, 19:50

Ja mam jeszcze pytanie o wartości progowe. Czy po przekroczeniu 200 SF lub ŻYW uwzględniany jest współczynnik x2 itd.?

Jeśli chodzi o skarb i PD, sorki ale zawsze wydawało mi się to dość sztuczne, więc nie widzę sensu. Chociaż ciekawostką mógłby być sam losowacz skarbu bez postaci. Taki na szybko kreator do wpisywania wartości i wylosowywania co tam może się znaleźć. Z takiego czegoś od czasu do czasu sam bym skorzystał.
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2010, 19:53 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Feamor
Reactions:
Posty: 60
Rejestracja: 23 października 2009, 01:50

Post autor: Feamor » 19 lutego 2010, 20:28

Tak. Od 200 x2, od 600 x3, 1200 x4, 2000 x5, 500*6=3000 x6, 600*7=4200 x7, itd.
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2010, 20:31 przez Feamor, łącznie zmieniany 1 raz.

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 19 lutego 2010, 21:04

OK, a jak właściwie losowac poziomy? Jeśli cokolwiek chce zmienic w "serii" to zamienia mi warości na "0" :/

Feamor
Reactions:
Posty: 60
Rejestracja: 23 października 2009, 01:50

Post autor: Feamor » 19 lutego 2010, 23:18

Którą wartość? W polu poziomu przy nazwach profesji, czy w grupie seria? Do okienek z liczbami można wpisać tylko wartości liczbowe dodatnie. Jeżeli jakoś uda się wpisać (np. wkleić inną wartość) wtedy przy wyjściu z takiego okienka zostaje wpisana ostatnia pamiętana prawidłowa wartość. Czy o to chodzi?

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 20 lutego 2010, 09:21

W polu poziomu przy nazwach profesji, czy w grupie seria?
w jednych i drugich.
Do okienek z liczbami można wpisać tylko wartości liczbowe dodatnie.
wpisuje wyłacznie dodatnie. Przejscie do innego okienka lub klikniecie np. "losuj" powoduje zamiane tej wartości na "0" i wylosoanie postaci 0 POZ. Podobnie mam z okienkiem "rzut" (tam gdzie jest 5). Próba wpisania czegokolwiek powoduje ze moge sobie porzucac k0 :D


Poza tym mam pytanie jak program liczy odp. przy awansowaniu postaci? Uwzględnia wzrost współczynników podstawowych ?

ODPOWIEDZ