Strona 1 z 1

Prawie jak gra

: 13 października 2024, 22:52
autor: ghasta
Wiem, że mało kto zagląda ale ... Także ten.... mała zajawka .... :D


cd... wróg umie (bez sensu ale umie) strzelać w stronę gracza



idzie mozolnie do przodu, możesz zginąć :) i masz wstępną implementację ekwipunku



Wstępna interakcja ze sklepikarzem i zabawa ze światłem



Karczma od nowa

Przechodzę na bloga

: 31 października 2024, 15:13
autor: ghasta
:idea: Ze względu na to że łatwiej mi umieszczać opisy, kod i grafiki na blogu (tak! odkopałem go!) dalszy postęp prac będę prezentował tamże.
Zapraszam tutaj
:arrow: https://strefazero.blogspot.com/
i zrzut prezentujący postęp prac:

Obrazek

Re: Prawie jak gra

: 01 listopada 2024, 15:30
autor: BAZYL
Podoba mi się, domyślam się, że to gierka w świecie KC. Czy to mini przygoda Sladuma? Albo któraś z innych mini przygód, czy coś innego/autorskiego?

Re: Prawie jak gra

: 02 listopada 2024, 23:42
autor: ghasta
Bazą jest mini przygoda Sladuma - łatwiej pracować na czymś co się zna.
....

Jak uda mi się zakończyć projekt to będzie można dodawać kolejne przygody/rozszerzenia i, jak znam życie, przepisać całość od nowa ponieważ przy tak rozbudowanym założeniu jakie mam teraz na celu wiele rzeczy będzie napisanych topornie, będą wymagały refaktoru lub zrobienia ich na nowo. Tak też było z poprzednim podejściem do tematu. Pierwsza wersja paragrafowego Sladuma, co by nie mówić, była toporna, druga - ta klikalna, zawierająca sporo java-script, już trochę mniej, zaś silnik do Wojownika Autostrady był już bardzo skomplikowany.

Re: Prawie jak gra

: 29 listopada 2024, 00:02
autor: ghasta
Powolutku rozwijam projekt na tyle na ile pozwala czas. Znacznie poprawiłem wygląd menu questów oraz okna odpowiedzialne za dialogi, pojawił się też pierwszy, zgrubnie działający wróg potrafiący ścigać gracza, a bohater nawet może wyjąć broń i coś trafić. Na upartego mógłby dopisać kod umożliwiający atakowanie przeciwnika. Pod maską nie wszystko działa idealnie, ale postęp jest zauważalny.

Pisanie o godot i c# na blogu spowodowało pojawienie się odwiedzin z różnych miejsc na świecie! Ciekawe ile w tym automatów przeglądających strony, a ile rzeczywistych osób... Dla próby napiszę jakieś posty po angielsku i zobaczę co się stanie :D Może jakieś komentarze? Czas pokaże :)

A tymczasem wracam do kodowania.

Re: Prawie jak gra

: 03 stycznia 2025, 21:06
autor: ghasta_
Patrząc na to na czym realnie się skupiam podczas pisania gry to para idzie w nauczenie się C# zamiast programowania gier. Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

Napisałem w C# z Godot kawałek (mały) generatora postaci oparty o reguły, jakże by inaczej, KC. Można wylosować sobie człowieka/wojownika/poz 0

Wygląda koślawo :) ale działa.

Tutaj podgląd na losowane statystyki:
Obrazek

A tutaj na wylosowane odporności
Obrazek


Musze (głupio?) przyznać, że pisanie kodu i opieranie go o zasady KC sprawia mi dziwną radość :oops: Ta mechanika jak nic nadaje się na takie użycie.

ps.
Co do radochy - zajefajnie się w to klika gdy masz to zainstalowane na telefonie :D

Re: Prawie jak gra

: 04 września 2025, 20:32
autor: ghasta
Projekt ... nietypowo :D ... upadł z niezwykłego powodu

Jakoś pod koniec stycznia złapałem covida (!) i konkretnie mnie przejechało (>2 tyg nędznego samopoczucia przeplatanego wysoką gorączką i brakiem smaku i węchu) . W efekcie wybiło mnie to z rytmu pisania gry :/ i nie wróciłem do niej do dziś...

Re: Prawie jak gra

: 05 września 2025, 08:33
autor: BAZYL
W sumie trochę szkoda :)