Zmiany, zmiany...

Czyhanastrychu
Reactions:
Posty: 5
Rejestracja: 20 lutego 2009, 03:23

Post autor: Czyhanastrychu » 20 lutego 2009, 05:15

Kiedyś jakiś gość, wiedząc że gram w KC, zarzucał kryształom, że są nierealistyczne, że za szybko się awansuje, że postać na 30 Poziomie biega szybciej od geparda, że człowiek może być silniejszy od słonia.
Ja uznaję Orchię za świat stricte magiczny, w którym magia jest wszechobecna i wpływa na każdą osobę na Orchii. Dzięki magii właśnie niektóre postacie mogą podnieść słonia jedną ręką. A szybki awans postaci wcale nie przeszkadza w grze.
Sam wprowadziłem niewiele zmian w mechanice bo nie są zbytnio potrzebne. Jest to chyba najbardziej elastyczny świat(no może poza Planescape`em). Zawsze można powiedzieć graczom, że na danym obszarze panują specyficzne warunki magiczne i można dowolnie manipulować statystykami czy możliwościami.
Ostatnio zmieniony 20 lutego 2009, 05:15 przez Czyhanastrychu, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 20 lutego 2009, 16:04

Odpadłem na czas jakiś, bo szykuję do wrzutki pakietissimus gigantissimus moich zmian do mechy. Wkrótce się sfinalizuje i wtedy go tu zapodam ku uciesze (a i pewnie nieskrywanej niechęci) forumowiczów.

Pzdr zwłaszcza tych niechętnych, coby chęci nabrali ;)

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 20 lutego 2009, 19:12

No i fajnie, mam tylko nadzieję, że w formie artykułu. I pamiętaj o pliku tekstowym coby się wszystko nie wywaliło na plecy ;)
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

rav
Reactions:
Posty: 20
Rejestracja: 08 kwietnia 2009, 20:33

Post autor: rav » 15 kwietnia 2009, 20:44

Wymienię nasze zmiany które wprowadziliśmy i które są w trakcie testów(po 2 sesjach)

Podstawowa sprawa to taka że nie mamy tabelki awansów jaka obowiązywała oryginalnie.
A wiec po kolei
1.Pula przyznanych pkt pd to tak max do 50 za sesje-srednio 35- przy czym można je rozdzielać wg następujących zasad:
wysokość cechy Koszt cechy =
Do 100 1pkt=1pd
100-200 1pkt=2pd
201-300 1pkt=3pd
Itd
Przy czym zaznaczam że podniesienie cech można płacić wielokrotnie będąc na tym samym poziomie(o poziomach poźniej) lecz wiąże się to z dodatkowymi kosztami czyli

-Pierwsze podniesienie cechy na tym samym poziomie pdx1
-Drugie podniesienie cechy na tym samym poziomie pdx2
-Trzecie podniesienie cechy na tym samym poz pdx3
Itd.

Wyjątkiem od tych reguł jest zauważenie które można podnieść raz na poziom

Przykład:masz 135 siły,przyrost tego współczynnika wynosi 4 więc za jego podniesienie o 4 zapłacisz 8pd ale za kolejne na tym samym poziomie już 16 (powyzej 100 wiec 2pd drugi raz wiec x3)

Przykład 2:masz 67 zr,przyrost 2 wiec za jego podniesienie o 2 płacisz 2 za drugie 4 za trzecie 6 itd.

Chodziło nam o to żeby w tej kwestii nie było sztywnych granic przydzielanych pkt do cechy .Mamy teraz pełna swobodę w doborze wydanych pkt na cechy a podnoszenie tej samej cechy na tym samy poziomie jest możliwe ale wcale nie takie tanie zwłaszcza jak to już jest dosć wysoka cecha.
To tyle jeśli chodzi o przyrost do cech,

2.Odporności

Tutaj żadnej filozofi nie ma.Wybieramy która odporność chcemy podnieść,rzucamy k10 i to stanowi o progu gdzie będziemy płacic 1pkt=1pd (dalej kosztx2 x3 its) k10/ poz

3.Biegłości

Tutaj tez zdecydowaliśmy się na większe zmiany a to dlatego że troszkę te słabsze zbroje były traktowane po macoszemu -zreszta zobaczcie sami cośmy wymyślili.Otóż tak

Przy losowaniu biegłości nie ma rzutu k100 tylko 2k10 premiowane.Biegłości wychodzą nie za wysokie co zresztż taki nasz był cel :;)
Przykład:woj. Baz50 + za woj. 10+mod z rasy do broni +2k10

Koszt podnoszenia podobnie jak w cechach choć z drobną zmianą
Bieglosci
0-100 1pkt=1pd
100-130 1pkt=2pd
131-160 1pkt=3pd
Drugie , trzecie , itd podnoszenie bgl na tym samym poz jak w wypadku cechy

Specjalizacji…
Bieglosci Poz dostepnosci
Nowa bieglosc 1 10pd
Pd biegly 3 25pd
Spec 5 50pd
Pd spec 7 75pd
Mistrz 9 100pd
Wlk mistrz 11 125pd
Tarczownik 1 25pd
Obureczny 2 25pd
Pd obureczny 5 45pd

Wzięliśmy pod uwagę to że gości w płytówek nie widzi się na co dzien a nawet jak się pojawia to niskopoziomowy koleś to takiemu nie podskakuje.Zresztąa sami nie wiemy jak to wyjdzie bo to akurat ciągle testujemy.

4.Umiejętności

Dostaje się losowo wraz z osiagnięciem kolejnego poziomu 2 um/poz przy czym koszt to 5 pd z 0 poz 10 pd z 1-10poz i 15pd z 10poz i jest losowana.
Uniknęliśmy sytuacji gdzie powiedzmy woj. Na tych samych poziomach(choćby na 1 już) dysponuje cała gamą tych samych umiejętności

5.poziomy

Możiwosc wskoczenia na wyższy poziom po ilości wydanych wszystkich zsumowanych pd .Wszystkie przydzielone pd muszą być wydane od razu-nie ma przetrzymywania pd.


1 30pd
2 60pd
3 100pd
4 150pd
5 210pd
6 280pd
7 360pd
8 450pd
9 550pd
10 700pd
itd
Czyli wiadomo :mając 0 poziom po wydaniu 30 pkt można wskakiwać na 1 i to niezależne na co te pkt wydaliśmy!!!(oczywiście aby awansować należy znaleźć nauczyciela itp)

No i to by było na tyle z tych naszych grubszych zmian zmian.Przypominam że wszystko jest testowane
No i jak wam się to podoba???
:)

P.S zapomniałem o jeszcze jednym.Gramy postaciami jednoprofesyjnymi ale w trakie można przechodzic na inne -oczywiście wg określonych zasad.
Ostatnio zmieniony 15 kwietnia 2009, 20:52 przez rav, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 15 kwietnia 2009, 22:06

Sporo rewolucji, ciekawe jak się sprawdzą? Mi osobiście podoba się pomysł wykupowania umiejek za PD. To dość nowatorskie i może być rzeczywiście interesujące. Dwaj identyczni wojownicy, mogą okazać się bardzo nieidentyczni.:D Widzę, że zmiany miały głównie na celu zróżnicowanie postaci i zwiększenie wpływu gracza na postać awansującą. Ciekawe?

emgie
Reactions:
Posty: 45
Rejestracja: 01 lutego 2009, 22:43

Post autor: emgie » 22 kwietnia 2009, 11:50

Już na łamach MiM, pisano że postacie po osiągnięciu POZ 10 niczego się nie uczą. Kupowanie umiejętności za PD to więcej niż dobry pomysł, to świetny pomysł. Jednakże mam wrażenie że każda profesja ma umiejętności "trochę niepotrzebne" i one będą kupowane w ostatniej kolejności. Może jakimś rozwiązaniem byłoby zwiększenie zestawu dla każdej profesji z 20 do powiedzmy 40. I z tych umiejętności gracze kupują te, które im najbardziej pasują.
Inna sprawa że niektóre umiejętności należałoby wzmocnić/ osłabić. By stały się bardziej użyteczne.
Fakty i Mity

By?y ksi?dz demaskuje ko?ció?.
Co pi?tek w twoim kiosku.

Hans696
Reactions:
Posty: 210
Rejestracja: 10 stycznia 2009, 11:05

Post autor: Hans696 » 22 kwietnia 2009, 12:14

Nie jestem zwolennikiem kupowania umiejętności za PD, z drugiej strony dodawanie umiejętności na 0, 1 i 10 POZ jest cholernie niesymetryczne co kole moje artystyczne trzecie oko:) Popieram natomiast pomysł rozłożenia zdobywanych umiejętności a nawet dodanie nowych przy różnych poziomach. A tak swoją drogą ponieważ nie miałem wglądu do oficjalnego podręcznika KC nie jestem pewien ale tam chyba 10POZ został zmieniony na 5. Tak jest przynajmniej w dodatku Świat Almohadów. Ktoś może mnie oświecić o co chodzi i skąd to się wzięło?

emgie
Reactions:
Posty: 45
Rejestracja: 01 lutego 2009, 22:43

Post autor: emgie » 22 kwietnia 2009, 12:33

I tu znów dotykamy problemu niezgodności wielu wersji i wielu materiałów zebranych w różnych formach, i podanych na różne sposoby. Ale to prawda, w podręczniku wydanym przez Maga POZ 10 zastąpiono POZ 5. Lecz to zmiana w zasadzie nie rozwiązująca niczego. Bo nasuwa się pytanie: "co potem?".
Przez 15 poziomów, postacie już niczego się nie nauczą. A dodatkowo czy gwardzista na 5 POZ jest naprawdę godzien tego by "Formować szyk" lub mag "Analizować magię"
Fakty i Mity

By?y ksi?dz demaskuje ko?ció?.
Co pi?tek w twoim kiosku.

rav
Reactions:
Posty: 20
Rejestracja: 08 kwietnia 2009, 20:33

Post autor: rav » 15 maja 2009, 19:49

Jednakże mam wrażenie że każda profesja ma umiejętności "trochę niepotrzebne" i one będą kupowane w ostatniej kolejności
Jak pisałem po osiągnięciu poziomu gracz LOSUJE dwie umiejetności.Eliminuje to jednolitośc w obrebie jednej profesji.W takim wypadku umiejki te nabieraja(przynamniej dla nas) wiekszego znaczenia.


Już na łamach MiM, pisano że postacie po osiągnięciu POZ 10 niczego się nie uczą(..)
Może jakimś rozwiązaniem byłoby zwiększenie zestawu dla każdej profesji z 20 do powiedzmy 40. I z tych umiejętności gracze kupują te, które im najbardziej pasują.
Jako że u nas nikt nikt jeszcze 10 poziomu nie zaliczył pomimo długiego stazu(wymagający mG) to jak sie teraz zastanowiłem na szybko to można byłoby zrobić tak aby po osiągnięciu 10 poziomu jest możliwośc zakupu umiejki z innej profesji(w obrębie swojej kasty?)odpowiednio drożej niż swoje.Wyjątkiem są te z 10 poz które cechuja dana profesje.To takie moja szybka myśl na ten temat.
Inna sprawa że niektóre umiejętności należałoby wzmocnić/ osłabić. By stały się bardziej użyteczne
Dla mnie t kwestia MG który znając umiejki gracza takze te teoretycznie słabe tworzyc sytuacje które pozwolą bohaterom je wykorzystywać.Wtedy poczujemy że maja one wartość.Choćby głupi przykład-umiejka "przystawienie"-niby takie słabe a jednak wystarczy go dobrze opisac ,Mg doda jakis bonus albo koledze da minus z powodu jego braku ;)Ważne żebybysmy poczuli że mając TĄ umiejetnosc łatwiej jest daną czynnośc wykonać a w tym naszym konkretnym wypadku przystawić.
Może troche to pogmatwałem i nie wiem czy mnie zrozumieliscie ale jakoś tak tak widze:)
A dodatkowo czy gwardzista na 5 POZ jest naprawdę godzien tego by "Formować szyk" lub mag "Analizować magię"
Absulutnie nie.Te umiejki mom zdanie są jakąs "nagrodą"za doswiadczenie,wiedzę itp. a 5 poziom mozna w miarę szybko osiągnąć.

garfields
Reactions:
Posty: 167
Rejestracja: 05 października 2009, 10:20

Post autor: garfields » 06 października 2009, 09:07

Problem z umiejętnościami i ich nierównym zdobywaniem rozwiązaliśmy w naszych sesjach w inny sposób. Po zdobyciu każdego poziomu powyżej 1 gracz po prostu wybierał 1 umiejętność, której chce się nauczyć spośród tych dostępnych dla danej kasty z pewnymi ograniczeniami na profesje tak żeby np. nie było gwardzisty z furią. Generalnie kastowe umiejętności były otwarte ale część była dostępna tylko dla pojedynczych profesje w jej ramach, ponieważ i tak większość się dubluje. Było to dosyć wygodne rozwiązanie.
Umiejętności z 10 poz były dostępne przy 10poz. Postać z 2 profesjami miała większy wybór umiejętności, ale to była zaleta takiego grania, poza minusem w postaci wolniejszego awansu.

Inna sprawa - zwiększenie statystyk co poziom było identyczne jak w pierwotnym rozwiązaniu w KC - czyli wybieramy najwyższe dla danej profesji. Jeśli są 2 profesje - to najwyższa spośród dwóch. Przecież te skoki i tak nie były jakieś niesamowite więc uważam, że w tym punkcie nie ma co kruszyć kopii i go zmieniać.

A dawno temu, jak do końca nie rozumieliśmy zasad, to zdobywało się bonusy od obu profesji i to dopiero było przegięte :).

Nie wiem też skąd zarzut że poziomy zdobywa się szybko w KC. Zależy to tylko od MG. Jeśli daje po 400-500 i więcej PD na sesje, za każdego wklepanego wroga i udany czar - jego sprawa, w moich sesjach rzadko kiedy gracze otrzymywali powyżej 100 - 150 PD i miałem graczy na 6-7 poziomach. Poza tym - czy jako MG lubicie graczy gdzie nie możecie im rzucić większych wyzwań?
Cięgle chcecie żeby grali na tych 4-5 poziomach z biednymi umiejętnościami, bezbronni przeciwko magowi z 8-9 poziomu? A gdzie heroizm i wystąpienie samotnie przeciwko smokowi? Walka z trollem?

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 08 grudnia 2009, 19:19

Wymienię nasze zmiany które wprowadziliśmy i które są w trakcie testów(po 2 sesjach)

Podstawowa sprawa to taka że nie mamy tabelki awansów jaka obowiązywała oryginalnie.
A wiec po kolei
1.Pula przyznanych pkt pd to tak max do 50 za sesje-srednio 35- przy czym można je rozdzielać wg następujących zasad:
wysokość cechy Koszt cechy =
Do 100 1pkt=1pd
100-200 1pkt=2pd
201-300 1pkt=3pd
Itd
Przy czym zaznaczam że podniesienie cech można płacić wielokrotnie będąc na tym samym poziomie(o poziomach poźniej) lecz wiąże się to z dodatkowymi kosztami czyli

-Pierwsze podniesienie cechy na tym samym poziomie pdx1
-Drugie podniesienie cechy na tym samym poziomie pdx2
-Trzecie podniesienie cechy na tym samym poz pdx3
Itd.

Wyjątkiem od tych reguł jest zauważenie które można podnieść raz na poziom

Przykład:masz 135 siły,przyrost tego współczynnika wynosi 4 więc za jego podniesienie o 4 zapłacisz 8pd ale za kolejne na tym samym poziomie już 16 (powyzej 100 wiec 2pd drugi raz wiec x3)

Przykład 2:masz 67 zr,przyrost 2 wiec za jego podniesienie o 2 płacisz 2 za drugie 4 za trzecie 6 itd.

Chodziło nam o to żeby w tej kwestii nie było sztywnych granic przydzielanych pkt do cechy .Mamy teraz pełna swobodę w doborze wydanych pkt na cechy a podnoszenie tej samej cechy na tym samy poziomie jest możliwe ale wcale nie takie tanie zwłaszcza jak to już jest dosć wysoka cecha.
To tyle jeśli chodzi o przyrost do cech,
Wydać można dowolną kwotę na podniesienie cechy, czy wielkość ta jest zdeterminowana przyrostami z tabeli? Np. złodziejowi rośnie SF tylko o 2, więc można jednorazowo kupić 2 punkty SF? Czy więcej?
Rozwiązanie stwarza zagrożenie - tak drogocenne punkty będzie się kierował do 3-4 cech, najważniejszych dla walki/czarowania. reszta będzie w takiej stagnacji, że porośnie pleśnią.
Tu bardziej mi się podoba rozwiązanie o premiowaniu tych cech, w których gracz się wykazuje - np. dużo kombinuje, wykorzystuje CH w rozmowach z NPCami - MG premiuje jego CH i IQ.
2.Odporności

Tutaj żadnej filozofi nie ma.Wybieramy która odporność chcemy podnieść,rzucamy k10 i to stanowi o progu gdzie będziemy płacic 1pkt=1pd (dalej kosztx2 x3 its) k10/ poz
Tu już lepiej, bo stopniowo rozwiną się odporności niemal wszystkie, z przewagą paru kluczowych - jak 2, 3, 9... Niemniej wydaje mi się, że taka polaryzacja już nie będzie miała miejsca.
3.Biegłości

Tutaj tez zdecydowaliśmy się na większe zmiany a to dlatego że troszkę te słabsze zbroje były traktowane po macoszemu -zreszta zobaczcie sami cośmy wymyślili.Otóż tak

Przy losowaniu biegłości nie ma rzutu k100 tylko 2k10 premiowane.Biegłości wychodzą nie za wysokie co zresztż taki nasz był cel :Wink
Przykład:woj. Baz50 + za woj. 10+mod z rasy do broni +2k10

Koszt podnoszenia podobnie jak w cechach choć z drobną zmianą
Bieglosci
0-100 1pkt=1pd
100-130 1pkt=2pd
131-160 1pkt=3pd
Drugie , trzecie , itd podnoszenie bgl na tym samym poz jak w wypadku cechy

Specjalizacji…
Bieglosci Poz dostepnosci
Nowa bieglosc 1 10pd
Pd biegly 3 25pd
Spec 5 50pd
Pd spec 7 75pd
Mistrz 9 100pd
Wlk mistrz 11 125pd
Tarczownik 1 25pd
Obureczny 2 25pd
Pd obureczny 5 45pd

Wzięliśmy pod uwagę to że gości w płytówek nie widzi się na co dzien a nawet jak się pojawia to niskopoziomowy koleś to takiemu nie podskakuje.Zresztąa sami nie wiemy jak to wyjdzie bo to akurat ciągle testujemy.
Drogo :) Patrząc już z perspektywy tych 3 punktów to mocno "przycięliście" awanse, co jest zgodne też z moją prywatną wykładnią mechaniki.
Trzeba się spocić przy awansie - i to jest sól zabawy po przygodzie :D
4.Umiejętności

Dostaje się losowo wraz z osiagnięciem kolejnego poziomu 2 um/poz przy czym koszt to 5 pd z 0 poz 10 pd z 1-10poz i 15pd z 10poz i jest losowana.
Uniknęliśmy sytuacji gdzie powiedzmy woj. Na tych samych poziomach(choćby na 1 już) dysponuje cała gamą tych samych umiejętności
Ależ spowolniliście awanse. Karkołomnie się awansuje. Fajnie, choć wyobrażam sobie jak klniecie przy trudnych wyborach... :)
5.poziomy

Możiwosc wskoczenia na wyższy poziom po ilości wydanych wszystkich zsumowanych pd .Wszystkie przydzielone pd muszą być wydane od razu-nie ma przetrzymywania pd.


1 30pd
2 60pd
3 100pd
4 150pd
5 210pd
6 280pd
7 360pd
8 450pd
9 550pd
10 700pd
itd
Czyli wiadomo :mając 0 poziom po wydaniu 30 pkt można wskakiwać na 1 i to niezależne na co te pkt wydaliśmy!!!(oczywiście aby awansować należy znaleźć nauczyciela itp)

No i to by było na tyle z tych naszych grubszych zmian zmian.Przypominam że wszystko jest testowane
No i jak wam się to podoba???
Smile

P.S zapomniałem o jeszcze jednym.Gramy postaciami jednoprofesyjnymi ale w trakie można przechodzic na inne -oczywiście wg określonych zasad.
I znów płać, płać... Ciekaw jestem jak wam to się sprawdza. Hę? Jakieś nowe wieści Rav?

garfields
Reactions:
Posty: 167
Rejestracja: 05 października 2009, 10:20

Post autor: garfields » 09 grudnia 2009, 12:27

Rav - zmiany dla graczy dosyć kosztowne. Czy jako MG kasa wylewa się zewsząd ? Doliczyć do tego koszt awansu na poz wychodzą niesamowite (ogromne) kwoty jakimi musi dysponować BG.
Skąd BG biorą na to kasę?

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 09 grudnia 2009, 12:31

Właśnie, rzuca się w oczy od razu spory koszt funkcjonowania, zwłaszcza po przygodzie :) Chyba, że jesteś z tych hojnych MG, którzy graczom szkatułek tudzież sakiewek nie skąpią.

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 09 grudnia 2009, 15:03

Dlaczego to wszystko? Piecze mnie nieproporcjonalny, niesymetryczny rozwój postaci. Gryzie mnie dysproporcja między 0-poziomowym bohaterem a 10-poziomowym. W KC są zbyt duże skoki, to samo dotyczy pancerzy magicznych-zbyt duży skok z wyparowań x na 2x nagle... Jest i wiele innych rzeczy, ale wszystko powoli.
O nie, co za straszeczne dysproporcje. Taki system, taki ŚWIAT.
Jak chcesz zostawić świat bez zmian, to tego też lepiej nie ruszaj.
No - te PM bardziej przypominają jarmarczną kiełbasę niż źródło niesamowitych zmian. Kupować potencjał na targu obok stoiska z glinianymi skopkami? Profanacja...
Taki ŚWIAT. Jak zaczniesz wywodzić jakiś mocz ze współczynników to zmienisz ŚWIAT.


Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 09 grudnia 2009, 18:40

Taki ŚWIAT
Parafrazując..."Nic nie jest doskonałe".
Ostatnio zmieniony 09 grudnia 2009, 18:40 przez venar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

ODPOWIEDZ