Magia i czary - czyli częste niejasności

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 09 października 2010, 16:45

Antymagia działa tak jak odporności (tylko jest definitywna w przypadku zdanego testu) - jeśli należy - rzucasz kostkami. Wynik udany - nie ma efektu. W przypadku odporności ten efekt może być zredukowany.
Ta antymagia mnie się przynajmniej wydaje taką absolutną odpornością (w swoich granicach naturalnie).

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 09 października 2010, 19:45

Antymagia jest przeciwnością magii, więc logiczne powinno być że kapłani Dagonina nie powinni jej posiadać :).
Tak naprawdę to się tylko przekomarzam, bo wiem jaka jest interpretacja, chciałem jednak zaznaczyć tylko że może być inne podejście do tego tematu.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 09 października 2010, 19:51

Nikt by takiej "zazdrosnej" antymagii nie pożądał. A wiadomo, że nikt tak nie kręci jak 10% antymagii i trwożliwe rzucanie czy się udało zadziałanie tej tarczy :)

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 09 października 2010, 20:21

Nikt by takiej "zazdrosnej" antymagii nie pożądał.
Wiele zależy od gracza. Ja nie miałbym nic przeciwko graniu postacią z taką Antymagią. Byłaby świetnym zabójcą magów. Miałaby problem z leczeniem ale zawsze pozostają ziółka.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 10 stycznia 2011, 11:24

Przeglądając listę czarów na cele tematu o OB rzucił mi się w oczy czar
CZASOWE UMAGICZNIENIE ZBROI
czyli stworzenie mag. zbroi ze zwykłego kompletu.

W ramach 'rozrywki' wyliczyłem koszt wygenerowania 1 zbroi stale magicznej z typowej Kolczugi warstwowej normalnej.

Waga tej zbroi to 81 pkt czyli 20 kg. Dużo. Zgodnie z czarem, aby stale umagicznić pancerz trzeba przelać 500 PM/kg wagi + koszt blokady (powiedzmy, że blokadę zrobimy w sumie ze 100 PM) czyli koszt PM =
(20(waga kg) x 500(PM z czaru) ) +100 (PM blokada) = 10100PM

Zgodnie z kosztem PM (bez pracy rzucającego) czysty koszt takiej zbroi to > 20 tys szt zł.

Rzucenie 'czasowe' tego czaru to koszt 2000 szt zł. (50 PM/ kg wagi)

Skóra nie warta jest wyprawki.
Ostatnio zmieniony 10 stycznia 2011, 11:25 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 10 stycznia 2011, 11:42

porównywałeś ze skarbami i kosztem takiej zbroi?
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 10 stycznia 2011, 11:47

Myślałem o tym samym Denver, ale tak naprawdę to nie ma cennika magicznych przedmiotów. Tutaj mamy pewną wytyczną do tego.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 10 stycznia 2011, 11:51

nie ma że koszt x10 na przykład? w wykonaniu broni jest
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 10 stycznia 2011, 12:55

Ten czar jest substytutem umagicznienia zbroi przy wykorzystaniu zdolności czarodziejskiej, której powodzenie zależy od % rzutu na UM powyżej 100.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 10 stycznia 2011, 13:05

Ok - to teraz zgodnie z opisem umiejętności mogę przelać 1-100 PM - to losować mam ile PM wlać w magiczna zbroję?

Przecież gdybym miał sam sobie taką zbroję stworzyć (opierając się na tej z przykładu): daje 20 PM (za wagę) + 1 PM (blokada) i mam wypaśną zbroję za + 42 szt. zł (koszt PM) ze stałą magią. :] Jak się ma to do 10000 tys PM z czaru ?

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 10 stycznia 2011, 13:10

Ok - to teraz zgodnie z opisem umiejętności mogę przelać 1-100 PM - to losować mam ile PM wlać w magiczna zbroję?
Plis Ghasta, buduj zrozumiałe zdania.
Przecież gdybym miał sam sobie taką zbroję stworzyć (opierając się na tej z przykładu): daje 20 PM (za wagę) + 1 PM (blokada) i mam wypaśną zbroję za + 42 szt. zł (koszt PM) ze stałą magią.
Da ci to wytrzymałość x2, i...? Gdzie tu "wypasiona zbroja"?

I dlaczego tylko 20PM? "wymaga 1-100 PM na 1 kg" Jeśli zbroja waży 20 kg i zużyjesz na każdy kilogram 1PM to może i tak. Ale ja to interpretuję tak, że na kazdy kilogram rzucasz k100 i tyle PM to Cię kosztuje.
Ostatnio zmieniony 10 stycznia 2011, 13:14 przez venar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 11 stycznia 2011, 10:34

Rzeczywiście niejasne zdanie :D
Nie lubię po prostu takiej losowości. Biorę 2 kolczugi i w jednej mam rzut przy umagicznieniu (k100) = 5 a dla drugiej 80. ;] Bezsens. A jeśli będę chciał np. za tydzień umagicznić 2 te same kolczugi to znowu rzucam k100? Przecież to bzdura.
I 2x wytrzymałość to dużo np. dla zbroi kurtkowej daje jej szanse przetrwania więcej niż 2-3 ciosów.

Sama umiejętność umagicznienie wzmacnia wytrzymałość oraz ' itp. cechy przedmiotu' czyli jeszcze jakie cechy jak nie wyparowania? Znowu te niejasności.
Treant
Ten czar jest substytutem umagicznienia zbroi przy wykorzystaniu zdolności czarodziejskiej, której powodzenie zależy od % rzutu na UM powyżej 100.
Tak, ale koszt tego czaru jest absolutnie, koszmarnie, przesadzony w stosunku do wspomnianej umiejętności i uzyskiwanego efektu.
Za takie pieniądze można wyposażyć w zbroje, konie, zbroje koni, broń odział rycerzy.
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2011, 10:37 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 11 stycznia 2011, 12:34

Ale ja to interpretuję tak, że na kazdy kilogram rzucasz k100 i tyle PM to Cię kosztuje.
ja interpretuję to tak samo - na każdy kilogram jeden rzut K100
Nie lubię po prostu takiej losowości. Biorę 2 kolczugi i w jednej mam rzut przy umagicznieniu (k100) = 5 a dla drugiej 80. ;] Bezsens. A jeśli będę chciał np. za tydzień umagicznić 2 te same kolczugi to znowu rzucam k100? Przecież to bzdura.
Ilość / losowość zurzytego potencjału magicznego wynika z nieumiejętności maga i trudności tej sztuki. Dobrze wyskolony mag (który przeczytał kięgię umagicznień - opisaną w losowaniu skarbów) zużywa zawsze 1 pkt potencjału magicznego na kg wagi przedmiotu.


Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 11 stycznia 2011, 12:43

o widzisz, jakie niespodzianki człowiek się dowie....
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 11 stycznia 2011, 12:44

ghasta napisał/a:
Nie lubię po prostu takiej losowości. Biorę 2 kolczugi i w jednej mam rzut przy umagicznieniu (k100) = 5 a dla drugiej 80. ;] Bezsens. A jeśli będę chciał np. za tydzień umagicznić 2 te same kolczugi to znowu rzucam k100? Przecież to bzdura.
I 2x wytrzymałość to dużo np. dla zbroi kurtkowej daje jej szanse przetrwania więcej niż 2-3 ciosów.
Tak właśnie jest - ilość PM przy umagicznianiu jest losowa. Istnieje nawet jakaś umiejętność umagiczniania w ten sposób, aby na 1 kg wystarczał zawsze 1 PM.
Sama umiejętność umagicznienie wzmacnia wytrzymałość oraz ' itp. cechy przedmiotu' czyli jeszcze jakie cechy jak nie wyparowania? Znowu te niejasności.
Umagicznienie zbroi podwaja jej wytrzymałość, OB i wyparowania.
Tak, ale koszt tego czaru jest absolutnie, koszmarnie, przesadzony w stosunku do wspomnianej umiejętności i uzyskiwanego efektu.
Za takie pieniądze można wyposażyć w zbroje, konie, zbroje koni, broń odział rycerzy.
Przeciętnie 5-krotnie wyższy niż przy konwencjonalnym umagicznieniu. Chyba łatwiej zgromadzić dużo PM niż podnieść UM do wartości bliskiej 200. Wybór należy do grającego magiem.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

ODPOWIEDZ