Magia i czary - czyli częste niejasności
Antymagia działa tak jak odporności (tylko jest definitywna w przypadku zdanego testu) - jeśli należy - rzucasz kostkami. Wynik udany - nie ma efektu. W przypadku odporności ten efekt może być zredukowany.
Ta antymagia mnie się przynajmniej wydaje taką absolutną odpornością (w swoich granicach naturalnie).
Ta antymagia mnie się przynajmniej wydaje taką absolutną odpornością (w swoich granicach naturalnie).
Przeglądając listę czarów na cele tematu o OB rzucił mi się w oczy czar
CZASOWE UMAGICZNIENIE ZBROI
czyli stworzenie mag. zbroi ze zwykłego kompletu.
W ramach 'rozrywki' wyliczyłem koszt wygenerowania 1 zbroi stale magicznej z typowej Kolczugi warstwowej normalnej.
Waga tej zbroi to 81 pkt czyli 20 kg. Dużo. Zgodnie z czarem, aby stale umagicznić pancerz trzeba przelać 500 PM/kg wagi + koszt blokady (powiedzmy, że blokadę zrobimy w sumie ze 100 PM) czyli koszt PM =
(20(waga kg) x 500(PM z czaru) ) +100 (PM blokada) = 10100PM
Zgodnie z kosztem PM (bez pracy rzucającego) czysty koszt takiej zbroi to > 20 tys szt zł.
Rzucenie 'czasowe' tego czaru to koszt 2000 szt zł. (50 PM/ kg wagi)
Skóra nie warta jest wyprawki.
CZASOWE UMAGICZNIENIE ZBROI
czyli stworzenie mag. zbroi ze zwykłego kompletu.
W ramach 'rozrywki' wyliczyłem koszt wygenerowania 1 zbroi stale magicznej z typowej Kolczugi warstwowej normalnej.
Waga tej zbroi to 81 pkt czyli 20 kg. Dużo. Zgodnie z czarem, aby stale umagicznić pancerz trzeba przelać 500 PM/kg wagi + koszt blokady (powiedzmy, że blokadę zrobimy w sumie ze 100 PM) czyli koszt PM =
(20(waga kg) x 500(PM z czaru) ) +100 (PM blokada) = 10100PM
Zgodnie z kosztem PM (bez pracy rzucającego) czysty koszt takiej zbroi to > 20 tys szt zł.
Rzucenie 'czasowe' tego czaru to koszt 2000 szt zł. (50 PM/ kg wagi)
Skóra nie warta jest wyprawki.
Ostatnio zmieniony 10 stycznia 2011, 11:25 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.
Ten czar jest substytutem umagicznienia zbroi przy wykorzystaniu zdolności czarodziejskiej, której powodzenie zależy od % rzutu na UM powyżej 100.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35
Ok - to teraz zgodnie z opisem umiejętności mogę przelać 1-100 PM - to losować mam ile PM wlać w magiczna zbroję?
Przecież gdybym miał sam sobie taką zbroję stworzyć (opierając się na tej z przykładu): daje 20 PM (za wagę) + 1 PM (blokada) i mam wypaśną zbroję za + 42 szt. zł (koszt PM) ze stałą magią. :] Jak się ma to do 10000 tys PM z czaru ?
Przecież gdybym miał sam sobie taką zbroję stworzyć (opierając się na tej z przykładu): daje 20 PM (za wagę) + 1 PM (blokada) i mam wypaśną zbroję za + 42 szt. zł (koszt PM) ze stałą magią. :] Jak się ma to do 10000 tys PM z czaru ?
Plis Ghasta, buduj zrozumiałe zdania.Ok - to teraz zgodnie z opisem umiejętności mogę przelać 1-100 PM - to losować mam ile PM wlać w magiczna zbroję?
Da ci to wytrzymałość x2, i...? Gdzie tu "wypasiona zbroja"?Przecież gdybym miał sam sobie taką zbroję stworzyć (opierając się na tej z przykładu): daje 20 PM (za wagę) + 1 PM (blokada) i mam wypaśną zbroję za + 42 szt. zł (koszt PM) ze stałą magią.
I dlaczego tylko 20PM? "wymaga 1-100 PM na 1 kg" Jeśli zbroja waży 20 kg i zużyjesz na każdy kilogram 1PM to może i tak. Ale ja to interpretuję tak, że na kazdy kilogram rzucasz k100 i tyle PM to Cię kosztuje.
Ostatnio zmieniony 10 stycznia 2011, 13:14 przez venar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia
Rzeczywiście niejasne zdanie
Nie lubię po prostu takiej losowości. Biorę 2 kolczugi i w jednej mam rzut przy umagicznieniu (k100) = 5 a dla drugiej 80. ;] Bezsens. A jeśli będę chciał np. za tydzień umagicznić 2 te same kolczugi to znowu rzucam k100? Przecież to bzdura.
I 2x wytrzymałość to dużo np. dla zbroi kurtkowej daje jej szanse przetrwania więcej niż 2-3 ciosów.
Sama umiejętność umagicznienie wzmacnia wytrzymałość oraz ' itp. cechy przedmiotu' czyli jeszcze jakie cechy jak nie wyparowania? Znowu te niejasności.
Za takie pieniądze można wyposażyć w zbroje, konie, zbroje koni, broń odział rycerzy.
Nie lubię po prostu takiej losowości. Biorę 2 kolczugi i w jednej mam rzut przy umagicznieniu (k100) = 5 a dla drugiej 80. ;] Bezsens. A jeśli będę chciał np. za tydzień umagicznić 2 te same kolczugi to znowu rzucam k100? Przecież to bzdura.
I 2x wytrzymałość to dużo np. dla zbroi kurtkowej daje jej szanse przetrwania więcej niż 2-3 ciosów.
Sama umiejętność umagicznienie wzmacnia wytrzymałość oraz ' itp. cechy przedmiotu' czyli jeszcze jakie cechy jak nie wyparowania? Znowu te niejasności.
Tak, ale koszt tego czaru jest absolutnie, koszmarnie, przesadzony w stosunku do wspomnianej umiejętności i uzyskiwanego efektu.Treant
Ten czar jest substytutem umagicznienia zbroi przy wykorzystaniu zdolności czarodziejskiej, której powodzenie zależy od % rzutu na UM powyżej 100.
Za takie pieniądze można wyposażyć w zbroje, konie, zbroje koni, broń odział rycerzy.
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2011, 10:37 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 1697
- Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 12 times
ja interpretuję to tak samo - na każdy kilogram jeden rzut K100Ale ja to interpretuję tak, że na kazdy kilogram rzucasz k100 i tyle PM to Cię kosztuje.
Ilość / losowość zurzytego potencjału magicznego wynika z nieumiejętności maga i trudności tej sztuki. Dobrze wyskolony mag (który przeczytał kięgię umagicznień - opisaną w losowaniu skarbów) zużywa zawsze 1 pkt potencjału magicznego na kg wagi przedmiotu.Nie lubię po prostu takiej losowości. Biorę 2 kolczugi i w jednej mam rzut przy umagicznieniu (k100) = 5 a dla drugiej 80. ;] Bezsens. A jeśli będę chciał np. za tydzień umagicznić 2 te same kolczugi to znowu rzucam k100? Przecież to bzdura.
Tak właśnie jest - ilość PM przy umagicznianiu jest losowa. Istnieje nawet jakaś umiejętność umagiczniania w ten sposób, aby na 1 kg wystarczał zawsze 1 PM.ghasta napisał/a:
Nie lubię po prostu takiej losowości. Biorę 2 kolczugi i w jednej mam rzut przy umagicznieniu (k100) = 5 a dla drugiej 80. ;] Bezsens. A jeśli będę chciał np. za tydzień umagicznić 2 te same kolczugi to znowu rzucam k100? Przecież to bzdura.
I 2x wytrzymałość to dużo np. dla zbroi kurtkowej daje jej szanse przetrwania więcej niż 2-3 ciosów.
Umagicznienie zbroi podwaja jej wytrzymałość, OB i wyparowania.Sama umiejętność umagicznienie wzmacnia wytrzymałość oraz ' itp. cechy przedmiotu' czyli jeszcze jakie cechy jak nie wyparowania? Znowu te niejasności.
Przeciętnie 5-krotnie wyższy niż przy konwencjonalnym umagicznieniu. Chyba łatwiej zgromadzić dużo PM niż podnieść UM do wartości bliskiej 200. Wybór należy do grającego magiem.Tak, ale koszt tego czaru jest absolutnie, koszmarnie, przesadzony w stosunku do wspomnianej umiejętności i uzyskiwanego efektu.
Za takie pieniądze można wyposażyć w zbroje, konie, zbroje koni, broń odział rycerzy.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35