Wątek przewodni do świata KC
To prawda, młócą się bez litości, "ziemia wokół nich spalona, domostwa w popiół obrócone, szkielety w rowach a świeże zwłoki przez psy i wargów rozwłóczane bywają" - jak pisał kronikarz z Olgrionu. Z tego jednak wątku nie można uczynić wątku nr 1 dla całego potężnego świata.myślałem tu o tagarach czarnej i białej
O co tak naprawdę chodzi w KC? Czy my przemierzamy świat "Archipelago" (jest taka plansza w heroes of might and magic) bez sensu? Teraz mnie tak tknęło - o co tu chodzi?
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2011, 14:36 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Panowie mocno schodzicie z tematu. Poschodzę trochę z wami. Ja bym powtórzył historię tz. ucywilizował sharany i zobaczył jakie mają szansę z orkami. Potem w zależności od za lub przeciw albo pozwolił się dzwigać imperium orków z gruzów po walce z sharanami. Ewentualnie metoda umarł król niech żyje król, ale za panowania sharanów takiej tolerancji bym nie przewidywał. Duże bastiony oporu przeciw pająkom oraz oczywiście całe połacie zniewolenia lub czarnoziemu dla tych co się nie poddali.
Motyw inwazji pająków jest w świecie Evernight pod SW. Nie powielajmy schematu. Ja bym poszukał innego leitmotivu - ew. walka z pająkami po "uczłowieczeniu" ich i opisaniu państwa i struktur. Albo coś innego - nie mam pomysłu jednak...
Wątek główny, "nośny" systemu, główna idea i sens MUSI być. Ktoś zapyta kto nie zna systemu: "ale o co tu chodzi? - o nic, losujesz postać i chodzisz po Orchii - ściemniasz, i nic więcej?" Kumacie o co mi chodzi?
Wątek główny, "nośny" systemu, główna idea i sens MUSI być. Ktoś zapyta kto nie zna systemu: "ale o co tu chodzi? - o nic, losujesz postać i chodzisz po Orchii - ściemniasz, i nic więcej?" Kumacie o co mi chodzi?
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2011, 14:46 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
Taki Leitmotiv to jest w każdym systemie Nijak KC nie wyróżnia, wszędzie chcemy się nachapać, narżnąć wrogów (i dziewic, choć według innego modus operandi). To musi być coś szczególnego - jak walka z Chaosem w Warhu czy walka z Czerwonymi Magami z Thay lub Zhentarimami w Forgotten Realms.
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2011, 14:49 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 1697
- Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 12 times
Ja uważam że właśnie nie powinno być żadnego motywu przewodniego, nie ma jakichś wytycznych że teraz to jest wielka wojna A z B i trzeba się opowiedzieć po którejś stronie. To jest wtórne - jakieś takie zapożyczone od innych - na zasadzie skoro w innych systemach tak mają to my też powinniśmy tak mieć. KC'ty właśnie są bardzo otwarte na każdą inwencję gracza , to gracz tworzy przyszłość tego świata i to gracz może być początkiem jakiejś wielkiej zmiany. Zawsze w KC podobało mi się to że mogę zrobić przygodę jaką tylko sobie wymyślę, czy to w kiimacie horroru, czy to w klimacie demonicznym , czy to wielką natchnioną historię z bochaterką o anielskim pochodzeniu, czy to zwykły wygrzew na czerwonych pustkowiach ze zbuntowanym goblińskim księciem. Nie chciał bym nagle być ograniczony przez jakiś główny motyw , główne przesłanie czy cel.
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2011, 15:12 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy być musi czy nie to racji ma mastug (POST DO PRZENIESIENIA) że niekoniecnie musi wystąpić.
Jednak ze względu na pewien standard łatwiej będzie graczom na zabawę w świecie wiedząc że po coś tobią to co robią (a nie dla kasy) lub też wprowadzić pewną zmianę na etapie tworzenia postaci - gracz powinien sam określić do czego dąży - i za to zdobywać dodatkowe PD (jeśli udowodni że zbliża się dzięki podjętym działaniom do celu).
Ze względu na zalanie świata wojskiem orków i uber Katanem ta sharańcza zaraza nijak zagraża światu, a dla graczy jest ledwo motywem 2-3 tła świata. Zmniejszenie armii, zaznaczenie że sharanowie zdobywają przyczółki to tu to tam, że armii orczej brakuje żeby to opanować dodaje ekstra smaczku. Zamiast tego mamy karawany chronione przez koczownicze armie orków, totalne i ogromne garnizony orcze, latanie armiami z dżinami do innych planów egzystencji i inne nietykające graczy motywy.
Zero uczucia jakiegoś miecza Demoklesa nad światem, upadku czy znów Złotego Wieku
Jednak ze względu na pewien standard łatwiej będzie graczom na zabawę w świecie wiedząc że po coś tobią to co robią (a nie dla kasy) lub też wprowadzić pewną zmianę na etapie tworzenia postaci - gracz powinien sam określić do czego dąży - i za to zdobywać dodatkowe PD (jeśli udowodni że zbliża się dzięki podjętym działaniom do celu).
Ze względu na zalanie świata wojskiem orków i uber Katanem ta sharańcza zaraza nijak zagraża światu, a dla graczy jest ledwo motywem 2-3 tła świata. Zmniejszenie armii, zaznaczenie że sharanowie zdobywają przyczółki to tu to tam, że armii orczej brakuje żeby to opanować dodaje ekstra smaczku. Zamiast tego mamy karawany chronione przez koczownicze armie orków, totalne i ogromne garnizony orcze, latanie armiami z dżinami do innych planów egzystencji i inne nietykające graczy motywy.
Zero uczucia jakiegoś miecza Demoklesa nad światem, upadku czy znów Złotego Wieku
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2011, 15:16 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.
Jasne, ale:
-trzeba mieć jakąś krótką formułę reklamową dla systemu, w której w paru zdaniach zawrzesz ideę świata, o co w nim chodzi. Jesli chcemy się przebijać, robić podstawki, trafiać do nowych ludzi to musimy bez wielogodzinnego maglowania człowieka wytłumaczyć mu w minutę szybko i atrakcyjnie o co kaman.
-trzeba mieć jakąś krótką formułę reklamową dla systemu, w której w paru zdaniach zawrzesz ideę świata, o co w nim chodzi. Jesli chcemy się przebijać, robić podstawki, trafiać do nowych ludzi to musimy bez wielogodzinnego maglowania człowieka wytłumaczyć mu w minutę szybko i atrakcyjnie o co kaman.
Główny wątek nie musi być jedynym i pojawiać się w każdym scenariuszu. To nie ogranicza a nadaje pewien rys szczególny.Nie chciał bym nagle być ograniczony przez jakiś główny motyw , główne przesłanie czy cel.
-
- Reactions:
- Posty: 1697
- Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 12 times
a więc zadanie dnia: "jedno zdanie opisujące nasz system" - może ja zacznę:
"orchia - magiczny śwat rządzony przez orki , w którym półbogowie żyją pomiędzy ludźmi, gdzie dobro i zło toczy nieustanną walkę"
"orchia - magiczny śwat rządzony przez orki , w którym półbogowie żyją pomiędzy ludźmi, gdzie dobro i zło toczy nieustanną walkę"
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2011, 15:36 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.
o nie wiadomo co ....mastug napisał/a:
a więc zadanie dnia: "jedno zdanie opisujące nasz system" - może ja zacznę:
"orchia - magiczny śwat rządzony przez orki , w którym półbogowie żyją pomiędzy ludźmi, gdzie dobro i zło toczy nieustanną walkę"
:> ponieważ opisy bogów są rażąco sztuczne, ograniczone i niedopracowane a wszsycy bogowie są sobie równi - więc walka dobra ze złem jest jakąś nie do końca pewną sprawą.
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2011, 15:41 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.