Standardy pisania materiałów
Ave!
Niezwykle istotny dla systemu jest dobry bestiariusz, nie muszę nikogo przekonywać. Dobry potwór oprócz opisu ma jeszcze rysunek. Bez tego trudno wyobrazić sobie potwora, który nierzadko tkwi tylko w głowie autora. Wizualizacja to wspaniała rzecz, dlatego uwielbiamy Musiała. Sugeruję by odpowiedzialny autor robił potwory tylko z rysunkami.
Nie każdy potrafi rysować. Każdy jednak kombinuje W tym i ja - mam świetny pomysł na niezwykle groźną bestię, straszliwą machinę do mordowania, wyzwanie dla każdego tropiciela. Niedługo trofea z tego stwora będą powodem do dumy, zastępując pazury mięczaka-niedźwiedzia. Poprosiłem o pomoc Leobardisa i jestem w domu! Na przyszły piątek uszykuje mi rysuneczek owego potwora, a sam opis sporządzę już jutro.
Niezwykle istotny dla systemu jest dobry bestiariusz, nie muszę nikogo przekonywać. Dobry potwór oprócz opisu ma jeszcze rysunek. Bez tego trudno wyobrazić sobie potwora, który nierzadko tkwi tylko w głowie autora. Wizualizacja to wspaniała rzecz, dlatego uwielbiamy Musiała. Sugeruję by odpowiedzialny autor robił potwory tylko z rysunkami.
Nie każdy potrafi rysować. Każdy jednak kombinuje W tym i ja - mam świetny pomysł na niezwykle groźną bestię, straszliwą machinę do mordowania, wyzwanie dla każdego tropiciela. Niedługo trofea z tego stwora będą powodem do dumy, zastępując pazury mięczaka-niedźwiedzia. Poprosiłem o pomoc Leobardisa i jestem w domu! Na przyszły piątek uszykuje mi rysuneczek owego potwora, a sam opis sporządzę już jutro.
Ostatnio zmieniony 25 lutego 2011, 21:57 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 1697
- Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 12 times
Mrufon dobrze mówisz!, oprócz rysunków powinno jeszcze być:
Generowanie tabel istot - Na podstawie schematu: Podstawowe wartości
współczynników ... (danej rasy)
1. Nazwa
2. Schemat (współczynniki, bronie, zbroje [startowe parametry], profesjam [jedna z 20 lub inna], POZ do którego)
*3. Wygląd
*4. Tryb życia
*5. Występowanie
*6. Specjalne zdolności
7. Tabela
co 2 POZ (zaczynając od 0 POZ)
startowe losowanie - uwazględnia się średnią (w wypadku SF i bgł = 51[k100]; inne po 25 [zk50]; dorzuty i odporności 5 [k10])
Żyw i SF po 200 x2 (przyrosty profesjonalne lub nadnaturalne - np zawody), pow 600 x3, pow 1200 x4, powyż 2000 x5, itd.;
co 2 POZ - po 5 pkt do obydwu bazówek
przeskok duży na 6 POZ: +25 pkt do bgł i SF; wszystkie inne (nawet te conie wzrastają, ale istnieją) po +10 pkt.
przeskok mały na 10, 14, 18 i 20 POZ: + 10 pkt do bgł i SF i po 5 pkt do innych przeskoki nie dotyczą bazówek i dorzutów po przeskokach (itp) dodaje się przyrosty profesjonalne z POZ
wyparowania skóry (jeśli nie podane w schemacie przyrosty, tp + ok 20% na 6, 10, 14 POZ - z uwzględnieniem zaokrąglenia do okrągłe liczny [aby były dziesiątki - przy wynikach powyżej 200, a w przypadku liczb od 20 - 200 do 5 lub nie zaokrąglane przy mnieszych od 20]).
specjalizacje drapieżcy lub wojownicy co 2 POZ: 2B [2 POZ], S[4 POZ], OB[6POZ], 2S [10POZ], MST [ok.15POZ -czy bogaty lub nie]
specjalizacje wszystkożernych lub złodziejsko-kleryczne 2 + co 2 POZ: 2B [4 POZ], S[6 POZ], OB [8POZ], 2S [12POZ], MST [ok.17POZ -czy bogaty lub nie]
specjalizacje roślinożernych lub czarodziejskich co 4 POZ: 2B [4 POZ], S[8 POZ], OB[12POZ], 2S [18POZ], MST [ok.25 POZ -czy bogaty lub nie]
powyższe specjalizacje stosuje się do wszystkich znanach bgł (w wypadkutypowych zwierząt, bestii), przy tych co mają wyraźną przewagę do jednego typu broni - preferowana (np o 10 pkt więcej od innej), to prawie wyłącznie w tej broni
nie wszystkie ataki-bronie mogą dostać OB (większość zwierząt -ssaków, ptaków, gadów) mają naturalną oburęczność.
u cywilizowanych istot powinno się wyczerpywać ilość biegości przysługujących na poziom.
PD za pokonanie postaci
+ 1/100 każdej bgł, obrażeń, wyparowań na dany rodzaj ataku, obrony dalekiej, odporności pojedyńczej,
+ 2/1pkt AMg (sparawdzić) za typowe zdolności prof.: 1pkt [0], + 2[1], +2[10] (bezprofesionaliści tego nie mają)
po +5-25 pkt za inną zdolność czysto zabijającą (np rozrywanie 5, a aura śmierci w promieniu 100 metrów 25],
za inne cechy silno bojowe lub obronne po 3pkt zdolności inne -ważne, ale od okoliczności (np nie dotyczy infrawizji,
wierzganie)
w wypadku niektórych zwierząt - zamiast k50 na INT lub MD mają one premiowny rzut k10
większość istot wraz z wieliem rosną ograniczenia ZR i SZ, oraz o 1 sg zwiększa się opóźnienie działania.
Autor: Artur Szyndler dla Andrzeja Łukasiaka
Generowanie tabel istot - Na podstawie schematu: Podstawowe wartości
współczynników ... (danej rasy)
1. Nazwa
2. Schemat (współczynniki, bronie, zbroje [startowe parametry], profesjam [jedna z 20 lub inna], POZ do którego)
*3. Wygląd
*4. Tryb życia
*5. Występowanie
*6. Specjalne zdolności
7. Tabela
co 2 POZ (zaczynając od 0 POZ)
startowe losowanie - uwazględnia się średnią (w wypadku SF i bgł = 51[k100]; inne po 25 [zk50]; dorzuty i odporności 5 [k10])
Żyw i SF po 200 x2 (przyrosty profesjonalne lub nadnaturalne - np zawody), pow 600 x3, pow 1200 x4, powyż 2000 x5, itd.;
co 2 POZ - po 5 pkt do obydwu bazówek
przeskok duży na 6 POZ: +25 pkt do bgł i SF; wszystkie inne (nawet te conie wzrastają, ale istnieją) po +10 pkt.
przeskok mały na 10, 14, 18 i 20 POZ: + 10 pkt do bgł i SF i po 5 pkt do innych przeskoki nie dotyczą bazówek i dorzutów po przeskokach (itp) dodaje się przyrosty profesjonalne z POZ
wyparowania skóry (jeśli nie podane w schemacie przyrosty, tp + ok 20% na 6, 10, 14 POZ - z uwzględnieniem zaokrąglenia do okrągłe liczny [aby były dziesiątki - przy wynikach powyżej 200, a w przypadku liczb od 20 - 200 do 5 lub nie zaokrąglane przy mnieszych od 20]).
specjalizacje drapieżcy lub wojownicy co 2 POZ: 2B [2 POZ], S[4 POZ], OB[6POZ], 2S [10POZ], MST [ok.15POZ -czy bogaty lub nie]
specjalizacje wszystkożernych lub złodziejsko-kleryczne 2 + co 2 POZ: 2B [4 POZ], S[6 POZ], OB [8POZ], 2S [12POZ], MST [ok.17POZ -czy bogaty lub nie]
specjalizacje roślinożernych lub czarodziejskich co 4 POZ: 2B [4 POZ], S[8 POZ], OB[12POZ], 2S [18POZ], MST [ok.25 POZ -czy bogaty lub nie]
powyższe specjalizacje stosuje się do wszystkich znanach bgł (w wypadkutypowych zwierząt, bestii), przy tych co mają wyraźną przewagę do jednego typu broni - preferowana (np o 10 pkt więcej od innej), to prawie wyłącznie w tej broni
nie wszystkie ataki-bronie mogą dostać OB (większość zwierząt -ssaków, ptaków, gadów) mają naturalną oburęczność.
u cywilizowanych istot powinno się wyczerpywać ilość biegości przysługujących na poziom.
PD za pokonanie postaci
+ 1/100 każdej bgł, obrażeń, wyparowań na dany rodzaj ataku, obrony dalekiej, odporności pojedyńczej,
+ 2/1pkt AMg (sparawdzić) za typowe zdolności prof.: 1pkt [0], + 2[1], +2[10] (bezprofesionaliści tego nie mają)
po +5-25 pkt za inną zdolność czysto zabijającą (np rozrywanie 5, a aura śmierci w promieniu 100 metrów 25],
za inne cechy silno bojowe lub obronne po 3pkt zdolności inne -ważne, ale od okoliczności (np nie dotyczy infrawizji,
wierzganie)
w wypadku niektórych zwierząt - zamiast k50 na INT lub MD mają one premiowny rzut k10
większość istot wraz z wieliem rosną ograniczenia ZR i SZ, oraz o 1 sg zwiększa się opóźnienie działania.
Autor: Artur Szyndler dla Andrzeja Łukasiaka
Ostatnio zmieniony 26 lutego 2011, 00:29 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.
Cała wykładnia jest skomplikowana, zwłaszcza te parametry potwora na kolejnych poziomach, przeliczanie odporności... Nie wiem czy mi się zechce aż tak drobiazgowo szykować. Najpewniej skończy się to na przykładowym egzemplarzu z 4-6 POZ. Moim zdaniem powinny wystarczyć startowe parametry albo ew. egz. na 0 POZ. Resztę każdy MG sobie dorobi.
Ostatnio zmieniony 26 lutego 2011, 08:25 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
Chciałeś standard - to masz
Niestety skomplikowany - jednak wpuszczenie go w jakiś program znacznie by ułatwiło sprawę .
Ja czasu na napisanie takowego raczej nie znajdę - sądzę że istniejące generatory uda się tak zmodyfikować.
Mrufon - aS robił te wyliczenia na kartce lub w arkuszu kalkulacyjnym (jeśli były jakiekolwiek )
Niestety skomplikowany - jednak wpuszczenie go w jakiś program znacznie by ułatwiło sprawę .
Ja czasu na napisanie takowego raczej nie znajdę - sądzę że istniejące generatory uda się tak zmodyfikować.
Mrufon - aS robił te wyliczenia na kartce lub w arkuszu kalkulacyjnym (jeśli były jakiekolwiek )
-
- Reactions:
- Posty: 743
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Może ktoś obeznany machnąłby szybki spreadsheet do exela w którym takie modyfikacje były by ustawione odpowiednio do poziomu. Autor z pomysłem wklepałby bazę, a machina policzyłaby za niego wszystko w skalarności poziomów, wszystkie charakterystyki i wszystkie odporności będące zmorą coponiektórych ( ) zrobiłyby się same? Zostało by dodanie tylko odpowiedniej broni zbroi itp.
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2011, 15:33 przez wasut, łącznie zmieniany 1 raz.
Podjąłem się zrobienia arkusza w excelu do obliczeń bestiariusza na zasadach podanych powyżej. 3majcie kciuki
Połączony z 11.06.2013 14:55:36:
Tak jak pisałem, wersja 0.9 więc trzeba ją jeszcze mocno przetestować.
https://docs.google.com/file/d/0By8WVOb ... sp=sharing
Jeśli wam się podoba to można wrzucić na serwer portalu.
Opis działania arkusza:
Arkusz: Generator
W wierszach 1-31 opisuje bazowe wartości na podstawie których będą obliczone statystyki.
Rasa, charakter, wzrost, waga, profesja (trzeba dokładnie przepisać nazwę z arkusza "Profesje"). Następnie wprowadzamy przykładowe bazowe rasowe współczynniki (ja przepisałem z bestiariusza goblina nizinnego) , tak samo czynimy z odpornościami.
Jeśli jest naturalna zbroja to wprowadzamy, jeśli nie to zostawiamy 0.
Podajemy grupy broni w których dana rasa jest biegła (bronie muszą być wprowadzone w arkuszu "Broń")
Wprowadzamy zbroję, tarcze oraz uzbrojenie jakie powinno się znaleźć na określonym poziomie (korzystamy z arkuszy "Broń", "Zbroja", "Tarcza"). Jeśli nie chcemy zrobi ani tarczy to piszemy "brak", tak samo możemy się zachować w przypadku broni nr 3 (nie jest niezbędna).
Wprowadzamy również nazewnictwo na określonym poziomie.
To wszystko co musimy zrobić, mechanizm policzy wszystko i zapisze w statystykach poniżej. Te statystyki zaś powinny być gotowe do wpisania w arkusz bestiariusza. Ważne aby każda broń,zbroja, tarcza z której się korzysta była prowadzona w odpowiednim arkuszu.
Wszystko, pozdrawiam
Salam.
Połączony z 11.06.2013 14:55:36:
Tak jak pisałem, wersja 0.9 więc trzeba ją jeszcze mocno przetestować.
https://docs.google.com/file/d/0By8WVOb ... sp=sharing
Jeśli wam się podoba to można wrzucić na serwer portalu.
Opis działania arkusza:
Arkusz: Generator
W wierszach 1-31 opisuje bazowe wartości na podstawie których będą obliczone statystyki.
Rasa, charakter, wzrost, waga, profesja (trzeba dokładnie przepisać nazwę z arkusza "Profesje"). Następnie wprowadzamy przykładowe bazowe rasowe współczynniki (ja przepisałem z bestiariusza goblina nizinnego) , tak samo czynimy z odpornościami.
Jeśli jest naturalna zbroja to wprowadzamy, jeśli nie to zostawiamy 0.
Podajemy grupy broni w których dana rasa jest biegła (bronie muszą być wprowadzone w arkuszu "Broń")
Wprowadzamy zbroję, tarcze oraz uzbrojenie jakie powinno się znaleźć na określonym poziomie (korzystamy z arkuszy "Broń", "Zbroja", "Tarcza"). Jeśli nie chcemy zrobi ani tarczy to piszemy "brak", tak samo możemy się zachować w przypadku broni nr 3 (nie jest niezbędna).
Wprowadzamy również nazewnictwo na określonym poziomie.
To wszystko co musimy zrobić, mechanizm policzy wszystko i zapisze w statystykach poniżej. Te statystyki zaś powinny być gotowe do wpisania w arkusz bestiariusza. Ważne aby każda broń,zbroja, tarcza z której się korzysta była prowadzona w odpowiednim arkuszu.
Wszystko, pozdrawiam
Salam.
Ostatnio zmieniony 11 czerwca 2013, 17:44 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki mastugu.
Naszła mnie mała refleksja, standardowo tworząc bestiariusz co kilka poziomów następuje skok, np na poziomie 6. Skok ten zwiększa SF o 25 a inne współczynniki o 10. Zatem wartość 25 zależeć powinna od kasty (magicy UM, złodzieje ZR). Nie jest to opisane raczej z uwagi na fakt, że bestiariusz zwykle tyczy się walczących, ale spróbuje pójść również w tym kierunku. Czekam na wypowiedź.
Całość zrobiona jest w oparciu o współczynniki istot cywilizowanych, zatem nie zmieniłem jeszcze rozróżnienia na bestie jak warg, gdzie zamiast rzutu k50 jest rzut k10, to jest do poprawienia.
Trzecią kwestią jest swoboda modyfikacji AS'a. Steruje on ostatecznymi współczynnikami wedle uznania np. zaniżona jest SF goblina nizinnego na poz 0.
EDIT (12-06-2013 13:00):
Dodałem rozróżnienie na bestie i cywilizacyjne, znaczy jeśli kastą profesji będą "DRAPIEŻCY", WSZYSTKOŻERCY", "ROŚLINOŻERCY" wtedy zamiast k50 będzie rzut k10.
Naszła mnie mała refleksja, standardowo tworząc bestiariusz co kilka poziomów następuje skok, np na poziomie 6. Skok ten zwiększa SF o 25 a inne współczynniki o 10. Zatem wartość 25 zależeć powinna od kasty (magicy UM, złodzieje ZR). Nie jest to opisane raczej z uwagi na fakt, że bestiariusz zwykle tyczy się walczących, ale spróbuje pójść również w tym kierunku. Czekam na wypowiedź.
Całość zrobiona jest w oparciu o współczynniki istot cywilizowanych, zatem nie zmieniłem jeszcze rozróżnienia na bestie jak warg, gdzie zamiast rzutu k50 jest rzut k10, to jest do poprawienia.
Trzecią kwestią jest swoboda modyfikacji AS'a. Steruje on ostatecznymi współczynnikami wedle uznania np. zaniżona jest SF goblina nizinnego na poz 0.
EDIT (12-06-2013 13:00):
Dodałem rozróżnienie na bestie i cywilizacyjne, znaczy jeśli kastą profesji będą "DRAPIEŻCY", WSZYSTKOŻERCY", "ROŚLINOŻERCY" wtedy zamiast k50 będzie rzut k10.
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2013, 13:02 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.
Wersja poprawiona.
Tym razem tak jak pisałem zmieniłem rodzaj bonusowego współczynnika na poziomie 6 i 10, teraz kasty wojownicza i rycerska mają większy bonus do SF i BGŁ, kasta złodziejska ZR i (SZ złodziej, MD kupiec, BGŁ zabójca), czrodziejska UM oraz INT, kleryczna WI i ZW.
Dodałem wszystkie profesje z MiM, zatem można generować każdą profesje.
Zmieniłem również szkolenia, teraz tylko broń 1 ma najwyższe możliwe na poziomie szkolenie, broń 2 o jeden niższe, broń 3 o 2 niższe np. Broń 1 S (specjalista), Broń 2 2B (podwójne bgł), Broń 3 B (biegły).
Wygląda to dużo realniej, tyle, że trzeba pamiętać aby najlepsza broń znalazła się w slocie broń 1, potem 2 i 3.
Jak tylko czegoj doda do serwera to będzie można pobierać z newsa.
Połączony z 18.06.2013 13:06:23:
https://docs.google.com/file/d/0By8WVOb ... sp=sharing
Ostatnia mam nadzieję wersja.
Zmiany:
- Jedyne co należy zrobić to wpisać prawidłową nazwę rasy z arkusza "Rasy" oraz nazwę procesji z arkusza "profesje".
Należy wypełnić pola z bronią/zbroją/tarczą i macie gotowy bestiariusz.
Życzę miłego korzystania. W razie uwag mogę ew. coś zmienić ale wydaje mi się to dość kompletne.
Tym razem tak jak pisałem zmieniłem rodzaj bonusowego współczynnika na poziomie 6 i 10, teraz kasty wojownicza i rycerska mają większy bonus do SF i BGŁ, kasta złodziejska ZR i (SZ złodziej, MD kupiec, BGŁ zabójca), czrodziejska UM oraz INT, kleryczna WI i ZW.
Dodałem wszystkie profesje z MiM, zatem można generować każdą profesje.
Zmieniłem również szkolenia, teraz tylko broń 1 ma najwyższe możliwe na poziomie szkolenie, broń 2 o jeden niższe, broń 3 o 2 niższe np. Broń 1 S (specjalista), Broń 2 2B (podwójne bgł), Broń 3 B (biegły).
Wygląda to dużo realniej, tyle, że trzeba pamiętać aby najlepsza broń znalazła się w slocie broń 1, potem 2 i 3.
Jak tylko czegoj doda do serwera to będzie można pobierać z newsa.
Połączony z 18.06.2013 13:06:23:
https://docs.google.com/file/d/0By8WVOb ... sp=sharing
Ostatnia mam nadzieję wersja.
Zmiany:
- Jedyne co należy zrobić to wpisać prawidłową nazwę rasy z arkusza "Rasy" oraz nazwę procesji z arkusza "profesje".
Należy wypełnić pola z bronią/zbroją/tarczą i macie gotowy bestiariusz.
Życzę miłego korzystania. W razie uwag mogę ew. coś zmienić ale wydaje mi się to dość kompletne.
Ostatnio zmieniony 18 czerwca 2013, 13:06 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.