Bogowie w KC

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 28 lutego 2011, 11:45

Ojoj zdaje się, że w złym kierunku idzie ta rozmowa. Da radę to wyprostować?

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 28 lutego 2011, 11:51

Mam nadzieję, komentować meritum nie ma bardzo jak, bo meritum prawdę mówiąc nie ma, jest forma i niestety dostaje po głowie.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 lutego 2011, 11:54

Było trochę głosów niezadowolenia czegoj, wylaliśmy nieco żółci i teraz już spokojnie można komentować. Czekamy na ruch Nevera.
Nie zapominajcie Never, że my stanowimy wasz niemal jedyny target jeśli myślicie o wydaniu w postaci papierowej. Naprawdę warto nas poważnie potraktować, to się opłaci. Choćbyście mi dali wszystkie matsy to za podręcznik i tak później zapłacę. Stać mnie na to i wszystkich nas. Mamy ponad 30 lat, nie jesteśmy nastolatkami z dychą od mamy na bułki w szkole.
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2011, 11:56 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 28 lutego 2011, 12:01

Jakby nie patrzeć, Mruf. Jesteśmy garstką, a to nas eliminuje z pojęcia target. KC muszą być spozycjonowane na jakąś konkretną grupę docelową tak minimum 1000, aby był realny cel wydania, takiego wydawniczego wydania. Dla naszej grupki można sprawę zakończyć drukiem cyfrowym 30 egzemplarzy nawet w warunkach domowych. Reali rynku nikt nie przeskoczy. Bez jakichś sensowych działań marketingowych nic teraz się nie wyda (z sukcesem). W obecnej dobie na marketing w planach wydawniczych wydaje się nie rzadko więcej niż na samą produkcję, dlatego każde miejsce oferujące darmową reklamę, a już szczególnie trafiającą do grup docelowych, jest na wagę złota.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 28 lutego 2011, 12:05

W takim razie zamykamy portal i pozamiatane - hehe:P

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 lutego 2011, 12:06

Jesteśmy garstką, a to nas eliminuje z pojęcia target. KC muszą być spozycjonowane na jakąś konkretną grupę docelową tak minimum 1000, aby był realny cel wydania, takiego wydawniczego wydania.
W takim razie jesteśmy zaczynem jak przy pieczeniu chleba. Od nas się może zacząć, mamy wydatny wpływ na reklamę i rozpowszechnianie produktu. Znamy system, jesteśmy w temacie od niemal 20 lat. Stanowimy jedyną grupę obecną w necie. Nie można nas odsunąć na bok albo zbywać byle czym.
każde miejsce oferujące darmową reklamę, a już szczególnie trafiającą do grup docelowych, jest na wagę złota.
Właśnie. Możemy roznieść infa o wydaniu po całej masie portali.
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2011, 12:06 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 28 lutego 2011, 12:10

Do czego to doszło, żebym się z Mrufonem rozumiał tak jednoznacznie. Koniec świata. Czegoj ma rację:
W takim razie zamykamy portal i pozamiatane - hehe

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 lutego 2011, 12:11

A może zaproponować ASom wydanie w pdfie? Nie ma kosztów drukarni. Ściąganie płatne (jakieś 49,99 czy więcej - ja i więcej zapłacę). Wtedy można by znacznie szybciej wydać całość i potem dodatki.
Do czego to doszło, żebym się z Mrufonem rozumiał tak jednoznacznie. Koniec świata
Wreszcie przejrzałeś wasucie ;) Nie gniewam się, daj spokój.

:D
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2011, 12:15 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 28 lutego 2011, 12:49

never - wasult napisał co myśli w ostrych słowach ale po niekąd napisał mądrze. Nie patrz/patrzcie na portal jako na ludzi którzy tylko narzekają i są wiecznie niezadowoleni i tylko chcą czegoś od Was A'S'ów. Popatrz/popatrzcie na portal jako na źródło niesporzytej fanowskiej energi którą wystarczy odpowiednio ukierunkować. Ludzie zebrani na tym portalu naprawdę trzymają kciuki żeby udało się Wam (A.S'om) zarobić na Kryształach Czasu. Użytkownicy portalu mogą pomóc w wielu aspektach tak dużego przedsięwzięcia jakim jest przygotowanie podręcznika. To czy skożyszacie z ich zapału i od lat gromadzonych pomysłów to tylko kwestia waszego wyboru. Nie mogę wypowiadać się za innych ale mi zupełnie nie zależy na jakimkolwiek finansowym aspekcie tego przedsięwzięcia. Dużo ważniejsze jest dla mnie aby ukazał się prawdziwy podręcznik do KC którego autorem jest Artur Szyndler. Jednak aby ludzie zaczeli coś robić muszą wiedzieć że to co zrobią nie rozmyje się w konfrontacji z nieopublikowanymi dotąd materiałami.
Jeśli chcecie wykożystać potęcjał i chęć pomocy fanów w rozwijaniu systemu - czy chociażby promowaniu świata KC - powinniśmy wypracować jakieś zasady współpracy. Przykład z bogami pokazuje jak bardzo nam takich zasad brakuje. Na głównej stronie portalu w newsach ukazała się informacja o tym że na portalu pojawiły się opisy nowych bogów których nie było w publikacjach MiM'a. Jednak ze względu na bardzo skąpy opis powtała konsternacja - ludzie którzy wchodzą aby zobaczyć nowe bustwa odchodzą rozczarowani - zamiast promować zniechęca. A wystarczyło by aby tą operację przeprowadzić tak: 1) newer przekazujesz administracji informacje o nowych bogach (jeśli nie chcesz zdradzać więcej to o jednym), ich zdolnościach ,symbolach 2) administracja portalu wybiera użytkowników którzy rozwijają ten opis, dodają szczegóły, obrzędy itd. 3) Uszczegółowiony opis jest przez was opiniowany / korygowany 4) Pełen opis pojawia się na portalu - jest sygnowany Waszą (A'Sową) autoryzacją. News na głównej stronie wskazuje że jest to nowy pełny materiał od A'Sów - przyciąga to uwagę i zachęca do wykożystania tego w nowych przygodach - co więcej w świadomości internautów pojawia przekonanie że powstają nowe materiały do KC, że system znowu żyje i się rozwija i że autor systemu wyda pełen panteon z pełnymi opisami bogów w dodatku pod tytułem "...". W ten sposób rozbudzasz zainteresowanie - robisz dobry PR. W tej chwili na portalu jest zawieszenie - nie wiadomo co robić i czy wogóle coś robić bo A.S. ma dużo materiałów więc cokolwiek zrobimy możemy "trafić" w już opisany temat a nawet jeśli nie trafimy w wolną przestrzeń to możemy rozmnąć się z wizją A.S'a. Powoduje to że nie chcę się tworzyć i powstaje coraz mniej materiałów fanowskich .. a im mniej nowych materiałów .. tym mniejsze zainteresowanie portalem i KC. A im mniejsze zainteresowanie KC tym większa szansa że MG przeżuci się na inny system.
Podsumowując Never przemyślcie jak możecie konstruktywnie wykożystać zapał fanów aby wam pomogli.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 28 lutego 2011, 12:50

Never - prowadź rozmowę na poziomie, nie mamy po 15 lat żeby dać się obrażać, niestety przedstawione materiał jest skromny. Stąd niezadowolenie.

:) ciekawiło mnie kiedy ktoś poruszy temat długości nauki do matury


Btw.:
Generalnie jako grupa (portal) możemy zrobić tak jak padło podczas rozmowy na mumble
olać autora i robić po swojemu KC -> powstanie nowy, nie używany przez nikogo system poza portalem, problem z prawami autorskimi (przecież nie negujemy wszystkiego ale wiele), niesmak itp. No chyba że jakimś psim swędem system się przebije (baaaardzo trudne zadanie)

czekać na teksty AS-a do których właściwie nie można zgłaszać uwag na temat ich merytorycznej zawartości oraz jakości jako takiej (logiki, spójności, sposobu przedstawienia) w efekcie czego w KC nadal nikt nie będzie grał.

Czyli też źle :(

Współpraca w postaci ew. promocji z naszej strony (jak rozumiem nieodpłatnej, co raczej nie będzie problemem) - ma sens jeśli będzie z czym wyjść do ludzi. Teraz - przykro mi bardzo - ale nie ma nic. Nic co mogłoby zainteresować potencjalnego nowego nabywce i tych, którzy system uważają za zbyt skomplikowany lub po prostu głupi.

Wydanie 'combo' czyli system papierowy + coś na kompy + karcianka są dobrym pomysłem ALE żeby to zrobić trzeba mieć ludzi.

karcianka jest na portalu dostępna -ale szczerze wątpię żeby autorski projekt przyjęty został przez AS-a, może nie doceniam człowieka jednak patrząc na niemal alergiczną reakcję na niektóre pomysły i uwagi fanów raczej się to nie zmieni

komputerowe RPG - żeby się przebiło, musi być co najmniej dobre. Fajnie by było żeby ktoś kto zna bo dobrze KC (bo prowadził je latami) i nie jest autorem (zapatrzonym w swoje dzieło) mógł wyrazić zdanie na temat ew. przyszłej produkcji, ale z tego co wynikało z rozmowy jest to pieśń przyszłości

wydanie papierowe/ pdf - bez osoby która potrafi zgrabnie pisać i zna system (to jest wymóg!) nie ma szans żeby przebić się z dostępnymi drewnianymi opisami, czarno-białością i niedoróbkami poza userów portalu. Wstawianie zaś cyferek po to aby wytłumaczyły sytuacje gdzie jest potrzebne 10 zdań jest obchodzeniem problemów. Także brak elastyczności.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 28 lutego 2011, 13:22

Fajnie by było żeby ktoś kto zna bo dobrze KC (bo prowadził je latami) i nie jest autorem (zapatrzonym w swoje dzieło) mógł wyrazić zdanie na temat ew. przyszłej produkcji,
Coż, trochę mogę powiedzieć, tyle co Never ma lat ja spędziłem w branży gier komputerowych, nie tylko w europie. Można powiedzieć że doświadczenie i rozeznanie w rynku tym mam chociaż, się już z nim rozstałem (nie licząc freelacerki). KC ze swoją mechaniką jest świetnym materiałem na mechanikę w grze video, szczególnie, że można naprawdę użyć wszystkich parametrów, łącznie z uszkodzeniami i innymi często pomijanymi aspektami, a i tak nie spowalniać rozgrywki. Świat od biedy też się nada, aczkolwiek dużo jest do opracowania i wyjasnienia. Balans to już inna pieśń, ale wszystko się da, jak to mówią to tylko kwestia czasu i pieniędzy. I tutaj dochodzimy do magicznego słowa pieniądze. Pieniądze w przemyśle gier wideo rządzą wszystkim. Jest to machina przynosząca zyski większe niż przemysł filmowy i muzyczny razem wzięte. Ale to też droga i czasochłonna inwestycja przez to ryzykowna wielce. Produkcja przeciętnej gry mmo (tych gniotów jakich wiele) to kwestia w chwili obecnej 4+ milionów $ w czasie 3+ lat. Są oczywiście inwestorzy skorzy z takiej kasy wyskoczyć, ale... Taką kasę daje się wyłącznie na potencjalnie zyskowne IP (IP=własność intelektualna). Musi być zyskowne przez co znane, lubiane, kojarzone i całą resztę słów lubianych przez marketing. Gry nie mmo wcale nie muszą być tańsze, ale to zależy od półki w którą się strzela.
Dalej - wydawanie gry na rynek polski (tylko) jest nie realne, sama europa mało dochodowe - stany i japonia/korea to już jest kasa, ale - azjaci nie lubią gier które lubi tzw cywilizacja zachodnia. Inne podejście do życia itd. MMO często ma potencjał łączyć oba aspekty przez co nawet tzw niewypały zarabiają na swoje życie (choć nie spektakularnie).
MMO to w ogóle jeszcze ciężka sprawa, tych gier się nie wypuszcza raz wydając ije, a potem zbiera kapuchę, inwestycje nie kończą się razem z wydaniem wersji gold, dochodzi baza serwerowa i ich administracja, konserwacja, utrzymanie łącz, utrzymanie obsługi technicznej, supportu, produkcja coraz to nowszych updejtów dodatków, łatanie dziur, pilnowanie prawa i wyłapywanie cwaniaków itd. Takie gry to przedsiębiorstwa. Nie jest to łatwy chleb, nawet dla kogoś kto ma rozeznanie. Kosztowna zabawka, ale dająca wiele radości, i często godziwe utrzymanie.

Dlatego słysząc w relacji ze zjazdu o jakichś potencjalnych możliwościach cyfryzacji KC do wirtuala- lekko się uśmiechnąłem, jednak z doświadczenia wiem, że nic nie jest niemożliwe w tym rynku toteż nie wydaję osądów, zbyt dużo spotkałem w tej branży zdarzeń niemożliwych do przewidzenia, badź gier które robiły furrore choć nic o nich nie było wiadomo i nikt nawet nie wiedział co to, skąd i dlaczego. Jednak jeśli życzliwie, któryś z ASów rzekłby jaka grupa (potencjalnie) miała by się tym zająć (choćby przez PW, obiecuję dyskrecje jeśli byłaby wymagana) to myślę, że kilka rad mógłbym udzielić, bądź też zawczasu przestrzec przed błędem, który może być groźniejszy w skutkach niż spotkanie z nieprzychylnym MAGiem.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 lutego 2011, 13:39

Czyli mówiąc krótko perspektywy są byle jakie. AS-owie nie chcą wydać na papierze a komputerowe jak pisze wasut są pod znakiem zapytania. W tym układzie albo robimy dalej sami albo panowie się uginają. Jak się nie ugną to sprzedadzą dwa egzemplarze - sobie...

Denver
Reactions:
Posty: 1660
Rejestracja: 14 stycznia 2010, 11:26

Post autor: Denver » 28 lutego 2011, 13:40

Nie sprzedadzą :)
"Wikingowie dzielili rany na ?miertelne i nieistotne i znaj?c ich do?wiadczenie pewnie mieli racj?. " Oggy

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 28 lutego 2011, 14:20

Dodam tylko że nazwa boga
ORGANITION
jest co najmniej nieszczęśliwa

W imię Organitiona ! Czy jak to odmienić...

Hasar-Grunie prowadź! Katanie! Oriaku!

a Organitionie? :)

ASKABADAN też jakoś tak nieszczęśliwie brzmi.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 lutego 2011, 14:24

Też zauważyłem tę niezręczność nazwy. Od razu skojarzyła mi się z organami. To może to bóg seksu i pijaństwa?

W imię organów! Naprzód! Albo "Czcigodny Organie"...
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2011, 14:25 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ