Bogowie w KC
Było trochę głosów niezadowolenia czegoj, wylaliśmy nieco żółci i teraz już spokojnie można komentować. Czekamy na ruch Nevera.
Nie zapominajcie Never, że my stanowimy wasz niemal jedyny target jeśli myślicie o wydaniu w postaci papierowej. Naprawdę warto nas poważnie potraktować, to się opłaci. Choćbyście mi dali wszystkie matsy to za podręcznik i tak później zapłacę. Stać mnie na to i wszystkich nas. Mamy ponad 30 lat, nie jesteśmy nastolatkami z dychą od mamy na bułki w szkole.
Nie zapominajcie Never, że my stanowimy wasz niemal jedyny target jeśli myślicie o wydaniu w postaci papierowej. Naprawdę warto nas poważnie potraktować, to się opłaci. Choćbyście mi dali wszystkie matsy to za podręcznik i tak później zapłacę. Stać mnie na to i wszystkich nas. Mamy ponad 30 lat, nie jesteśmy nastolatkami z dychą od mamy na bułki w szkole.
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2011, 11:56 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 743
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Jakby nie patrzeć, Mruf. Jesteśmy garstką, a to nas eliminuje z pojęcia target. KC muszą być spozycjonowane na jakąś konkretną grupę docelową tak minimum 1000, aby był realny cel wydania, takiego wydawniczego wydania. Dla naszej grupki można sprawę zakończyć drukiem cyfrowym 30 egzemplarzy nawet w warunkach domowych. Reali rynku nikt nie przeskoczy. Bez jakichś sensowych działań marketingowych nic teraz się nie wyda (z sukcesem). W obecnej dobie na marketing w planach wydawniczych wydaje się nie rzadko więcej niż na samą produkcję, dlatego każde miejsce oferujące darmową reklamę, a już szczególnie trafiającą do grup docelowych, jest na wagę złota.
W takim razie jesteśmy zaczynem jak przy pieczeniu chleba. Od nas się może zacząć, mamy wydatny wpływ na reklamę i rozpowszechnianie produktu. Znamy system, jesteśmy w temacie od niemal 20 lat. Stanowimy jedyną grupę obecną w necie. Nie można nas odsunąć na bok albo zbywać byle czym.Jesteśmy garstką, a to nas eliminuje z pojęcia target. KC muszą być spozycjonowane na jakąś konkretną grupę docelową tak minimum 1000, aby był realny cel wydania, takiego wydawniczego wydania.
Właśnie. Możemy roznieść infa o wydaniu po całej masie portali.każde miejsce oferujące darmową reklamę, a już szczególnie trafiającą do grup docelowych, jest na wagę złota.
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2011, 12:06 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
A może zaproponować ASom wydanie w pdfie? Nie ma kosztów drukarni. Ściąganie płatne (jakieś 49,99 czy więcej - ja i więcej zapłacę). Wtedy można by znacznie szybciej wydać całość i potem dodatki.
Wreszcie przejrzałeś wasucie Nie gniewam się, daj spokój.Do czego to doszło, żebym się z Mrufonem rozumiał tak jednoznacznie. Koniec świata
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2011, 12:15 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 1697
- Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 12 times
never - wasult napisał co myśli w ostrych słowach ale po niekąd napisał mądrze. Nie patrz/patrzcie na portal jako na ludzi którzy tylko narzekają i są wiecznie niezadowoleni i tylko chcą czegoś od Was A'S'ów. Popatrz/popatrzcie na portal jako na źródło niesporzytej fanowskiej energi którą wystarczy odpowiednio ukierunkować. Ludzie zebrani na tym portalu naprawdę trzymają kciuki żeby udało się Wam (A.S'om) zarobić na Kryształach Czasu. Użytkownicy portalu mogą pomóc w wielu aspektach tak dużego przedsięwzięcia jakim jest przygotowanie podręcznika. To czy skożyszacie z ich zapału i od lat gromadzonych pomysłów to tylko kwestia waszego wyboru. Nie mogę wypowiadać się za innych ale mi zupełnie nie zależy na jakimkolwiek finansowym aspekcie tego przedsięwzięcia. Dużo ważniejsze jest dla mnie aby ukazał się prawdziwy podręcznik do KC którego autorem jest Artur Szyndler. Jednak aby ludzie zaczeli coś robić muszą wiedzieć że to co zrobią nie rozmyje się w konfrontacji z nieopublikowanymi dotąd materiałami.
Jeśli chcecie wykożystać potęcjał i chęć pomocy fanów w rozwijaniu systemu - czy chociażby promowaniu świata KC - powinniśmy wypracować jakieś zasady współpracy. Przykład z bogami pokazuje jak bardzo nam takich zasad brakuje. Na głównej stronie portalu w newsach ukazała się informacja o tym że na portalu pojawiły się opisy nowych bogów których nie było w publikacjach MiM'a. Jednak ze względu na bardzo skąpy opis powtała konsternacja - ludzie którzy wchodzą aby zobaczyć nowe bustwa odchodzą rozczarowani - zamiast promować zniechęca. A wystarczyło by aby tą operację przeprowadzić tak: 1) newer przekazujesz administracji informacje o nowych bogach (jeśli nie chcesz zdradzać więcej to o jednym), ich zdolnościach ,symbolach 2) administracja portalu wybiera użytkowników którzy rozwijają ten opis, dodają szczegóły, obrzędy itd. 3) Uszczegółowiony opis jest przez was opiniowany / korygowany 4) Pełen opis pojawia się na portalu - jest sygnowany Waszą (A'Sową) autoryzacją. News na głównej stronie wskazuje że jest to nowy pełny materiał od A'Sów - przyciąga to uwagę i zachęca do wykożystania tego w nowych przygodach - co więcej w świadomości internautów pojawia przekonanie że powstają nowe materiały do KC, że system znowu żyje i się rozwija i że autor systemu wyda pełen panteon z pełnymi opisami bogów w dodatku pod tytułem "...". W ten sposób rozbudzasz zainteresowanie - robisz dobry PR. W tej chwili na portalu jest zawieszenie - nie wiadomo co robić i czy wogóle coś robić bo A.S. ma dużo materiałów więc cokolwiek zrobimy możemy "trafić" w już opisany temat a nawet jeśli nie trafimy w wolną przestrzeń to możemy rozmnąć się z wizją A.S'a. Powoduje to że nie chcę się tworzyć i powstaje coraz mniej materiałów fanowskich .. a im mniej nowych materiałów .. tym mniejsze zainteresowanie portalem i KC. A im mniejsze zainteresowanie KC tym większa szansa że MG przeżuci się na inny system.
Podsumowując Never przemyślcie jak możecie konstruktywnie wykożystać zapał fanów aby wam pomogli.
Jeśli chcecie wykożystać potęcjał i chęć pomocy fanów w rozwijaniu systemu - czy chociażby promowaniu świata KC - powinniśmy wypracować jakieś zasady współpracy. Przykład z bogami pokazuje jak bardzo nam takich zasad brakuje. Na głównej stronie portalu w newsach ukazała się informacja o tym że na portalu pojawiły się opisy nowych bogów których nie było w publikacjach MiM'a. Jednak ze względu na bardzo skąpy opis powtała konsternacja - ludzie którzy wchodzą aby zobaczyć nowe bustwa odchodzą rozczarowani - zamiast promować zniechęca. A wystarczyło by aby tą operację przeprowadzić tak: 1) newer przekazujesz administracji informacje o nowych bogach (jeśli nie chcesz zdradzać więcej to o jednym), ich zdolnościach ,symbolach 2) administracja portalu wybiera użytkowników którzy rozwijają ten opis, dodają szczegóły, obrzędy itd. 3) Uszczegółowiony opis jest przez was opiniowany / korygowany 4) Pełen opis pojawia się na portalu - jest sygnowany Waszą (A'Sową) autoryzacją. News na głównej stronie wskazuje że jest to nowy pełny materiał od A'Sów - przyciąga to uwagę i zachęca do wykożystania tego w nowych przygodach - co więcej w świadomości internautów pojawia przekonanie że powstają nowe materiały do KC, że system znowu żyje i się rozwija i że autor systemu wyda pełen panteon z pełnymi opisami bogów w dodatku pod tytułem "...". W ten sposób rozbudzasz zainteresowanie - robisz dobry PR. W tej chwili na portalu jest zawieszenie - nie wiadomo co robić i czy wogóle coś robić bo A.S. ma dużo materiałów więc cokolwiek zrobimy możemy "trafić" w już opisany temat a nawet jeśli nie trafimy w wolną przestrzeń to możemy rozmnąć się z wizją A.S'a. Powoduje to że nie chcę się tworzyć i powstaje coraz mniej materiałów fanowskich .. a im mniej nowych materiałów .. tym mniejsze zainteresowanie portalem i KC. A im mniejsze zainteresowanie KC tym większa szansa że MG przeżuci się na inny system.
Podsumowując Never przemyślcie jak możecie konstruktywnie wykożystać zapał fanów aby wam pomogli.
Never - prowadź rozmowę na poziomie, nie mamy po 15 lat żeby dać się obrażać, niestety przedstawione materiał jest skromny. Stąd niezadowolenie.
ciekawiło mnie kiedy ktoś poruszy temat długości nauki do matury
Btw.:
Generalnie jako grupa (portal) możemy zrobić tak jak padło podczas rozmowy na mumble
olać autora i robić po swojemu KC -> powstanie nowy, nie używany przez nikogo system poza portalem, problem z prawami autorskimi (przecież nie negujemy wszystkiego ale wiele), niesmak itp. No chyba że jakimś psim swędem system się przebije (baaaardzo trudne zadanie)
czekać na teksty AS-a do których właściwie nie można zgłaszać uwag na temat ich merytorycznej zawartości oraz jakości jako takiej (logiki, spójności, sposobu przedstawienia) w efekcie czego w KC nadal nikt nie będzie grał.
Czyli też źle
Współpraca w postaci ew. promocji z naszej strony (jak rozumiem nieodpłatnej, co raczej nie będzie problemem) - ma sens jeśli będzie z czym wyjść do ludzi. Teraz - przykro mi bardzo - ale nie ma nic. Nic co mogłoby zainteresować potencjalnego nowego nabywce i tych, którzy system uważają za zbyt skomplikowany lub po prostu głupi.
Wydanie 'combo' czyli system papierowy + coś na kompy + karcianka są dobrym pomysłem ALE żeby to zrobić trzeba mieć ludzi.
karcianka jest na portalu dostępna -ale szczerze wątpię żeby autorski projekt przyjęty został przez AS-a, może nie doceniam człowieka jednak patrząc na niemal alergiczną reakcję na niektóre pomysły i uwagi fanów raczej się to nie zmieni
komputerowe RPG - żeby się przebiło, musi być co najmniej dobre. Fajnie by było żeby ktoś kto zna bo dobrze KC (bo prowadził je latami) i nie jest autorem (zapatrzonym w swoje dzieło) mógł wyrazić zdanie na temat ew. przyszłej produkcji, ale z tego co wynikało z rozmowy jest to pieśń przyszłości
wydanie papierowe/ pdf - bez osoby która potrafi zgrabnie pisać i zna system (to jest wymóg!) nie ma szans żeby przebić się z dostępnymi drewnianymi opisami, czarno-białością i niedoróbkami poza userów portalu. Wstawianie zaś cyferek po to aby wytłumaczyły sytuacje gdzie jest potrzebne 10 zdań jest obchodzeniem problemów. Także brak elastyczności.
ciekawiło mnie kiedy ktoś poruszy temat długości nauki do matury
Btw.:
Generalnie jako grupa (portal) możemy zrobić tak jak padło podczas rozmowy na mumble
olać autora i robić po swojemu KC -> powstanie nowy, nie używany przez nikogo system poza portalem, problem z prawami autorskimi (przecież nie negujemy wszystkiego ale wiele), niesmak itp. No chyba że jakimś psim swędem system się przebije (baaaardzo trudne zadanie)
czekać na teksty AS-a do których właściwie nie można zgłaszać uwag na temat ich merytorycznej zawartości oraz jakości jako takiej (logiki, spójności, sposobu przedstawienia) w efekcie czego w KC nadal nikt nie będzie grał.
Czyli też źle
Współpraca w postaci ew. promocji z naszej strony (jak rozumiem nieodpłatnej, co raczej nie będzie problemem) - ma sens jeśli będzie z czym wyjść do ludzi. Teraz - przykro mi bardzo - ale nie ma nic. Nic co mogłoby zainteresować potencjalnego nowego nabywce i tych, którzy system uważają za zbyt skomplikowany lub po prostu głupi.
Wydanie 'combo' czyli system papierowy + coś na kompy + karcianka są dobrym pomysłem ALE żeby to zrobić trzeba mieć ludzi.
karcianka jest na portalu dostępna -ale szczerze wątpię żeby autorski projekt przyjęty został przez AS-a, może nie doceniam człowieka jednak patrząc na niemal alergiczną reakcję na niektóre pomysły i uwagi fanów raczej się to nie zmieni
komputerowe RPG - żeby się przebiło, musi być co najmniej dobre. Fajnie by było żeby ktoś kto zna bo dobrze KC (bo prowadził je latami) i nie jest autorem (zapatrzonym w swoje dzieło) mógł wyrazić zdanie na temat ew. przyszłej produkcji, ale z tego co wynikało z rozmowy jest to pieśń przyszłości
wydanie papierowe/ pdf - bez osoby która potrafi zgrabnie pisać i zna system (to jest wymóg!) nie ma szans żeby przebić się z dostępnymi drewnianymi opisami, czarno-białością i niedoróbkami poza userów portalu. Wstawianie zaś cyferek po to aby wytłumaczyły sytuacje gdzie jest potrzebne 10 zdań jest obchodzeniem problemów. Także brak elastyczności.
-
- Reactions:
- Posty: 743
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Coż, trochę mogę powiedzieć, tyle co Never ma lat ja spędziłem w branży gier komputerowych, nie tylko w europie. Można powiedzieć że doświadczenie i rozeznanie w rynku tym mam chociaż, się już z nim rozstałem (nie licząc freelacerki). KC ze swoją mechaniką jest świetnym materiałem na mechanikę w grze video, szczególnie, że można naprawdę użyć wszystkich parametrów, łącznie z uszkodzeniami i innymi często pomijanymi aspektami, a i tak nie spowalniać rozgrywki. Świat od biedy też się nada, aczkolwiek dużo jest do opracowania i wyjasnienia. Balans to już inna pieśń, ale wszystko się da, jak to mówią to tylko kwestia czasu i pieniędzy. I tutaj dochodzimy do magicznego słowa pieniądze. Pieniądze w przemyśle gier wideo rządzą wszystkim. Jest to machina przynosząca zyski większe niż przemysł filmowy i muzyczny razem wzięte. Ale to też droga i czasochłonna inwestycja przez to ryzykowna wielce. Produkcja przeciętnej gry mmo (tych gniotów jakich wiele) to kwestia w chwili obecnej 4+ milionów $ w czasie 3+ lat. Są oczywiście inwestorzy skorzy z takiej kasy wyskoczyć, ale... Taką kasę daje się wyłącznie na potencjalnie zyskowne IP (IP=własność intelektualna). Musi być zyskowne przez co znane, lubiane, kojarzone i całą resztę słów lubianych przez marketing. Gry nie mmo wcale nie muszą być tańsze, ale to zależy od półki w którą się strzela.Fajnie by było żeby ktoś kto zna bo dobrze KC (bo prowadził je latami) i nie jest autorem (zapatrzonym w swoje dzieło) mógł wyrazić zdanie na temat ew. przyszłej produkcji,
Dalej - wydawanie gry na rynek polski (tylko) jest nie realne, sama europa mało dochodowe - stany i japonia/korea to już jest kasa, ale - azjaci nie lubią gier które lubi tzw cywilizacja zachodnia. Inne podejście do życia itd. MMO często ma potencjał łączyć oba aspekty przez co nawet tzw niewypały zarabiają na swoje życie (choć nie spektakularnie).
MMO to w ogóle jeszcze ciężka sprawa, tych gier się nie wypuszcza raz wydając ije, a potem zbiera kapuchę, inwestycje nie kończą się razem z wydaniem wersji gold, dochodzi baza serwerowa i ich administracja, konserwacja, utrzymanie łącz, utrzymanie obsługi technicznej, supportu, produkcja coraz to nowszych updejtów dodatków, łatanie dziur, pilnowanie prawa i wyłapywanie cwaniaków itd. Takie gry to przedsiębiorstwa. Nie jest to łatwy chleb, nawet dla kogoś kto ma rozeznanie. Kosztowna zabawka, ale dająca wiele radości, i często godziwe utrzymanie.
Dlatego słysząc w relacji ze zjazdu o jakichś potencjalnych możliwościach cyfryzacji KC do wirtuala- lekko się uśmiechnąłem, jednak z doświadczenia wiem, że nic nie jest niemożliwe w tym rynku toteż nie wydaję osądów, zbyt dużo spotkałem w tej branży zdarzeń niemożliwych do przewidzenia, badź gier które robiły furrore choć nic o nich nie było wiadomo i nikt nawet nie wiedział co to, skąd i dlaczego. Jednak jeśli życzliwie, któryś z ASów rzekłby jaka grupa (potencjalnie) miała by się tym zająć (choćby przez PW, obiecuję dyskrecje jeśli byłaby wymagana) to myślę, że kilka rad mógłbym udzielić, bądź też zawczasu przestrzec przed błędem, który może być groźniejszy w skutkach niż spotkanie z nieprzychylnym MAGiem.
Też zauważyłem tę niezręczność nazwy. Od razu skojarzyła mi się z organami. To może to bóg seksu i pijaństwa?
W imię organów! Naprzód! Albo "Czcigodny Organie"...
W imię organów! Naprzód! Albo "Czcigodny Organie"...
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2011, 14:25 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.