Systemy autorskie cz. 2

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 28 marca 2012, 10:30

Mamy już wstępne założenia czym będzie ten system teraz postarajmy się skupić nad lejtmotywem. Postarajmy się również odpowiedzieć na trzy pytania:
1. Co będzie wyróżniać nasz świat?
2. Po co będziemy go tworzyć?
3. Dlaczego warto to zrobić?

Pierwsza część dyskusji znajduje się tutaj - http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=520

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 28 marca 2012, 11:11

No ciekawe co się z tego urodzi.

Po co? Dlatego, że KC nie spełniają naszych oczekiwań. Chcemy grać przyjemnie a w wydanie wersji poprawionej nie wierzymy (w ogóle w wydanie nie wierzymy).

Arke
Reactions:
Posty: 212
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 22:06

Post autor: Arke » 28 marca 2012, 19:17

1. Wyróżniać będzie nas kilka okresów historii świata w których gracz może się zlokalizować, czyli tak jakby kilka gier w jednym świecie. Można tez by pomyśleć nad kilkoma (2,3) alternatywnymi mechanikami dla tego świata.
2. Na wyścigi z AS :P
3. By zaskoczyć samych siebie.


Ostatnie wpisy w poprzednim temacie pojawiły się tuż przed jego zamknięciem więc nie miałem okazji wyrazić swej zgodności z opinią Mrufona co do schodów jakie możemy napotkać przy wersji Historyczno-fantastycznej.

vampire1308
Reactions:
Posty: 435
Rejestracja: 30 listopada 2008, 21:34

Post autor: vampire1308 » 28 marca 2012, 20:23

1. Spójność,możliwości rozszerzania go, otwartość do nowych pomysłów...
2. Żeby mieć radość i przyjemność a w przyszłości własnych wyznawców:)
3.Po to żeby wszyscy wiedzieli,że jak się chce to można...

Arke
Reactions:
Posty: 212
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 22:06

Post autor: Arke » 30 marca 2012, 09:35

Do punktu pierwszego można też podpiąć niekonwencjonalne przedstawienie ras grywalnych

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 30 marca 2012, 09:53

Rozmowa zdecydowanie siadła. Czyżby temat lejtmotywu i powodów dla których warto tworzyć był mało zajmujący. Na razie wychodzi, że stworzymy system tylko dlatego że KC jest złe. Dla mnie to zdecydowanie za mała motywacja.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 30 marca 2012, 09:56

Chyba się rozmijamy w oczekiwaniach co do systemu, dlatego siadło :) Chyba nie uzgodnimy wspólnej linii programowej. Pozostaje nam jednak grać w KC :)

SKAJP panowie i panie!

vampire1308
Reactions:
Posty: 435
Rejestracja: 30 listopada 2008, 21:34

Post autor: vampire1308 » 30 marca 2012, 12:14

a ja myślę,ze jest szansa na jakiś consensus. nie można się poddać tak od razu..... Jeszcze nic nie ustaliliśmy....

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 30 marca 2012, 13:43

Może trzeba podejść z innej strony? Jaki cel ma stawianie sobie pytań dotyczących powodów rozpoczęcia pracy? Na portalu jest dużo użytkowników z pomysłami i doświadczeniem, które się najzwyczajniej marnują. Obawiam się jednak, że nie uda się znaleźć porozumienia w kwestii szczegółowych rozwiązań.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 30 marca 2012, 15:18

Uważam że pomysł z tworzeniem nowego systemu jest świetny i kolejne brawa dla czegoja za tę inicjatywę. Jak widać po odzewie chętnych do współpracy uzbierała się niezła grupa, jest jednak problem z ustaleniem klimatu i motywu przewodniego bo jak Mrufon zauważył trafnie, nasze pragnienia są rozbieżne.

Mam w związku z tym propozycję. Zróbmy klona KCetów tylko lepszego. Czyli typowe fantasy z ciekawymi rasami, potężną magią i ingerującymi w świat bogami. Bo tak naprawdę to jest to co nas do tej strony przywiodło i to jest część wspólna która nas interesuje.

Po drugie, kiedy się na to zgodzicie załóżmy Leksykon i bawmy się pisząc. To rozwiązanie naprawdę jest ciekawe, sami zobaczycie jak pomysły innych mobilizują i pobudzają Waszą wyobraźnię. Łatwo też obliczyć że 5 piszących w ciągu dwódziestu tygodni opisze 100 różnych elementów gry i to jeszcze w taki sposób że każdy będzie mógł interpretować podane informacje w sposób dość swobodny (jako prawdę czy fałsz). Jak dla mnie to takie podejście do sprawy niweluje element najbardziej destruktywny, czyli ZBĘDNĄ I PUSTĄ KRYTYKĘ POMYSŁÓW. Jeśli bowiem jakiś pomysł mi się nie podoba to piszę tekst o tym że sprawa ta wygląda zupełnie inaczej i od czytającego (MG czy gracza) będzie zależało czy potraktuje moją wypowiedź serio czy też tą drugą.

Ponadto ograniczenie się do 1 wpisu tygodniowo nie jest jakoś szczególnie męczące i istnieje duża szansa na ukończenie pracy. Nic nie stoi również na przeszkodzie aby tę pracę kontynuować od początku kiedy już przejdziemy cały alfabet.

Zastanówcie się proszę nad tym bo szkoda byłoby zaprzepaścić tej inicjatywy.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 30 marca 2012, 16:17

avnar nie bardzo wiem jak ma działać ten leksykon. Dziś pewnie pobawię się nowymi dodatkami do naszego fusiona. Jest wśród nich encyklopedia. Nie wiem jak działa, ale jeśli to jakiś fajny dodatek to może da radę go wykorzystać do tego leksykonu. Oprócz tego jeszcze spróbuje uruchomić kanały RSS z prawdziwego zdarzenia i możliwość dodawania wszystkich części naszego portalu do portali społecznościowych. Dlatego uważajcie, bo portal może być niestabilny dokładnie tak jak ja.:D

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 30 marca 2012, 17:26

Ok no to coś więcej o Leksykonie, słowami chyba lucka:
Zasada jest prosta - każdy gracz wciela się w rolę naukowca z ery przed tym, jak działania naukowe stały się zawodem (albo przestały nim być...). Jesteście nerwowymi, zaciekłymi, uprzedzonymi i ekscentrycznymi naukowcami. Współpracujecie z grupą podobnych sobie indywiduów - odgrywanych przez innych graczy - nad stworzeniem encyklopedii, opisującej jakiś okres historyczny (prawdopodobnie w fantastycznym świecie).

Gra rozgrywa się w ciagu 28 tur (w polskiej wersji - 33), po jednej dla każdej litery w alfabecie (pomijamy ą oraz ę).

Właściciel wiki powinien narzucić główny temat Leksykonu. Sugeruję, żeby skorzystał z techniki "otwartego wprowadzenia" gdy będzie przedstawiał okres historyczny: Jesteście rewizjonistycznymi badaczami z Ery Paleotechnicznej i spieracie się nad tym, jak Rebelia Duchów Pustki doprowadziła do upadku cyber-gnostycznej teokracji i klas rządzących Trzeciej Republiki. Czym jest cyber-gnostyczna teokracja, co stało się z dwoma poprzednimi Republikami i kiedy zaczęła się Era Paleotechniczna - nie wiadomo. Zostały nazwane po to, aby ewokować konkretne skojarzenia i nastrój, a także zainspirować kreatywność innych graczy. (To pomysł który pierwszy widziałem wyrażony explicite w tworzeniu postaci do Hero Wars Robina Lawsa).
Potrzebujemy określić:
- w jaki setting* celujemy?
- kto zechce być autorem naszego "banga" czyli zajawki (może Keth)????
- z jaką częstotliwością rozgrywamy tury? (raz w tygodniu? dwa razy w tygodniu? - pamiętajcie, to ponad 30 tur)

Można to znaleźć pod tym adresem:
http://autorskie.wieza.org/leksykon-wik ... t1179.html

Zapraszam również do poczytania moich wpisów z Leksykonu, które umieściłem na swoim blogu. Niestety wikia została przez lucka zdjęta, więc jedyne ślady jak to wyglądało są na mojej stronie.

http://pandhemion.blogspot.co.uk/search/label/Leksykon

Podsumowując:
1. Potrzebujemy postawić wiki bo najłatwiej się na niej piszę, wydaje mi się że można o to poprosić nospe a nam pomoże.
2. Ustalamy setting.
3. Ktoś z nas pisze zajawkę od której zaczynamy.
4. Ustalamy skład (choć może się on zmieniać bo zawsze może ktoś dołączyć w trakcie)
5. Ustalamy jak często piszemy (raz czy dwa razy na tydzień).

i to chyba wszystko.

Na koniec zamieszczam link do wiki Nemezis settingu Enca i tego co osiągnęli przy jej pomocy.

http://nemezis.wikia.com/wiki/Operacja_GEO-9

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 30 marca 2012, 22:40

Avnar przyjrzyj się temu - zresztą wszyscy się przyjrzyjcie. http://www.krysztalyczasu.pl/infusions/terms/terms.php
Da się to jakoś wykorzystać do tego o czym ty mówisz. Sprawdźcie dodawanie terminów i inne takie może da się coś z tego zrobić w kwestii leksykonu.

vampire1308
Reactions:
Posty: 435
Rejestracja: 30 listopada 2008, 21:34

Post autor: vampire1308 » 30 marca 2012, 23:28

podoba mi się i myślę,że można to wykorzystać. ale pytanie ograniczamy się tylko do wydarzeń historycznych czy np. opisy przedmiotów magicznych,miejsc, bohaterów???

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 31 marca 2012, 01:06

Ciężko mi jednoznacznie odpowiedzieć czy to się nada. W zabawie w Leksykon ważne są odnośniki do innych wpisów a nie wiem czy tutaj można było to osiągnąć. Niby jest możliwość wstawiania adresu ale nie wiem jakby się to spisywało. Z drugiej strony zawsze można spróbować, a nóż się uda.

Co do Twojego pytania vampire1308 to odpowiedź jest prosta. Piszesz o czym chcesz, ważne jest tylko podpięcie tego pod wpisy innych. Przykładowo ktoś opisał miejsce, ty opisujesz bohatera który w nim był a ktoś inny wydarzenia które się tam odbyły, natomiast ktoś jeszcze inny kolejne wydarzenia itd.

W wyniku tego tworzy się sieć połączeń, których częścią wspólną jest opis miejsca a w ogólnym zarysie, sam setting.

ODPOWIEDZ