Magia

Filip
Reactions:
Posty: 5
Rejestracja: 13 kwietnia 2009, 10:55

Post autor: Filip » 20 kwietnia 2009, 15:31

Czy Wam też zdarzyło się dodawać nowe czary do gry? Jeśli tak to napiszcie jakie.

ja np. zwiększałem PM i zwiększałem obszar tarczy lub ją zakładałem na przeciwnika i go miażdżyłem albo zakładałem mu ją na głowe i go dusiłem .

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 20 kwietnia 2009, 18:22

Trochę nowych czarów wprowadza profesja chronomanty (są opisy wszystkich 11 kręgów). Nie wiem, czy ktokolwiek nią gra, bo nikt się nie chwalił.

Twoja modyfikacja to już trochę wchodzenie w formuły czarów antycznych - kosztują więcej PM i są potężniejsze od tych zwykłych przy identycznym POZ czarodzieja/kleryka.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 20 kwietnia 2009, 20:35

Kilka nowych formuł czarów jest wpisanych na różnych kręgach. Posiadają wtedy dodatkowo opis - autor czaru. Bardzo często jest również dopisek antyczny, jeśli jest to czar skuteczniejszy niż np. podobny czar na niższym kręgu.

PrzemoC
Reactions:
Posty: 13
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:12

Post autor: PrzemoC » 14 maja 2009, 18:53

O ile się nie myle gdzieś czytałem że gracz może tworzyć własne czary...
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.

rav
Reactions:
Posty: 20
Rejestracja: 08 kwietnia 2009, 20:33

Post autor: rav » 15 maja 2009, 19:09

Tworzenie czarów to fajna sprawa.Choć w KC dużo jest czarów to trochę inwencji twórzczej i za zgoda MG można takowe wprowadzac.Jasną sprawą jest to żeby tylko robić o z głową.

PrzemoC
Reactions:
Posty: 13
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:12

Post autor: PrzemoC » 15 maja 2009, 19:40

Rav może to nie jest dobry temat ala mógłbyś mi powiedzieć gdzie znajdę coś na temat tworzenia czarów...(nie wiem gdzie tamto wiziałem)
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.

rav
Reactions:
Posty: 20
Rejestracja: 08 kwietnia 2009, 20:33

Post autor: rav » 16 maja 2009, 10:21

CO do opisu tworzenia czaru w KC nie pamietam żeby takie cos było(no chyba że cos chłopaki wiedzą).Jesli nie ma to sam musisz okreslic jaki rzut czy rzuty wykonac w casie nauki aby sie powiodło.Jęsli chodzi natomiast o sam fakt wymyslenia czaru tzn.mocy ,czasu trwania opisu to wszystko zalezy od twej wuobrażni.Mogą ci być pomocne inne systemy skąd możesz zapożyczac pomysły.Np.duzo czarów jest w D&D.Zreszta po necie znajdziesz wiele pomysłów.Miej na uwadze jednak przy wymyslaniu czarów żeby sie nie kopiowały ,nie tworzył jakieś lekkiej mutacji juz istniejących bo takie nie maja sensu.Podstawą jest równiez dobre okreslenie mocy czaru-przypisanie go do odpowiedniego poziomu.W innym wypadku możesz zazhwiac równowage gry.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2009, 10:22 przez rav, łącznie zmieniany 1 raz.

PrzemoC
Reactions:
Posty: 13
Rejestracja: 12 maja 2009, 18:12

Post autor: PrzemoC » 16 maja 2009, 12:08

Wielkie dzięki za odpowiedź
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 16 maja 2009, 18:57

Jeśli ściągniesz plik Tajniki Magii (jest częścią pliku zmiany.rar), który jest zamieszczony w na forum w temacie "Zmiany by avnar" to znajdziesz tam pewien schemat, który może Ci pomóc przy tworzeniu nowych czarów. Musisz jednak wziąć pod uwagę że nie wszystko da się idealnie dopasować do pierwotnej mechaniki KC.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 18 maja 2009, 12:35

Wedle życzenia wrzuciłem artykuł opisujący tworzenie nowych czarów.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 02 grudnia 2009, 20:54

CZARY CZARNOKSIĘSKIE

KRĄG 7

KRADZIEŻ WRODZONEJ ZDOLNOŚCI [Zaklęcie]
Zużycie PM: 35
Czas rzucania: 7 segmentów
Zasięg rzucania: bliski
Czas działania: spec. (1 godzina/POZ)
Obszar działania: 1 żywa istota
Opis: Zaklęcie odbiera wybranej ofierze możliwość korzystania z jednej ze swych specjalnych zdolności, o ile nie wykona udanego % rzutu na odporność nr 3. Skradziona umiejętność pozostaje czasowo do dyspozycji czarnoksiężnika. Jeżeli w trakcie rzucania czaru nie znał on żadnej ze zdolności ofiary, kradnie nie wybraną, lecz losową umiejętność, więc istnieje ryzyko, że czarnoksiężnik przejmie od ofiary słabą stronę danej rasy. Czar dotyczy tylko zdolności dostępnych dla całej rasy, więc nie można nikogo pozbawić np. zdolności nadnaturalnej czy profesjonalnej. Istnieje także grupa umiejętności, których czarnoksiężnik nie może sobie przyswoić tzn. nie potrafi ich wykorzystywać, choć może ich pozbawić ofiary np. latanie za pomocą skrzydeł, podwójny chwyt malauków, niewrażliwość na ciosy bronią o niskiej wytrzymałości z tytułu posiadania grubej skóry, itp. Generalnie są to takie zdolności do wykorzystywania których czarnoksiężnik nie posiada odpowiednich organów.
Ofiara traci możliwość używania skradzionej umiejętności do czasu, aż zostanie z niej zdjęte przekleństwo, choć zdolność nie wróci wcześniej niż po upływie działania czaru lub śmierci czarnoksiężnika.
Identyczne zdolności nie kumulują się.


CZARY ILUZJONISTYCZNE

KRĄG 6

BLOKADA UMYSŁU [Sugestia]
Zużycie PM: 12
Czas rzucania: 6 segmentów
Zasięg rzucania: średni
Czas działania: (spec.)
Obszar działania: 1 istota
Opis: Postać, która nie wykona udanego % rzutu na odporność nr 2 zmniejszoną (lub zwiększoną jeśli różnica jest liczbą ujemną) o różnicę INT Iluzjonisty i własnej INT, zapomina 1 krąg/3 POZ czarów autorytatywnych poczynając od najwyższego dostępnego dla niej. W przypadku postaci wieloprofesyjnych czar obejmuje wszystkie profesje posiadające zaklęcia. Stan ten trwa do momentu, aż ofiara się nie wyśpi przez pełne 8 godzin.
Uwaga: blokada działa tylko na czary autorytatywne, więc ofiara może nadal rzucać czary np. z księgi, pamięci lub pozwalających na to przedmiotów.
Przykład: Iluzjonista z 10 POZ o INT równej 175 rzuca blokadę umysłu na 7 POZ Półboga o INT wynoszącej 117. Ofiara wykonuje rzut obronny na odporność nr 2 zmniejszony dodatkowo o antyodporność 58 pkt. (175-117). Jeżeli rzut będzie nieudany Półbóg straci możliwość rzucania czarów autorytatywnych z kręgów 4, 3 i 2, dopóki się nie wyśpi.
Gdyby Iluzjonista z 12 POZ o INT wynoszącej 187 rzucił czar na 14 POZ Alchemika o INT równej 203, antyodporność czaru spadłaby o 16 pkt. (187-203). Jeżeli mimo to ofiara nie wykonała by rzutu obronnego, straciłaby czasowo możliwość rzucania czarów z kręgów 8, 7, 6 i 5.

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 04 grudnia 2009, 11:50

Oba są są bardzo ciekawe.
Ten czarnoksięski mógłby dac ciekawe efekty w połaczeniu z polimorfia. Normalnie pod wpływem polimorfii mag nie może użyć wszystkich zdolnosci istoty, w która się zamienił. Taka kradzież mogłaby uzupełnić braki :)

Iluzjonistyczny daje ciekawe mozliwości "obezwładnienia" czarodzieja :)

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 04 grudnia 2009, 14:06

Hauerine napisał/a:
Iluzjonistyczny daje ciekawe mozliwości "obezwładnienia" czarodzieja :)
Ale znacznie lepiej zadziała na kleryków, którzy nie są z reguły tak inteligentni jak czarodzieje.

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 04 grudnia 2009, 14:50

Hm, a co jest z kleryckim przypominaniem sobie czarów?
Nie są autorytatywne, ale nie wymagają też ksiegi / pergaminu.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 06 grudnia 2009, 12:43

Hauerine napisał/a:
Hm, a co jest z kleryckim przypominaniem sobie czarów?
Nie są autorytatywne, ale nie wymagają też ksiegi / pergaminu.
W opisie czaru jest zaznaczone, że można rzucać czary z pamięci. Blokada dotyczy tylko czarów autorytatywnych. Teoretycznie może dojść do sytuacji, w której ktoś wyuczy się w ten sposób czaru podlegając jeszcze działaniu zaklęcia (o ile nie uśnie) i trzeba pomyśleć nad taką ewentualnością.

ODPOWIEDZ