Magia
Trochę nowych czarów wprowadza profesja chronomanty (są opisy wszystkich 11 kręgów). Nie wiem, czy ktokolwiek nią gra, bo nikt się nie chwalił.
Twoja modyfikacja to już trochę wchodzenie w formuły czarów antycznych - kosztują więcej PM i są potężniejsze od tych zwykłych przy identycznym POZ czarodzieja/kleryka.
Twoja modyfikacja to już trochę wchodzenie w formuły czarów antycznych - kosztują więcej PM i są potężniejsze od tych zwykłych przy identycznym POZ czarodzieja/kleryka.
CO do opisu tworzenia czaru w KC nie pamietam żeby takie cos było(no chyba że cos chłopaki wiedzą).Jesli nie ma to sam musisz okreslic jaki rzut czy rzuty wykonac w casie nauki aby sie powiodło.Jęsli chodzi natomiast o sam fakt wymyslenia czaru tzn.mocy ,czasu trwania opisu to wszystko zalezy od twej wuobrażni.Mogą ci być pomocne inne systemy skąd możesz zapożyczac pomysły.Np.duzo czarów jest w D&D.Zreszta po necie znajdziesz wiele pomysłów.Miej na uwadze jednak przy wymyslaniu czarów żeby sie nie kopiowały ,nie tworzył jakieś lekkiej mutacji juz istniejących bo takie nie maja sensu.Podstawą jest równiez dobre okreslenie mocy czaru-przypisanie go do odpowiedniego poziomu.W innym wypadku możesz zazhwiac równowage gry.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2009, 10:22 przez rav, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 1137
- Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Jeśli ściągniesz plik Tajniki Magii (jest częścią pliku zmiany.rar), który jest zamieszczony w na forum w temacie "Zmiany by avnar" to znajdziesz tam pewien schemat, który może Ci pomóc przy tworzeniu nowych czarów. Musisz jednak wziąć pod uwagę że nie wszystko da się idealnie dopasować do pierwotnej mechaniki KC.
CZARY CZARNOKSIĘSKIE
KRĄG 7
KRADZIEŻ WRODZONEJ ZDOLNOŚCI [Zaklęcie]
Zużycie PM: 35
Czas rzucania: 7 segmentów
Zasięg rzucania: bliski
Czas działania: spec. (1 godzina/POZ)
Obszar działania: 1 żywa istota
Opis: Zaklęcie odbiera wybranej ofierze możliwość korzystania z jednej ze swych specjalnych zdolności, o ile nie wykona udanego % rzutu na odporność nr 3. Skradziona umiejętność pozostaje czasowo do dyspozycji czarnoksiężnika. Jeżeli w trakcie rzucania czaru nie znał on żadnej ze zdolności ofiary, kradnie nie wybraną, lecz losową umiejętność, więc istnieje ryzyko, że czarnoksiężnik przejmie od ofiary słabą stronę danej rasy. Czar dotyczy tylko zdolności dostępnych dla całej rasy, więc nie można nikogo pozbawić np. zdolności nadnaturalnej czy profesjonalnej. Istnieje także grupa umiejętności, których czarnoksiężnik nie może sobie przyswoić tzn. nie potrafi ich wykorzystywać, choć może ich pozbawić ofiary np. latanie za pomocą skrzydeł, podwójny chwyt malauków, niewrażliwość na ciosy bronią o niskiej wytrzymałości z tytułu posiadania grubej skóry, itp. Generalnie są to takie zdolności do wykorzystywania których czarnoksiężnik nie posiada odpowiednich organów.
Ofiara traci możliwość używania skradzionej umiejętności do czasu, aż zostanie z niej zdjęte przekleństwo, choć zdolność nie wróci wcześniej niż po upływie działania czaru lub śmierci czarnoksiężnika.
Identyczne zdolności nie kumulują się.
CZARY ILUZJONISTYCZNE
KRĄG 6
BLOKADA UMYSŁU [Sugestia]
Zużycie PM: 12
Czas rzucania: 6 segmentów
Zasięg rzucania: średni
Czas działania: (spec.)
Obszar działania: 1 istota
Opis: Postać, która nie wykona udanego % rzutu na odporność nr 2 zmniejszoną (lub zwiększoną jeśli różnica jest liczbą ujemną) o różnicę INT Iluzjonisty i własnej INT, zapomina 1 krąg/3 POZ czarów autorytatywnych poczynając od najwyższego dostępnego dla niej. W przypadku postaci wieloprofesyjnych czar obejmuje wszystkie profesje posiadające zaklęcia. Stan ten trwa do momentu, aż ofiara się nie wyśpi przez pełne 8 godzin.
Uwaga: blokada działa tylko na czary autorytatywne, więc ofiara może nadal rzucać czary np. z księgi, pamięci lub pozwalających na to przedmiotów.
Przykład: Iluzjonista z 10 POZ o INT równej 175 rzuca blokadę umysłu na 7 POZ Półboga o INT wynoszącej 117. Ofiara wykonuje rzut obronny na odporność nr 2 zmniejszony dodatkowo o antyodporność 58 pkt. (175-117). Jeżeli rzut będzie nieudany Półbóg straci możliwość rzucania czarów autorytatywnych z kręgów 4, 3 i 2, dopóki się nie wyśpi.
Gdyby Iluzjonista z 12 POZ o INT wynoszącej 187 rzucił czar na 14 POZ Alchemika o INT równej 203, antyodporność czaru spadłaby o 16 pkt. (187-203). Jeżeli mimo to ofiara nie wykonała by rzutu obronnego, straciłaby czasowo możliwość rzucania czarów z kręgów 8, 7, 6 i 5.
KRĄG 7
KRADZIEŻ WRODZONEJ ZDOLNOŚCI [Zaklęcie]
Zużycie PM: 35
Czas rzucania: 7 segmentów
Zasięg rzucania: bliski
Czas działania: spec. (1 godzina/POZ)
Obszar działania: 1 żywa istota
Opis: Zaklęcie odbiera wybranej ofierze możliwość korzystania z jednej ze swych specjalnych zdolności, o ile nie wykona udanego % rzutu na odporność nr 3. Skradziona umiejętność pozostaje czasowo do dyspozycji czarnoksiężnika. Jeżeli w trakcie rzucania czaru nie znał on żadnej ze zdolności ofiary, kradnie nie wybraną, lecz losową umiejętność, więc istnieje ryzyko, że czarnoksiężnik przejmie od ofiary słabą stronę danej rasy. Czar dotyczy tylko zdolności dostępnych dla całej rasy, więc nie można nikogo pozbawić np. zdolności nadnaturalnej czy profesjonalnej. Istnieje także grupa umiejętności, których czarnoksiężnik nie może sobie przyswoić tzn. nie potrafi ich wykorzystywać, choć może ich pozbawić ofiary np. latanie za pomocą skrzydeł, podwójny chwyt malauków, niewrażliwość na ciosy bronią o niskiej wytrzymałości z tytułu posiadania grubej skóry, itp. Generalnie są to takie zdolności do wykorzystywania których czarnoksiężnik nie posiada odpowiednich organów.
Ofiara traci możliwość używania skradzionej umiejętności do czasu, aż zostanie z niej zdjęte przekleństwo, choć zdolność nie wróci wcześniej niż po upływie działania czaru lub śmierci czarnoksiężnika.
Identyczne zdolności nie kumulują się.
CZARY ILUZJONISTYCZNE
KRĄG 6
BLOKADA UMYSŁU [Sugestia]
Zużycie PM: 12
Czas rzucania: 6 segmentów
Zasięg rzucania: średni
Czas działania: (spec.)
Obszar działania: 1 istota
Opis: Postać, która nie wykona udanego % rzutu na odporność nr 2 zmniejszoną (lub zwiększoną jeśli różnica jest liczbą ujemną) o różnicę INT Iluzjonisty i własnej INT, zapomina 1 krąg/3 POZ czarów autorytatywnych poczynając od najwyższego dostępnego dla niej. W przypadku postaci wieloprofesyjnych czar obejmuje wszystkie profesje posiadające zaklęcia. Stan ten trwa do momentu, aż ofiara się nie wyśpi przez pełne 8 godzin.
Uwaga: blokada działa tylko na czary autorytatywne, więc ofiara może nadal rzucać czary np. z księgi, pamięci lub pozwalających na to przedmiotów.
Przykład: Iluzjonista z 10 POZ o INT równej 175 rzuca blokadę umysłu na 7 POZ Półboga o INT wynoszącej 117. Ofiara wykonuje rzut obronny na odporność nr 2 zmniejszony dodatkowo o antyodporność 58 pkt. (175-117). Jeżeli rzut będzie nieudany Półbóg straci możliwość rzucania czarów autorytatywnych z kręgów 4, 3 i 2, dopóki się nie wyśpi.
Gdyby Iluzjonista z 12 POZ o INT wynoszącej 187 rzucił czar na 14 POZ Alchemika o INT równej 203, antyodporność czaru spadłaby o 16 pkt. (187-203). Jeżeli mimo to ofiara nie wykonała by rzutu obronnego, straciłaby czasowo możliwość rzucania czarów z kręgów 8, 7, 6 i 5.
Oba są są bardzo ciekawe.
Ten czarnoksięski mógłby dac ciekawe efekty w połaczeniu z polimorfia. Normalnie pod wpływem polimorfii mag nie może użyć wszystkich zdolnosci istoty, w która się zamienił. Taka kradzież mogłaby uzupełnić braki
Iluzjonistyczny daje ciekawe mozliwości "obezwładnienia" czarodzieja
Ten czarnoksięski mógłby dac ciekawe efekty w połaczeniu z polimorfia. Normalnie pod wpływem polimorfii mag nie może użyć wszystkich zdolnosci istoty, w która się zamienił. Taka kradzież mogłaby uzupełnić braki
Iluzjonistyczny daje ciekawe mozliwości "obezwładnienia" czarodzieja
W opisie czaru jest zaznaczone, że można rzucać czary z pamięci. Blokada dotyczy tylko czarów autorytatywnych. Teoretycznie może dojść do sytuacji, w której ktoś wyuczy się w ten sposób czaru podlegając jeszcze działaniu zaklęcia (o ile nie uśnie) i trzeba pomyśleć nad taką ewentualnością.Hauerine napisał/a:
Hm, a co jest z kleryckim przypominaniem sobie czarów?
Nie są autorytatywne, ale nie wymagają też ksiegi / pergaminu.