Zmiany by avnar

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 05 maja 2009, 20:25

Jeden z naszych nowych użytkowników przysłał mi kompletne alternatywne zasady do mechaniki w KC. Muszę przyznać, że to bardzo obszerny materiał i niestety nie wszystko do końca wydaje mi się jasne. Zaznaczam, że jest tam sporo radykalnych zmian w stosunku do wersji z MiM. Polecam lekturę i czekam razem z autorem na komentarze i posty. Wszelkie pytania należy kierować do autora http://www.krysztalyczasu.pl/profile.php?lookup=90
Zasady obejmują mechanikę walki, tworzenie postaci oraz umiejętności postaci. Całość spisana w trzech wordowskich dokumentach, spakowana i dodana do tego posta.
W przyszłości może część trafi do artykułów a część do działu download. Na razie czekam na pierwsze reakcje.
Zachęcam do lektury!!!

Na koniec dodam, iż autor ma również w planie karciankę z motywem KC w tle. O tym w innym miejscu i innym czasie.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 20:27 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 06 maja 2009, 20:22

Jako zwolennik nieklasycznych metod tworzenia postaci zainteresowałem się na razie jednym z artykułów. Widzę, że przedstawiona propozycja to bardzo mocno zmodyfikowana mechanika, co stwarza konieczność przerobienia bestiariusza. Mamy tu też zupełne odejście od profesji, czyli całkiem już inny system. Oczywiście wielu rzeczy nie sposób sobie przyswoić po jednorazowej lekturze. Niezależnie od rezultatu zmian, autorowi należy się pochwała za wolny od kapryśnej losowości sposób tworzenia postaci. Do pozostałych części alternatywnych zasad ustosunkuję się w późniejszym terminie.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 08 maja 2009, 16:27

Dodaje kolejne teksty, którymi zaszczycił mnie avnar. Lektura jest bardzo obszerna, dlatego muszę dzielić na poszczególne pliki. Na mój gust zmiany są na tyle głębokie, że powinien powstać oddzielny system lub przynajmniej inne uniwersum. Do pierwszej edycji wielu zmian nie dałoby się zaadoptować. Jednak wydaje się, że całość po połączeniu i dopieszczeniu szczegółów oraz kilku uzupełnieniach mogłoby z powodzeniem tworzyć oddzielny spójny system.

Tym razem czary.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2009, 19:32 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 08 maja 2009, 16:29

Tabela broni i tajniki magii

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 08 maja 2009, 16:32

Kwestia wiary i wierzeń

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 08 maja 2009, 20:04

No cóż zmiany są dość poważne, ale mnie i mojej ekipie dobrze się z nimi grało, w takim uniwersum jak jest :).

Jednak muszę przyznać że nie raz czy dwa przychodziło mi na myśl coś nowego na temat świata. Teraz też tak dla zabawy opracowuję sobie świat, jednak pod pewnymi jest podobny do Orchi.

No cóż jeśli, chodzi o zmiany to mogę mieć tylko nadzieję że kogoś zainteresuję, jeśli nie w całości to może we fragmentach.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 08 maja 2009, 20:27

Jeśli chodzi o fragmenty to na pewno. Mi już bardzo do gustu przypadł parametr szczęście, którego w oryginale zabrakło.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 06 czerwca 2009, 06:52

Umieściłem swoje zmiany w pliku rar do pobrania z SendSpace. Zawiera on Mechanikę, Bestiariusz oraz kilka Opisów (które zamieściłem na Naszej stronie). Oto link:

mechanika.rar

Poniżej opisuję pokrótce na czym polegają najważniejsze zmiany:
Usunąłem profesje, zamiast nich jest dowolność w kreowaniu bohatera w oparciu o Umiejętności magiczne, kapłańskie, wojskowe, złodziejskie i ogólne.
Postać jest tworzona w oparciu o system punktowy a nie losowy. Choć jak się ktoś uprze to można i tak.
Zawody można wybierać, tak jak i zdolności czy ułomności. Starałem się aby były one zbalansowane i każda miała sens.
Umiejętności zostały przetworzone aby uprościć testy. Teraz są one uzależnione od jednej cechy wiodącej oraz stopnia ich wyszkolenia. Niektóre umiejętności dają kilka różnych możliwości zastosowań np. Alchemia umożliwia Identyfikację materii, Identyfikację i preparowanie mikstur, Umagicznienie mikstur i Zielarstwo. Prawdę mówiąc jakby się ktoś uparł to może się w nich jeszcze dodatkowo specjalizować, choć dla mnie to była już zbytnia komplikacja.
Zmieniona Tabela Broni z poprawionymi skutecznościami i opóźnieniami. Zbroje drastycznie zmienione względem tego co było, szczególnie ograniczenia ZR i SZ.
Czary, poskładane do kupy ze wszystkich profesji, rozbite na 20 kręgów plus czary magii prostej i wiele innych zmian.
Tajniki magii, dotyczące alchemii, demonologii, nekromancji (szczegółowo opisane rytuały i komponenty potrzebne do tworzenia danego typu martwiaka), stosowania chowańców, tworzenia czarów, cech magicznych i tworzenia własnych przedmiotów magicznych. Jest rozpisane w formie czystych rozwiązań mechanicznych, które mam nadzieję zostaną uzupełnione o dodatkowe fragmenty fabularyzowane.
Zasady walki, z uwzględnieniem walki na planszy, wprowadzające Inicjatywę, 3 różne rodzaje Obrony:Parowanie bronią, Blok tarczą i Unik (wraz z Odskokiem), Walkę Wręcz (boks, kung fu, aikido, judo, zapasy, karate), walka dystansowa (która będzie poprawiana), walka turniejowa itd.
Wiara zawierająca spojrzenie na bogów Orchii ich rozszerzone opisy (ale nie wszystkich bo nie udało mi się skończyć), oraz dywagacje na temat ich wpływu na świat.
Bestiariusz z lekko zmienionymi opisami i dostosowany do mechaniki. Jest on w formie w jakiej ukazywał się w MiMie, czyli ma po kilka tabel, ze stworzonymi losowo, gotowymi do użycia istotami.
Kilka opisów mojego autorstwa, które i tak już pewnie większość już miała :)

Nie jest to skończone, niekiedy nie jest może jasno napisane, choć starałem się wrzucić jak najwięcej przykładów. Na pewno ulegnie zmianie walka dystansowa, dorzucę skutki trafień krytycznych (ukłon w stronę Mrufona:), który pozwolił mi skorzystać z jego rozwiązań z Cienia z Południa) oraz skorzystam z wielu rzeczy z wersji Shadowrunnera jeśli podtrzyma pozwolenie (będą to jego fabularyzowane teksty dotyczące magii, mikstury magiczne i pewnie jeszcze się coś znajdzie:)). Na koniec jak będę zadowolony z wersji to postaram się to zrobić w postaci pdf'u gotowego do wydruku.

Zapraszam do dyskusji nad tymi zmianami tutaj lub na
Forum eRpg

Miłej lektury
Ostatnio zmieniony 06 czerwca 2009, 07:20 przez avnar, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 06 czerwca 2009, 13:24

Wyjątkowo zbieżne mamy podejście do tego jak powinna mechanika wyglądać. Avnar niezależnie wprowadził mnóstwo niemal identycznych zmian, jakie i ja mam w autorce _ Cień z Południa. Mnie się tam niemal wszystko ze zrozumiałych względów podoba.
Tworzenie bohatera bez szblonów, swobodne, to strzał w dziesiątkę. Zaszufladkowanie człowieka z jego całą złożoną nieraz hostorią to poważny problem. Zupełnie swobodna kreacja daje szansę zrobić wszystko. Choć pewne obwarowania winny jednak się pojawić - np[. niezupełnie swobodne przechodzenie mędzy zawodami dostępnymi dla plebsu i szlachty, kłopot z dostępnością umiejek magów, złodziejskich, i parę innycyh zawgozdek...
Niemniej w kompleksowym ujęciu świetna alternatywa dla duszącej mechy starych KC.

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 06 czerwca 2009, 17:46

oraz skorzystam z wielu rzeczy z wersji Shadowrunnera jeśli podtrzyma pozwolenie (będą to jego fabularyzowane teksty dotyczące magii, mikstury magiczne i pewnie jeszcze się coś znajdzieSmile).
Nie - autor nie ma nic przeciwko. Jako nieautoryzowana - moja wersja jest na totalnym "open source" więc będę radym. Szczególnie że ja chciałem użyć niektórych twoich opisów krain więc myślę że tak wymiana intelektualna będzie bardzo korzystna :) Swoje rozwiązania, teksty i pomysły jestem chętny udostępnić do przerobu każdemu kto chce je wykorzystać w swoich tekstach i będzie na tyle miły iż wspomni o ich pierwotnym pochodzeniu. ;)
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 07 czerwca 2009, 06:05

Mrufon napisał:
Wyjątkowo zbieżne mamy podejście do tego jak powinna mechanika wyglądać. Avnar niezależnie wprowadził mnóstwo niemal identycznych zmian, jakie i ja mam w autorce _ Cień z Południa. Mnie się tam niemal wszystko ze zrozumiałych względów podoba.
Dokładnie, też byłem tym zaskoczony :) Podobieństwo może wynikać z tego że lubimy mechanikę k100 i oparliśmy się w dużej mierze na KC Szyndlera. Ty skupiłeś się na autorce, bo tam mogłeś sobie używać do woli bez ciągłych komentarzy "ale Szyndler to albo tamto" :), no a ja miałem spokój, bo u mnie tylko jeden z graczy się trochę burzył na początku ale się go usadziło ;) Nie powiem że wszystkie zmiany są moim oryginalnym pomysłem. Wprowadzenie 3 typów Obrony to zapożyczenie z GURPSa. Jedyne z czego jestem dumny to wprowadzenie progów cech, zmodyfikowanie zawodów, oraz dopracowanie umiejętności. Progi cech powodują że każdy bohater rozwija się trochę inaczej. Modyfikując wartości rasowe o bonusy ze zdolności nadnaturalnych i bonusów wynikających z zawodów, tworzymy podstawę do ich późniejszego podbijania. Więcej o tym w samej mechanice, ponieważ jest to temat na tyle szeroki że trochę by mi zajęło aby go poprawnie opisać. Umiejętności natomiast starałem się tak pogrupować aby były jak najbardziej logiczne i żeby każda miała sens istnienia i była dobra do wykorzystania.
Choć pewne obwarowania winny jednak się pojawić - np[. niezupełnie swobodne przechodzenie mędzy zawodami dostępnymi dla plebsu i szlachty, kłopot z dostępnością umiejek magów, złodziejskich, i parę innycyh zawgozdek...
Już nie pamiętam czy to napisałem, ale my ten problem rozwiązywaliśmy poprzez obowiązkowe pisanie historii postaci. Uważałem tak jak i moi koledzy, że jeśli gracz umie uzasadnić czemu posiada pewne umiejętności lub zawody, to je dostaje. Jeśli natomiast z jakiś powodów nie pasowało to MG to wprowadzane były zmiany. Chcieliśmy poprzez to promować ciekawe historie postaci i wysiłek gracza w ich tworzeniu i zostawialiśmy duże pole do popisu dla graczy jak i MG. Inna rzecz że pewne ograniczenia są, choć można się kłócić czy logiczne czy nie.

Shadowrunner napisał:
Nie - autor nie ma nic przeciwko. Jako nieautoryzowana - moja wersja jest na totalnym "open source" więc będę radym. Szczególnie że ja chciałem użyć niektórych twoich opisów krain więc myślę że tak wymiana intelektualna będzie bardzo korzystna Smile Swoje rozwiązania, teksty i pomysły jestem chętny udostępnić do przerobu każdemu kto chce je wykorzystać w swoich tekstach i będzie na tyle miły iż wspomni o ich pierwotnym pochodzeniu. Wink
Cieszy mnie to bardzo, bo ja nie mam tak bujnej wyobraźni jak ty :) To że udaje mi się pisać jakieś teksty to wynik wypracowani pewnych schematów :). Moja wersja też nie jest komercyjna i robię ją sobie dla siebie i tych którzy będą chcieli z niej skorzystać. Weszłeś mi trochę na ambicję więc będę się starał zrobić to w takim stylu graficznym jak Tobie się to udało. Będzie to wymagało trochę pracy ale i tak Ty już odwaliłeś większość roboty, dobierając świetnie obrazki JM. Sądzę że z takiej burzy mózgów jaką Tutaj i na eRPG tworzymy może wyjść coś naprawdę fajnego, a jeśli to będzie w dwóch różnych wersjach, to tym lepiej :)

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 07 czerwca 2009, 13:19

Tak trochę obiegnę od tematu - a propos chęci składania tekstów i formatowania wordów do wersji PDF. Ja Avnarowi polecałbym darmowego PDFcreatora - ale chciałbym się dowiedzieć jakie programy wy byście polecali - bo pamiętam że Jetmaniac też składał tu takie próbne pdfiki...

"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 07 czerwca 2009, 13:45

Darmowy pakiet OpenOffice zawiera edytor tekstu Writer, który posiada opcję eksportu do pdf. Ponadto odczytuje pliki utworzone w MS Word.

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 08 czerwca 2009, 20:45

Treant napisał/a:
Darmowy pakiet OpenOffice zawiera edytor tekstu Writer, który posiada opcję eksportu do pdf. Ponadto odczytuje pliki utworzone w MS Word.
No niby ma - ale jak tak kiedyś go używałem to ma on dosyć ubogie opcje. Jego zaletą natomiast są dosyć dobre algorytmy kompresji. Niestety - miałem kiedyś problemy z odczytywanie dokumentów łordowskich - Open Office nie zawsze dobrze radzi sobie z dokładnym odwzorowaniem pełnego formatowania tekstu i przenoszeniem takich elementów jak obrazki i tabele. Stąd też dla plików wordowskich wolę korzystać z jakiegoś zewnętrznego pdf-oroba ;)
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

nospe
Reactions:
Posty: 189
Rejestracja: 20 listopada 2008, 15:08
Kontakt:

Post autor: nospe » 08 czerwca 2009, 20:51

Mój browar - SPECJAL, mój linuks - PLD, moje RPG - KC.

ODPOWIEDZ