OpenQuest

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 12 lutego 2013, 16:50

http://www.systemreferencedocuments.org ... open-quest

Oto link do reguł otwartej mechaniki OpenQuest, przeznaczonej dla realistycznego grania w światach fantasy. Wszyscy wiemy, że mechanika KC jest stęchła a autorzy niczego z tym nie zrobią. Moim zdaniem (i nie tylko) jedynym ratunkiem jest adaptowanie którejś z uniwersalnych mechanik. Savage nie proponuję bo nie jest realistyczna i miejscami trywialna, nie każdemu się spodoba. OQ to silnik k100, oparty na umiejętnościach. Zapoznajcie się choć z tym a może uda się nam otworzyć nowy front działania na portalu - dostosowania mechaniki i montowania bestiariusza.
Niestety plik jest po angielsku. Czekam niecierpliwie na opinie.

Araven? Podobał Ci się OQ. Skrobnij coś.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 12 lutego 2013, 17:26

Owszem podobał mi się. Linka już dałem, ale dodatkowy nie zaszkodzi. Uważam, że KC można by przerobić na mechanikę Open Quest, ale to już raczej nieaktualne, bo KC przestały być sztandarowym systemem tego Forum. Albo zamiast przerabiać grać w KC na tej mechanice. Stwory Fantasy są gotowe, a postacie można stworzyć, bazując na tych z KC z wykorzystaniem umiejętności z OpenQuesta.
Ale ja jestem Fanem FATE. Od kiedy poczytałem Dresden Files i Fate Core oraz kilka innych odmian Fate, to uznałem, że FATE wymiata.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 13 lutego 2013, 10:14

Forum się przeprofilowuje? A co było pierwsze? Gdyby była grupa ludzi za OpenQuestem to można by podziałać, ja też bym popisał, ale na mechanice starej nie mam ochoty. Szkoda czasu, dlatego i inni odeszli.
OQ to gotowa mecha, pasuje do KC moim zdaniem bardziej niż FATE.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 13 lutego 2013, 12:44

Mruf, ciężko będzie z ludźmi, bo zwyczajnie komu się chce? Open jest może fajny, ale wymaga bardzo dużo przeróbek pod KC. I teraz pytanie po co?
Znów dla k5 graczy, bo nie wydaje mi się, żeby skorzystało z tego więcej. Bardzo żałuję, że forum tak bezwzględnie się przeprofilowało na PBFy, ale poniekąd to rozumiem. Ludzie mają chwilkę czasu - coś poczytają, coś popiszą, bez zobowiązań, bez zbytniego wysilania mózgownicy, od tak, żeby przez moment odreagować. Raczej nie ma co liczyć na twórcze teksty, fajne pdfy i dobre arty. Powiedzmy sobie szczerze, starzejemy się, jest coraz mniejsza aktywność umysłowa i jeszcze te wszechogarniające pytanie - po co? Na Szyndlerów już nie ma co się oglądać, Oni działają swoim tempem, ale przez to całe KC jest spalone. Jeśli miałoby powstać coś twórczego to musiałoby się skupić wokół innego tematu np. dobrej autorki, która zachęci ludzi kreatywnych. Starałem się kiedyś pociągnąć temat autorki przez forum, ale co z tego wyszło można zobaczyć. Teraz autorka powstaje na 2, 3 stronach forum. Zobacz sam jak zrobił to Keth, stworzyła autorkę oparł na świecie gry komputerowej i już grają w nią gracze. O czymś podobnym właśnie myślałem o świecie, który da się rozwinąć, który będzie ciekawy i atrakcyjny, a jednocześnie znany przynajmniej kilku osobą. Wtedy to będzie miało sens. Keth nie rozwija świata a może warto? Teraz dla rzeźbienia w KC nie znajdziesz za wielu chętnych. Ja z chęcią się przyłącze, ponieważ cały czas prowadzę swoją grupę i ciężko mi bez podręcznika. Sporo rzeczy zapominam, ciężko odnaleźć w kserówkach itd. Jednak zmiana mechy byłaby tylko dla mojej wygody, czy komuś jeszcze się przyda? - wątpię. Chciałbym bardzo, żeby ktoś stworzył przeciwwagę do pbfów, bo jak otwieram forum i widzę 60 postów nieprzeczytanych od ostatniej wizyty (która była 5 godzin temu). To z jednej strony się cieszę, bo jest aktywność z drugiej strony, wiem, że te posty po skończeniu przygody raczej można wyrzucić do kosza po kto do nich zajrzy? - może grupka grająca, co jakiś czas z sentymentu, lub żeby sobie coś przypomnieć. Dlatego powtarzam, Mruf jeśli chcesz kogoś wciągnąć w coś kreatywnego musisz dać coś o wiele bardziej atrakcyjnego niż pbf. Poprzeczka dla kreatywności jest znacznie wyżej.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 13 lutego 2013, 13:12

Wiesz, że grupowe tworzenie świata nie wypali. Każdy ma inną wizję i na starcie projekt zdycha. Tak jest niestety. A szkoda bo naprawdę grać w tym świecie można po drobnych retuszach. Świat tak - mechanika nie.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 13 lutego 2013, 13:28

No dobrze, ale jeśli chcesz i jedno i drugie to pokaż jak do tego dochodzić. Przy ruszeniu KC na innej mechanice musisz przekopać - bronie i zbroje, wszystkie umiejętności, całą magię, bestiariusz itd. Uwierz mi, ale w rzeczywistości to jest 80% podstawowego podręcznika z którym walczę. Bardzo chętnie zobaczę stworzoną postać na mechanice Opena do KC. Pokaż jak miałaby działać, jakie miałaby umiejętności, zaproponuj metodę konwersji. Starałem się uprościć maksymalnie mechę KC do walk w dużej liczbie przeciwników. Mam swoje przemyślenia, propozycję tylko co z tego - nie chce mi się tego przelewać na forum. Jeśli masz dobry pomysł z chęcią się zapoznam, ale teksty typu zróbmy mechę Młotka do KC mnie nie interesują, chciałbym zobaczyć konkret. Jedną przekonwertowaną postać do KC na innej mesze, gdzie będę wiedział co w co przeszło i dlaczego tak?

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 13 lutego 2013, 13:38

Problemu z konwersją nie ma Danielu. Wszak OQ jest uniwersalną mechaniką fantasy, świat KC to klasyczne fantasy. Wystarczy po prostu skorzystać z gotowego bestiariusza, tabel broni, pancerzy. Nie trzeba na siłę przerabiać szlaparów, półtalerzy, choć jeśli ktoś chce to i to można.
Wszystko jest gotowe, umiejętności też, nic nie trzeba w zasadzie przerabiać. Korzysta się z dobrodziejstwa uniwersalnej mechaniki. Magia też jest opisana. Trochę to inaczej będzie działać ale jest przynajmniej spójne i łatwe.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 13 lutego 2013, 13:59

To poproszę o przykładową postać wojownika/czarnoksiężnika np. półelfa. Jeśli nie można czegoś takiego, to nie można stosować mechaniki Opena do KC. Jeśli można i da się to przekonwertować to poproszę o taki przykład to da mi pewien ogląd czy jest sens stosowania jednego do drugiego.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 13 lutego 2013, 18:09

No postaci Ci teraz tak ad hoc nie zrobię, bom w pracy. Poza tym czegoj wystarczy po kolei rzucać kostkami, jak to w rozdziale tworzenie postaci stoi. Wprawdzie nie ma tam kombinacji profesji, w ogóle profesji nie ma - jesteś tym jakie wybrałeś skille. To w skrócie.
Półelf będzie miał cechy między elfem a człowiekiem, a mag-złodziej? Cóż, trzeba wziąć skille złodzieja i wesprzeć je jakimś rodzajem magii. I będzie oczekiwane combo. Tu jest duża dowolność w kreacji, nie ma kalek w stylu wojownik-mag.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 13 lutego 2013, 18:20

No i już wiesz dlaczego nie da się jednej mechy bezkrytycznie przełożyć do innego systemu. Esencją KC jest m.in. archetyp i jego zdolności, a tutaj się tak nie da. Dlatego też nie da się zrobić z Młotka KC-etów, bo mechanika choć prostsza zwyczajnie do niej nie przystaje. Jeśli byłaby mecha pozwalająca konwertować odpowiednie wartości i atrybuty wtedy taka konwersja byłaby wskazana i pewnie część konserwatystów ze względu na lenistwo też by się skusiło. Ale skoro jedynym sposobem jest zastąpienie mechy zupełnie nie przystającej do realiów KC to jaki jest w tym sens? W takim momencie wolę konwersje avnara, ghasty lub bazyla, bo tam przynajmniej są realia systemu zachowane i wiadomo co czym zastąpiono. Dlatego tu też pewnie da się ją dostosować, ale trzeba by było wziąć się ostro do konwersji.
Ostatnio zmieniony 13 lutego 2013, 18:28 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 13 lutego 2013, 19:29

No nie wiem, mi KC nie kojarzy się z archetypami - raczej widzę Ostrogar na wyspie, trakt królewski, Get-warr-gar z portową dzielnicą spelunek, dominacja uruków, wiele potworów poza miastami i dzicz ogólnie. Dużo magii, magicznych itemsów.

Poza OpenQuestem są i inne ciekawe mechaniki, które można wziąć z całym dobrodziejstwem inwentarza - jak choćby Savage Worlds. Wystarczy pokserować materiały dotyczące świata KC, wziąć podstawkę do sewydżów lub openquesta i... grać!
Ostatnio zmieniony 13 lutego 2013, 19:38 przez Mrufon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 13 lutego 2013, 21:16

czegoj napisał(a):

Keth nie rozwija świata a może warto?
Czegoju, masz na myśli światotworzenie w KC? Jeśli tak, to ja po prostu nie widzę dalszego sensu w bawienie się w updaty tego systemu. To będzie wyłącznie dłubanie w martwym tworze, a na to naprawdę szkoda mi czasu.

PBF daje mi nieporównywalnie więcej frajdy niż tworzenie nowych materiałów do KC. Piszesz, że przygoda PBF po przeczytaniu nadaje się do skasowania, bo nikt do niej nie wróci - a ile fanowskich materiałów do KC zaprezentowanych na tej stronie zostało zapomnianych natychmiast po jednorazowym przeczytaniu ich treści. Odważę się zaryzykować stwierdzenie, że rzecz idzie tu o dobre 90%.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 13 lutego 2013, 21:39

Dlatego własnie choć czasu brak, chce mi się pisać rzeczy takie jak Kroniki Ashlaka, w zasadzie choć na forum jestem chyba około roku to skrobnąłem kilka tekstów do KC nie ocierając o mechanikę. Bo i po co się z tym męczyć? Każdy kto gra/ prowadzi Kc po tylu latach ma swój pomysł na mechę, który tworzył w bólach i w bólach będzie go bronił.
Dlatego zachęcam do fabularnego przedstawiania pomysłów do KC, mechę sobie każdy dorobi we wg swoich potrzeb, jesli go artykuł zainteresuj. Nic nie trzeba konwertować, a arty służą raczej za pomysły/ inspiracje do przygód. Statsy z reguły powstają jako mechaniczne rozpisanie koncepcji postaci i wydarzeń scenariusza. Nie na odwrót.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 14 lutego 2013, 01:36

PBF daje mi nieporównywalnie więcej frajdy niż tworzenie nowych materiałów do KC. Piszesz, że przygoda PBF po przeczytaniu nadaje się do skasowania, bo nikt do niej nie wróci - a ile fanowskich materiałów do KC zaprezentowanych na tej stronie zostało zapomnianych natychmiast po jednorazowym przeczytaniu ich treści. Odważę się zaryzykować stwierdzenie, że rzecz idzie tu o dobre 90%.
Z tym się nie zgodzę absolutnie, po pierwsze sam część wydrukowałem i są w segregatorze łącznie z kanonicznymi zasadami. Po drugie widziałem graczy, którzy przyjechali do naszej Warszawki (hermetycznej grupki) i oni również mieli wydrukowane materiał z naszej strony. To, że ich nie skomentowali na stronie nie znaczy, że z tego nie korzystają. A teraz odwróćmy sytuację, ilu graczy wydrukowało sobie przygodę w PBF-ie i korzysta z niej do dziś? Chyba różnicę widać. I wcale nie chodzi mi tu o to co jest lepsze, tylko że każde jest inne i według mnie na każde jest zapotrzebowanie. Problem w tym, że na każde z nich inna jest reakcja. Materiały do KC trzeba przetrawić, użyć, zobaczyć jak działają. PBF ma reakcję prawie natychmiastową, za to później znacznie mniejszą siłę rażenia na resztę publiczności.

Tak sobie nawet myślę i jestem ciekaw ile będzie komentarzy do Twojego nowego artu na temat Wiecznych jeźdźców. Ja ich przeczytałem i już prawie zapomniałem, ale podejrzewam, że gdyby była to wersja do KC to mogłaby nawet trafić do bestiariusza w segregatorze, bo formacja zaiste ciekawa.

Dalej
Czegoju, masz na myśli światotworzenie w KC? Jeśli tak, to ja po prostu nie widzę dalszego sensu w bawienie się w updaty tego systemu. To będzie wyłącznie dłubanie w martwym tworze, a na to naprawdę szkoda mi czasu.
Każdy czego innego oczekuję. Dla mnie światotworzenie było jednym z najciekawszych aspektów na portalu. Widziałem minę A.S. kiedy widział niektóre materiały - bezcenne. Mówisz dłubanie w martwym - ok, ale kiedyś pisało się złote myśli i było fajnie - to dopiero było dłubanie w martwym, pomyśl ile rzeczy się zmarnowało. Teraz jest fajniej, bo mamy internet. Każdy tworząc coś, czego innego oczekuję. Do dziś podziwiam dzieło Oggego o szebece, choć jestem pewien, że podobnych materiałów w sieci jest sporo, ale to pasuje do mojej zabawki - a to dopiero jest bezcenne. Nie chcę, żeby zabrzmiało to jakoś, że bronię materiałów do KC jak dziewica cnoty. Sam wiele razy postulowałem te zmiany i zawsze uważałem, że portal powinien iść szerzej niż KC, jednak patrząc na to co się teraz dzieje, mam wrażenie, że PBF zabiły kreację. Po prostu fajny tasiemiec dla mas. Taki serial, telenowela, czy co kto tam woli.

Tylko proszę, Keth nie zrozum mnie źle, to jest fajne sam spędzam przy tym sporo czasu, tylko to gdzieś zabiło megafantastyczne teksty w Twoim wykonaniu, ciekawe spostrzeżenia mordiego, fajne wstawki koszala, bardzo dobre pomysły ghasty (choć nie wszystkie), zapał Mrufona i mój i wielu wielu innych. Każdy robi to co lubi i to jest super, gorzej, że mam wrażenie, że dopiero teraz marnuję czas - czytając te wszystkie przygody, szukając gier, w które gra k5 użytkowników i starając się uatrakcyjniać portal, na którego sam nie mam do końca koncepcji. Brakuje mi wymiany myśli i wspólnego tworzenia ot i tyle.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Teraz wracając do tematy, bo znacznie odbiegłem. Mruf jeśli chcesz adoptować mechę do KC to powtarzam daj przykład.

Mówisz:
Poza OpenQuestem są i inne ciekawe mechaniki, które można wziąć z całym dobrodziejstwem inwentarza - jak choćby Savage Worlds. Wystarczy pokserować materiały dotyczące świata KC, wziąć podstawkę do sewydżów lub openquesta i... grać!
I to mogłem zrobić wieki temu. Przekonaj mnie, że warto, że załatwi to moje bolączki związane z KC - że skróci mi to czas gry w walkach 5 na 5, że w gościa w większej zbroi będzie łatwiej trafić, a nie trudniej, że dodanie 20+5 jest łatwiejsze niż 256+30-40+7 za błogosławieństwo, ale jednak wszystkie aspekty KC będę miał. To tytaniczna praca i dlatego nikt się za nią nie łapie, bo tak naprawdę niewielu jest się z nią w stanie zmierzyć. Bardzo bym chciał, zagrać w KC z łatwą mechą, ale wiem, że do tego nie wystarczy usiąść i napisać 10 stron. Tutaj trzeba znacznie więcej.

I ostatnia sprawa:
Dlatego własnie choć czasu brak, chce mi się pisać rzeczy takie jak Kroniki Ashlaka, w zasadzie choć na forum jestem chyba około roku to skrobnąłem kilka tekstów do KC nie ocierając o mechanikę. Bo i po co się z tym męczyć? Każdy kto gra/ prowadzi Kc po tylu latach ma swój pomysł na mechę, który tworzył w bólach i w bólach będzie go bronił.
Dlatego zachęcam do fabularnego przedstawiania pomysłów do KC, mechę sobie każdy dorobi we wg swoich potrzeb, jesli go artykuł zainteresuj. Nic nie trzeba konwertować, a arty służą raczej za pomysły/ inspiracje do przygód. Statsy z reguły powstają jako mechaniczne rozpisanie koncepcji postaci i wydarzeń scenariusza. Nie na odwrót.
Pod tym podejściem podpisuję się rękami i nogami. Mimo wszystko starajmy się coś tworzyć. Kiedy został otrąbiony koniec KC u nas na stronie, to tak jakoś pusto mi się zrobiło, a komentarzem który najbardziej mi utkwił w pamięci pod tym nawsem - i tak długo wytrzymali - nie chciałbym żegnać naszych starych, zbutwiałych, kiepskich, ledwo żyjących KC-tów.
Ostatnio zmieniony 14 lutego 2013, 02:14 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 14 lutego 2013, 08:33

I to mogłem zrobić wieki temu. Przekonaj mnie, że warto, że załatwi to moje bolączki związane z KC - że skróci mi to czas gry w walkach 5 na 5
Jak? Nie udowodnię tego na dystans. To trzeba zagrać, zobaczyć, poczuć. Jednak mogę Cię zapewnić, że w sewydżach walki 5/5 odbywają się dużo szybciej niż w KC. Potwierdzą to ci, którzy z SW się zetknęli. W OQ będzie trochę dłużej, ale i tak szybciej niż w KC. Mecha jest prostsza, wykonuje się 1 test inicjatywy na całą walkę, nie ma opóźnień, szybkości, momentów ataku.
20+5 jest łatwiejsze niż 256+30-40+7
Do tego się nie przekonuje - to jest fakt.

ODPOWIEDZ