Szukam pomysłów i inspiracji

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 14 lutego 2013, 15:23

Ponieważ, mam trochę czasu, na portalu szaleją PBF-y, a mnie naszła ochota, żeby jeszcze coś tworzyć po za dłubaniem przy KC-tach, zastanawiam się nad jakimś ciekawym systemem RPG autorskim. To żmuda robota, ale ponieważ teraz przebijam się przez KC-ki, to pomyślałem, że po ich stworzeniu pora pomyśleć o czymś choć trochę unikalnym, a jednak bardziej własnym. Jednak idąc za metodą, co by tu zrobić, żeby się nie narobić, a jednak coś zrobić, wolałbym już skorzystać z pewnych istniejących pomysłów. Nie chciałbym jednak kopiować już działających systemów RPG, chociaż nie przeszkadzałoby mi oparcie się na np. jakieś grze, książce itp.

Widzę tu sporo potencjału do tworzenia, kilku użytkowników ma na koncie swoje autorki, więc może coś ciekawego podpowiedzą. Na razie mam dwa pomysły:
1. Wykorzystanie materiałów już kiedyś tworzonych opartych o kultową kiedyś grę Ufo Enemy Unknown. Swego czasu prowadziłem nawet tę autorkę, niestety śmiertelność graczy trochę zniechęciła za równo mnie jak i samych graczy. Pewne osiągnięcia były, a wprowadzenie konkurencji do X-comu w postaci rosyjskiej X-Viery, tylko zaostrzyło jatkę na sesjach. Działo się, działo... Obecnie znów na konsolce przysiadłem przy XCOM: Enemy Unknown i dawne wspomnienia wróciły. Pewnie po odgrzebaniu materiałów może miałbym nawet wstępną bazę.

2. Pomysł bardziej związany jest z cyklem książek Piekary i Inkwizytora Mordimera Madderdina. Tutaj chciałbym się bardziej skupić na pomyśle świętej inkwizycji i tym, że Jezus jednak zszedł z krzyża. Czasy dałbym w okresie wymyślenia pierwszej broni palnej i takie blisko Warhammerowskie. Jako pierwszą postać w tym systemie adoptuję Eba.:D Będzie jednym ze świętych inkwizytorów.

Od razu mówię, że do pierwszego pomysłu byłbym w stanie zaprzęgnąć trochę pomysłów z autorki ghasty (jeśli nie będzie miał nic przeciw temu). Macie jakieś sugestie? Dodatkowo dodam, że nie myślę o systemie portalowym, bo to się nie uda - już sprawdzone. Raczej o delikatnej pomocy i ewentualnie burzy mózgów. Wiem, że to moje fanaberie i z tego może absolutnie nic nie wyjść, ale popróbować warto. Proszę również o to, żebyście dali znać jak już, któryś z pomysłów odpowiada jakiemuś systemowi już istniejącemu, wtedy będzie również łatwiej wykluczyć, pewne sugestie.
Ostatnio zmieniony 14 lutego 2013, 15:49 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 14 lutego 2013, 17:07

czegoj napisał(a):
(..)Od razu mówię, że do pierwszego pomysłu byłbym w stanie zaprzęgnąć trochę pomysłów z autorki ghasty (jeśli nie będzie miał nic przeciw temu).
Ja tam nie widzę przeszkód.

Spoiler!
Chociaż znam kilka osób, które oburzyły by się taką propozycję :D

Procjon
Reactions:
Posty: 1090
Rejestracja: 22 lutego 2012, 14:38

Post autor: Procjon » 14 lutego 2013, 18:46

Ciekawy pomysł z Inkwizycją. Gry niestety nie znam, nie wypowiem się.

Awatar użytkownika
Oggy
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Post autor: Oggy » 15 lutego 2013, 12:16

W Ufo grałem zarówno jako klasyczny rpg na mechanice Twillight 2000 jak i w pbem. W rpg gracze dowodzili komórką Xcom w centralnej Europie, było więc sporo strzelania jak i masa planowania. Ogólnie zabawnie.
Pbem był jedynym jaki w życiu prowadziłem (grałem też w niewielu). Nawiązywał do 2 Ufo i był bardzo fajny bo gracze, oprócz normalnych informacji będących odpowiedzią na ich działania dostawali też codzienne gazety w wiadomościami z których mogli wyłowić co robią pozostałe X-comy. Jak chcesz ciągnąć Ufo czegoj to jestem do Twojej dyspozycji.
astrolog/alchemik 10/10 POZ

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 15 lutego 2013, 12:43

Dość śmiechowe te prasówki. Ktoś musiał się naprzerabiać. Ja jednak stawiałem na konspiracyjność x-comu. Gracze mieli kiedyś misję i przypadkowo zaangażowali się w akcję antyterrorystyczną na lotnisku zupełnie nie związaną z ufokami. Jaką zjebę dostali, kiedy okazało się, że ich zdjęcia pojawiły się w lokalnych dziennikach. Dla mnie X-com to bardziej z archiwum X lub coś w ten deseń. O komórkach ich wiedziały tylko osoby zainteresowane, żadne państwa, czy poszczególne rządy. To były tajne komórki i tajne operacje.

vampire1308
Reactions:
Posty: 435
Rejestracja: 30 listopada 2008, 21:34

Post autor: vampire1308 » 09 września 2013, 11:34

Czegoju widzę, że pomysł inkwizycją upadł:( a szkoda bo jest to całkiem ciekawy temat, tak samo jak ufo i x-kom. No ale może jeszcze będziesz chciał wrócić do tego tematu?? Jakby co to w tej kwestii ofiaruję swoją pomoc:)
pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 29 grudnia 2015, 00:37

Odgrzebuję temat.

W ramach noworocznych postanowień chciałem wrócić do tematu, do którego przygotowywałem (dojrzewałem) dość długo. Chciałem stworzyć coś własnego a najlepiej przy współpracy kreatywnych osób. Miałby to być coś w temacie pierwszym tego posta tylko delikatnie zmodyfikowane. Otóż chciałbym stworzyć system w oparciu o założenia gry Ufo, ale gdzie ufoki będą tylko jedną z opcji gry. Tz. docelowe jest to czas współczesny z modyfikacjami płynącymi z gier takich jak Cyberpunk czyli np. wszczepy oraz nowinki technologiczne, w tym również broń i pancerze dostępne w UFO, oraz elementy mistyki oparte o wiarę (motyw religijny), gdzie właśnie gracze należą do organizacji religijno-militarnej, której zadaniem jest oczywiście zbawienie świata. Chodzi jednak tu o to, że zbawienie jest definiowane przez tak zwaną "górę" a gracze mogą się wcielić tylko w pionki na tej szachownicy. Pionki z definicji nie znaczą jednak, iż tymi pionkami są w grze. Gracz wcielałby się postać "fanatyka religijnego" o hierarchii militarnej, gdzie należy bezwzględnie przestrzegać zasad danej organizacji. Ułatwiłoby to kontrolę graczy przez MG, żeby nie weszli do jakiegoś miasteczka i np. nie wywali go w powietrze tylko dlatego, żeby sprawdzić nową broń np. ufoków. Dlaczego nie byli by zwyczajni, bo przyjmuję założenie, że każdy test jaki gracze chcieliby wykonać, a jest w stanie je wykonać wyćwiczony człowiek nasi herosi byliby w stanie wykonać w 50%. Oczywiście jest to modyfikator umowny, bo przecież MG, może wszystko. W przypadku np. próby skoczenia takiego gracza powiedzmy z 2 piętra na ziemię miałby on 50%, że nic mu się nie stanie. Oczywiście pewne predyspozycje mogłyby zwiększyć tę szansę, a również MG mógłby zmniejszyć tę szansę, ale wskazując dlaczego jest inaczej. Co oznaczałoby to w praktyce? - np. to że gracze czuliby że nie są przeciętniakami, bo na wstępie mają 50% na rzeczy dostępne osobą już wyćwiczonym, a rzeczy banalne jak jazda na rowerze, czy obsługa komputera na poziomie podstawowym nie trzeba wcale testować, bo to zwyczajnie potrafią. Kolejną sprawą jest to, że nasi śmiałkowie nie posiadają żadnych dokumentów, mają tylko przebłyski dawnej świadomości, nie można ich rozpoznać po liniach papilarnych, czy siatkówce oka. O to zadbała organizacja, także tutaj dawne kontakty nie pozostają i marginalne znaczenie ma historia przed wstąpieniem do organizacji, do której trafia się niestety nie zawsze z własnej nieprzymuszonej woli. Potem już tylko, kilka modyfikacji genetycznych, kilka prań mózgu i mamy człowieka doskonałego, który pewne rzeczy łatwe wykonuje automatycznie, rzeczy przeciętne wykonuje przeciętnie z modyfikacjami, a na rzeczy trudne ma też spore szanse. Oczywiście dokonuje również cudów.

To tyle w założeniach. Dalej będę tworzył google docka wpisując dawne rzeczy z mechaniki Ufoków, którą kiedyś stworzyłem plus mam nadzieję na kreatywne wspomaganie osób, które będą miały na to ochotę. Inspirację będę czerpał jak już wcześniej wspominałem z gier takich jak UFO, Cyberpunk, Strefa zero by ghasta, Satrcraft i tym podobnych tytułów, które mam nadzieję pozwolą mi na w miarę intuicyjną mechaniką plus spore możliwości kreacji.

Także takie postanowienie noworoczne - spróbuję stworzyć coś własnego. Co z tego wyjdzie czas pokaże. Zainteresowanych poproszę o info tutaj i bardzo chętnie pozbieram kreatywnych ludzi, którym sam pomysł przypadnie do gustu. Oczywiście uprzedzam, że nie będzie demokracji, bo przy takich projektach to zwyczajnie się nie sprawdza. Także ten tego - ktoś coś powie na wstępie, czy dopiero po założeniu google docka?

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 29 grudnia 2015, 20:25

Klimaty UFO zawsze mnie kręciły, podobnie jak seria X-COM. Sądzę, że mógłbym pomóc w temacie, ale raczej w dziale opisu świata niż czystej mechaniki. Chętnie też bym się dowiedział jakie są podstawowe założenia odnośnie OŚ (opis świata): czy to początek inwazji, jej pełny etap czy też może już ludzki ruch oporu? Myślę, że najlepiej byłoby zachęcić potencjalnych użytkowników czymś zupełnie innym jak wgląd w reguł systemu: a może malutki scenariusz? Króciutka przygoda mogąca zarysować setting, rzucić promyk światła na poziom technologiczny, ksenomorfologię, motywację bohaterów? Ochoczo pomogę przygotować taki scenar, jeśli tylko Czegoj zaopatrzy mnie w odpowiednią porcję "mięsa" - a jeśli okaże się klimatyczny, będzie można pomyśleć o głębszym zaangażowaniu się w projekt.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 30 grudnia 2015, 08:25

Aktualnie widzę to troszkę inaczej niż widziałem poprzednio. Ufoki są tu tylko dodatkowym ciekawym wątkiem, dzięki któremu gracze mają okazję złapać nową technologię lub jakieś inne nowinki np. bronie, pancerze itp. Chodzi mi tu o stworzenie możliwości kreacji postaci w naszym świecie, tylko nie przeciętniaków, a kogoś kto może spokojnie wyjść daleko poza swoje ograniczenia, korzystając z tego co mamy. Dodatkami byłyby wszczepy, przebadane moce ufoków lub ich śmiercionośna broń. Chodzi mi tu o to, że ufoki i walka z nimi nie są głównym celem gry, zwyczajnie od czasu do czasu spada na świat jakiś przypadkowo zabłąkany pojazd kosmiczny, o którym szybciej lub wolniej dowiadują się różne grupy interesów. I tu właśnie byłoby pole do popisów dla graczy jak zawłaszczyć taką informację dla siebie i jeszcze wyciągnąć z tego maksimum korzyści. Ostatnio dodatkowo chodzi mi po głowie stworzenie takiej organizacji, która mogłaby naszych graczy werbować i tu z pomocą przyszły mi nasze polskie realia i ma nadzieję, że nikt za to się nie obrazi.

Ot przykład:
Organizacja: Sprawiedliwi (nieoficjalna nazwa)
Cel główny: Zbawienie Polski, Unii Europejskiej, całego Świata
Miejsce działania: Polska
Wpływy: ok. 40 % obszar Polski, niewielkie wpływy w Unii Europejskiej oraz w Nato
Założyciele organizacji: Bliźniacy
Aktualnie szefowie: Mały Szef zwany również Szarą Eminencją, Atomowy Antonii
Osoby z wpływowych kręgów: Szelma zwana również Profesorką, Ostatni sprawiedliwy, Szef Kuchni, Osobnik bez winny, Burda, Błystek itd.

To tylko przykład, ale takich organizacji z całą strukturą militarną, religijną, partyjną czy jakąkolwiek inną można stworzyć mnóstwo. I tutaj pole do popisu dla graczy. Zostają zwerbowani i mają pozyskać dodatkowe fundusze dla organizacji. Muszą to być fundusze tajne, niekoniecznie legalne, fajnie jakby dzięki temu dało się wyprzedzić innych. Tutaj ufoki mogą stać się doskonałym celem. Jeśli gracze mają ochotę, niech ruszą tym tropem i jak najszybciej zaczną pozyskiwać informacje o ufo. Podręcznik im to będzie umożliwiał. Natomiast jeśli gracze będą chcieli bawić się np. w gangsterkę, dzięki nowym technologią proszę bardzo. A może ktoś wpadnie na pomysł założenia nowego kraju na jakieś wyspie i dzięki nowym technologią zacznie tworzyć strukturę organizacyjną kraju - proszę bardzo. Chodzi mi tu o stworzenie możliwości kreacji bohatera, który nie jest przeciętniakiem, a dzięki technologii do której nie ma dostępu zwykły człowiek, może pójść w kierunku, który sobie zamarzy. Straszakiem na graczy, żeby jednak szli w kierunku przygody i jakiegoś określonego celu jest właśnie organizacja i to całkowicie MG decyduje kiedy, gdzie i co da do dyspozycji graczom. A jeśli chodzi o przykłady możliwości technologicznych do jakich gracze mieliby dostęp oto kolejny przykład:
Nazwa: Symbiot
Umiejscowienie: dowolne
Czas działania: spec.
Cena: 3000 $ czy euro
Szansa przeżycia: 90%
Opis: Postać dokonuje wszczepu obcego ciała we własny organizm i wchodzi z nim w symbiozę. W wyniku tej operacji postać musi zadeklarować, w którym miejscu w jej organizmie zostaje umieszczony metalowy sześcian o boku kwadratu, którego krawędź wynosi 5 cm. W środku znajduje się symbiot. Postać od tej pory spożywa znacznie więcej pokarmów i płynów niż zazwyczaj, ale jeśli zajdzie potrzeba może bez nich wytrzymać nawet do miesiąca czasu. Symbiot dodatkowo ma 30pkt. żyw. +1 na każdy kolejny poziom jaki dana postać awansuje. W określonych przypadkach może być dodana do żywotności postaci. Dzieje się tak, gdy np. postać zostaje zastrzelona a jej symbiot przeżył bez trafienia. Symbiot jest w stanie przywrócić taką postać do życia. Bardzo często się zdarza, iż takiego wszczepu dokonują zawodowi zabójcy. Kiedy taki zabójca narazi się komuś ważnemu, a nie nadszedł jego czas na śmierć dostaje bardzo często ostrzeżenie. Tym ostrzeżeniem jest zazwyczaj śmierć symbiota. Świadczy to o tym, iż o danej osobie wie się wszystko łącznie z jej ukrytym pod ciałem „skarbem”.

To oczywiście tylko przykłady, które mam nadzieje mają pobudzić i dać przykład tego co chciałbym wspólnie osiągnąć. Oczywiście to tylko moje chciejstwo, ale może dzięki pomocy kilku kreatywnych osób dałoby się ten pomysł urzeczywistnić.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 30 grudnia 2015, 15:48

Potrzebowałbym dokładniej zarysowanej wizji, na razie jeszcze tego nie czuję. Wcześniej kojarzyłem Twój pomysł z czystym X-comem i to właśnie do mnie trafiało - odsunięcie ufoków na bok trochę mnie skonfundowało.

Nadal sądzę, że warto stworzyć mały scenariusz, który nie będzie prezentował mechaniki, a wygląd świata i jego klimat.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 30 grudnia 2015, 17:45

Keth napisał(a):

Potrzebowałbym dokładniej zarysowanej wizji, na razie jeszcze tego nie czuję. Wcześniej kojarzyłem Twój pomysł z czystym X-comem i to właśnie do mnie trafiało - odsunięcie ufoków na bok trochę mnie skonfundowało.

Nadal sądzę, że warto stworzyć mały scenariusz, który nie będzie prezentował mechaniki, a wygląd świata i jego klimat.
Skoro tak mówisz może warto zweryfikować plany i może zostawić czystą wersję ufo. Z tego co pamiętam jak graliśmy to w mojej głowie siedzi najbardziej scenariusz który odbywał się w kanałach (ściekach) elektrowni jądrowej. Gdzie inwazja obcych została już zażegnana, ale jeden osobnik przetrwał ten atak i pozostał właśnie w kanałach, gdzie dość mocno zmutował. Pamiętam, że razem z graczami miałem pietra, bo ustaliłem, że losowo poszukamy jego miejsca i okazało się, że dokładnie gdzieś w okolicach reaktora, gdzie oczywiście nie można było użyć broni palnej. Ale gracze byli posrani, jak musieli biegać za obcym poruszającym się głównie pod wodą tylko z nożami. Sesja wbrew pozorom była mało śmiertelna tylko 50%. Tę przygodę najbardziej pamiętam, gracze wychodzili z wypiekami na twarzy a ja miałem przednią zabawę.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 30 grudnia 2015, 18:08

Podczas dnia naszedł mnie pomysł na następujący scenariusz: uśpiona komórka Sekcji Zero w Warszawie zostaje aktywowana informacją, że korporacja Amber Genetics dokona utajnionego przerzutu ksenotechnologii ze swej zakamuflowanej placówki w centrum na Okęcie, do portu cargo. Sekcja Zero ma przejąć ładunek, zanim ten odleci poza Europę. Informatorzy sugerują, że ładunek zawiera skonstruowane na bazie technologii obcych fuzyjne generatory - tymczasem Amber Genetics zamierza wywieźć z Polski transport hybryd ludzi i obcych. W szczytowym momencie akcji hybrydy się uwolnią, dramatycznie zmieniając priorytety misji.

Spróbujemy coś z tego wycisnąć?

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 30 grudnia 2015, 18:21

Spoko można tylko tak bez mechaniki to nie wiem, czy damy radę. Z drugiej strony jeśli scenar okaże się fajny to można go gdzieś indziej wrzucić. Pomysł hybrydy mega fajny, tylko koniecznie umysł człowieka, jeśli chodzi o ciało bez różnicy. Chodzi o to, żeby samo złapanie tego stworzenia budziło najszerszą odrazę eksperymentów wykonywanych na ludziach i obcych. Fajnie jeśli dodatkowo np. ta istota będzie miała świadomość człowieka z jakiego pochodzi. To dopiero gówno, jeśli np. sprawą zainteresują się media, a tego nie powinno pokazywać się nigdzie. Z drugiej strony, aż szkoda, że gadamy o tym publicznie, bo można byłoby od razu to przetestować na jakieś grupce miłośników PBF-ów.

Ale żeś mi smaka na Ufoków narobił. Nie wiem czy będę miał czas i siłę, ale chyba odpalę konsolę dziś wieczorem. Chociaż czeka na mnie 5 część gwiezdnych do obejrzenia zaległości z moimi dziewczynami.
Ostatnio zmieniony 30 grudnia 2015, 18:35 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 30 grudnia 2015, 18:34

Pomyślałem sobie, że ten koncept obgadamy w szerszym gronie, żeby wspólnie poczuć klimat świata. Co do materiału na ewentualne sesje PBF, już mam w głowie co najmniej dwa scenariusze będące kontynuacją wydarzeń z przygody demonstracyjnej!

To może przeskoczymy do działu forum "Systemy autorskie" i tam założy się konkretny topik? O ile jesteś faktycznie zdeterminowany, aby skupić swe wysiłki właśnie na tym projekcie.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 30 grudnia 2015, 18:38

No tego właśnie jeszcze nie wiem. Nie chciałbym zrobić słomianego zapału a później wycofania się. Z drugiej strony nie wiem, czy nie wywarzam otwartych drzwi, bo gdzieś w sieci widziałem podobne pomysły. Szkoda rzeźbić jeśli jest już gotowiec. Tak czy inaczej obiecuję się temu gruntownie przyjrzeć zarówno w sieci jak i w swoich zapiskach. Jeśli rzeczywiście systemu do ufo nie ma a Ty zechcesz mi pomóc i mam nadzieję, że może jeszcze kilka ciekawych osób się skusi, to rzeczywiście fajnie zaczyna wyglądać.

Obrazek

ODPOWIEDZ