Karcianka Kryształy Czasu.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 01 grudnia 2009, 21:08

Po pierwsze:) Dzięki za komentarz Venar.
To że nie ma bohaterów to pikuś w końcu są jednostki latające mogące służyć za zwiad.
Gdybym przepisywał karty ze starej wersji karcianki to nie byłoby z tym wielu problemów i szło dużo szybciej. Niestety powprowadzałem trochę zmian i one powodują że muszę niekiedy zdrowo kombinować. Bohaterów wstawię jak dokończę armie, a zostały mi Elfy, Orki, wojska ogólne i oddziały specjalne. Najemników dorzucę kiedy indziej.
Wszystkie karty z TALII EFEKTÓW mają liczbę losową równą 5.
Jak już napisałem tę instrukcję, a szło mi to z wielkimi bólami:), to pomyślałem że bez Efektów, nawet kilku, gra będzię dość uboga. Dlatego też wymodziłem na szybko kilka, nie zwracając już szczególnej uwagi na Liczbę Losową, i tak sobie ta 5 została:). Na moim następnym wolnym postaram się to poprawić i dorzucić więcej Efektów.
Karty posiadają "koszt jednostki" - co to znaczy?
Napisałem o tym w instrukcji ale użyłem złego sformułowania. Brzmi ono tak:
Przed grą należy ustalić ilość punktową armii, następnie każdy z graczy wybiera oddziały tak, aby ich łączna wartość nie przekroczyła ustalonej i żaden ze wzorów wojsk nie powtarzał się więcej niż 5 razy.

Powinno być natomiast tak:
Przed grą, gracze powinni ustalić wartość punktową armii. Następnie każdy z nich wybiera oddziały w ten sposób, aby ich łączny KOSZT nie przekroczył ustalonego wcześniej i żeby żaden ze wzorów wojsk nie powtarzał się więcej niż 5 razy.

Fragment ten uległ już zmianie, jeśli wciąż jest niejasny to postaram się go dotąd zmieniać aż będzie wystarczająco czytelne. Ewentualnie dorzucę jakiś przykład.
W jaki sposób zagrywamy poszczególne karty?
Hmm, nie wiem dokładnie o co Ci chodzi, ale jeśli dotyczy to zagrywania kart Efektów, to robisz to kiedy mają one sens. Tzn: bez sensu jest zagranie Efektu modyfikującego OBRONĘ jeśli akurat ATAKUJESZ itd.
A i mam wrażenie, że instrukcja jest mocno okrojona patrząc na cechy specjalne poszczególnych wojsk
Kilka cech specjalnych, nie ma znaczenia przy tej wersji karcianki. A to dlatego że na razie zamieszam tylko i wyłącznie samego bitewniaka, symulację pojedynku między armiami dla dwóch graczy. Niektóre natomiast cechy takie jak blokowanie czy bonusy w walce w mieście, będą miały znaczenie przy drugiej karciance, strategiczno ekonomicznej. No ale do tego dojdziemy powoli:) I tak się cieszę że wreszcie się za nią wziąłem, bo do tej pory to jakoś w ogóle na nią weny nie miałem.
Ostatnio zmieniony 02 grudnia 2009, 19:57 przez avnar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 01 grudnia 2009, 22:25

Normalnie w karciankach masz ich na ręku np.7 sztuk i z puli punktów jakie dostajesz co rundę możesz wystawiać jednostki w zalezności od ich wartości odejmując punkty od puli. Lub za tzw. manę jak w MtG. Tutak rozumiem że wystawiam wszystko co mam i na dodatek zakryte? Bo nie bardzo zrozumiałem.
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

Hauerine
Reactions:
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 22:01
Kontakt:

Post autor: Hauerine » 01 grudnia 2009, 22:37

Tez tak zrozumiałem. To wygląda jak karcianka gdzie "tylko" rozgrywa się bitwę, bez tego całego nudnego "wystawiania" :)

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 02 grudnia 2009, 05:33

Ok :) Wyjaśnię to bardziej szczegółowo wieczorem jak wrócę z pracy. Tak na szybko to tyle: Armię budujesz w oparciu o koszt, leży ona na stole zakryta. Jest ewentulnie odkrywana w czasie zwiadu oraz sam odkrywasz oddziały wystawiając je do OBRONY (tak że ATAKUJĄCY nie atakuje w ciemno).
Karty Efektów natomiast są jak w normalnej karciance, ciągniesz je, rzucasz, odrzucasz i tak w kółko.
Można tę karciankę w tej fazie przyrównać do WarCry, ale mam nadzieję że różni się od tamtej dostatecznie, że nikt się nie doczepi:) Nie było moim zamysłem papugowanie z niej, po prostu samo wyszło jak zacząłem rozbudowywać bitwę.

Awatar użytkownika
venar
Reactions:
Posty: 1590
Rejestracja: 11 listopada 2008, 12:01

Post autor: venar » 07 grudnia 2009, 14:03

Avnar, obijasz się a ja chcę jeszcze w tym roku zagrać ;)
Nie zgadzam si? z Twoimi pogl?dami, ale po kres moich dni b?d? broni? Twego prawa do ich g?oszenia

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 07 grudnia 2009, 14:57

Obijam się, obijam:) Nie udało mi się na tym wolnym nic zrobić, dopiero na następnym dorzucę trochę nowych rzeczy.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 07 grudnia 2009, 21:15

Dorzuciłem Efektów i poprawiłem instrukcję.
Do ściągnięcia tutaj:
http://www.sendspace.pl/file/9cf08269da3e52aa6ed272a

Co do możliwości grania, to jest to możliwe przy tych kartach które zamieściłem. Jedynie tylko nie będzie można skorzystać ze wszystkich opcji. Tak że dajcie sobie spokój ze Zwiadem i Pojedynkiem bohaterów. Przetestujcie po prostu wojsko i karty Efektów.
Resztę postaram się zamieścić kiedy tylko znajdę czas.
Miłej zabawy:)

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 10 grudnia 2009, 20:18

Zastanawiam się Avnarze z kim grywasz w karciankę. Czyżbyś męczył małżonkę? Czy może z tymi nowymi znajomkami, o których wspominałeś na gg?

Spotkałeś się z pozytywnym odzewem tych, którzy już grali w RPG? Ja zawsze broniłem się przed karciankami, już począwszy od Doom Troopera.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 10 grudnia 2009, 20:37

W karciankę grałem z moją ekipą do KC. Było to jednak dobre 7 lat temu. Później ją na chwilę odświeżyłem, ale kumpel wrócił do Polski:) Z moją nową ekipą pewnie bym zagrał, tylko że czas nie za bardzo pasuje. Sesje mamy zaraz po pracy, przez 4 godzinki, na wolnym ciężko mi się zgadać. Na pewno jak będzie okazja to sobie z nimi pogram.

Co do karcianek, to ja je cenię. Dają trochę inną formę rozrywki, czasem szybszą i bardziej nasyconą niż RPG. Oprócz tego uważam że tak jak dołączenie bitewniaka do sesji, może urozmaicić granie, tak samo może być właśnie z karcianką. Może być ona uzupełnieniem sesji, albo w oparciu o odpowiednią grę można nawet tworzyć historię świata, tak jak to robią w L5K.

Marzy mi się system, który łączy RPG z karcianką, np: poprzez karcianą walkę. Skonstruowaną tak aby była szybka, emocjonująca, zaskakująca i dająca szerokie możliwości. Podjąłem nawet próbę zrobienia takiej karcianki:), ale okazała się ona niewypałem. Zbyt skomplikowane zasady i zbyt dużo modyfikatorów. Mam pomysł jak to zmienić ale niestety potrzeba mi na to czasu, a z tym gorzej.

Wracając do tego co przedstawiłem, to w weekand postaram się dorzucić więcej. Bohaterów, może jakieś przedmioty, uzupełnię armie o elfów i orków. Zobaczymy:) Niestety w Magic Set Editorze nie ma polskich liter i muszę kombinować aby teksty były sformatowane odpowiednio. Muszę jeszcze do niego przysiąść i może uda mi się jeszcze zmodyfikować trochę ten szablon. Proszę o cierpliwość i opinię:) Pozdrawiam.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 31 maja 2010, 13:12

Cześć. Odświeżam kotleta :). Kryształy Czasu Battle, grywalna wersja, na razie jeszcze bez najemników, oddziałów specjalnych, relikwi, martwiaków, demonów i żywiołaków. Wszystko inne już jest. Macie więc do dyspozycji 5 frakcji, każda po 9 różnych typów wojsk i bohaterów. Oprócz tego czary, przedmioty magiczne, smoki oraz Efekty modyfikujące walkę. Instrukcję starałem napisać się jak najlepiej potrafię.
Uwaga!! Uprzedzam że jest to wersja 2.0, która znacznie różni się od pierwotnej, szczególnie w kwestii statystyk oddziałów oraz bohaterów i ich specjalnych umiejętności. W związku, z czym mogą wystąpić problem złego zbalansowania jednostek. Ponieważ sam nie mam, z kim pograć i ocenić jak to wypadło, to liczę na Was w kwestii komentarzy. Wszelkie wytykania błędów, nielogiczności, braków, niezrozumiałych fragmentów itd. mile widziana. Jeśli możecie polecić grafikę, która lepiej by pasowała do jakiegoś oddziału to dajcie znać. Macie pomysł na kartę lub własny oddział, świetnie, podzielcie się.
Proponowałbym rozegranie kilku bitew na ściśle określonych warunkach:
- po pierwsze samymi oddziałami bez całej reszty, aby zobaczyć jak sprawdzają się reguły i wypada taktyczna strona gry.
- po drugie dodać Efekty.
- po trzecie dodać całą resztę.

Miłego grania, i mam nadzieję że ta wersja gry usatysfakcjonuje największych malkontentów.

Do pobrania:
http://pandhemion.com/downloads.php?cat_id=11

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 31 maja 2010, 14:34

Avnarze widzę, że będę miał dużo pytań do tej gry.
Na początek kilka podstawowych:
1. Znam koszt jednostki, skąd mam wiedzieć ile mogę ich wystawić?
2. Brakuje mi warunków w jakich się wygrywa daną rozgrywkę? (wyeliminowanie wszystkich wystawionych oddziałów, spadek morale)
3. Dodatkowo jak wchodzą nowe karty wojsk do gry?
4. Jak wygląda szarża, kiedy ją można użyć i jakie daje bonusy?
5. Są karty, które wspominają o miastach - o co chodzi?
6. Koszt utrzymania jednostki jest a z czego się go odejmuję, jest jakaś pula?

Avnarze to tylko niektóre pytania, które nasunęły mi się po przejrzeniu instrukcji i niektórych kart. Według mnie instrukcja jest za słaba. Pamiętaj, że Ty masz wszystkie zasady w głowie, ale gracz jest zielony. Jeśli nie będzie miał wszystkiego wytłumaczonego to nie zagra, albo zagra źle.

I na koniec zupełna prywata. Jak uzyskałeś polskie znaki w opisie kart. ja kopiując z worda miałem tylko krzaczki. Jedyne to ó, które udało mi się wprowadzić.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 14:34 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 31 maja 2010, 17:25

Czegoju:
1. Znam koszt jednostki, skąd mam wiedzieć ile mogę ich wystawić?
Kwestia umowy między graczami, ustalana przed grą. Przykładowo umawiacie się że będziecie grali 70 punktową Armią. Tworzę więc armię 10 oddziałów po 3 + 5 oddziałów po 4 + 3 bohaterów po Koszcie Utrzymania 3 + 3 przedmioty po 2=65 zostało mi 5 punktów więc biorę jeszcze jeden oddział o Koszcie 5 i mam 70. Jeśli miałem jakiegoś czarodzieja bohatera albo oddział to dobieram mu czar lub czary, tak aby nie przekroczyć jego MOCY. Następnie rozstawiam oddziały i bohaterów przed sobą, zakryte. Jedna kupka to jeden oddział + bohater. Również zakryte, dorzucam PRZEDMIOTY oraz CZARY. No i to już wszystko, armia przygotowana do walki. Ciągnę 5 kart z talii EFEKTÓW (która może być wspólna dla obu grających, lub indywidualnie przygotowana przez każdego, jest to kwestia umowna). Mogę zacząć grę czyli od Zwiadu. Ponieważ wiem jakie mam odziały i bohaterów, wyznaczam te z umiejętnością zwiadowca, wystawiając je przed linię (ciągle zakryte). Czekam aż to samo zrobi przeciwnik. . Ciągniemy kartę z TALII EFEKTU i porównujemy WARTOŚCI LOSOWE. Jeśli mam więcej to jestem stroną atakującą. Zaczynam Fazę Bitwy ale tylko dla Zwiadu. Przeciwnik ustala OBROŃCĘ lub OBROŃCÓW, robi to ujawniając co to za oddział (nie musi ujawniać przedmiotów posiadanych przez ten oddział, ani bohaterów, ale muszą one być w tej samej kupce :), np pod nim). Ja jako atakujący wyznaczam oddział lub oddziały ATAKUJĄCE. Porównujemy Statystyki OBRONA kontra mój ATAK. Możemy ujawnić przedmioty, bohaterów i zagrać dowolną ilość kart EFEKTÓW (choć lepiej robić to na przemiennie). Ustalamy wynik, przegrany jest odrzucany, wygrany może odsłonić tyle oddziałów przeciwnika ile ma wartości ZWIADU. Następnie kontynuujemy FAZĘ BITWY ZWIADU lecz tym razem przeciwnik ATAKUJE a ja się BRONIĘ.
Co mi daje ujawnienie oddziałów? Daje mi to że będąc ATAKUJĄCYM w normalnej FAZIE BITWY mogę je zaatakować, a to dlatego że znam ich pozycje itd.
Co mi daje ujawnienie bohaterów? Mogę ich zaatakować własnymi którzy mają umiejętność ZABÓJCA.
2. Brakuje mi warunków w jakich się wygrywa daną rozgrywkę? (wyeliminowanie wszystkich wystawionych oddziałów, spadek morale)
Racja. Wygrana następuje kiedy wyeliminujesz oddziały wroga, podda się on albo jego MORALE osiagnie poziom ustalony przez Was przed grą. Czyli np 40.
3. Dodatkowo jak wchodzą nowe karty wojsk do gry?
Do gry nie wchodzą żadne nowe oddziały poza tymi które są na stole od samego jej początku.
Po zakończeniu FAZY BITWY oddziały znowu są ukrywane.
4. Jak wygląda szarża, kiedy ją można użyć i jakie daje bonusy?
Szarża może być użyta w BITWIE w POLU kiedy tylko chcesz. Ta umiejętność ma odwzwierciedlać siłę kawalerii do walki w polu i ma się różnić od jej możliwości w szturmie na miasto.
5. Są karty, które wspominają o miastach - o co chodzi?
Kiedyś już wspominałem że ta karcianka bitewna jest częścią większej, strategiczno-ekonomicznej. Miasta, budowle i karty wydarzeń pojawią się właśnie w niej. Musi to jednak potrwać, bo teraz przez najbliższy tydzień nie będę miał na to czasu. Ponieważ wszystkie karty z KCbattla można użyć w tej drugiej, więc niektóre umiejętności są przeznaczone pod tą strategiczno-ekonomiczną część. Należą do nich: INTRYGA, POLITYK, SZTURM itd
6. Koszt utrzymania jednostki jest a z czego się go odejmuję, jest jakaś pula?
KOSZT UTRZYMANIA JEDNOSTKI jest ważny w tej drugiej karciance strategiczno-ekonomicznej. Masz tam pulę złota, którą bilansujesz co rundę i koszt utrzymania jest od niej odejmowany. Natomiast na razie liczy się tak samo jak KOSZT. Dlatego więc SMOKI wartę są ich KOSZT + KOSZT UTRZYMANIA. Dzieje się tak dlatego że są zarówno Oddziałami jak i Bohaterami.
I na koniec zupełna prywata. Jak uzyskałeś polskie znaki w opisie kart. ja kopiując z worda miałem tylko krzaczki. Jedyne to ó, które udało mi się wprowadzić.
Wymaga to przekształcenia programowego danego STYLU KARTY.
Wchodzisz w katalog MagicSetEditor/data i katalog wybranego przez Ciebie stylu karty. Otwierasz plik STYLE. Szukasz użytych czcionek i zmieniasz je wszystkie na TimesRoman. Jeśli tego nie zrobisz nie będziesz miał polskich liter. Mimo jednak tej zmiany i tak dalej będziesz musiał kopiować je z Worda :). Bo Magic Set Editor nie uznaje używania prawego ALTa.

Mam nadzieję że wyjaśniłem pewne nieścisłości?? Postaram się później zmienić INSTRUKCJĘ tak aby była bardziej zrozumiała. Czekam na dalsze komentarze.
PS Zauważyłem że nie usunąłem loga NITRO w EFEKTACH. Już to poprawiłem.
Ostatnio zmieniony 01 czerwca 2010, 09:56 przez avnar, łącznie zmieniany 1 raz.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 01 czerwca 2010, 11:40

Poprawiłem INSTRUKCJĘ oraz niektóre EFEKTY czy WOJSKA. Wszystko to można ściągnąć w jednym pakiecie który się nazywa BATTLEerrata.rar.
KCbattle.exe również został poprawiony.

Mam nadzieję że tym razem będzie to łatwiejsze do ogarnięcia.

http://pandhemion.com/downloads.php?cat_id=11

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 01 czerwca 2010, 13:04

No dobra już jest znacznie jaśniej, ale teraz mam kilka dodatkowych pytań.
1. Kto wymyślił czar Masakra? Ta karta może zaburzyć wartość całej potyczki lub nawet walnej bitwy. Nie wiem wprawdzie jak wiele postaci może ją rzucić, bo jeszcze nie wszystkie karty ogarnąłem, ale czuję, że jeśli tworzyć jakiś ranking kart, to z pewnością byłaby albo bardzo wysoko, albo na szarym końcu lub nawet byłaby traktowana jako karta zabroniona. Strasznie nie lubię pojedynczych kart, które tak głęboko ingerują w całość rozgrywki. Karcianka to przede wszystkim myślenie i dobre granie a nie kwestia przypadku i wyciągnięcia dobrej karty.

2. Co to jest wartość fechtunku bohaterów? Wiem, że zdolność fechmistrza ma tutaj znaczenie, ale co to jest podstawka tej wartości, bo chyba nie współczynnik intrygi? Zadam tutaj od razu drugie pytanie jak odbywa się walka pomiędzy bohaterem i smokiem? Smok chyba nie ma fechtunku, a bohater wartości ataku? I ostatnie w tym temacie - czy oddział może atakować bohatera i jak wtedy wygląda walka?

3. Co się robi z kartą efektu, która posłużyła jako wartość liczbowa? Jeśli wyrzuca to straszne marnotrawstwo, jeśli zostawia to co się z nią robi?

Na razie tyle. Pozdrawiam. Muszę pogadać z brygadą kiedy próbujemy Twojego twora avnarze.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 01 czerwca 2010, 21:53

No to po kolei. Dzięki za komentarz i chęć przetestowania.
A teraz odpowiedzi.
Ad 1.
Co się tyczy czaru Masakra to ja go wymyśliłem. Wiem że jest pakerny i jeśli by zabużał grę to najwyżej się go zmodyfikuje. Zwróć uwagę że czar ten działa tylko podczas jednego STARCIA. Bohater musi się ujawnić żeby rzucić czar, a wtedy możesz go zabić swoim jeśli jeszcze jakiegoś masz w gotowości. Inna rzecz że zabijasz też swoje własne jednostki. Czar ten wydaje mi się mniej ryzykowny niż Ognisty deszcz. Praktyka jednak pokaże.

Ad2
Moje źle to sformułowałem. Chodzi o to że jak nie masz Fechmistrza to twój Fechtunek jest 0, a jak masz to jest równy jego wartości. Jak widać bohaterzy będący Fechmistrzami na poziomie +3 będą bardzo ciężcy do zabicia przez niewyszkolonego bohatera nie będącego Fechmistrzem. Jedynie pechowa 1 u fechmistrza i szczęśliwa 5 u tego drugiego, pozwoli zabić tego co się zna na fechtunku.

Co się zaś tyczy smoków i walki z nimi to porównujesz OBRONĘ SMOKA i umiejętność ZABÓJCA SMOKÓW bohatera. Możesz też dorzucić drugiego który ma umiejetność GWARDZISTA. Ciągniesz karty Efektów, dodajesz WARTOŚCI LOSOWE, odrzucasz te karty. Porónujesz wyniki i odrzucasz te jednostki które przegrały. To samo z Demonami.

Odział może zaatakować bohatera jeśli jest ODDZIAŁEM SPECJALNYM. Jeszcze ich nie udostępniłem ale w następnym tygodniu powinny już być. Tylko te ODDZIAŁY SPECJALNE mogą to zrobić, ponieważ w rzeczywistości są małymi, świetnie wyszkolonymi i zaopatrzonymi jednostkami do zadań specjalnych, czyli właśnie zabójstw, sabotaży czy wprowadzania terroru. W walce konwencjonalnej będą wypadały słabo, najczęściej będą to statystyki w granicach 2 punktów.

Ad3
Taką kartę się odrzuca. Nie ma co żałować czegoju, masz całą talię do przejścia, a jak ją skończysz to zawsze możesz przetasować.

Jestem wdzięczny za wszelkie komentarze i pytania bo dzięki temu wiem co mam poprawić lub całkowicie zmienić. Tak że mam nadzieję że wkrótce powstanie instrukcja która będzie w przystępny sposób wyjaśniała wszystkie niuanse.
Ostatnio zmieniony 01 czerwca 2010, 22:04 przez avnar, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ