Enklawa - Tworzenie postaci

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 28 lutego 2013, 11:38

Menu:

Umiejętności
Walka
Ogólne
Złodziejskie
Duchowne
Magiczne
Zawodowe

Mechanika
Historia
Rasy
Temat ogólny
Tworzenie postaci
Poglądowy scenariusz

Witam, zapraszam do stworzenia swojej własnej postaci w mojej autorce "Enklawa".

1. Wybór rasy

Zasadniczo każdy może zagrać haladem, istnieje wiele odmian tej rasy bądź może poprawniej będzie powiedzieć grupy ras nazywających siebie haladami, jest to zaś związane głęboko z historią niemal wszystkich ras zamieszkujących Enklawę. Inne rasy jak ultarowie, foronowie, alwini itd. są rasami rdzennymi, żyjącymi na tych terenach jeszcze przed wielkim haladzkim exodusem, obecnie wypartymi na margines życia.
[table]
[tr][td=13]Rasy grywalne [/td][/tr]
[tr][td]Rasa[/td][td]SF[/td][td]WYT[/td][td]ZW[/td][td]MD[/td][td]MT[/td][td]PR[/td][td]SOL[/td][td]ODD[/td][td]ŁB[/td][td]WZR[/td][td]WAG[/td][td]WIEK[/td] [/tr]
[tr][td]Halad północy - Kalidończyk[/td][td]+1/-[/td][td]-/+1[/td][td]-/+1[/td][td]+1/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]+1/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]150-200[/td][td]50-90[/td][td]90-120[/td] [/tr]
[tr][td]Halad centralny - Echelończyk[/td][td]-/-[/td][td]-/+1[/td][td]-/-[/td][td]+1/-[/td][td]+1/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]+1/-[/td][td]-/+1[/td][td]150-210[/td][td]50-120[/td][td]80-110[/td] [/tr]
[tr][td]Halad południowy - Hysperczyk[/td][td]+1/-[/td][td]-/+1[/td][td]-/-[/td][td]-/+1[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]+1/-[/td][td]+1/-[/td][td]140-190[/td][td]40-100[/td][td]70-120[/td] [/tr]
[tr][td]Halad wschodni - Rodmalan[/td][td]+1/-[/td][td]-/+1[/td][td]-/-[/td][td]+1/-[/td][td]+1/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]-/+1[/td][td]-/-[/td][td]140-180[/td][td]40-90[/td][td]100-130[/td] [/tr]
[tr][td]Halad zachodni - Ozyjczyk[/td][td]-/-[/td][td]-/+1[/td][td]+1/-[/td][td]-/-[/td][td]+1/+1[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]+1/-[/td][td]140-190[/td][td]40-90[/td][td]80-110[/td] [/tr]
[tr][td]Halad dziki - Barbelonczyk[/td][td]+1/-[/td][td]+1/+2[/td][td]+1/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]160-210[/td][td]60-100[/td][td]90-120[/td] [/tr]
[/table]

Za zgodą MG, BG mogą pojąć próbę grania innymi inteligentnymi rasami, które należą do rdzennych mieszkańców terenów obecnie nazywanych Enklawą.

[table]
[tr][td=13]Rasy grywalne za zgodą MG [/td][/tr]
[tr][td]Rasa[/td][td]SF[/td][td]WYT[/td][td]ZW[/td][td]MD[/td][td]MT[/td][td]PR[/td][td]SOL[/td][td]ODD[/td][td]ŁB[/td][td]WZR[/td][td]WAG[/td][td]WIEK[/td] [/tr]
[tr][td]Ultar[/td][td]-/-1[/td][td]-1/-[/td][td]+1/+2[/td][td]-/-[/td][td]+1/+1[/td][td]-1/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-1[/td][td]170-190[/td][td]40-70[/td][td]300-350[/td] [/tr]
[tr][td]Foron[/td][td]+1/+1[/td][td]-/+2[/td][td]-1/-1[/td][td]+1/+1[/td][td]-/-1[/td][td]+1/+1[/td][td]-/-[/td][td]-/-1[/td][td]-/-1[/td][td]130-160[/td][td]70-100[/td][td]200-250[/td] [/tr]
[tr][td]Gnotling[/td][td]+1/-[/td][td]+1/+1[/td][td]-/-[/td][td]-/+1[/td][td]-1/-1[/td][td]+1/-[/td][td]-/+1[/td][td]-2/-[/td][td]-1/-[/td][td]120-150[/td][td]40-80[/td][td]100-130[/td] [/tr]
[tr][td]Alwin[/td][td]-/-1[/td][td]-/-[/td][td]-/+1[/td][td]-/-[/td][td]-1/-[/td][td]+2/+2[/td][td]+2/+1[/td][td]-1/-1[/td][td]-/-[/td][td]120-150[/td][td]40-80[/td][td]100-130[/td] [/tr]
[tr][td]Fomor[/td][td]+1/+3[/td][td]+1/+6[/td][td]-1/-1[/td][td]-1/-1[/td][td]-1/-2[/td][td]-/-[/td][td]-1/-1[/td][td]-1/-2[/td][td]-1/-[/td][td]230-250[/td][td]150-200[/td][td]150-200[/td] [/tr]
[tr][td]Humb[/td][td]+2/+1[/td][td]+1/+3[/td][td]-1/-[/td][td]-2/-1[/td][td]-2/-2[/td][td]+3/+1[/td][td]-/-[/td][td]-2/-2[/td][td]-2/-1[/td][td]180-200[/td][td]100-150[/td][td]75-125[/td] [/tr]
[tr][td]Orklin[/td][td]-1/-[/td][td]+1/+1[/td][td]-1/-[/td][td]-1/-1[/td][td]-1/-1[/td][td]+1/-[/td][td]+1/-[/td][td]-2/-1[/td][td]-/-[/td][td]140-180[/td][td]80-120[/td][td]50-80[/td] [/tr]
[tr][td]Skarak[/td][td]-1/-1[/td][td]-/-[/td][td]-/-[/td][td]-2/-[/td][td]-1/-[/td][td]-1/-[/td][td]+1/-[/td][td]-2/-2[/td][td]-/-[/td][td]130-160[/td][td]40-70[/td][td]50-60[/td] [/tr]
[tr][td]Burul[/td][td]-1/-[/td][td]-1/+1[/td][td]+1/-[/td][td]-2/-1[/td][td]-2/-1[/td][td]-2/-[/td][td]+2/-[/td][td]-2/-2[/td][td]-1/-[/td][td]120-150[/td][td]30-70[/td][td]50-80[/td] [/tr]
[tr][td]Raxal[/td][td]-1/+1[/td][td]-1/+3[/td][td]-/-1[/td][td]-1/-1[/td][td]-2/-1[/td][td]-1/-[/td][td]-/-[/td][td]-/-2[/td][td]-1/-[/td][td]150-180[/td][td]70-120[/td][td]90-130[/td] [/tr]
[tr][td]Thug[/td][td]+2/+3[/td][td]+3/+4[/td][td]-1/-1[/td][td]-2/-1[/td][td]-2/-2[/td][td]-1/-[/td][td]-2/-1[/td][td]-2/-2[/td][td]-2/-1[/td][td]190-230[/td][td]150-200[/td][td]250-300[/td] [/tr]
[/table]

2. Losowanie współczynników

Po wyborze rasy przychodzi czas na losowanie współczynników, które określają predyspozycje postaci, jej cechy fizyczne, psychiczne jak i społeczne.Do losowania służą nam trzy kości sześciościenne zwane w skrócie 3k6.

[table]
[tr][td=2]Losowanie współczynników [/td][/tr]
[tr][td]Współczynnik[/td][td]Rzut 3k6[/td] [/tr]
[tr][td]1[/td][td]3-4[/td] [/tr]
[tr][td]2[/td][td]5-7[/td] [/tr]
[tr][td]3[/td][td]8-14[/td] [/tr]
[tr][td]4[/td][td]15-16[/td] [/tr]
[tr][td]5[/td][td]17-18[/td] [/tr]
[/table]

Wynik rzutu oraz wylosowany współczynnik są modyfikowane o modyfikatory z tabeli (modyfikatory ras) tworząc prawdziwe współczynniki, które można wpisać w kartę postaci.
Istnieją dwa rodzaje modyfikatorów:
- do rzutu np. +1/- oznacza modyfikację rzutu 3k6 o +1 i porównanie wyniku w tabeli celem wyłonienia wartości współczynnika.
- do współczynnika np. -/+1 oznacza porównanie wyniku rzutu 3k6 w tabeli oraz zwiększenie wylosowanego współczynnika o +1.

Do tak stworzonej postaci musimy przydzielić jeszcze 5 punktów posiłkując się zasadą kosztu (+3 do wsp. Kosztem 5 pkt, +2 kosztem 3 pkt bądź +1 kosztem 1 pkt.) Oraz musimy odjąć z wybranych współczynników 2 pkt (z dwóch po 1 pkt)

W toku rozgrywki, gracz zdobywa doświadczenie, na każde 100 PD (punktów doświadczenie) gracz zdobywa 1 PR (punkt rozwoju – do wykorzystania na współczynniki) oraz 1 PU (punkt umiejętności – do wykorzystania na umiejętności).
PR – obowiązuje jedna zasada, współczynniki 1-5 kosztują 1 PR, 6-8 2 pkt 9+ 3 pkt
PU – każda umiejętność ma swój koszt, podobnie jak jej rozwój (podstawowa – specjalność – mistrz)

3. Losowanie miejsca urodzenia

Królestwo urodzenia zależne jest od wybranej rasy, jeśli w danym zakresie jest ich więcej to BG ma wolny wybór jednego z nich.

Losujemy zaś miejsce urodzenia.
[table]
[tr][td=3]Miejsce urodzenia [/td][/tr]
[tr][td]Rzut 2k6[/td][td]Miejsce urodzenia[/td][td]Umiejętność[/td] [/tr]
[tr][td]2-3[/td][td]Dzicz[/td][td]Do wyboru jedno z przetrwań, oraz jedna umiejętność ogólna.[/td] [/tr]
[tr][td]3-6[/td][td]Wieś[/td][td]Do wyboru jeden z zawodów spotykanych w wiosce oraz um. ogólna[/td] [/tr]
[tr][td]7-9[/td][td]Miasto[/td][td]Czytanie i pisanie oraz zawód z miasta[/td] [/tr]
[tr][td]10-11[/td][td]Zamek[/td][td]Czytanie i pisanie oraz um. ogólna[/td] [/tr]
[tr][td]12[/td][td]Stolica[/td][td]Czytanie i pisanie (S)[/td] [/tr]
[/table]

Poza stolicą, wszystkie umiejętności są wyuczone w stopniu podstawowym.

4. Wybór charakteru

Składa się z postawy moralnej, czyli orientacji, oraz temperamentu. Orientacja jest wynikiem wpojonych wartości, ale może się zmieniać wraz z przebiegiem kariery i doświadczeń. Temperament jest to coś bardziej trwałego, definiuje szybkość reakcji, czas jej trwania oraz siłę. Zarówno orientacja jak i temperament są silnie powiązane ze sobą i mogą ograniczać daną postać, ale nikt nie powiedział, że ludzie są łatwi do zrozumienia. Wyłamywanie się z poza ramy charakteru jest karane przez MG (decyzja MG). Czasami na wskutek silnych przeżyć można zezwolić na czasową zmianę charakteru, temperamentu , bądź nawet trwałą, jeśli doznania są ekstremalne dla osoby.
Orientacja: dobro, zło, natura, ład, chaos
Temperament:
- siła reakcji 1-6
- czas reakcji 1-6
- szybkość reakcji 1-6

5. Wybór wiary
[table]
[tr][td=4]Wybór religii [/td][/tr]
[tr][td]Imię bóstwa[/td][td]Płeć[/td][td]Awatar[/td][td]Domena[/td] [/tr]
[tr][td]Gallon[/td][td]On[/td][td]Gastar[/td][td]Dobro[/td] [/tr]
[tr][td]Orak[/td][td]On[/td][td]Azarel[/td][td]Zło[/td] [/tr]
[tr][td]Qurr[/td][td]Ona[/td][td]Kalalilian[/td][td]Natura[/td] [/tr]
[tr][td]Balar[/td][td]On[/td][td]Kal'hat[/td][td]Chaos[/td] [/tr]
[tr][td]Helara[/td][td]Ona[/td][td]Astarion[/td][td]Ład[/td] [/tr]
[tr][td]Bezimienny[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td] [/tr]
[tr][td]ateizm[/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td] [/tr]
[/table]

6. Losowanie darów i przekleństw

Dary- podczas tworzenia postaci 12 na 2k6. (+1 ŁB jeśli późniejsza wiara będzie w tego boga). Osoby z darem są widoczne dla kapłanów tej samej wiary (co dar), jako spowite lekką jasną poświatą. Losujemy k6.

[table]
[tr][td=2]Dary [/td][/tr]
[tr][td]Rzut K6[/td][td]Dar awatara[/td][td]Efekt[/td] [/tr]
[tr][td]1[/td][td]Dar Gastara[/td][td]1/dzień regeneracja wszystkich obrażeń po udanej modlitwie[/td] [/tr]
[tr][td]2[/td][td]Dar Azarela[/td][td]SF+1, umiejętność - Czarna mowa(P)[/td] [/tr]
[tr][td]3[/td][td]Dar Kalaliliana[/td][td]Żadne zwierzę czy roślina nie zaatakuje go jeśli on sam nie podejmie wrogich działań. Umiejętność - Zielona mowa (P)[/td] [/tr]
[tr][td]4[/td][td]Dar Kal'hata[/td][td]Umiejętność - Czerwona mowa (P), Codziennie losowana cecha 2k6: 2-3 SF+1; 4-5 ZW+1; 6-7 MD+1; 8-9 MG+1; 10 PR+1; 11 SOL+1; 12 ODD+1[/td] [/tr]
[tr][td]5[/td][td]Dar Astariona[/td][td]Automatycznie wykrywa kłamstwa u rozmówcy[/td] [/tr]
[tr][td]6[/td][td]Dar Bezimiennego[/td][td]Wierzący w fałszywych bogów mają modyfikator do testów -1 w działaniach przeciwko obdarowanemu. Obdarowany widzi kto w kogo wierzy.[/td] [/tr]
[/table]
Przekleństwa- podczas tworzenia 2 na 2k6 (-1 ŁB dla bóstwa przeklinającego). Dla kapłanów tej samej wiary co przekleństwo to jest widoczne jako ciemna poświata. Losujemy K6
[table]
[tr][td=2]Przekleństwa [/td][/tr]
[tr][td]Rzut K6[/td][td]Dar awatara[/td][td]Efekt[/td] [/tr]
[tr][td]1[/td][td]Przekleństwo Gastara[/td][td]Wracanie do zdrowie 2 razy dłużej. Szansa na chorobę +2[/td] [/tr]
[tr][td]2[/td][td]Przekleństwo Azarela[/td][td]Po śmierci zostaje nieumarłym[/td] [/tr]
[tr][td]3[/td][td]Przekleństwo Kalaliliana[/td][td]Zwierzęta nieudomowione są bardzo agresywne. Na łonie natury plaga insektów utrudniająca sen oraz wydłużająca leczenie x2.[/td] [/tr]
[tr][td]4[/td][td]Przekleństwo Kal'hata[/td][td]Codziennie losowy charakter do którego się musi stosować[/td] [/tr]
[tr][td]5[/td][td]Przekleństwo Astariona[/td][td]Nie może skłamać, już nigdy.[/td] [/tr]
[tr][td]6[/td][td]Przekleństwo Bezimiennego[/td][td]Jeśli zostanie wiernym fałszywego boga, wszystkie rzuty -2[/td] [/tr]
[/table]

7. Wybór Umiejętności
Oprócz umiejętności zdobytych w miejscu urodzenia, można wybrać sobie tyle umiejętności na ile starczy PU (punktów umiejętności). Początkowa ich liczba wynosi MD+2, zwiększa się również +1 /100PD, oraz na każde zwiększenie współczynnika MD.

Umiejętności
Walka
Ogólne
Złodziejskie
Duchowne
Magiczne
Zawodowe
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2013, 22:55 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 28 lutego 2013, 14:48

Kurdę muszę powiedzieć, że wizualna praca nad Enklawą zaczyna mi się bardzo podobać. Widać włożone serce. Ja jednak zdecydowanie wolę czytać tradycyjne formy, zwłaszcza jak jest to długi tekst. Poczekam aż przelejesz na forum całość, potem złoży się w ładnego pdf-a i wtedy ruszę z lekturą. Nie zmienia to jednak faktu, że chylę czoła za włożoną pracę.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 28 lutego 2013, 21:21

Dzięki, powoli uzupełniam materiały, mam jeszcze cały wątek marynistyczny (chociaż prawie wogólne się na tym nie wyznaję, opisy i atrybuty statków oraz walki morskie), no i te opisy...
Na pdf'a pewnie trochę poczekasz ;)

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 02 marca 2013, 22:03

A może nie będziesz długo czekał, zabrałem się za wersję ujednoliconą w formie właśnie pdf'a. Oboje, Ty i Ghasta macie w tym swój udział, Ty, że chciałeś przeczytać wersję podręcznikową, Ghasta, że pokazał mi gotowy podręcznik sprzedawany jako e-book. Wcale nie potrzeba do tego wydawcy i nakładów prasowych ;)

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 02 marca 2013, 22:53

I o to chodzi.:D

ODPOWIEDZ