Widzisz mastug i ja myślałem, że to zasada ogólna, bo sam tak robiłem, ale to co wkleiłem na początku wątku temu przeczy. Przy losowaniu postaci (czy to wersja dyskietkowa czy to mim 4) nie ma nawet wspomniane o czymś takim jak progi cech dla ŻYW i SF. Dopiero kilka stron dalej, przy podnoszeniu poziomu jest zawarta ta zasada.
Zauważ też, że Denver tworzył postaci i uwzględniał bonus dopiero przy podnoszeniu na poziom. Więc jest b. duże prawdopodobieństwo, że więcej osób tak robiło.
A z tym Zagarem to sam pamiętam tę dziwną SF:) Ale też mogły być standardowe rzuty premiowane na cechę i stąd taka, a nie inna, Siła.
Co do zawodów to ja nigdy nie dawałem n*premie. Niektóre zawody dadzą niesamowity dopalacz na starcie.
A teraz inne pytanie:
Jak traktowaliście wpis w cechach nadnaturalnych:
akrobata - zręczność
postaci ma wartość maksymalną dla danej rasy, ponadto jeszcze zwiększoną o b. 20 + k10 (premiowane).
Czy to znaczyło, że ZR / SF / IQ itp miała postać:
wartość rasowa + 50 (max na k50 bo maks dla danej rasy) lub +100 (max na k100 dla SF) + 20+k10
Dla takiego człowieka
35 (rasa ZR) + 50 + 20 +k10 (nadnaturalka) = 105+k10 + bonusy z profesji
Czy np
35 (Rasa ZR) + 20 + k10 (bez maksymalizowania dorzutu, nadnaturalka ) = 55 + k10
I odpowiednio jak traktowaliście wpis w tej nadnaturalnej
fechmistrz -wszelkie biegłości w broni białej postaci mają wartość maksymalną dla danej rasy, ponadto jeszcze zwiększoną o b. 20 + k10 (premiowane).
Czy postać startowała z biegłością (dowolną)
z automatu max na biegłość dla rasy czyli 100 (czyli max na k100 przy losowaniu biegłości) + 20 +k10 + premia rasy/profesji
czy też do tego co gracz wylosował dla danej postaci + premia z rasy + premia z profesji dodawaliście te 20+k10 z fechmistrza?
Dlaczego uwzględnianie progów jest bez sensu przy tworzeniu bohatera
Tworzymy bohatera, pólolbrzym, barbarzyńca, trafione zawody kowal i górnik.
SF (rasa) 100
dorzut (k100) 70
barbarzyńca 20 +k10 = 29
czyli = 199.
kicha, progu nie przekroczył
ale mamy zawody
Za górnika losujemy 10 + k10 -> 12
Za kowala losujemy 20 + k10 -> 25
Gracz uwzględnia progi, ale przy 199 jeszcze ich nie dostaje, więc wlicza najpierw modyfikator od górnika (bo niższy ale daje przekroczenie progu) co mu daje SF = 211 pkt, jupi , próg przekroczony. Dodaje kowala + 50 i proszz... 261 SF jak sie patrzy!
Gdyby dodawał zawody odwrotnie byłoby już inaczej 199 + (kowal) 25 = 224 + górnik x2 (bo próg) 24 -> 248
Mamy znaczącą różnicę w cechach.
A jeszcze pokombinujmy :
Gdyby trafił nadwagę + 10kg to dopiero można poszaleć! Te 10 kg daje przebicie progu od razu i mamy
100 + 70 (dorzut) + 29 (profesja) + 10 (nadwaga) = 209 (piknie) + (2x górnik) 24 + (2x kowal) 50 = 283
Dzięki takiemu różnicowaniu momentu dodania zawodów można sztucznie wysterować sobie współczynnik.