Konwersja Kryształów Czasu na mechanikę FATE

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 16 marca 2014, 19:34

Straszne jest to, że nie chcesz dyskutować. Jesteś przekonany nad wyższością jednej mechaniki nad drugą i nie dopuszczasz myśli, że one są zwyczajnie różne, a prawo wyboru ma gracz. Wiele z tych pytań zadawałem celowo, żeby zobaczyć jak na nie reagujesz bo jestem przekonany, że jedna i druga mechanika dopuszcza takie rozwiązania jak trafienie smoka w oko. Prawda jest jednak taka, że małe wartości (niskie amplitudy) powodują niskie emocje. Porównując - rysunek czarno biały do rysunku kolorowego. Czy któryś jest lepszy - nie sądzę? Jednak rysunek czarnobiały ma znacznie mniejsze szanse wzbudzenie emocji, bo ma mniej środków, natomiast kolorowy może być nielogiczny (np. źle dobrane kolory). Jeśli chcesz zrobić coś dla KC to zrób mechanikę na Fate i nie przejmuj się, że Beton Cię krytykuje. Beton próbuje Cie przekonać, że to co ma jest lepsze, niż to co chcesz mu dać. Problem w tym, że Beton jeszcze nie ma pojęcia do końca co masz do zaoferowania.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 16 marca 2014, 19:49

Oczywiście, że Gracz ma prawo wyboru. W temacie technicznym Conan Fate opisałem podstawy systemu Fate.
Jest Fate Accelerated Edition po polsku, można załapać podstawowe pojęcia. Wybacz, ale nie wytłumaczę zasad systemu Fate, od tego są inne źródła.

Próbowałem dostosować Fate do porąbanego mechanicznie KC tylko dla starych Graczy, da się naprawić ten system nową mechaniką, ale to bardzo trudne. Prościej zrobić to od zera.

Ale trzeba poznać podstawy Fate, na początek PBF techniczny Conan na Fate radzę poczytać.
I wspomniane FAE po polsku. Bez takich podstaw nie zrozumiesz o co mi chodzi w konwersji. Fate to system narracyjny, do gry w RPG nie pieprzonej nauki liczenia jak KC.
Dlatego na tym etapie 8art i Dobro kumają co zrobiłem. Bo znają podstawy mechaniki Fate.

Generalnie, ja się trzymam z dala od mechaniki KC. Jak będę prowadził PBF pociągnę go na Fate. A inni niech grają na czym chcą. Nie wnikam.
Nie ogarniam jak można się trzymać tak chorej mechaniki i jej nie uprościć o 80% bzdur. Nawet w ramach k100. Jest kilka mechanik o niebo szybszych i prostszych, niż to co zaproponował p. Szyndler w KC.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 16 marca 2014, 20:07

Poziom dyskusji niebezpiecznie zbliżył się do 0, więc chyba temat wyczerpał się. Po pierwsze wulgaryzmy, po drugie wycieczki osobiste, po trzecie obrażanie innych.

Dziękuję, ale dalej nie dyskutuję.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 16 marca 2014, 20:16

Pieprzona to obecnie nie wulgaryzm, co najwyżej lekki. Kończę z próbami pomagania innym.
To nie są wycieczki osobiste, uważam mechanikę KC za wielki bubel. Jej Autor jest znany, podałem go z nazwiska.
Zaproponuję jeszcze jedną zmianę sposobu testowania w KC ale na oryginalnej mechanice pana Szyndlera. Z podziałem na różne sukcesy w teście. Jak i to nie spodoba się to kładę krzyżyk na mechanice KC.
Nie na klimacie i świecie KC.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 16 marca 2014, 20:24

Okey, teraz już lepiej rozumiem samo Fate, dzienks.

Co do konwersji i głównego tematu. Ponoć szykuje się reedycja KC. Można by tam zrobić mechanikę od nowa, albo tą na zasadach Fate. 3 strony tematu i dalej toczy się dyskusja w stylu "coś byśmy zrobili, nie wiemy dokładnie co, upubliczniać nie chcemy, starzy gracze mają to gdzieś bo nie wierzą w reedycje" itp.

Więc byłby Araven, spec od mechy + 2 minionów do pomocy (np. mnie). Pan X i jego sługusy - wstęp, opis świata. Pan y i jego padawani - coś innego. Wszystko bazujące na starej edycji, nie tracące klimatu. Dla tych bardziej hardokorowych można by się pokusić o internetowe wydanie MiM, gdzie po kolei wrzucane byłyby wyniki pracy.

Tak bym to widział.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 16 marca 2014, 20:33

Dobrze prawisz Dobro. Możemy zrobić mechanikę od zera. Bez męczenia się z konwersją.
Pytanie czy zostawimy cechy, jak w Fate Freeport Campaign, czy same umiejętności jak w Fate Core i Conan PBF.

Poczytaj całość tego co Ci wysłałem niedawno czyli Fate Freeport Campaign i dopiero odpowiesz po zastanowieniu.
To podstawowe pytanie nim zaczniemy cokolwiek robić. ja bym się skłaniał raczej ku temu by były same umiejętności.
Rasom by się dało startowe bonusy do pewnych Umiejętności i zdolności typu widzenie w ciemnościach. Ale czekam na Twoją opinię.

Większość rzeczy już mam opracowane do Fate Fantasy na bazie AD&D 3.5 więc spoko, szybko by poszło.
Skorzystaliby chętni. Sporo ludzi zna Fate, za jakiś czas ma być polska wersja Fate Core.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 16 marca 2014, 20:43

Panowie ja bardzo chętnie udostępnię każdej takiej inicjatywie kawałek podłogi na portalu. Na razie nie mogę nic innego zrobić. Zdecydowałem się pomóc autorowi z kilku powodów, ale jednym z warunków było to, że to będzie produkt komercyjny na którym On zamierza zarabiać. To, że nie upubliczniamy pewnych rzeczy to nie jest nasze widzimisię. Zwyczajnie autor chce tym kierować (mieć pod kontrolą), a po drugie nie ma produktu finalnego, więc jaki sens ma upublicznianie fragmentów?
Jeśli to ma być chociaż trochę dobre i w zgodzie z Arturem to nie może to być znów produkt wszystkich. Artur już raz został wykolegowany w postaci takiej, że wydano kiepski produkt zbiorowy. Drugi raz nie chce wchodzić do tej samej wody. Ja Go akurat w tym miejscu rozumiem.

Na razie grupa skupiła się na meszce, jaki sens ma dokooptowywać tam ludzi, którzy nie lubią jej. Jak będzie robiony świat nic nie stoi na przeszkodzie, żeby grupę zmienić lub powiększyć. Chcecie robić własny projekt. Ja jestem jak najbardziej za. Jeśli będę mógł jakoś pomóc (będę czuł to) również pomogę, ale nie wymagajcie żebym zachwycił się Fate skoro go nie czuję w odniesieniu do KC, a Araven mi raczej tego nie ułatwia.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 16 marca 2014, 20:49

czegoj napisał(a):
eto będzie produkt komercyjny na którym On zamierza zarabiać. To, że nie upubliczniamy pewnych rzeczy to nie jest nasze widzimisię. Zwyczajnie autor chce tym kierować (mieć pod kontrolą).
Ok tyle mi wystarczy, już wiem o co chodzi. Myślałem, że Autor KC po prostu podrzucił wam materiały, nad którymi wspólnie pracujecie w ramach hobby/zainteresowań. Dziękuję za wyjaśnienie i jednocześnie opuszczam ten temat, z chęcią zaś przejrzę (i może nawet kupię) finalny produkt.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 16 marca 2014, 20:51

Czegoj.
Podałem źródła FAE po polsku, do pobrania na blogu Zuhara, blog to Six. Ale FAE to bardzo uproszczona wersja Fate, taka wersja dla przedszkolaków, lub nowych w RPG Graczy. Prawdziwe Fate, to Fate Core. Ale pojęcia podstawowe są w FAE takie jak w Fate Core (punkty presji, aspekty, konsekwencje, rodzaje akcji i inne). O Fate Core można nieco poczytać w Conan PBF Techniczny na Fate. Tam jest o Fate Core sporo, w tym tworzenie Postaci.

Dobro.
Robimy od zera mechanikę KC, czekam na Twoje opcje co do Fate.
Ostatnio zmieniony 17 marca 2014, 11:35 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ