PBF - Królestwa (wątek techniczny)
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Dobra będę pierwszy - proszę o ocenę czy wszystko gra
Tagara Ciemna
1 Wybór charakteru społeczności
1.1
rzuty k3 (3,2,1) drugie rzuty k6 (2,3,1)
Chaotyczność (3,2)
Neutrealność (2,3)
Praworządność (1,1)
Zostaje jak rozumiem neutrealność na 3 z delikatną domieszką chaosu 2-1=1
1.2
rzut k3 (3,2,1) drugie rzuty k6 (6,4,1)
Zło (3,6)
Neutrelaność (2,4)
Dobro (1,1)
Rozumiem, że dominuje zło 6-1=5 ze sporą domieszką neutralności 4
1.3
Największym aspektem Tagary Ciemnej jest Neutrealność (aspekt prawny) oraz Zło (aspekt moralny).
Wyszło nieźle, ale chyba czasami trzeba to zrobić bez losowania. Ciekawostką byłaby Tagara Ciemna Praworządna Dobra.
1.4
Neutrelaność do prawa (3) - słyszeliśmy o tym i zdaje się to być dobra droga
Zło jako postawa moralna (5) - chcemy iść tą drogą, przynajmniej połowa z nas
Zatem w KC można śmiało powiedzieć, że w przykładowej Tagarze Ciemnej najczęściej spotykane są osoby z charakterem neutrealnym-złym.
2 Specjalność
Nadzorcy niewolników - szansa wywołania buntu bądź obrony przed nim +2
Mieszkańcy Tagary Ciemnej żyją z niewolnictwa. W mieści pośrednio rządzą łowcy niewolników i za błahe rzeczy można trafić w kajdany.
3 Magia
Kapłani
W mieście znani są powszechnie kapłani, ale raczej nie licz na ich uzdrowienia.
4 Przywódca
Namiestnikiem miasta jest Tan Baraka Czarny Łysy - ciemiężyciel (zakup niewolników kosztuje 2 sz za 120 osób)
5 Tradycje
Mieszkańcy Tagary Ciemnej (NEUTRALNOŚĆ 3, ZŁO 5)
NEUTRALNOŚĆ (Ożenek)
Zło (Pożegnanie)
6 Prawo
Mieszkańcy Tagary Ciemnej (NEUTRALNOŚĆ 3, ZŁO 5)
NEUTRALNOŚĆ (handel)
Zło (umowa)
7 Wiara
Nie rozumiem tego punktu i nie wiem jaka jest siła wiary.
Dominującą wiarą może być Bell albo Morghlith. Z racji sporego niewolnictwa wybrałbym Bella (sporo handlarzy w mieście).
8 Ustrój
Teokracja - władzę w państwie sprawuje kapłan lub kapłani i w której duchowni decydują o sprawach cywilnych i religijnych. Sprawujący władzę w państwie są powoływani przez Boga lub bogów, który sprawuje w nim rzeczywistą władzę.
Chyba coś nie tak jest z opisem bo go kopiowałem z opisu.
9. Opis
Tagarę Ciemną w głównej mierze zamieszkują rasy półolbrzymów i ludzi. Ze względu na dosyć restrykcyjne zasady narzucone przez prawa Katańskie, mieszkańcy podchodzą do nich z dużą ostrożnością. Starają się ich nie łamać bez potrzeby, ale swoje wiedzą. Większa część społeczności to osobniki z natury samolubne dbające o swoje interesy i racje. To że w jednym dniu jesteś Panem na włościach nie znaczy, że nie możesz trafić na silniejszego i powędrować w kajdany jako zwykły niewolnik. Niewolnictwo jest szeroko rozwinięte i można tu spotkać na prawdę egzotyczne osobniki. Miastem rządzą kapłani Bella, których gwardią przyboczną i siłą są handlarze niewolników, posiadający olbrzymie majątki i nawet własne prywatne armie. Niektórzy prowadzą szkoły dla gladiatorów-niewolników.
Miastem rządzi Namiestnik z ramienia Katana Tan Baraka Czarny Łysy. Niektórzy twierdzą, że jest jednym z największych handlarzy niewolników, który kontroluje całkowicie wewnętrzny rynek. Posiada własną prywatną armię.
Jednym z najsłynniejszych tradycji w mieście jest prawo pierwszej nocy. Jeśli jakiś niewolnik lub wolny mieszczanin (nie dotyczy szlachty) chce pojąć żonę (mają do tego prawo również niewolnicy - taka kobieta od tej pory jest odtąd pod jego opieką). Pan ma prawo do pierwszej nocy (jeśli ma na to ochotę). W przypadku mieszczan prawo oczywiście przechodzi na namiestnika. Kobiety dlatego często zabiegają o względy najbogatszych handlarzy niewolników i kapłanów. Taki protektor może zupełnie zmienić życie wybranki.
Równie ciekawą tradycją jest żegnanie zmarłych, których często chowa się w grobowcach, gdzie składa się sporą część skarbów jakie za życia uzbierał zmarły. W rzeczywistości są to prawdziwe skarbce, ze śmiertelnymi pułapkami, które maja zabezpieczyć schowane dobra.
Powszechnym prawem w mieście jest możliwość płatności w niewolnikach. Niewolnicy stali się walutą, którą można płacić, tylko od wydającego tę gotówkę zależy jak ona wygląda. Niestety nie można odmówić takiej formy zapłaty.
Kolejną ciekawostką jest umowa (prawo) jaką zawierają najznamienitsi kapłani Bella ze swoim Bogiem na mocy, której najlepsi kapłani ślubują całkowite oddanie Bogu. Jeśli Kapłan dostąpi takiego zaszczytu musi oddać wszystkich swoich bliskich (głównie rodzinę, w niewolę). Potem następuję publiczna licytacja ich podopiecznych, w której On sam nie może brać udziału. W praktyce kapłani bardzo często licytują swoich bliskich przez podstawionych ludzi, jednak jeśli do nich wracają to już z piętnem niewolnika, a to już do końca życia trzeba skutecznie ukrywać. Oczywiście zdarza się, że przegrywają licytację z bogatymi wrogami a wtedy los bliskich jest nie do pozazdroszczenia. W mieście dominującym ustrojem jest teokracja i w praktyce wszystkim rządzą kapłani Bella. Powiada się, że w mieście bez ich pozwolenia nie można nawet oddychać.
1 Wybór charakteru społeczności
1.1
rzuty k3 (3,2,1) drugie rzuty k6 (2,3,1)
Chaotyczność (3,2)
Neutrealność (2,3)
Praworządność (1,1)
Zostaje jak rozumiem neutrealność na 3 z delikatną domieszką chaosu 2-1=1
1.2
rzut k3 (3,2,1) drugie rzuty k6 (6,4,1)
Zło (3,6)
Neutrelaność (2,4)
Dobro (1,1)
Rozumiem, że dominuje zło 6-1=5 ze sporą domieszką neutralności 4
1.3
Największym aspektem Tagary Ciemnej jest Neutrealność (aspekt prawny) oraz Zło (aspekt moralny).
Wyszło nieźle, ale chyba czasami trzeba to zrobić bez losowania. Ciekawostką byłaby Tagara Ciemna Praworządna Dobra.
1.4
Neutrelaność do prawa (3) - słyszeliśmy o tym i zdaje się to być dobra droga
Zło jako postawa moralna (5) - chcemy iść tą drogą, przynajmniej połowa z nas
Zatem w KC można śmiało powiedzieć, że w przykładowej Tagarze Ciemnej najczęściej spotykane są osoby z charakterem neutrealnym-złym.
2 Specjalność
Nadzorcy niewolników - szansa wywołania buntu bądź obrony przed nim +2
Mieszkańcy Tagary Ciemnej żyją z niewolnictwa. W mieści pośrednio rządzą łowcy niewolników i za błahe rzeczy można trafić w kajdany.
3 Magia
Kapłani
W mieście znani są powszechnie kapłani, ale raczej nie licz na ich uzdrowienia.
4 Przywódca
Namiestnikiem miasta jest Tan Baraka Czarny Łysy - ciemiężyciel (zakup niewolników kosztuje 2 sz za 120 osób)
5 Tradycje
Mieszkańcy Tagary Ciemnej (NEUTRALNOŚĆ 3, ZŁO 5)
NEUTRALNOŚĆ (Ożenek)
Zło (Pożegnanie)
6 Prawo
Mieszkańcy Tagary Ciemnej (NEUTRALNOŚĆ 3, ZŁO 5)
NEUTRALNOŚĆ (handel)
Zło (umowa)
7 Wiara
Nie rozumiem tego punktu i nie wiem jaka jest siła wiary.
Dominującą wiarą może być Bell albo Morghlith. Z racji sporego niewolnictwa wybrałbym Bella (sporo handlarzy w mieście).
8 Ustrój
Teokracja - władzę w państwie sprawuje kapłan lub kapłani i w której duchowni decydują o sprawach cywilnych i religijnych. Sprawujący władzę w państwie są powoływani przez Boga lub bogów, który sprawuje w nim rzeczywistą władzę.
Chyba coś nie tak jest z opisem bo go kopiowałem z opisu.
9. Opis
Tagarę Ciemną w głównej mierze zamieszkują rasy półolbrzymów i ludzi. Ze względu na dosyć restrykcyjne zasady narzucone przez prawa Katańskie, mieszkańcy podchodzą do nich z dużą ostrożnością. Starają się ich nie łamać bez potrzeby, ale swoje wiedzą. Większa część społeczności to osobniki z natury samolubne dbające o swoje interesy i racje. To że w jednym dniu jesteś Panem na włościach nie znaczy, że nie możesz trafić na silniejszego i powędrować w kajdany jako zwykły niewolnik. Niewolnictwo jest szeroko rozwinięte i można tu spotkać na prawdę egzotyczne osobniki. Miastem rządzą kapłani Bella, których gwardią przyboczną i siłą są handlarze niewolników, posiadający olbrzymie majątki i nawet własne prywatne armie. Niektórzy prowadzą szkoły dla gladiatorów-niewolników.
Miastem rządzi Namiestnik z ramienia Katana Tan Baraka Czarny Łysy. Niektórzy twierdzą, że jest jednym z największych handlarzy niewolników, który kontroluje całkowicie wewnętrzny rynek. Posiada własną prywatną armię.
Jednym z najsłynniejszych tradycji w mieście jest prawo pierwszej nocy. Jeśli jakiś niewolnik lub wolny mieszczanin (nie dotyczy szlachty) chce pojąć żonę (mają do tego prawo również niewolnicy - taka kobieta od tej pory jest odtąd pod jego opieką). Pan ma prawo do pierwszej nocy (jeśli ma na to ochotę). W przypadku mieszczan prawo oczywiście przechodzi na namiestnika. Kobiety dlatego często zabiegają o względy najbogatszych handlarzy niewolników i kapłanów. Taki protektor może zupełnie zmienić życie wybranki.
Równie ciekawą tradycją jest żegnanie zmarłych, których często chowa się w grobowcach, gdzie składa się sporą część skarbów jakie za życia uzbierał zmarły. W rzeczywistości są to prawdziwe skarbce, ze śmiertelnymi pułapkami, które maja zabezpieczyć schowane dobra.
Powszechnym prawem w mieście jest możliwość płatności w niewolnikach. Niewolnicy stali się walutą, którą można płacić, tylko od wydającego tę gotówkę zależy jak ona wygląda. Niestety nie można odmówić takiej formy zapłaty.
Kolejną ciekawostką jest umowa (prawo) jaką zawierają najznamienitsi kapłani Bella ze swoim Bogiem na mocy, której najlepsi kapłani ślubują całkowite oddanie Bogu. Jeśli Kapłan dostąpi takiego zaszczytu musi oddać wszystkich swoich bliskich (głównie rodzinę, w niewolę). Potem następuję publiczna licytacja ich podopiecznych, w której On sam nie może brać udziału. W praktyce kapłani bardzo często licytują swoich bliskich przez podstawionych ludzi, jednak jeśli do nich wracają to już z piętnem niewolnika, a to już do końca życia trzeba skutecznie ukrywać. Oczywiście zdarza się, że przegrywają licytację z bogatymi wrogami a wtedy los bliskich jest nie do pozazdroszczenia. W mieście dominującym ustrojem jest teokracja i w praktyce wszystkim rządzą kapłani Bella. Powiada się, że w mieście bez ich pozwolenia nie można nawet oddychać.
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2013, 23:44 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.
Charakter innych miast nie jest określony, Tagar tak, dlatego zacytuje się z pierwszego posta
"Proponuję na początek abyście wzięli każdy z was po Tagarze (Ciemna, Biała, Szara), podzielcie się i siła rzeczy lekko zmanipulujcie wynik fazy 1 generatora gdyż wiadomo jakimi charakterami dysponują te miasta."
ale rzecz jasna można losować
Faza 7: Wiara , trzeba zsumować punkty z aspektów (jakoś to zginęło z opisu) ntr 3, cho 1, zło 5, ntr 4 = 3+1+5+4=13
Zatem można powiedzieć, że wiara w bogów ogółu społeczeństwa jest silna. Początkowe zadowolenie społeczne możesz zwiększyć o 3 pkt.
Poprawiłem teokracje:
Teokracja - władzę w państwie sprawuje kapłan lub kapłani, oni decydują o sprawach cywilnych, wojskowych i religijnych. Sprawujący władzę w państwie działają w imieniu bogów będąc przedłużeniem ich woli.
Całość to świetna robota
Przeliczyłem się, musiałem zając się synkiem więc jutro napisze swoje tury.
"Proponuję na początek abyście wzięli każdy z was po Tagarze (Ciemna, Biała, Szara), podzielcie się i siła rzeczy lekko zmanipulujcie wynik fazy 1 generatora gdyż wiadomo jakimi charakterami dysponują te miasta."
ale rzecz jasna można losować
Faza 7: Wiara , trzeba zsumować punkty z aspektów (jakoś to zginęło z opisu) ntr 3, cho 1, zło 5, ntr 4 = 3+1+5+4=13
Zatem można powiedzieć, że wiara w bogów ogółu społeczeństwa jest silna. Początkowe zadowolenie społeczne możesz zwiększyć o 3 pkt.
Poprawiłem teokracje:
Teokracja - władzę w państwie sprawuje kapłan lub kapłani, oni decydują o sprawach cywilnych, wojskowych i religijnych. Sprawujący władzę w państwie działają w imieniu bogów będąc przedłużeniem ich woli.
Całość to świetna robota
Przeliczyłem się, musiałem zając się synkiem więc jutro napisze swoje tury.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
W przypadku charakteru miast trzymajmy się tego co w KC.
Ja w Tagarze Białej dobro i kult Asteriusza i Gorlama oraz nieco Dagonina tak? Dobrze pamiętam?
Ja w Tagarze Białej dobro i kult Asteriusza i Gorlama oraz nieco Dagonina tak? Dobrze pamiętam?
Tagara Biała
CHARAKTER SPOŁECZNOŚCI:
Praworządność 8 / Dobro 12.
Nasz lud uznaje wagę prawa, czci Bogów Dobra i przeciwstawia się wszelkiemu złu i niesprawiedliwości.
SPECJALIZACJA:
Wojownicy - taktyka bitwy +2.
Otoczeni przez zło, musimy biegle walczyć, jesteśmy więc w dużej części zawodowymi wojownikami.
FAZA WYBORU MAGII:
Kapłańska.
Nasi kapłani, modlą się do Bogów Dobra; Asteriusza Wielkiego, Gorlama i Dagonina Białego o wsparcie w walce ze złem i ochronę naszych poddanych.
FAZA WYBORU PRZYWÓDCY:
Rycerz Gorlama Książe Amalryk Biały (Wojownik).
FAZA TRADYCJI:
Przywitanie (Praworządność)
Bitwa, Dom (Dobro).
Nasz lud wita z radością, gości w swych progach o ile mają prawe i dobre zamiary.
Z determinacją walczymy o nasze domy w imię Dobra, z tymi którzy chcą je zniszczyć.
FAZA PRAWA
Pobicie/Morderstwo (Praworządność)
Umowa (Dobro).
Przestrzegamy prawa, za pobicie i morderstwo każemy stosownie do wagi winy sprawcy. Każdy może bronić swych praw. Potępiamy zabijanie z niskich pobudek. Jednakże o winie decydują sądy.
Jako praworządny lud, przestrzegamy Umów , zawartych w dobrej wierze. Umowy są sporządzane zwykle na piśmie.
FAZA WYBORU IMIENIA BÓSTWA ORAZ SIŁY WIARY
Asteriusz Wielki 23 Zginąć z twoim imieniem na ustach to zaszczyt.
Gorlam Waleczny 21 Zginąć z twoim imieniem na ustach to zaszczyt.
Dagonin Biały 16 Chwała Ci za dary jakimi nas obdarowałeś.
FAZA WYBORU USTROJU
Monarchia Feudalna z silnymi wpływami kapłanów i zakonów rycerskich.
FAZA BUDOWY OPISU.
Dokonałem jej przy każdym z poprzednich etapów. Rozbuduję to za jakiś czas.
CHARAKTER SPOŁECZNOŚCI:
Praworządność 8 / Dobro 12.
Nasz lud uznaje wagę prawa, czci Bogów Dobra i przeciwstawia się wszelkiemu złu i niesprawiedliwości.
SPECJALIZACJA:
Wojownicy - taktyka bitwy +2.
Otoczeni przez zło, musimy biegle walczyć, jesteśmy więc w dużej części zawodowymi wojownikami.
FAZA WYBORU MAGII:
Kapłańska.
Nasi kapłani, modlą się do Bogów Dobra; Asteriusza Wielkiego, Gorlama i Dagonina Białego o wsparcie w walce ze złem i ochronę naszych poddanych.
FAZA WYBORU PRZYWÓDCY:
Rycerz Gorlama Książe Amalryk Biały (Wojownik).
FAZA TRADYCJI:
Przywitanie (Praworządność)
Bitwa, Dom (Dobro).
Nasz lud wita z radością, gości w swych progach o ile mają prawe i dobre zamiary.
Z determinacją walczymy o nasze domy w imię Dobra, z tymi którzy chcą je zniszczyć.
FAZA PRAWA
Pobicie/Morderstwo (Praworządność)
Umowa (Dobro).
Przestrzegamy prawa, za pobicie i morderstwo każemy stosownie do wagi winy sprawcy. Każdy może bronić swych praw. Potępiamy zabijanie z niskich pobudek. Jednakże o winie decydują sądy.
Jako praworządny lud, przestrzegamy Umów , zawartych w dobrej wierze. Umowy są sporządzane zwykle na piśmie.
FAZA WYBORU IMIENIA BÓSTWA ORAZ SIŁY WIARY
Asteriusz Wielki 23 Zginąć z twoim imieniem na ustach to zaszczyt.
Gorlam Waleczny 21 Zginąć z twoim imieniem na ustach to zaszczyt.
Dagonin Biały 16 Chwała Ci za dary jakimi nas obdarowałeś.
FAZA WYBORU USTROJU
Monarchia Feudalna z silnymi wpływami kapłanów i zakonów rycerskich.
FAZA BUDOWY OPISU.
Dokonałem jej przy każdym z poprzednich etapów. Rozbuduję to za jakiś czas.
Ostatnio zmieniony 18 listopada 2013, 10:31 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
Anghor Haran ( martwiaki, ludzie )
Charakter:
- Neutralność 3
- Zło 18 (ewidentne)
Specjalizacja:
- mistycyzm (atak magiczny +2)
Magia:
- Czarnoksięska
Przywódca:
- Książę Uqbah Ragon zwany Panem Twierdzy Śmierci bądź po prostu PANEM (zarządca)
Tradycje:
- neutralność-śmierć
- zło-narodziny
Prawa:
- neutralność-kradzież
- zło-umowa
Wiara i bóstwo:
- Morgliht (21 - fanatyzm) Zginąć z twoim imieniem na ustach to zaszczyt. +5 ZS
Ustrój:
- Monarchia absolutna
Opis:
Społeczeństwo Anghor Haran dzieli się zasadniczo na dwie części, martwych oraz żywych. Nie jest prawdą, że żyją tam tylko martwiaki, znaleźć tam może schronienie niemal każdy uciekinier i tak niesie wieść gminna. Twierdza zatem można rzec, tętni życiem. Wszystko dzięki PANU, księciu Uqbahowi, który otworzył podwoje miasta na wszelkiej maści uciekinierów. Można rzec, zmiana polityki. Nie jest dziwne, że na tętniących życiem ulicach poruszają się martwiacze patrole, podobnież "martwo" obsadzone są mury. Stało się tak, że skarby które wszak dobrze chronione przestały przynosić tyle zadowolenia ile przynosiły, pewnie ma tu dużo wspólnego nieposkromiony apetyt PANA. Udało mu się skonstruować przedmiot dzięki któremu źródlana woda zamienia się w wodę śmierci, nazwał to studnią dusz, jest to komnata głęboko ukryta w trzewiach zamczyska. Woda wypita przez żywego sprawia, że na kilka dni ten staje się pół-żywym, pół-martwym (ukryta energia życiowa) neutralnym dla wszelkiej maści nieumarłych. Co ciekawe, jeśli kiedyś umrze, stanie się martwiakiem. Jeśli jednak wypije ją martwy, na ten sam okres czasu wygląda jak za życia. Żywa część społeczności zwyczajnie płaci za szansę przeżycia podpisując umowę z urzędnikami księcia, nazywa się to czarnym paktem. Dla wielu opłaca się to, zwłaszcza, że można się dogadać i podpisać nie czarny a srebrny pakt na mocy której na zawsze oddaje się pod panowanie księcia z możliwością "darmowego" dostępu do wody śmierci ale też swobodnego w miarę dostatniego życia w mieście.
W społeczeństwie żywych woda krąży również jako waluta i tak to się kręci. Kradzieże zdarzają się rzadko, zwyczajnie karą za kradzież jest brak dostępu do wody, jeśli więc co ukradniesz to uciekaj co sił. Do twierdzy nie wejdzie nikt kto nie wypije "wody" za którą również trzeba zapłacić "wejściowe". W tym mieście bardzo swobodnie podchodzi się do kwestii śmierci, obcowanie z nieumarłymi sprawia, że jeśli kto umrze, jest pozostawiany na swoim miejscu, nikt nie robi pogrzebów, nie zabiera majątku, przecież następnego dnia wróci do nie-życia. Narodziny żywych są zaś świętem szczególnym, jest to hołd dany życiu, co brzmi dość specyficznie w takim miejscu. Noworodek obejmowany jest szczególną opieką, staje się"darrghi" wybranym, który już od pierwszych kroków indoktrynowany jest na idealnego agenta. Oprócz dostępu do "wody" wraz z wzrostem wtajemniczany jest w kolejne kręgi wiedzy a kiedy przychodzi jego czas wysyłany jest do innych miast aby zakładać tam "przyczółki" z których nierzadko trafiają do twierdzy nowe zastępy mieszkańców, wszak zombie również musi z czegoś powstać prawda? Większość mieszkańców to fanatycy Morglihta, żyjąc u boku nieumarłych, wiedząc, że można "żyć" wiecznie gdzie umarły pradziadek nadal rozmawia ze swoimi, mało tego, sprawnie się porusza sprawia, że innowiercy dość szybko zmieniają wiarę, zwłaszcza, że w miesiącu gdy moc Morglihta jest największa każdy wierny dostaje "darmową" dawkę "wody". Całość społeczeństwa bezwzględnie i szybko wypełnia zachcianki księcia, robią tak nieumarli, żywi aby móc daleko zajść muszą czynić ponownie.
Charakter:
- Neutralność 3
- Zło 18 (ewidentne)
Specjalizacja:
- mistycyzm (atak magiczny +2)
Magia:
- Czarnoksięska
Przywódca:
- Książę Uqbah Ragon zwany Panem Twierdzy Śmierci bądź po prostu PANEM (zarządca)
Tradycje:
- neutralność-śmierć
- zło-narodziny
Prawa:
- neutralność-kradzież
- zło-umowa
Wiara i bóstwo:
- Morgliht (21 - fanatyzm) Zginąć z twoim imieniem na ustach to zaszczyt. +5 ZS
Ustrój:
- Monarchia absolutna
Opis:
Społeczeństwo Anghor Haran dzieli się zasadniczo na dwie części, martwych oraz żywych. Nie jest prawdą, że żyją tam tylko martwiaki, znaleźć tam może schronienie niemal każdy uciekinier i tak niesie wieść gminna. Twierdza zatem można rzec, tętni życiem. Wszystko dzięki PANU, księciu Uqbahowi, który otworzył podwoje miasta na wszelkiej maści uciekinierów. Można rzec, zmiana polityki. Nie jest dziwne, że na tętniących życiem ulicach poruszają się martwiacze patrole, podobnież "martwo" obsadzone są mury. Stało się tak, że skarby które wszak dobrze chronione przestały przynosić tyle zadowolenia ile przynosiły, pewnie ma tu dużo wspólnego nieposkromiony apetyt PANA. Udało mu się skonstruować przedmiot dzięki któremu źródlana woda zamienia się w wodę śmierci, nazwał to studnią dusz, jest to komnata głęboko ukryta w trzewiach zamczyska. Woda wypita przez żywego sprawia, że na kilka dni ten staje się pół-żywym, pół-martwym (ukryta energia życiowa) neutralnym dla wszelkiej maści nieumarłych. Co ciekawe, jeśli kiedyś umrze, stanie się martwiakiem. Jeśli jednak wypije ją martwy, na ten sam okres czasu wygląda jak za życia. Żywa część społeczności zwyczajnie płaci za szansę przeżycia podpisując umowę z urzędnikami księcia, nazywa się to czarnym paktem. Dla wielu opłaca się to, zwłaszcza, że można się dogadać i podpisać nie czarny a srebrny pakt na mocy której na zawsze oddaje się pod panowanie księcia z możliwością "darmowego" dostępu do wody śmierci ale też swobodnego w miarę dostatniego życia w mieście.
W społeczeństwie żywych woda krąży również jako waluta i tak to się kręci. Kradzieże zdarzają się rzadko, zwyczajnie karą za kradzież jest brak dostępu do wody, jeśli więc co ukradniesz to uciekaj co sił. Do twierdzy nie wejdzie nikt kto nie wypije "wody" za którą również trzeba zapłacić "wejściowe". W tym mieście bardzo swobodnie podchodzi się do kwestii śmierci, obcowanie z nieumarłymi sprawia, że jeśli kto umrze, jest pozostawiany na swoim miejscu, nikt nie robi pogrzebów, nie zabiera majątku, przecież następnego dnia wróci do nie-życia. Narodziny żywych są zaś świętem szczególnym, jest to hołd dany życiu, co brzmi dość specyficznie w takim miejscu. Noworodek obejmowany jest szczególną opieką, staje się"darrghi" wybranym, który już od pierwszych kroków indoktrynowany jest na idealnego agenta. Oprócz dostępu do "wody" wraz z wzrostem wtajemniczany jest w kolejne kręgi wiedzy a kiedy przychodzi jego czas wysyłany jest do innych miast aby zakładać tam "przyczółki" z których nierzadko trafiają do twierdzy nowe zastępy mieszkańców, wszak zombie również musi z czegoś powstać prawda? Większość mieszkańców to fanatycy Morglihta, żyjąc u boku nieumarłych, wiedząc, że można "żyć" wiecznie gdzie umarły pradziadek nadal rozmawia ze swoimi, mało tego, sprawnie się porusza sprawia, że innowiercy dość szybko zmieniają wiarę, zwłaszcza, że w miesiącu gdy moc Morglihta jest największa każdy wierny dostaje "darmową" dawkę "wody". Całość społeczeństwa bezwzględnie i szybko wypełnia zachcianki księcia, robią tak nieumarli, żywi aby móc daleko zajść muszą czynić ponownie.
Ostatnio zmieniony 18 listopada 2013, 22:47 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.
Widziałbym w tym niezły pieniądz gdyby to przenieść na gre planszową, z kartami budynków, wojska itp.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Do tego potrzeba grafika któremu trzeba będzie zapłacić i ... chyba tyle
Póki co nie chcę o tym myśleć w takich kategoriach, wogóle nie myślałem aby na tym zarabiać (ucisza bełkot myśli w głowie)... póki co zagrajmy
Robię do tego suplement aby można było zagrać w stworzonych realiach w RPG na autorskiej mechanice. Jak to wam się spodoba to zagramy w Królestwa -poszukiwacze przygód gdzie wcielicie się w bohaterów w stworzonych miastach (gracze będą pomiędzy osobistościami a bohaterami)... ale first things first.
Póki co nie chcę o tym myśleć w takich kategoriach, wogóle nie myślałem aby na tym zarabiać (ucisza bełkot myśli w głowie)... póki co zagrajmy
Robię do tego suplement aby można było zagrać w stworzonych realiach w RPG na autorskiej mechanice. Jak to wam się spodoba to zagramy w Królestwa -poszukiwacze przygód gdzie wcielicie się w bohaterów w stworzonych miastach (gracze będą pomiędzy osobistościami a bohaterami)... ale first things first.
Oh, "Widziałbym w tym niezły pieniądz" miałem na myśli taką "domową" wersję na użytek własny, niekomercyjną Wiesz, wybierasz grafiki jakis budynkow z internetu, armii itd i grasz ze znajomymi w jeden z zimowych, długich wieczorów
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
-
- Site Admin
- Reactions:
- Posty: 3837
- Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Dobry idea jak zagram i mi się spodoba pomyślę nad tym. Uważam, że pomysł z drukowaniem domowym na prawdę świetny.Oh, "Widziałbym w tym niezły pieniądz" miałem na myśli taką "domową" wersję na użytek własny, niekomercyjną Smile Wiesz, wybierasz grafiki jakis budynkow z internetu, armii itd i grasz ze znajomymi w jeden z zimowych, długich wieczorów Smile