"Mała Wojna" Narzędzie MG do bitew Fantasy

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 24 listopada 2013, 10:44

Czegoju Mała Wojna jest do starć oddziałów minimum kilkadziesiąt osób po każdej stronie, albo kilkadziesiąt i wielki potwór.

W Małej Wojnie jedna runda trwa nawet i pół godziny, zależy ile Osób walczy, jest Tabela z tym związana.

Nie robiłem jej z myślą o KC, ani walkach w KC. To symulator starć, potyczek i bitew fantasy - Nie mechanika walki Drużyny w KC.

Opcja do walki Drużyny
10% z (SF, ZR, SZ, INT, BGŁ w broni jaką używa postać w danej rundzie, Skuteczność używanej broni z tabeli bez modyfikatora z siły) + 1WB za każdy atak jeśli postać wyrabia się w szybkości +1/2 Poziomu postaci.

Choć ja jestem za opcją Salama, jaką zapodał on wyżej.

Ale liczyć mi się nie chce.

Ja uważam, że mechanika KC jest całkowicie do wymiany na inną i szkoda czasu na jej ratowanie.
Jak masz ochotę próbuj, Twoja wola.

Do walk Drużyny może Inna Tabela by się przydała, z remisami albo pudłami. Tu bym widział zamiast Dowodzenia czyste WB przeciwko czystemu WB i dał obu stronom np Bazowe Dowodzenie 16 modyfikowane o taktykę i przewagę WB.
Ostatnio zmieniony 24 listopada 2013, 12:24 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 24 listopada 2013, 11:35

Czegoju Mała Wojna jest do starć oddziałów minimum kilkadziesiąt osób po każdej stronie, albo kilkadziesiąt i wielki potwór.
Aravenie ja to rozumiem, jednak dzięki temu co stworzyłeś, można zrobić wiele innych rzeczy i zastosować do wielu innych rzeczy. Kwestia odpowiednich modyfikacji. Do prowadzenia MW wystarczą 2 parametry - dowodzenie i WB, trzeba je tylko uzyskać. Mechanika jest prosta w użytku i tylko kwestia uzyskania ich może być kłopotliwa. W KC uzyskanie czegokolwiek jest kłopotliwe i stąd ten opór. Ja gram w KC przeszło 20 lat, więc obliczenia oparte na dodawaniu i mnożeniu nie są dla mnie jakimś problemem.

Prosiłeś o próbę rozwiązania MW dla KC - ja to widzę w ten sposób, tz. zaprzęgam istniejące współczynniki i tworzę z nich WB i dowodzenie. Nic nie wymyślam tylko obliczam.

Można robić kolejne współczynniki i ta forma też jest dopuszczalna, ale w KC mamy już ich sporo. Ja bym również stosował MW tylko do starć większych niż kilkanaście osób, w walce 4 na 1 stosowałbym normalną KC-mechę. Sprawdziłem tylko czy MW da radę w przypadku małego starcia. Według mnie daje radę.

Dodając opcję atakowania konkretnego oddziału lub osoby uzyskujemy jeszcze ciekawszy efekt, bo np. z góry przegrana walka może pozwolić na zabranie ze sobą najważniejszego wroga. Należy tylko pamiętać, żeby poczynić odpowiednią deklarację przed rozpoczęciem rundy.

Zarzut o kończeniu walki w ciągu 10 tur mnie nie przeraża tylko pokazuje do czego była MW stworzona, kwestia wyboru co gracze chcą uzyskać.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 24 listopada 2013, 11:40

Ale, dzięki temu powstał nowy pomysł. Gdyby uzgodnić przeliczenia statystyk na WB oraz wprowadzić te zmiany o których pisze Araven (nowa tabela, brak Dowodzenia itd) to mogłoby by być ciekawie.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 24 listopada 2013, 11:42

Owszem, zwłaszcza, że wtedy potrzebny już byłby tylko jeden parametr - WB. Czyli zmiana już zupełnie marginalna.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 24 listopada 2013, 12:31

Jak uzgodnimy obliczanie WB, mogę pomyśleć nad Tabelą. Mam nawet taką, do innego nieco systemu, ale dało by się zaadoptować do KC.

Dał Salam i Czegoj.

1/100 z ( SF, ZR, SZ, INT, BGŁ w broni jaką używa postać w danej rundzie, Skuteczność używanej broni z tabeli bez modyfikatora z siły i wszystkich wyparowań) + 1WB za każdy atak jeśli postać wyrabia się w szybkości +1/2 Poziomu postaci.

KADET; POZ 2; CHAR ntr.zły; SKARB: * 10A1; PDośw. 8
ŻYW 153; SF 166; ZR 67; SZ 67;INT 57; MD 85; UM 52; CH 52; PR 47; WI 25; ZW 3
ODPORNOŚCI: 1-39; 2-66; 3-35; 4-33; 5-33; 6-62; 7-67; 8-77; 9-62; 10-52; AMg 0
BROŃ: 1. szabla zakrzyw.; bgł. 76, TR 100; opón. 3; SKUT 171tn; OB +18; SP B; AT 2
BROŃ: 2. kindżał; bgł. 71, TR 95; opón. 2; SKUT 76tn; OB +4 ; SP B; AT (2)
BROŃ: 3. łuk refl.lekki; bgł. 72, TR 96; opón. 4; SKUT 96kł; OB -; SP B; AT (2)
ZBROJA: kurt.c.; t.dr.nrm; OGR. 1/2, 1/2; OB. bl./dal. 65/47; WYP 35/95/65

WB wg Aravena.

1/100 z ( SF166, ZR67, SZ67, INT57, BGŁ76 w broni jaką używa postać w danej rundzie, Skuteczność używanej broni z tabeli bez modyfikatora z siły130 i wyparowania średnia60) + 1WB za każdy atak powyżej pierwszego jeśli postać wyrabia się w szybkości +1/2 Poziomu postaci = 563/10 = 5.6 WB czyli 6 + 1 za dodatkowy atak + 1 za poziom = 8 WB. (W Małej Wojnie miałby mniej około 6).

Straty byłyby odliczane od Żywotności. Żywotność 153, 10% to 15 punktów.

Połączony z 24.11.2013 20:32:50:
Będą jednak zmiany Tabeli przewagi wynikającej z WB. Znaczny wzrost premii za przewagę w Wartości Bojowej (WB ).
Stosunek sił w % i Premia do Dowodzenia dla strony mającej większe WB.
100 - 120% 1
121 - 140% 3
141 - 170% 5
171 - 200% 7
201 - 250% 9
251 - 300% 11
301 - 400% 15
401 - 500% 20
501 - 1000% 30
1001 - N% 40
Ostatnio zmieniony 25 listopada 2013, 11:18 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 25 listopada 2013, 09:51

776/10 = 7,76 ~ 8 a nie 6.2. Albo się pomyliłeś albo zgubiłeś jakiś czynnik.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 25 listopada 2013, 11:16

Pomyliłem się bo suma powinna być niższa.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 25 listopada 2013, 13:08

Przejrzałem zasady.
Byłoby trochę roboty, żeby w podstawowej wersji przenieść zasady do jakiegoś generatora, ale poziom komplikacji jest niski. Jeśli znajdę czas to zrobię.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 25 listopada 2013, 15:21

Super. Bo w zaawansowanej nie ma szans by to przenieść do generatora?

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 25 listopada 2013, 15:45

Dać to się da. Tyle, że ilość czasu jaki trzeba na to poświęcić to dobrych kilkadziesiąt godzin...

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 25 listopada 2013, 16:29

A nie prościej byłoby zrobić taki generator w excelu? Wpisywać jedynie ilość danych oddziałów i w ostatniej kolumnie wypluwa wynik?
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 25 listopada 2013, 17:25

Ja słabiutki w Excelu jestem. To ja nie zrobię. :P

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 25 listopada 2013, 18:05

Araven, w excelu mogę zrobić wiele, jak będziesz miał gotowca którego nie trzeba będzie poprawiać to służę pomocą.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 25 listopada 2013, 18:18

Mam gotowca zmianie ulega Tabela przewagi WB.
Zrobię wersję jednolitą i Ci dam linka.

Salam na PW link wysłałem.
Ostatnio zmieniony 25 listopada 2013, 18:52 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 25 listopada 2013, 23:10

Jak będzie gotowa wersja w exelu to ja również poproszę w oczekiwaniu na produkt ghasty.

ODPOWIEDZ