"Mała Wojna" Narzędzie MG do bitew Fantasy

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 listopada 2013, 11:45

Tzn. tak to co jest to podstawa.
Dobro Twój pomysł zawiera 2 elementy, specjalne formacje jak ściana tarcz itp.

Chciałbym to zrobić tak: Premie Specjalne: (Formacje, zdolności specjalne, magia).
Specjalne formacje dadzą bonus do WB, jak to zaproponowałeś.
Np. ściana tarcz +1WB
Żółw +2 WB
Falanga i jeż + 2WB
Magiczna broń od +1 do +3 WB

Specjalne zdolności:
Przerażanie +1 WB
Groza + 2 WB
Fanatyzm + 1 do +2
Furia, szał bitewny + 1 do +2




Czyli np. Ciężka piechota (wikingowie) ma zdolność Mur Tarcz czyli jej WB to 8 jako Ciężka piechota +1 za mur tarcz = 9.
Tak bym to widział.

Atak klinem itp. są wliczone w kawalerię, ona ich używa.

Druga kwestia mogło by dojść do fazy Taktyki, tu np. Gracz rzucałby 3k6 i dodawał do swego Dowodzenia. Wynik podzielony na 5 to byłaby premia za taktykę w danym starciu.
Np. Cedrik Dowodzenie 16 + rzut 3k6 dał 14 razem 30 podzielone na 5 daje 6 to premia za taktykę. (czyli Dowódca użył kontrmarszy, przekładańców, klinów jazdy, itp).
Byłyby to reguły opcjonalne. Specjalne formacje jednostek + Faza Taktyki. Reszta reguł jak w MW.
Z drugiej strony Faza Taktyki jest uwzględniona w Dowodzeniu. Więc nie wiem czy ją wstawię. Dodam zdolności jednostek (formacje itp.)

Avnar super to wymyśliłeś, to doprecyzuje premie WB dla isot fantastycznych. Pomyślę nad liczbami.

Czegoj pomyślę nad WB do KC.
Mogę tu dostać prawo usuwania postów i edycji?
Ostatnio zmieniony 23 listopada 2013, 12:31 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 23 listopada 2013, 11:48

To sobie jeszcze pomyślcie o generatorze a'la ghasta (nawet w wersji podstawowej) dla małej wojny, gdzie gracz wybiera jednostki i wartości bojowe, a resztę już robi sam komp. Coś takiego byłoby mega, pomyślcie jak wtedy szybko można rozgrywać walki. Pogadajcie z ghastą może się skusi. Generator pod stronę plus opis małej wojny to już na prawdę produkt komercyjny.
Mogę tu dostać prawo usuwania postów i edycji?
Proszę bardzo.;)
Ostatnio zmieniony 23 listopada 2013, 11:57 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 listopada 2013, 11:56

Dzięki Czegoju.

Generator to poza moim zasięgiem. Ale to byłby czad.

Edit: Usuwam posty Offtopowe. Proszę się nie obrażać.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 23 listopada 2013, 12:00

Dlatego mówię o gadaniu z ghastą. Skoro był w stanie stworzyć generator dla tworzenia postaci to tu jest znacznie mniej zmiennych i jest to bardzo przejrzyste a same obliczenia wypadłyby zupełnie zostałaby tylko czysta przyjemność (oczywiście mówię o wersji podstawowej), później jeśli dobrze by to hulało moglibyście to wspólnie rozbudowywać.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 listopada 2013, 12:32

Pomyślę o tym.

Proszę o wypowiedzi co do postu 16.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 23 listopada 2013, 14:16

Z ghastą już rozmawiałem przez telefon, przyjrzy się temu i zobaczy co da się zrobić w tym temacie.

Natomiast co do propozycji liczenia WB. Według mnie powinniśmy przyjrzeć się jeszcze jednej rzeczy. Mianowicie Wartość bojową na razie w większości tylko dodajemy a może warto pomyśleć o odejmowaniu. Już mówię dlaczego, otóż rzeczy ofensywne spoko dodają wartość bojową, ale co z rzeczami defensywnymi, jak chociażby wspominane formacje. Może warto pomyśleć o modyfikatorze ujemnym nacierających na tę formację, wtedy dawałoby to info kiedy ta formacja działa a kiedy nie. Zwłaszcza tak jak wspominał Araven, jedna formacja coś daje w konkretnym przypadku. Należy wziąć jeszcze pod uwagę, że tak naprawdę dublujemy modyfikatory np. z tarczy, które można byłoby zapisać w ekwipunku np. duże tarcze +1WB w przypadku używania taktyki defensywnej +2. Dodatkowo można tu jeszcze stosować modyfikatory ujemne jak np. walka łukami ze szkieletami, o czym również wspominał Araven. Dlatego nie wiem na ile modyfikatory ujemne skomplikują obliczenia, ale może warto nad tym się zastanowić.
Ostatnio zmieniony 23 listopada 2013, 14:35 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 listopada 2013, 15:39

Właśnie z tą całą rypaną taktyką i formacjami jest problem. Mała Wojna nie ma żetonów, figurek, pola bitwy.
Chrzanienie się z formacjami i taktyką to rola Dowódcy.

On to wszystko robi.
Mała Wojna ma zastępować systemy bitewne, sama zaś nim nie jest.

Dlatego wszelkie szarże klinem, ostrzały, używanie tarcz, szyki i formacje z założenia są używane przez naszego Wodza.
To nie system bitewny (jak systemy figurkowe), a narracyjny symulator wyniku bitwy.
Rola MG to czuwać nad modyfikatorami Dowodzenia. A Gracze mają dużo opcji wpływania na bitwy, mogą rozpoznawać siły wroga, zabijać wodzów i magów wroga, bezpośrednio dowodzić, wpływać na morale heroicznymi czynami.
Za to MG da ich stronie i ich Dowódcy dodatkowe punkty Dowodzenia.
Mogą wymyśleć, opisać plan bitwy, też jest oceniany.
To ma być narracyjne.

Ujemne modyfikatory za formacje, elementy taktyki wymagałyby wprowadzenia żetonów, pola bitwy, czy kart oddziałów na papierze. To możliwe, ale nie planowałem tego.
Bez wizualizacji i kart oddziałów nie widzę tego.
Ostatnio zmieniony 23 listopada 2013, 18:00 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 23 listopada 2013, 16:08

Przeprowadziłem dzisiaj kolejną symulację, trochę mi to zajęło... taak, walka z doliczaniem punktów za formacje to trochę komplikacja.

Po tym empirycznym doświadczeniu dochodzę do wniosku, że to co jest w Małej Wojnie w zupełności wystarcza! :) W zasadzie jak dla mnie wystarczy dodać to, o czym wcześniej wspominał avanar o tabelach rozmiarów i poprawki kosmetyczne (ortografia itp) i "produkt" gotowy do wypuszczenia w świat.

Jeszcze raz, naprawdę dobra robota, Araven :)
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 23 listopada 2013, 17:10

No, czyli wszystko jasne. Zostajemy przy tym do czego już Araven doszedłeś i dopracowałeś.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 listopada 2013, 18:05

Czyli ok. Żadne taktyki ani defensywne zdolności, ani minusy do WB nie wchodzą w grę.
Opcjonalnie dam może, te specjalne zdolności, strach, grozę, szał bitewny, fanatyzm, berserk. Ale to będzie dla specjalnych oddziałów. Nie będzie powszechne.
Niedługo będę wiedział czy Ktoś mi zrobi korektę.

Dodam te rozmiary Avnara, ale bonusy muszę wymyśleć. Może te co podał ok będą.

Pytanie Avnar i Inni jak widzicie przeliczanie Postaci z KC na WB ???
Jakieś pomysły?

A może tu mamy jakiegoś Polonistę, albo kogoś kto korektę ortograficzną by zrobił?

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 23 listopada 2013, 19:44

Luźne skojarzenia

Baza ze wzrostu
istota do 2 metrów WB 1
istota od 2 do 3 metrów WB 2
istota od 3 do 5 metrów WB 3
istota od 5 do 10 metrów WB 5
istota od 10 do 20 metrów WB 10
istota od 20 do 50 metrów WB 25

Ekwipunek:
Lekki - zbroje bez ograniczenia ZR WB bazowe +1
Średni - zbroje z ograniczeniem ZR 1/2 WB bazowe +2
Ciężki - zbroje z ograniczeniem ZR 1/3 ew. broń dwuręczna WB bazowe +3

Nie ma czegoś takiego jak jakość ekwipunku a jeśli mowa o specjalistycznych bądź mistrzowskich to raczej nie są one tak powszechne, ale jednak:
-specjalistyczne WB+1
-mistrzowskie WB+2

Koń WB+1
Jeśli na koniu lance/kopie WB+1

Poziomy doświadczenia (zgodnie z Twoją wersją zasad zaawansowanych)

0 Motłoch - mnożnik WB 0,5
2 Przeciętny - mnożnik WB 1
4 Doświadczony - mnożnik WB 1,3
6 Weteran - mnożnik WB 1,5
8 Elita - mnożnik WB 2
ale idę dalej
10 - mnożnik WB 2,5
12 - mnożnik WB 3
14 - mnożnik WB 4
16 - mnożnik WB 6
18 - mnożnik WB 8
20 - mnożnik WB 10

Ew. opcjonalnie, wtedy pomijane jest doświadczenie gdyż ono wpływa na współczynniki.
WB ze wzrostu +2/każdy współczynnik (ŻYW,SF,ZR,SZ) >200 +3 na każdy współczynnik >300, +4 na każdy współczynnik >400 itd.
+1/każdą biegłość >126, +3 na każdą biegłość>176 itd.



MŁODY WOJOWNIK; POZ 0; CHAR ntr.zły; SKARB * 5A1; PDośw. 3
ŻYW 145; SF 155; ZR 60; SZ 60;INT 55; MD 80; UM 50; CH 40; PR 35; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-30; 2-58; 3-27; 4-25; 5-25; 6-50; 7-50; 8-60; 9-50; 10-35; AMg 0
BROŃ: 1. szabla zakrzyw.; bgł. 70, TR 91; opón. 3; SKUT 104tn; OB +9; SP B; AT 2
BROŃ: 2. kindżał; bgł. 65, TR 86; opón. 2; SKUT 63kł/73tn; OB +4 ; SP B; AT (2)
ZBROJA: kurt.typ; t.dr.m; OGR. - ,1/2; OB. bl./dal. 39/30; WYP 20/40/45

Pierwsza wersja:
Wzrost 1, ekw lekki +1, motłoch x0,5 w sumie WB 1

Druga wersja (współczynniki), wzrost+1 ekw lekki +1 i to wszystko WB 2


KADET; POZ 2; CHAR ntr.zły; SKARB: * 10A1; PDośw. 8
ŻYW 153; SF 166; ZR 67; SZ 67;INT 57; MD 85; UM 52; CH 52; PR 47; WI 25; ZW 3
ODPORNOŚCI: 1-39; 2-66; 3-35; 4-33; 5-33; 6-62; 7-67; 8-77; 9-62; 10-52; AMg 0
BROŃ: 1. szabla zakrzyw.; bgł. 76, TR 100; opón. 3; SKUT 171tn; OB +18; SP B; AT 2
BROŃ: 2. kindżał; bgł. 71, TR 95; opón. 2; SKUT 76tn; OB +4 ; SP B; AT (2)
BROŃ: 3. łuk refl.lekki; bgł. 72, TR 96; opón. 4; SKUT 96kł; OB -; SP B; AT (2)
ZBROJA: kurt.c.; t.dr.nrm; OGR. 1/2, 1/2; OB. bl./dal. 65/47; WYP 35/95/65

Pierwsza wersja:
Wzrost 1, ekw średni +2, przeciętny w sumie WB 3

Druga wersja (współczynniki), wzrost+1 ekw średni +2 i to wszystko WB 3

WETERAN; POZ 6; CHAR pr.ntr; SKARB: * 20A1; 5B1; PDośw. 33
ŻYW 169; SF 200; ZR 89; SZ 89;INT 71; MD 103; UM 66; CH 86; PR 81; WI 35; ZW 4
ODPORNOŚCI: 1-57; 2-85; 3-53; 4-50; 5-50; 6-82; 7-92; 8-102; 9-77; 10-77; AMg 0
BROŃ: 1. szabla zakrzyw.; bgł. 116, TR 145; opón. 3; SKUT 180tn; OB +18; SP 2B; AT 2
BROŃ: 2. kindżał; bgł. 113, TR 142; opón. 2; SKUT 115tn; OB +8 ; SP 2B; AT (3)
BROŃ: 3. łuk refl.lekki; bgł. 114, TR 143; opón. 4; SKUT 140kł; OB -; SP 2B; AT (2)
ZBROJA: łusk.typ.; t.dr.nrm; OGR. 1/2, 1/2; OB. bl./dal. 72/54; WYP 60/110/70

Pierwsza wersja:
Wzrost 1, ekw średni +2, weteran x1,5 w sumie WB 4,5

Druga wersja (współczynniki), wzrost+1 i SF+2 ekw średni +2 =WB 5


STARSZY WETERAN; POZ 8; CHAR pr.ntr; SKARB: ** 25A2; 10B1; 1D1; 1F1; PDośw. 60
ŻYW 180; SF 220; ZR 95; SZ 95;INT 73; MD 107; UM 68; CH 108; PR 103; WI 35; ZW 4
ODPORNOŚCI: 1-60; 2-89; 3-56; 4-53; 5-53; 6-90; 7-100; 8-110; 9-85; 10-85; AMg 0
BROŃ: 1. szabla zakrzyw.; bgł. 132, TR 163; opón. 3; SKUT 250tn; OB +27; SP S; AT 3
BROŃ: 2. kindżał; bgł. 129, TR 160; opón. 2; SKUT 160tn; OB +12; SP S; AT (4)
BROŃ: 3. łuk refl.lekki; bgł. 130, TR 161; opón. 4; SKUT 190kł; OB -; SP S; AT (2)
ZBROJA: łusk.c.; t.dr.nrm; OGR. 1/2, 1/3; OB. bl./dal. 93/66; WYP 85/130/90

Pierwsza wersja:
Wzrost 1, ekw średni +2, elita x2 w sumie WB 6

Druga wersja (współczynniki), wzrost+1 i SF+2 ,bgł szable+1, bgł. łuki +1, bgł noże +1 ekw średni +2 =WB 8
Ostatnio zmieniony 23 listopada 2013, 21:04 przez Salam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 23 listopada 2013, 23:53

Ja poszedłem trochę w inną stronę ostrzegam, że post jest długi:

W walce biorą udział dwie grupy:
1. 4 walczących - 3 wojowników + 1 mag kontra
2. jeden Troll Nizinny

Postacie walczące (wziąłem postacie podane przez Salama)

MŁODY WOJOWNIK; POZ 0; CHAR ntr.zły; SKARB * 5A1; PDośw. 3
ŻYW 145; SF 155; ZR 60; SZ 60;INT 55; MD 80; UM 50; CH 40; PR 35; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-30; 2-58; 3-27; 4-25; 5-25; 6-50; 7-50; 8-60; 9-50; 10-35; AMg 0
BROŃ: 1. szabla zakrzyw.; bgł. 70, TR 91; opón. 3; SKUT 104tn; OB +9; SP B; AT 2
BROŃ: 2. kindżał; bgł. 65, TR 86; opón. 2; SKUT 63kł/73tn; OB +4 ; SP B; AT (2)
ZBROJA: kurt.typ; t.dr.m; OGR. - ,1/2; OB. bl./dal. 39/30; WYP 20/40/45

KADET; POZ 2; CHAR ntr.zły; SKARB: * 10A1; PDośw. 8
ŻYW 153; SF 166; ZR 67; SZ 67;INT 57; MD 85; UM 52; CH 52; PR 47; WI 25; ZW 3
ODPORNOŚCI: 1-39; 2-66; 3-35; 4-33; 5-33; 6-62; 7-67; 8-77; 9-62; 10-52; AMg 0
BROŃ: 1. szabla zakrzyw.; bgł. 76, TR 100; opón. 3; SKUT 171tn; OB +18; SP B; AT 2
BROŃ: 2. kindżał; bgł. 71, TR 95; opón. 2; SKUT 76tn; OB +4 ; SP B; AT (2)
BROŃ: 3. łuk refl.lekki; bgł. 72, TR 96; opón. 4; SKUT 96kł; OB -; SP B; AT (2)
ZBROJA: kurt.c.; t.dr.nrm; OGR. 1/2, 1/2; OB. bl./dal. 65/47; WYP 35/95/65

WETERAN; POZ 6; CHAR pr.ntr; SKARB: * 20A1; 5B1; PDośw. 33
ŻYW 169; SF 200; ZR 89; SZ 89;INT 71; MD 103; UM 66; CH 86; PR 81; WI 35; ZW 4
ODPORNOŚCI: 1-57; 2-85; 3-53; 4-50; 5-50; 6-82; 7-92; 8-102; 9-77; 10-77; AMg 0
BROŃ: 1. szabla zakrzyw.; bgł. 116, TR 145; opón. 3; SKUT 180tn; OB +18; SP 2B; AT 2
BROŃ: 2. kindżał; bgł. 113, TR 142; opón. 2; SKUT 115tn; OB +8 ; SP 2B; AT (3)
BROŃ: 3. łuk refl.lekki; bgł. 114, TR 143; opón. 4; SKUT 140kł; OB -; SP 2B; AT (2)
ZBROJA: łusk.typ.; t.dr.nrm; OGR. 1/2, 1/2; OB. bl./dal. 72/54; WYP 60/110/70

oraz postać wylosowana za pomocą generatora ghasty:

EL Reum
RASA: Elf - mężczyzna; PROFESJA: Mag; POZ: 0; CHAR: praworządny dobry; PD: 32
ZAWODY: Woźnica , Stajenny , Architekt
NADATURALNE:
UŁOMNOŚCI:
POCHODZENIE: Niższa Klasa Średnia ; PRZEDROSTEK: EL; DOCHÓD: 20
WZROST: 177; WAGA: 53; WIEK: 128
ŻYW 80; SF 79; ZR 111; SZ 98; INT 136; MD 104; UM 110; CH 112; PR 87; WI 44; ZW 4; EŻ 97; GN 50
ODPORNOŚCI: 1-74; 2-68; 3-35; 4-31; 5-68; 6-20; 7-20; 8-20; 9-62; 10-55;
BROŃ 1: Laska; bgł. 75; TR 94 ; opźn. 3; SKUT ob 50 (35) ; OB 77 (77); SP B ; AT 3 (3); Typ J;
ZBROJA: Ubranie typowe ; OGR. - , -; OB. DAL 64 ; WYP. 10 / 15 / 20

Kontra Troll

Troll Samotnik (łow.); POZ 6; CHAR cht.zły; SKARB: **15A4; 10B3; 5C2; 1D1; PDośw. 160
ŻYW. 460; SF 500; ZR 78; SZ 98;INT 66; MD 96; UM 70; CH 125; PR 90; WI 0; ZW 3;
ODPORNOŚCI: 1-77; 2-95;3-85;4-70;5-70;6-161;7-161;8-141; 9-146;10-126; AMg 0;
BROŃ 1: łapy: bgł. 118, TR 176; op. 4; SKUT 225tn; OB +48; SP 2B/OB; AT 2
BROŃ 2: pysk: bgł.113, TR 171; op. 5; SKUT 185kł; OB +6; SP 2B; AT 1
BROŃ 3: młot c. dw.: bgł. 108, TR 166; op. 7; SKUT 305ob; OB +22; SP B; AT (1)
ZBROJA: skóra własna + zwierzęca grub.; OGR - ,1/2; OB bl./dal. 117/63; WYP. 135/180/210

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

W tym momencie do gry wchodzi Mała wojna

Najpierw liczę WB ale z współczynników KC-towych

Żyw 145, SF 155, ZR 60, SZ 60, BGŁ70, OBR 104, AT 20, OB.BL. 39, WYP 45 bez zdolności WB69 Młody Wojownik

Żyw 153, SF 166, ZR 67, SZ 67, BGŁ76, OBR 171, AT 20, OB.BL. 65, WYP 95 bez zdolności WB88 Kadet

Żyw 169, SF 200, ZR 89, SZ 89, BGŁ116, OBR 180, AT 20, OB.BL. 72, WYP 110 bez zdolności WB104 Weteran

oraz

Żyw 80, SF 79, ZR 111, SZ 98, UM 110, BGŁ75, OBR 50, AT 30, OB.BL. 141, WYP 20 czar magiczny pocisk 100 WB89 Mag

Kontra troll

Żyw 460, SF 500, ZR 78, SZ 98, BGŁ108, OBR 305, AT 10, OB.BL. 117, WYP 210 bez zdolności WB188 troll

Wyjaśnienie:

W skład WB wchodzą
Całkowita żywotność, SF, ZR, SZ, BGŁ w broni jaką używa postać w danej rundzie, skuteczność używanej broni bez modyfikatora dorzutu, Liczba ataków x10 jeśli postać wyrabia się w szybkości, Ob bliska z wybraną bronią, najwyższe wyparowania, dodatkową opcją jest użycie jednej zdolności, (niestety wojownik nie ma zdolności, która podwyższy jego WB ponieważ, albo obniży liczbę ataków, albo jest podwyższenie kosztem innego obniżenia, dlatego założyłem, że wojownicy nie korzystają ze zdolności). Wszystko to dzielimy przez 10 i zaokrąglamy w dół

W przypadku maga dodaję UM (ma słabe staty bojowe) oraz jako zdolność używa czaru magiczny pocisk, który może zadać 100 ob czyli podwyższa tym samym swoje WB. (w przypadku kapłanów, żeby odróżnić można złożyć, że bierze się WI)

Troll również nie korzysta ze zdolności bojowych (chociaż nie daj boże, żeby był w furii). Oczywiście po pierwszych obrażeniach zacznie korzystać z regeneracji

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Teraz wyliczamy dowodzenie. Do tego potrzebne będą mi trzy współczynniki CH, INT, MD to wszystko dzielimy przez 30.

Oczywiście z drużyny wybrałem najbardziej odpowiednią (poprzez współczynniki postać), czyli maga.

I tak drużyną dowodzi mag

Dowodzenie 11 a troll tylko 9

I zaczęła się walka

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pierwsza runda

rzut za drużynę 5 pkt

Dowodzenie 11 +2 Za przewagę liczebną +3 przewaga WB - 1 za rzut=15

rzut za trolla 27 pkt

Dowodzenie 9-9=0

Wielkie zwycięstwo drużyny - straty 45% i 10% zwycięscy Troll atakował dowódcę (chociaż mógł atakować każdego i wtedy straty dzielone na wszystkich lub 10% na wybraną konkretną postać - w tym przypadku był to mag)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Druga runda

Ranny mag na 10% czyli ma 72 żyw i troll ma 253 żyw + 46 pkt. regeneracja

Dowódca 11 +2 za przewagę +3 przewaga WB +3 za poprzednią rundę

rzut za drużynę 30 pkt

Dowodzenie 19-10=9

rzut za trolla 21 pkt

Dowodzenie 9-7=2

Wyraźne zwycięstwo drużyny - straty 35% i 15% zwycięscy - Troll atakował dowódcę

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trzecia runda

Ranny mag na 25% czyli ma 60 żywotności i troll ma 92+ 92 za regeneracja

Dowódca 11 +2 za przewagę +3 przewaga WB +2 za poprzednią rundę

rzut za drużynę 12 pkt

Dowodzenie 18-4=14

rzut za trolla 26 pkt

Dowodzenie 9-8=1

WIelkie zwycięstwo drużyny - straty 45% i 10% zwycięscy Troll atakował dowódcę

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czwarta runda

Ranny mag na 35% czyli ma 52 żywotności i funkcjonujący troll działający do ostatniej chwili tylko dzieki regeneracji ma -115 żyw + 138 regeneracja

Drużyna dostaje ujemny modyfikator do dowodzenia za grozę -2 troll mimo potwornych ran dalej walczy

Dowódca 11 +2 za przewagę +3 przewaga WB +3 za poprzednią rundę - 2 za grozę

rzut za drużynę 23 pkt

Dowodzenie 17-7=10

rzut za trolla 59 pkt - czara goryczy dopełniona

Dowodzenie 9-19=0 (ponieważ nie może spaść poniżej zera)

Zdecydowane zwycięstwo Drużyny - straty 40% i 15% zwycięscy Troll atakował dowódcę

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Troll w ciężkiej agonii -299 żyw + 184 regeneracja jesli troll nie zostanie zabity za trzy tury będzie znów gotów do walki

Ranny jest mag na 50% czyli ma 40 żyw (równie dobrze troll mógł atakować każdego z drużyny wtedy każdy miałby 13% ran)

Co osiągnęliśmy?

1. Nie zniszczyliśmy mech KC-towej. Wszystkie współczynniki istnieją i gracze w dowolnym momencie mogą wrócić do starej mechy.
2. Łatwo liczyć, tylko początek jest iście KC-towy potem już tylko przyspiesza.
3. Korzystamy z mnogości KC-towych wariantów a jednocześnie chyba gra odzwierciedla bardziej walkę. Bo chociaż w meszce KC-towej najprawdopodobniej Troll po pierwszy ataku wyeliminowałby jednego z graczy (nie daj boże krytyk) to w rzeczywistości walka 4 na jednego powinna rozegrać się mniej więcej w tych proporcjach. Dodatkowo MG nie jest rozczarowany kiedy któryś z graczy rzuca krytyka i pieczołowicie budowany NPC ginie po pierwszym uderzeniu.
4. Możemy walczyć dowolnie wieloma postaciami i gra nam nie zwalnia. Na początku sporo liczenia ale potem już ten sam poziom.

Dajcie znać jak Wam widzi się coś takiego.
Ostatnio zmieniony 24 listopada 2013, 01:33 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 listopada 2013, 23:55

Korzystałem z książek o średniowiecznym uzbrojeniu, nawet tam były dwa albo trzy rodzaje ekwipunku, średniowiecznych rycerzy i żołnierzy.
A w fantasy to wręcz obowiązkowe i konieczne, by były różne rodzaje ekwipunku.

Przelicznik w miarę sensowny. Popatrzę jutro na to na świeżo.

Porównam oba Salama i Czegoja i się wypowiem.



Czegoju:
W przypadku potworów w Małej Wojnie bardziej używam Instynktu opartego na Inteligencji też, Trollowi bym dał 10 do 12.
U Drużyny Dowodzenie to wartość umowna, bardziej bym ją uzależnił od zgrania Drużyny, można je liczyć różnie, tak jak zaproponowałeś też. Ja bym dał najwyższe WB w drużynie +/- 1 do 3 za zgranie Drużyny.
Przewaga wynika z WB, w Małej Wojnie nie liczby, ale w takiej walce może i bardziej liczebna.
Wynik na Dowodzenie może być ujemny.
Straty powinny dotyczyć całej Drużyny.
W przypadku walki z potworem on albo ucieka, przy stracie np. 60% sił albo walczy do śmierci.

Ja bym się nie rypał z jego regeneracją a dał mu bonus do WB i Dowodzenia. Ale ogólnie ok.
Jutro sam to zrobię, znaczy tą walkę po swojemu.
Ostatnio zmieniony 24 listopada 2013, 00:24 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 24 listopada 2013, 01:25

Wszystko co mówisz Araven to racja tyle tylko, że ja starałem się zachować możliwie wiele z mechaniki KC nie niszcząc jej a jedynie przeliczając na małą wojnę. W praktyce wyszło to co wyszło. Troll mocno poranił jednego z grupy, ale sam skonał. Jeśli przezbroić trochę trolla na pewno miałby zupełnie inne parametry. W praktyce wygląda to tak, że czym więcej osób walczących tym ciekawiej. Czyli MG sam decyduje kiedy przechodzi na mała wojnę. Dawna mechanika mogłaby się okazać w tym przypadku o tyle skuteczniejsza, że jeden krytyk załatwiłby całą walkę (bardzo duża losowość). Mała wojna symuluje walkę i odzwierciedla jej możliwości, niestety nie ma tu miejsca na heroic fantasy. Zwyczajnie 4 gości raczej powinno sobie poradzić z jednym nawet jeśli on jest blisko dwa razy lepszy od najlepszego z nich. Rachunek prawdopodobieństwa i tak wskazuje, że to oni powinni wygrać. Tutaj jednak bardzo dużo zależy od rzutów kostkami, tyle tylko że jest ich znacznie mniej niż w KC-towej meszce.

Zastanawiałem się też nad tym co mówisz o stratach i chyba wziąłbym pod uwagę, że jeśli grupa atakuje jedną postać (lub jeden oddział) chcąc ją wyeliminować to rzeczywiście bonus dawałbym mu dwukrotnie większy czyli np 30% zamiast 15, ale wtedy wszyscy inni nie są ranni (oczywiście tylko w przypadku gdy jest wiecej niż jeden cel). Natomiast jeśli jest ogólna nawalanka to rzeczywiście na wszystkich powinno to iść. W takim przypadku troll najprawdopodobniej zabrałby do grobu ze sobą maga jeśli atakowałby tylko jego.

Nie wiedziałem, że wynik dowodzenia może być ujemny w takim przypadku walka potoczyłaby się trochę inaczej tz. troll byłby znacznie bardziej ranny po 4 rundzie.

Tak czy inaczej walka na meszce Małej wojny jest znacznie bardzie taktyczna i ma znaczenie jak wyglądasz przed walką. Potem już nie ma kombinowania jest totalna rozpierducha. W KC jest znacznie bardziej heroicznie. Czasami jedna runda kończy walkę, a czasami to trwa w nieskończoność, np. przeciwnicy nie mogą siebie trafić, w MW teoretycznie wszystko powinno się zakończyć na 10 rundach (w każdej spadek po 10%) no chyba że ktoś miałby regenerację jak troll.:D
Ostatnio zmieniony 24 listopada 2013, 01:37 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

avnar
Reactions:
Posty: 1137
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 20:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Post autor: avnar » 24 listopada 2013, 07:17

Ciekawe rozwiązanie wrzuciłeś czegoju. Jednak w tym co proponujesz wymagany byłby jakiś kalkulator w formie htmla, który liczyłby całe to WB. Bo mnie by się chyba nie chciało. Jak już chciałbym zrobić walkę w stylu Małej Wojny w wersji KCetowej, to chyba wybrałbym wersję Salama. Tam czterema krokami uzyskuję WB i nie bawię się w takie przeliczanie.

ODPOWIEDZ