Żelazne Królestwa - cenniki

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 06 grudnia 2013, 18:02

Wziąłem się w końcu za przestudiowanie cenników w podręczniku drugiej edycji i widzę słuszność w zarzutach wysuniętych kiedyś przez Bartka. Niestety, drugoedycyjny cennik wydaje się wzięty z kosmosu i nie trzyma się kupy - czego doskonałym dowodem są chociażby korteksy parobotów.

Porównanie oprę na cenie jednorazowego noclegu w dobrych warunkach, kosztującego 5 złt, oraz zwyczajneog łuku, wartego 20 złt. Jednocześnie najprostszy model korteksu, "mózgu" parobota wytwarzanego na licencji Bractwa Czarodziejów w drodze skomplikowanych procesów magianicznych i alchemicznych, kosztuje... 100 złt (klasa cupernum). Domyślam się, że autorzy 2 ed chcieli obniżyć ceny elementów parobotów, by zapewnić dostęp do tych machin nawet ubogim drużynom startowym, ale stanowczo za daleko się zagalopowali.

Ceny pozostałych typów korteksów w 2ed: ferrum 1000, aurum 2.500 oraz arcanum 4.500.

Dla porównania dużo w mej opinii bardziej "realistyczne" ceny korteksów z podręcznika pierwszej edycji: cupernum 10.000, ferrum 16.000, aurum 22.000 i arcanum 30.000.

W jednym z nowszych numerów NQ pojawiła się informacja o zarobkach w świecie IK 2ed, gdzie najemny miecz zarabia DZIENNIE około 30 złt. Lekki fabot (parobot użytkowy) z korteksem ferrum kosztuje w 2 ed 2.500 złt (typ Forager) bądź 22.125 złt w 1ed (typ Montmart).

Różnica w cenach kosmiczna, a to dopiero początek kompletnie nielogicznych propozycji z cennika 2 ed. Czuję, że czeka mnie sporo pracy, by to wyprostować w swoich sesjach, bo cennika 2 ed po prostu NIE kupuję! :|
Ostatnio zmieniony 06 grudnia 2013, 18:51 przez Keth, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6267
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 121 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 06 grudnia 2013, 18:29

Juz pisalem, ze cennik z 2 edycji to jakis zart. Monety srebrne i miedziaki staly sie komoletnie nic nie warte, a ta dniowka 30zl to normalnie totalna kpina. Zgadzam sie totalnie, ze nalezy stosowac cennik pierwszoedycyjny

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 13 grudnia 2013, 21:31

Mała podpowiedź co do poziomu wynagrodzeń. W jednym No Quarter znalazłem informację, że najemnicy eskortujący karawany Kompanii Smoczego Jęzora pomiędzy Pięcioma Palcami i Carre Dova otrzymują 35 koron za całość zlecenia, o ile transport dotrze na miejsce w nienaruszonym stanie, dodatkowo zaś firma zwraca im część kosztów wyżywienia, ale nie więcej niż 2 korony dziennie bądź 20 za całą wyprawę (co sugeruje, że karawany mogą pokonywać tę trasę nawet 10 dni). Wg cennika drugiej edycji to pensja 350 złt!

W innym NQ znajduje się krótka przygoda, w ramach której BG pilnują pewnego ładunku spławianego Smoczym Jęzorem. Wyprawa trwa 3 dni, a zapłata za misję wynosi bazowo 25 złt (jest opcja negocjacji premii).

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 01 stycznia 2014, 22:26

Cennik pospolitych dóbr handlowych, zapożyczony z suplementu Liber Mechanika:

1 funt brązu (stop miedzi z cyną) - 7 sztuk srebra
10 funtów zwykłego węgla - od 2 miedziaków do 1 sztuki srebra
1 funt węgla fabrycznego - 1 sztuka srebra
1 funt węgla stalowniczego - 2 sztuki srebra
Wiązka chrustu - 2 miedziaki
Olej torfowy - 1 sztuka srebra za pintę
Olej wielorybi - 2 sztuki srebra za pintę

Cennik pierwszej edycji znajdujący zastosowanie dla miedziaków i srebrników.

Oraz cennik usług mechanika / magianika:

Jednorazowa kontrola prostego urządzenia - 2 sztuki srebra
Jednorazowa kontrola machiny parowej - 3 lub 4 sztuki srebra
Jednorazowa kontrola mechanizmu zegarowego - od 5 sztuk srebra do jednej złota
Ładowanie akumulatora, czyszczenie okablowania - 1 do 3 sztuk złota
Wymiana runorytu, instalacja przełączników magianicznych - 5-50 sztuk złota
Instalacja bądź usunięcie korteksu - 250+ sztuk złota
Wynajem lekkiego fabota (bez kosztu lalkarza) - 15-25 złt/dzień
Wynajem ciężkiego fabota (bez kosztu lalkarza) - 25-40 złt/dzień

ODPOWIEDZ