Głowomeba

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 12 marca 2014, 17:49

Pomysł chodził za mną kilka dni. Może nie jest jakichś super odkrywczy, ale zawsze coś nowego. Wymaga jeszcze oszlifowania, ale chciałem się was zapytać jak zapatrujecie się na takie pomysły.

Rasa: Głowomeba
Charakter: ntr.zły, (ewidentny)
Wzrost: 0,5 - 1.8 m. (tyle miał największy znany osobnik)
Waga: 40 - 200 kg (tyle miał największy znany osobnik)
ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry (skóra)
200 50 20 40 5 10 10 0 0 +10 40/40/40
Bonusy do biegłości:
+20 % pazury, op 3, OB+20, at. 4, 50tn
+10% dziób, op 2, OB+5, at 2, 80tn
Bonusy do odporności:
1-10, 2-10, 4-20, 5-20, 6-20

Wygląd
Najczęściej spotykane głowomeby to niezbyt duże istoty o korpusie przypominającym dzwon. Z ciała, na cztery strony, wyrastają długie, skórzaste, kilkusegmentowe kończyny zakończone pojedynczymi pazurami.
Korpus pokryty jest grubą, porowatą skórą. Jego dolną krawędź otaczają delikatne, kilkucentymetrowe ruchome wici. W dolnej, skierowanej do ziemi powierzchni korpusu, znajduje się niewielki otwór gębowy. Zwykle jest on zaopatrzony w niewielki dziób.
Głowomeba w razie potrzeby jest w stanie wybić się na swoich kończynach na wysokość kilkukrotnie przewyższającym jej wzrost. Największy, opisany i udokumentowany okaz głowomeby przebił się przez ścianę magicznego portalu w Gett-warr-garr. Zgodnie z zapisami z Ostrogarskiej Biblioteki Białych Magów, była to istota wielkości dorosłego człowieka, w najwyższym punkcie miała niecałe 180 cm i ponad 200 kg wagi.
Ci, którzy odwiedzili Plan Demoniczny, mówili o głowomebach wielkości domów. Te rewelacje nie zostały jednoznacznie potwierdzone.

Tryb życia
Głowomeby zamieszkują głównie Plan Demoniczny, Dzięki niezwykle czułym zmysłom są w stanie wykryć magiczne przejścia i teleporty tworzone w Planie Materialnym. Ich umiejętności umożliwiają śledzenie takich tuneli i przebijanie ich ścian. W efekcie osoba korzystająca z czarów teleportacji narażona jest na wyjście z teleportu z zaskakującym gościem.

Głowomeba po dostaniu się do Planu Materialnego od razu stara się znaleźć żywiciela co skutkuje natychmiastowym atakiem na jakiekolwiek stworzenie w zasięgu jej zmysłów. Głowomeba wybija się ze swoich czterech nóg starając się trafić swoim ciałem w korpus ofiary. Zaatakowany i trafiony cel zwykle przewraca się, dzięki czemu bestia może próbować usiąść na korpusie lub głowie celu próbując unieruchomić go swoim ciężarem.

Po obezwładnieniu ofiary stara się przebić dziobem skórę, tak aby wprowadzić do organizmu język zaopatrzony w aparat ssący. Właściwe odżywianie polega na wysysaniu krwi i jednocześnie energii życiowej.

Unika atakowania mocno opancerzonych istot (np. antarów czy osób w grubych metalowych zbrojach) - jeśli w przypadku ataku dziobem nie uda jej się przebić skór(pancerza) celu, porzuca go i szuka innego.

Ze względu na odporność na wyssanie energii życiowej przez krótki okres żywicielem, a właściwie środkiem transportu, może być dowolny martwiak. Głowomeba stara się przejąć nad nim kontrolę i skierować w miejsce gdzie będzie większa szansa na zdobycie pożywienia. Najedzona głowomeba stara się wrócić do swojego planu egzystencji.

Występowanie
Głowomeby występują głównie na Planie Demonicznym i z tego też powodu uważane są za demony. Ze względu na możliwości przenikania między Planami Egzystencji spotyka się je wszędzie tam, gdzie używane są czary służące do teleportacji. Nie wiadomo czym odżywiają się żyjąc w sowim naturalnym środowisku. Sposób rozmnażania także nie jest znany.

Rozwój (mechanicznie)
Rozwijają się w zależności od ilości uzyskanej EŻ, każde 100EŻ powoduje wzrost cech o 1/10 aktualnej wartości, wzrostu o 2/10 aktualnej wartości a wagi o 1/10. Każdy kolejny skok wymaga 2x więcej EŻ niż poprzedni, czyli 100, 200 , 400 , 800 itp. itd.

Specjalne zdolności
Trucizna - po udanym ataku dziobem automatycznie następuje wstrzyknięcie jadu ofierze. Efektem jest rzut na 1/10 odp.6 lub natychmiastowy paraliż przez 10rund. Udany rzut daje efekt jak czar Sfera Bólu tyle, że ograniczony do trafionej dziobem osoby.

Przenikanie planów
- po udanym teście UM potrafi przebić się prze ścianę teleportu utworzonego magią lub wrócić do planu demonicznego. Każda próba wymaga 10rund.

Wykrywanie magii - w przypadku przebywania w Planie Demonicznym potrafi wykryć emanacje magii teleportacji w planie materialnym (test na UM). W planie Materialnym pozwala wykryć magię lub
magiczne przedmioty (automatycznie) w promieniu 1/10SZ

Aura strachu - sama obecność działa na przeciwnika (nie działa na innego demona lub martwiaki) jak odpowiedni czar Czarnoksiężnika przerażenie. Test na 1/2 odp. nr.2

Wysysanie EŻ - potrafi kumulować w sobie energię życiową celu. Wysysa ją z prędkością 10EŻ/rundę lub do opróżnienia celu z EŻ.

Odporność na wyssanie EŻ - jest odporny na utratę EŻ

Przejęcie kontroli - jak czar czarnoksiężnika Przejęcie Martwiaka.

Obalenie - umiejętność wybicia się wszystkimi nogami i trafienie przeciwnika (możliwy test akt. ZR na unik). Jeśli osoba trafiona nie wykona %-owego rzutu na ZR akt. + 1/10 SF przewraca się. Istota stara się w takim razie przygnieść cel swoim ciężarem i zaatakować dziobem (atak na OB bierną)

Potworek trochę poprawiony, prace trwają nadal
Ostatnio zmieniony 21 marca 2014, 18:09 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Oggy
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: 13 lipca 2009, 15:05
Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/Oggy
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Post autor: Oggy » 12 marca 2014, 20:09

Jonny Quest's Invisible Monster!
Pomysł ze stworzeniem które można przypadkowo wyciągnąć z teleportu jest świetny ale nie wyciskasz z tego wszystkiego ghasta. Ot stworek - przeszkadzajek a ma potencjał na bardzo tajemnicze i przerażające stworzenie.
Obserwuję z uwaga.
astrolog/alchemik 10/10 POZ

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 13 marca 2014, 10:46

Obiecuję, że powolutku go podpicuje :)

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 13 marca 2014, 11:34

Jak dla mnie trochę przekombinowane stworzenie. Żyje na planie demonicznym i czeka jeno aż jakiś mag się tam zjawi... to sobie poczeka bo nie jest to częsty proceder a jak już to robią to maxi potężni czarnoksiężnicy.
Nie wyczytałem, że ma oczy ale atakuje tylko mniej opancerzonych, skąd wie jak jest jak opancerzony?
Żywią się ENŻ zatem nie wiem czy plan demoniczny jest dla nich najlepszym miejscem, może negatywny?
Trucizna oznacza, że zdobywa żywność przy jej użyciu, na kim więc żeruje? Na innych demonach? Napisałeś, że ENŻ zatem rozwój tych istot stoi pod wielkim znakiem zapytania bo nie pamiętam (ale mogę się mylić) żeby demony miały swoją ENŻ.

Doprecyzuj to jeśli możesz, reszta opisu pasuje. Mi raczej widziałby się jako nie rasa ale twór stworzony właśnie do walki ze wścibskimi magami, bez możliwości rozrodu czy czegoś tam. Nie żywiłby się ENŻ ale PM, stąd w materialnym instynktownie szukałby źródeł magii (co jest fajnym tematem na przygodę -zdobycie źródła) wysysał niezabezpieczone PM itd.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 13 marca 2014, 11:44

Pomysł wysysania PM rzeczywiście dużo ciekawszy. ENŻ to jednak domena martwiaków, a nie demonów. Także Salem nieźle kombinuje. Żeby było ciekawiej mogłaby ssać z każdej żywej materii, więc efekt podobny do wyssania ENŻ.
Ostatnio zmieniony 13 marca 2014, 12:11 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Salam
Reactions:
Posty: 239
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 23:16

Post autor: Salam » 13 marca 2014, 12:16

Dokładnie, mag też może rzucać zaklęcia z własnej ŻYW, zatem pasuje.

Treant
Reactions:
Posty: 1867
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 13 marca 2014, 12:55

Niektóre (pół)demony wciągają ENŻ hurtowo. Ale PM też jest smaczny.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 13 marca 2014, 16:04

Część demonów dzięki EŻ zdobywa kolejne POZ rozwoju, stad takie a nie inne rozwiązanie. Było o tym, w któreś ze starych przygód.

Wasze uwagi przydadzą się przy opracowywaniu kolejnej wersji :) Co do opancerzenia to rzeczywiście mógłbym to jakoś lepiej rozpisać.
Samo wysysanie to bym zostawił, zaś kwestia żywienia w Planie Demonicznym jest problemem czysto akademickim.
Równie dobrze można spytać co jedzą zwykłe demony...:)

Połączony z 25.08.2014 15:25:39:
[table]
[tr]
[td]
Obrazek
[/td][td]

Głowomeba (półdemon)

Charakter: ntr.zły, (ewidentny)
Wzrost: 0,5 - 1.8 m. (tyle miał największy znany osobnik)
Waga: 40 - 200 kg (tyle miał największy znany osobnik)
ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry (skóra)
200 50 20 40 5 10 10 0 0 +10 40/40/40
Bonusy do biegłości:
+20 % pazury, op 3, OB+20, at. 4, 50tn

+10% dziób, op 2, OB+5, at 2, 60tn

Bonusy do odporności:
1-10, 2-10, 4-20, 5-20, 6-20

Wygląd
Najczęściej spotykane głowomeby to niezbyt duże istoty o korpusie przypominającym dzwon, pokryty grubą i porowatą skórą. Z ciała, na cztery strony, wyrastają długie, silne, skórzaste kończyny zakończone pazurami. Dolną krawędź korpusu otaczają delikatne, kilkucentymetrowe ruchome wici. Są to, zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w Gildii Białych Magów, wypustki czuciowe umożliwiające funkcjonowanie głowomeby, określanie położenia, wyczucie innych istot, temperatury itp. W powierzchni korpusu skierowanej do ziemi znajduje się otwór gębowy zaopatrzony w niewielki, ale niezwykle twardy, dziób.

Tryb życia
Głowomeby zamieszkują głównie Plan Energii Negatywnej i tam są najczęściej spotykane. Dzięki niezwykle czułym zmysłom mogą wykrywać magiczne przejścia tworzone do Planiu Energii Negatywnej.
Potrafią też wyczuć próby wezwania martwiaków do Planu Materialnego. Czyni to z nich niezwykle niebezpiecznych gości, ponieważ po przejściu do Planu Materialnego czarodziej nie jest w stanie kontrolować ich zachowań - tak jak jest to możliwe przy sprowadzonych tym samym czarem martwiaków.
Na dodatek, przechodząc przez przejście, głowomeba pozostawia za sobą ślad widzialny dla innych istot tego gatunku. W efekcie materia między planami zostaje oznaczona na dość długi czas (k10dni + POZ istoty) i przyciąga do tak utworzonego przejścia kolejne głowomeby. Przy kolejnej próbie wezwania martwiaków, wykonanym w pobliżu poprzedniego miejsca użycia czaru (50*k10m, premiowane), ściągnięte zostają wszystkie głowomeby, które znajdowały sie an Planie Energii Negatywnej i odnalazły zostawiony ślad (k10 sztuk). Szczególnie niebezpieczne stają się przy czarach mocno ingerujących w równowagę między planami - czar Otwarcie szczeliny może zamiast marwiaków sprowadzić jednocześnie kilkanaście głowomeb do Planu Materialnego.

Głowomeba, po dostaniu się do Planu Materialnego, od razu stara się znaleźć żywiciela, co skutkuje natychmiastowym atakiem na jakiekolwiek stworzenie posiadające EŻ w zasięgu jej zmysłów. Głowomeba wybija się ze swoich czterech nóg starając się trafić swoim ciałem w korpus ofiary. Zaatakowany i trafiony cel zwykle przewraca się, dzięki czemu bestia może próbować usiąść na korpusie lub głowie celu próbując unieruchomić go swoim ciężarem i rozpocząć pożywianie poprzez rozgryzienie skóry dziobem.
Unika atakowania dużych istot (np. antarów, koni). Najpierw skupia się na istotach w granicy swojego wzrostu i wagi. Jeśli do Planu Materialnego przedostało się jednocześnie kilka głowomeb potrafią one ze sobą współpracować na tyle, żeby wspólnie obalić dużo większe od siebie istoty. W przypadku, gdy kilkakrotnie powtarzany dziobem atak nie przebił pancerza celu, zostaje on porzucony i istota szuka kolejnej ofiary (jeśli jakiś jest w zasięgu zmysłów). Po otrzymaniu dużych obrażeń (powyżej 1/2 ŻYW) głowomeba stara się uciec, kierując się do miejsca gdzie jest możliwie ciemno (o ile jest to możliwe).

Ze względu na odporność na wyssanie energii życiowej dowolny martwiak może być środkiem transportu głowomeby. Stara się ona przejąć nad nim kontrolę i skierować w miejsce gdzie będzie większa szansa na zdobycie pożywienia.
Głowomeba może bez przeszkód funkcjonować w Planie Materialnym. Ostrogarska Biblioteka Białych Magów wspomina o głowomebie, która przebiła ścianę portalu łączącego siedzibę gildii z pałacem Katana. Była to istota wielkości dorosłego człowieka: miała niecałe 180 cm i ponad 300 kg wagi. Ci, którzy odwiedzili Plan Energii Negatywnej, mówili o głowomebach wielkości domów - jednak te rewelacje nie zostały jednoznacznie potwierdzone.

Występowanie
Głowomeby występują głównie na Planie Energii Negatywnej. Ze względu na możliwości przenikania między Planami Egzystencji spotyka się je wszędzie tam, gdzie używane są czary służące do teleportacji oraz wzywania martwiaków.
Nie wiadomo czym odżywiają się żyjąc w sowim naturalnym środowisku. Sposób rozmnażania także nie jest znany.

Rozwój (mechanicznie)
Rozwijają się w zależności od ilości uzyskanej EŻ, każde 100EŻ powoduje wzrost poziomu o +1 według schematu drapieżnika. Każdy kolejny poziom rozwoju wymaga 2x więcej EŻ niż poprzedni, czyli 100 (POZ 1), 200 (POZ 2), 400 (POZ 3), 800 (POZ 4)itp. itd.

Specjalne zdolności
Paraliżująca ślina - po udanym ataku dziobem automatycznie następuje wypełnienie rany (nawet niewielkiej) śliną głowomeby. Efektem jej działania jest rzut na 1/10 odp.6 lub natychmiastowy paraliż przez 10rund. Udany rzut daje efekt jak czar Sfera Bólu (odpowiednik 6POZ czarnoksiężnika + POZ głowomeby) tyle, że ograniczony do trafionej dziobem osoby. Działa tylko na istoty żywe i tylko w Planie Materialnym.
Przenikanie planów - po udanym teście UM potrafi przebić się prze ścianę teleportu utworzonego magią lub wrócić do Planu Energii Negatywnej. Każda próba - tak wejścia jak i wyjścia - wymaga 10rund.
Wykrywanie magii - w przypadku przebywania w PEnergii Negatywnej potrafi wykryć emanacje magii teleportacji lub wzywającej martwiaki (test na UM). Umiejętność użyta w Planie Materialnym pozwala wykryć magię lub magiczne przedmioty (automatycznie) w promieniu 1/2 UM.
Aura strachu - widok istoty działa na żywego przeciwnika (nie działa na demony, głowomeby lub martwiaki) jak czar Przerażenie (odpowiednik 6POZ czarnoksiężnika + POZ głowomeby). Test wykonuje się jednak na 1/2 odp. nr.2.
Wysysanie EŻ - potrafi kumulować w sobie energię życiową celu. Wysysa ją z prędkością 10EŻ/rundę lub do opróżnienia celu z EŻ.
Odporność na wyssanie EŻ - jest odporny na utratę EŻ.
Przejęcie kontroli - jak czar czarnoksiężnika Przejęcie Martwiaka (odpowiednik 6POZ czarnoksiężnika + POZ głowomeby), potrafi kontrolować martwiaki.
Niewidzialność dla martwiaków - stałe
Widzenie niewidzialnych - stałe
Odpornośc na niemagiczną broń - dostaje obrażenia od broni magicznej, srebrnej lub mithrylowej.
[/td]
[/tr]
[/table]
Ostatnio zmieniony 26 sierpnia 2014, 10:44 przez ghasta, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 25 sierpnia 2014, 15:28

Stworzenie ciekawe, ale te wartości minimalne z KC, są wkurzające. Przydałby się stwór ze statystykami pełnymi do gry, i ze dwie silniejsze wersje.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 25 sierpnia 2014, 15:42

Generator Salama pomoże i mam nadzieję, że sam Salam :) też :)

Awatar użytkownika
mastug
Reactions:
Posty: 1697
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 23:24
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Post autor: mastug » 26 sierpnia 2014, 01:45

Ostatnie głębokie cięcie i kolejne płaty mięsa rozchyliły się. Zmęczony długim wysiłkiem uczeń odłożył zabrudzoną brzytwę. Strużki czarnej posoki powoli spływały do prawie już pełnego kryształowego naczynia. Mistrz zbliżył migoczącą lampę .
- Trzymaj to i świeć - powiedział patrząc we wnętrze rozpłatanej istoty
Nieśpiesznie podgiął rękawy koszuli po czym wepchnął dłonie w trzewia truchła.
- Tu .. ma .. serce - cedził z dużym wysiłkiem wpychając ręce coraz głębiej.
- Co to za gatunek mistrzu?
Ale na odpowiedź musiał poczekać aż w srebrnej misie wylądowało wycięte serce stwora.
- Według wielkiej księgi bestii mistrza Ghasty to półdemon "Głowomeba", ale ... - mistrz zawiesił głos zastanawiając się przez chwilę czy zasiać zamęt w głowie ucznia - zakwalifikowanie tej poczwary do półdemonów jest tylko hipotezą. Księga nie zawiera mocnych dowodów na to że gatunek ten wywodzi się z esencji chaosu. Brak wpływu tego pierwiastka widoczny jest także w zachowaniu istoty - mistrz kontynuował mentorskim tonem - nie dość że czeka cierpliwie niczym pies na nieproszonych gości to jeszcze współpracuje ze swoimi pobratyńcami. Najciekawsze jest jednak to, że pozostaje po nim cały zwłok w tym wszystkie organy wewnętrzne inaczej niż u innych demonicznych stworów gdzie pozostaje tylko cienka powłoka ... - starzec zamilkł pogrążając się we własnych myślach.
- Więc co to jest mistrzu? - uczeń domagał się odpowiedzi tonem zdradzającym wielkie zainteresowanie.
- Nie wiem, może jakaś forma goriasha ale to tylko moje przypuszczenie . Ale dość już przypuszczeń , przynieś misę i nalej ciepłej wody, muszę umyć ręce bo cuchnie to przeokrutnie.
Ostatnio zmieniony 26 sierpnia 2014, 02:55 przez mastug, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 26 sierpnia 2014, 09:11

Mastug, nie zawstydzaj ASa.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 26 sierpnia 2014, 09:36

Właśnie Mastug, zamiast być testerem powieści A.S-a, było samemu napisać jakieś dłuższe opowiadanie. Powyższa scenka z sekcji głowomeby, super.

ghasta
Reactions:
Posty: 2334
Rejestracja: 29 września 2010, 23:48
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: ghasta » 26 sierpnia 2014, 09:58

Świetnie napisane. W tych kilku zdaniach czuć niesamowity klimat.

Mam nadzieję, że nie obrazisz się jak wykorzystam to przy opisie do bestiariusza.

Mrufon
Reactions:
Posty: 2579
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 26 sierpnia 2014, 10:04

Mastug daje radę. Napisz mastugu ASowi te KaCety... :)

ODPOWIEDZ