Reset świata Kryształów Czasu
Raczej to już pewne, KC RPG nie będzie, więc można poszaleć i pomyśleć co dalej ze światem. Araven robi mechanikę, a świat?
Tak jak na polterze w komentarzach: Midnight zresetował Śródziemie. Może warto zebrać pomysły, podyskutować na temat podobnego resetu Orchii? Coś nowego, w podobnych klimatach. Coś właśnie na zasadzie kliszy (Orchii) z twistem. Midnight to klisza Śródziemia, z twistem Sauron wygrał. Krótko, treściwie, nowy start, wszystko wolno.
Dzięki takiemu otwarciu można zrobić fanowski system, traktować go jako alternatywę dla KC - kto chce zagra po nowemu, nowe realia, kto chce będzie grał w realiach Orchii. Nowa mechanika spokojnie to udźwignie (prawda Araven?)
Macie jakieś pomysły, przemyślenia, uwagi, strzały "a jak by tak..."? Można albo dokładnie na Orkuie Wielkim, albo jak w Midnight, zupełnie inna kraina, nie mająca nic wspólnego (oficjalnie) ze Śródziemiem.
Tak na szybko, pierwsze co mi do głowy przychodzi:
- Reptilioni po rewolucji odzyskali władzę, Orkowie są uchodźcami, Sharany(owie?) im pomagali, nikt oficjalnie nie wie co dostali w zamian.
- Jakiś półbóg został bogiem, cofnął się w czasie i zabił Katana zanim został on bogiem. Nowe realia to chaos i panika, Reptilioni chcą wrócić, Orkowie działają chaotycznie, nie ma władcy, ludzie widzą szansę na zastąpienie orków...
- Alternatywna kraina, rządzą Elfowie, ale ludzie, reptilioni i orkowie chcą to zmienić... Krasnoludy stoją z boku nie chcąc oficjalnie zajmować stanowiska. Handel kwitnie, ale "coś się dzieje", świat toczy rak zepsucia, nawet proroctwa mówią o końcu panowania Elfów.
I tak dalej Wzorowane na settingach do Adventurers. Małe, treściwe, łatwe do wytłumaczenia. Kilka pomysłów, zebrać się, rozbudować i voila - mamy coś fajnego
Co o tym myślicie?
EDIT
Chodzi mi o coś w stylu Wspólnie Tworzymy Setting. Enc coś tam skrobie, ale to jego skrobanie, może się podzieli, może nie - ja chciałbym wspólnymi siłami zrobić alternatywę dla Orchii pod mechanikę Aravena.
Tak jak na polterze w komentarzach: Midnight zresetował Śródziemie. Może warto zebrać pomysły, podyskutować na temat podobnego resetu Orchii? Coś nowego, w podobnych klimatach. Coś właśnie na zasadzie kliszy (Orchii) z twistem. Midnight to klisza Śródziemia, z twistem Sauron wygrał. Krótko, treściwie, nowy start, wszystko wolno.
Dzięki takiemu otwarciu można zrobić fanowski system, traktować go jako alternatywę dla KC - kto chce zagra po nowemu, nowe realia, kto chce będzie grał w realiach Orchii. Nowa mechanika spokojnie to udźwignie (prawda Araven?)
Macie jakieś pomysły, przemyślenia, uwagi, strzały "a jak by tak..."? Można albo dokładnie na Orkuie Wielkim, albo jak w Midnight, zupełnie inna kraina, nie mająca nic wspólnego (oficjalnie) ze Śródziemiem.
Tak na szybko, pierwsze co mi do głowy przychodzi:
- Reptilioni po rewolucji odzyskali władzę, Orkowie są uchodźcami, Sharany(owie?) im pomagali, nikt oficjalnie nie wie co dostali w zamian.
- Jakiś półbóg został bogiem, cofnął się w czasie i zabił Katana zanim został on bogiem. Nowe realia to chaos i panika, Reptilioni chcą wrócić, Orkowie działają chaotycznie, nie ma władcy, ludzie widzą szansę na zastąpienie orków...
- Alternatywna kraina, rządzą Elfowie, ale ludzie, reptilioni i orkowie chcą to zmienić... Krasnoludy stoją z boku nie chcąc oficjalnie zajmować stanowiska. Handel kwitnie, ale "coś się dzieje", świat toczy rak zepsucia, nawet proroctwa mówią o końcu panowania Elfów.
I tak dalej Wzorowane na settingach do Adventurers. Małe, treściwe, łatwe do wytłumaczenia. Kilka pomysłów, zebrać się, rozbudować i voila - mamy coś fajnego
Co o tym myślicie?
EDIT
Chodzi mi o coś w stylu Wspólnie Tworzymy Setting. Enc coś tam skrobie, ale to jego skrobanie, może się podzieli, może nie - ja chciałbym wspólnymi siłami zrobić alternatywę dla Orchii pod mechanikę Aravena.
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2014, 15:55 przez kaceto, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz mój miecz, łuk i topór! Chętnie bym pomógł! Pozostaje kwestia praw autorskich - bo nie wiem, jakby to mogło wyglądać prawnie? W końcu będzie się tworzyć alternatywną wersję już istniejącego świata.
Kolejna kwestia. Pomysłów będzie pewnie masa, a w związku z tym wizje świata będą różne. Pogodzenie tego albo opracowanie wspólnej wersji będzie mogło trwać miesiące, aż pomysł naturalnie się wypali.
Ja bym sugerował opracowanie przez wszystkich autorów projektu wspólnej geografii, historii, polityki i zasad ekonomii świata, a opisy ras i stosunków, jakie wewnątrz nich panują przydzielił poszczególnym autorom.
Inaczej będzie chaos, niezdecydowanie i pogrzebanie projektu.
Kolejna kwestia. Pomysłów będzie pewnie masa, a w związku z tym wizje świata będą różne. Pogodzenie tego albo opracowanie wspólnej wersji będzie mogło trwać miesiące, aż pomysł naturalnie się wypali.
Ja bym sugerował opracowanie przez wszystkich autorów projektu wspólnej geografii, historii, polityki i zasad ekonomii świata, a opisy ras i stosunków, jakie wewnątrz nich panują przydzielił poszczególnym autorom.
Inaczej będzie chaos, niezdecydowanie i pogrzebanie projektu.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)
-
- Reactions:
- Posty: 6267
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 81 times
W dziale projekty masz topik o twistach w ramach Orchii k10.
krysztalyczasu.pl/forum/viewthread.php?thread_id=338&
Nawet jest tam nie chwalac sie mod na ktorym ja prowadze KC;) post #45
krysztalyczasu.pl/forum/viewthread.php?thread_id=338&
Nawet jest tam nie chwalac sie mod na ktorym ja prowadze KC;) post #45
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2014, 16:25 przez 8art, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Inicjatywa zacna, ale zachowajmy spokój. Enc miał założyć ten temat za jakiś czas, ale skoro uczynił to kaceto to ok.
Jakoś to trzeba ogarnąć, Enc ma spore doświadczenie to może on coś doradzi. Koszal raczej do nas dołączy mam nadzieję.
Mechanika tu będzie najtrudniej, my z Dobro kończymy mechanikę do Conana, ew. potem byśmy powalczyli z dostosowaniem mechaniki do KC, różnice nie byłyby wielkie tak naprawdę. Ale mechanikę miał zaproponować Enc, padło kilka propozycji w tym Mrufona OpenQuest 2 na k100.
Wysłałem Encowi założenia mechaniki, zobaczę co on na to.
Jakoś to trzeba ogarnąć, Enc ma spore doświadczenie to może on coś doradzi. Koszal raczej do nas dołączy mam nadzieję.
Mechanika tu będzie najtrudniej, my z Dobro kończymy mechanikę do Conana, ew. potem byśmy powalczyli z dostosowaniem mechaniki do KC, różnice nie byłyby wielkie tak naprawdę. Ale mechanikę miał zaproponować Enc, padło kilka propozycji w tym Mrufona OpenQuest 2 na k100.
Wysłałem Encowi założenia mechaniki, zobaczę co on na to.
Proponowałbym rozbudować geografię, ekonomię i inne takie, jak Dobro zasugerował, na początek z użyciem materiałów z portalu, jak Żyjąca Orchia itd.
We wrześniu mam mało czasu, ale będę walczył z mechaniką w miarę możliwości.Ja uważam, że najpierw trzeba opracować motyw. Na zasadzie wspomnianego np. ten trzeci, "Alternatywna kraina, rządzą Elfowie,". Bo dzięki takiemu motywowi, krótki, kilka zdań - wtedy dopiero można robić historię, politykę, ekonomię, bo wiadomo jakie są wspólne realia świata zastanego.
Co z tego, że każdy opracuje historię, jak prace będą kompletnie oderwane od siebie? Mając wspólny motyw, wtedy dopiero każdy może coś skrobać, bo jest wspólna zgoda na pewne ramy. Dzięki wspólnemu motywowi łatwo będzie połączyć kilka prac w jedną, bo nie będą aż tak bardzo oderwane od siebie.
Tak mi się wydaje, że zaczynając od motywu znacznie szybciej dojdziemy do porozumienia, nie będzie potrzeby kasowania i pisania od nowa, łatwiej zintegrujemy pomysły, większa szansa na powodzenie.
Ja trzy motywy dałem, ogólne zarysy. Piszcie co Wam przyjdzie do głowy. Potem podyskutujemy, które są słabe bo xxx, które fajne bo można rozwinąć do yyy. Ale na razie zbierzmy pomysły, motywy przewodnie.
Co do praw autorskich. Trzeci pomysł to nie Orchia, nie ma oficjalnych powiązań z Orchią - tak jak Midnight i Śródziemie. Czy nazwy takie jak Reptilion, Sharan itd, czy to są nazwy własne, AS ma prawa autorskie do nich? Jeśli tak, muszą ulec zmianie, niestety. Ale jeśli to będzie fanowskie opracowanie, nie komercyjna publikacja - to chyba nie ma problemu z wykorzystaniem Reptiliona, Sharana itd. Ktoś się orientuje w tym temacie?
EDIT
Ja nie wiem czy Enc chce wydać coś wspólnie, czy ma plan, pogada, ale tak na prawdę to wraz z (nie pamiętam nicka) zrobią to własnymi siłami. Fajnie jak by w tym temacie Enc napisał o co mu chodzi, jak to wszystko widzi. Jeszcze fajniej jak by otworzył się na współpracę i wspólnie powstał świat na wspólnie ustalonej mechanice (Aravena, FATECore, OpenQuest itd, cokolwiek darmowego i sensownego).
EDIT2
Sprawdziłem, i nie tylko Enc chce coś zrobić (pytanie: co?) ale z poltera KFC i Triki. Ciekawe co z tego będzie... Może masa krytyczna została przekroczona i coś się ruszy. Fajnie jak by napisali jakie mają plany.
A ja się biorę za czytanie o twistach z tego cyklu k10, nadrabiam zaległości
Co z tego, że każdy opracuje historię, jak prace będą kompletnie oderwane od siebie? Mając wspólny motyw, wtedy dopiero każdy może coś skrobać, bo jest wspólna zgoda na pewne ramy. Dzięki wspólnemu motywowi łatwo będzie połączyć kilka prac w jedną, bo nie będą aż tak bardzo oderwane od siebie.
Tak mi się wydaje, że zaczynając od motywu znacznie szybciej dojdziemy do porozumienia, nie będzie potrzeby kasowania i pisania od nowa, łatwiej zintegrujemy pomysły, większa szansa na powodzenie.
Ja trzy motywy dałem, ogólne zarysy. Piszcie co Wam przyjdzie do głowy. Potem podyskutujemy, które są słabe bo xxx, które fajne bo można rozwinąć do yyy. Ale na razie zbierzmy pomysły, motywy przewodnie.
Co do praw autorskich. Trzeci pomysł to nie Orchia, nie ma oficjalnych powiązań z Orchią - tak jak Midnight i Śródziemie. Czy nazwy takie jak Reptilion, Sharan itd, czy to są nazwy własne, AS ma prawa autorskie do nich? Jeśli tak, muszą ulec zmianie, niestety. Ale jeśli to będzie fanowskie opracowanie, nie komercyjna publikacja - to chyba nie ma problemu z wykorzystaniem Reptiliona, Sharana itd. Ktoś się orientuje w tym temacie?
EDIT
Ja nie wiem czy Enc chce wydać coś wspólnie, czy ma plan, pogada, ale tak na prawdę to wraz z (nie pamiętam nicka) zrobią to własnymi siłami. Fajnie jak by w tym temacie Enc napisał o co mu chodzi, jak to wszystko widzi. Jeszcze fajniej jak by otworzył się na współpracę i wspólnie powstał świat na wspólnie ustalonej mechanice (Aravena, FATECore, OpenQuest itd, cokolwiek darmowego i sensownego).
EDIT2
Sprawdziłem, i nie tylko Enc chce coś zrobić (pytanie: co?) ale z poltera KFC i Triki. Ciekawe co z tego będzie... Może masa krytyczna została przekroczona i coś się ruszy. Fajnie jak by napisali jakie mają plany.
A ja się biorę za czytanie o twistach z tego cyklu k10, nadrabiam zaległości
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2014, 16:32 przez kaceto, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Akurat KFC i Triki to sobie żarty robią, na nich nie licz w kwestii prac nad zmianami. Ja z Encem na PW sporo pisałem ostatnio, na Forum dał tylko wzmiankę o chęci takich fanowskich działań.
Wiesz kaceto, na portalu jest kilku asów w tej dziedzinie, w tym Keth. Pomyślę nad tym jak to może wyglądać.
Wiesz kaceto, na portalu jest kilku asów w tej dziedzinie, w tym Keth. Pomyślę nad tym jak to może wyglądać.
Spoko, te 3 propozycje co dałeś w poście nr 1.
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2014, 16:40 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
Araven
Myśl, myśl. Ja doczytam zaległości i dodam tutaj twisty jakie tam się pojawiły. Enc ma na pewno dużo doświadczenia w tym temacie, wie jak pisać światy - jeśli on z nami, to nie może się nie udać
EDIT
Doczytałem. Duuuużo tego. Jeden pomysł na motyw:
- czas kiedy orki dopiero zdobywały władzę. Wojna dookoła, armie to tu to tam, jakieś przepychanki...
Były też inne pomysły na upadek imperium, np. globalne kataklizmy, bezimienni itd. Fajnie się czytało, ale to za bardzo związane z Orchią, a chodzi o coś podobnego i oderwanie się. Imperium chwiejące się w posadach - to samo. Dlatego tylko ten jeden pomysł wynotowałem, bo z nim można zrobić inny świat, podobny, ale wystarczająco inny aby to było nowe otwarcie.
Myśl, myśl. Ja doczytam zaległości i dodam tutaj twisty jakie tam się pojawiły. Enc ma na pewno dużo doświadczenia w tym temacie, wie jak pisać światy - jeśli on z nami, to nie może się nie udać
EDIT
Doczytałem. Duuuużo tego. Jeden pomysł na motyw:
- czas kiedy orki dopiero zdobywały władzę. Wojna dookoła, armie to tu to tam, jakieś przepychanki...
Były też inne pomysły na upadek imperium, np. globalne kataklizmy, bezimienni itd. Fajnie się czytało, ale to za bardzo związane z Orchią, a chodzi o coś podobnego i oderwanie się. Imperium chwiejące się w posadach - to samo. Dlatego tylko ten jeden pomysł wynotowałem, bo z nim można zrobić inny świat, podobny, ale wystarczająco inny aby to było nowe otwarcie.
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2014, 17:37 przez kaceto, łącznie zmieniany 1 raz.
W sumie to magiczny kataklizm itd może być - kwestia tego co potem. A potem powinno być "inaczej". Nie ważne jaki to kataklizm, detale, ważne co się potem dzieje, jakie są realia - w jakich klimatach chcemy mieć system. Bo np. może deszcze meteorów przeorały świat na miliony wysp i robimy przygody piratów
O co mi chodzi: nie skupiajmy się na temat tego co dokładnie (z detalami) się stało na Orchii, ale na docelowym świecie, jak ma wyglądać, a potem zawsze się znajdzie sensowne wytłumaczenie dlaczego tak jest. I chodzi o prosty twist, opis na 3 strony samej tylko chronologii co się działo - to nie jest ten moment. Na razie zbierajmy pomysły.
O co mi chodzi: nie skupiajmy się na temat tego co dokładnie (z detalami) się stało na Orchii, ale na docelowym świecie, jak ma wyglądać, a potem zawsze się znajdzie sensowne wytłumaczenie dlaczego tak jest. I chodzi o prosty twist, opis na 3 strony samej tylko chronologii co się działo - to nie jest ten moment. Na razie zbierajmy pomysły.
Może pomogę wam dając moje narzedzie do generacji królestw.
Patrzcie od strony 18-tej jak sam generator, bądź jak ktoś chce to z podstawką również, ale to innego typu zabawa.
Araven prosiłeś kiedyś o wersje w excelu, podejdę do tematu.
Czegoj również miał propozcyje aby zrobić na onlineowym excelu google - podejdę.
Tworzę obecnie generator ras, więc może również tym was wesprę.
Patrzcie od strony 18-tej jak sam generator, bądź jak ktoś chce to z podstawką również, ale to innego typu zabawa.
Araven prosiłeś kiedyś o wersje w excelu, podejdę do tematu.
Czegoj również miał propozcyje aby zrobić na onlineowym excelu google - podejdę.
Tworzę obecnie generator ras, więc może również tym was wesprę.
Ciekawa sprawa - pełna generacja, królestwa, rasy, przygody, spotkania itd. Sandbox jak się patrzy.
Wersja w excelu by się przydała, łatwiej rozbudowywać i przerabiać.
Na pewno warto to pociągnąć i dopracować resztę. Ale swoją drogą ja i tak bym światem się zajął, zrobił jakiś wspólny forumowy, nawiązujący do KC.
Wersja w excelu by się przydała, łatwiej rozbudowywać i przerabiać.
Na pewno warto to pociągnąć i dopracować resztę. Ale swoją drogą ja i tak bym światem się zajął, zrobił jakiś wspólny forumowy, nawiązujący do KC.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Dzięki Salam.
Tu link do Kreatora Krain: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... M9oRomE12A
Z jego pomocą można generować krainy, albo wybierać po prostu co na nich jest. Zagraliśmy krótki PBF i powstała nam taka oto wyspa, ale by zobaczyć link, trzeba być zalogowanym: http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=981
Tu link do Kreatora Krain: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... M9oRomE12A
Z jego pomocą można generować krainy, albo wybierać po prostu co na nich jest. Zagraliśmy krótki PBF i powstała nam taka oto wyspa, ale by zobaczyć link, trzeba być zalogowanym: http://www.krysztalyczasu.pl/forum/view ... ead_id=981
Kaceto pobierz koniecznie Kreatora Krain, daje duże możliwości i ułatwia pracę.
A oto link do Archipelagu: https://panskrobanski.files.wordpress.c ... ag-rpg.pdf Setting marynistyczny co prawda niby do Warhammera, ale oderwany od niego, całkiem osobny ląd (znaczy archipelag) to jest.
Uważam, ze wiele można zaczerpnąć. Oczywiście dając stosowaną wzmiankę o tym, kto jest Autorem Archipelagu.
Uważam, ze wiele można zaczerpnąć. Oczywiście dając stosowaną wzmiankę o tym, kto jest Autorem Archipelagu.
Do bitew użyjemy Małej Wojny, mojego narzędzia dla MG do rozstrzygania bitew fantasy. Link do Małej Wojny: https://docs.google.com/file/d/0B5Z8zUW ... ZZOWs/edit
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2014, 19:30 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
Mechanika - tutaj ja zdam się na innych. Byle była prosta Araven za jakiś czas na pewno swoją zaprezentuje i kto wie czy to nie będzie najlepsze rozwiązanie, zobaczymy. W każdym razie jeśli współgra ona z Małą Wojną to duży plus, bo coś takiego będzie cennym atutem stworzonej gry.
Świat - generatory to jedno, ale twist. Najpierw trzeba mieć prostą ogólną koncepcję, aby pod nią interpretować wyniki generatorów. Tak mnie się wydaje, że potrzebny jest pomysł łączący Orchię z nowym systemem, który (tak jak Midnight ze Śródziemiem) ... nie będzie miał nic wspólnego z Orchią Bez odgórnej koncepcji wyjdzie świat... z generatora, bez tego czegoś, niczym się nie różniący od innych, typowy sandbox. Zresztą lepiej chyba będzie kreatywnie rozwinąć jakiś twist wzajemnie na forum, a potem dogenerować detale.
Dlatego - pomysły, pomysły, pomysły. Jak można przekształcić Orchię, aby była niby ta sama... ale jednak inna Nowy start bez oglądania się w przeszłość.
[offtopic]Tu Araven.
Zedytowałem Twój wpis, poprawiając tylko mój nick. :/uklon
A Mała Wojna nie jest przypisana do żadnego systemu czy mechaniki, ma własne proste mechanizmy rozstrzygania bitew w dowolnym Fantasy.[/offtopic]
Świat - generatory to jedno, ale twist. Najpierw trzeba mieć prostą ogólną koncepcję, aby pod nią interpretować wyniki generatorów. Tak mnie się wydaje, że potrzebny jest pomysł łączący Orchię z nowym systemem, który (tak jak Midnight ze Śródziemiem) ... nie będzie miał nic wspólnego z Orchią Bez odgórnej koncepcji wyjdzie świat... z generatora, bez tego czegoś, niczym się nie różniący od innych, typowy sandbox. Zresztą lepiej chyba będzie kreatywnie rozwinąć jakiś twist wzajemnie na forum, a potem dogenerować detale.
Dlatego - pomysły, pomysły, pomysły. Jak można przekształcić Orchię, aby była niby ta sama... ale jednak inna Nowy start bez oglądania się w przeszłość.
[offtopic]Tu Araven.
Zedytowałem Twój wpis, poprawiając tylko mój nick. :/uklon
A Mała Wojna nie jest przypisana do żadnego systemu czy mechaniki, ma własne proste mechanizmy rozstrzygania bitew w dowolnym Fantasy.[/offtopic]
-
- Reactions:
- Posty: 3638
- Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 52 times
Wezmę w tym udział, choć mam upatrzoną dla siebie rolę i pewną propozycję podziału. Pewną wspólną wizję musimy rzeczywiście ustalić, a potem podzielimy się opisami poszczególnych kwestii- ras, kultur, ekonomii itd.
Mam też propozycję wygodnej myśli przewodniej dla rozmaitych settingów alternatywnych.
Przemiany półboskie. Światy równoległe, które powstają (lub nie, albo trwają tylko chwilę) po rzuceniu przemian półboskich, trwają jakiś czas zawieszone gdzieś tam, spływają tam rzeczy wymazane itp, itd.
Tutaj propozycja specyficznego pisania tekstów w formie .. sesyjnej.
Mianowicie realia settingu ustalamy w toku PBF'a wcielając się w bogów, którzy muszą odnieść się do użycia przemiany przez jakiegoś półboga. Kilka, kilkanaście postów między którymi rodzi się decyzja graczy wcielających się w bogów (Katan się rozpanoszył? Przeklnijmy jego rasę pozbawiając ją daru mowy), a co z tego wyniknie to już byłoby właśnie sednem pbfa.
Temat ten piszę na szybko i ogranicza mnie czas, więc pewnie jest niejasny. Rozwinę go chętnie jeśli będziecie zainteresowani.
Drugi pomysł jest prostszy- jeśli nie wydajemy wersji komercyjnej piszemy pod świat taki, jaki jest. Uzupełniamy go dzieląc się działami do opisania. To ograniczy różnice zdań. Dwóch pisze o źródłach magii, dwóch innych o Archipelagu Pajęczym, itd.
Mam też propozycję wygodnej myśli przewodniej dla rozmaitych settingów alternatywnych.
Przemiany półboskie. Światy równoległe, które powstają (lub nie, albo trwają tylko chwilę) po rzuceniu przemian półboskich, trwają jakiś czas zawieszone gdzieś tam, spływają tam rzeczy wymazane itp, itd.
Tutaj propozycja specyficznego pisania tekstów w formie .. sesyjnej.
Mianowicie realia settingu ustalamy w toku PBF'a wcielając się w bogów, którzy muszą odnieść się do użycia przemiany przez jakiegoś półboga. Kilka, kilkanaście postów między którymi rodzi się decyzja graczy wcielających się w bogów (Katan się rozpanoszył? Przeklnijmy jego rasę pozbawiając ją daru mowy), a co z tego wyniknie to już byłoby właśnie sednem pbfa.
Temat ten piszę na szybko i ogranicza mnie czas, więc pewnie jest niejasny. Rozwinę go chętnie jeśli będziecie zainteresowani.
Drugi pomysł jest prostszy- jeśli nie wydajemy wersji komercyjnej piszemy pod świat taki, jaki jest. Uzupełniamy go dzieląc się działami do opisania. To ograniczy różnice zdań. Dwóch pisze o źródłach magii, dwóch innych o Archipelagu Pajęczym, itd.