Tworzenie postaci

Wybór rasy i płci

Co do płci nie ma co się rozpisywać, tu wszystko jest jasne. Jednakże rasa to już wybór istotny, zarówno z korzyści technicznych jak i w kwestii odgrywania postaci.

Miejsce urodzenia

Każdy bohater skądś pochodzi. Może ze stolicy, może z odległego miasta a może z dowolnego miejsca gdzieś na Orcusie. Zakłada się że każdy początkowy bohater pochodzi z Orcusa Wielkiego, centralnej wyspy całego Archipelagu Centralnego. Aby określić miejsce urodzenia rzucamy k100 i sprawdzamy w tabeli.

Losowanie klasy społecznej

Społeczeństwo Orchii w myśl twórcy systemu jest społeczeństwem feudalnym, w związku z czym jest bardzo istotne pochodzenie społeczne w tym systemie. Aby określić początkowy status społeczny należy rzucić k100 i porównać z tabelą. Może się on oczywiście zmieniać w zależności od dalszych losów bohatera, Nadanie tytułu szlacheckiego czy banicja to dwa skrajne przykłady. Ale też małżeństwo z członkiem wyższej klasy społecznej niż posiadany status społeczny może poprawić znaczenie postaci. Wiele tu jest w gestii MG ale też starań samego bohatera. Wylosowana klasa społeczna ma również wpływ na początkowy majątek bohatera, który należy odpowiednio spożytkować.

Losowanie ułomności

Niestety zarówno w świecie Orchii jak i w normalnym życiu zdarzają się różnego rodzaju ułomności. Zdarzają się już w chwili urodzin a czasem w trakcie życia. Na Orcusie w wyniku wpływu bóstw a także niechętnych czarodziejów lub kapłanów zdarza się to nader często. Nie znaczy to, że nasz bohater nie może się ich pozbyć. Odpowiednia ofiara na świątynię i udane modły kapłana mogą sprawiać cuda, w tym świecie nawet częściej niż w naszym.

Losowanie zdolności nadnaturalnych

Na Orchii, bogowie mają to do siebie, że dosyć często mieszają się w sprawy swoich wyznawców i tak samo jak karzą ich przywarami tak też nagradzają umiejętnościami, które dla zwykłych śmiertelników nie są dostępne. Aby sprawdzić czy dana postać posiada zdolność nadnaturalną należy wykonać test k100. Jeżeli wynik jest poniżej 10 oznacza to zdolność nadnaturalną, następnie należy sprawdzić czy nie ma kolejnej, wynik poniżej 5 oznacza sukces i tak aż do skutku.

Wybór profesji

Wybór profesji to kolejny ważny krok w tworzeniu postaci. Sami musicie zdecydować czy chcecie zostać najemnymi wojownikami biegłymi w sztuce wojennej, prawym rycerzem, skrytym złodziejaszkiem, oddanym bóstwu kapłanem czy potężnym czarodziejem. Niektóre profesje są bardziej inne mniej spotykane w poszczególnych rasach więc ich wybór może się okazać kłopotliwy przy podnoszeniu na kolejne poziomy z uwagi na brak potencjalnego nauczyciela z racji uprzedzeń rasowych chociażby.

Losowanie wzrostu i wagi

Kolejny krok to określenie wzrostu i wagi naszego bohatera. To jak nasza postać będzie postrzegana na pierwszy rzut oka; budzący grozę potężny wojownik czy może niski i raczej cherlawy złodziejaszek. Oczywiście pierwsze wrażenie często bywa mylące, ale jak to mówią drugi raz nie zrobisz pierwszego wrażenia.

Losowanie współczynników podstawowych

Przyszła pora na określenie współczynników podstawowych (zobacz: Opis współczynników postaci). Niestety czasem tak bywa, że chcemy zagrać wojownikiem jednak parametry główne dla tej profesji wylosowaliśmy wręcz beznadziejne i starcie w pierwszej linii z potencjalnym przeciwnikiem może skończyć się szybciej niż się zaczęło. Dlatego też nie należy ściśle trzymać się zasad podanych w schemacie. Dobra wola MG pozwoli nam wylosować takie współczynniki które pozwolą nam się cieszyć się naszym bohaterem dłużej niż jedną sesję.

Obliczanie odporności

Szybko zmorzy Cię choroba lub trucizna? Czy może niestraszne Ci takie przeszkody? Ulegniesz urokowi czarodzieja czy też zadrwisz z jego prób zawładnięcia Twoim umysłem? Rzucona klątwa powali Cię na kolana czy zaśmiejesz się nieprzychylnemu bóstwu w twarz?

Losowanie zawodów

Zakłada się, że każda z postaci zajmowała się również czymś również zanim została poszukiwaczem przygód. Nabyła dodatkowe umiejętności, poprzez zawody. Rodzaj tych zawodów zależy od pochodzenia czyli wylosowanej klasy społecznej postaci, a ich maksymalna ilość zależna jest od Mądrości.

Losowanie biegłości

Biegłość jest to podstawowy współczynnik określający umiejętność posługiwania się określonym rodzajem broni. Dokładniej – stanowi ona procent skuteczności raniącej broni i podstawową szansę trafienia przeciwnika. Odnosi się zawsze do konkretnej grupy broni, przy czym grupę broni rozumiemy bronie o bardzo zbliżonej technice walki, tak więc np. posiadanie biegłości w sztyletach umożliwia posługiwanie się w identycznym stopniu dagą, puginałem, i sztyletem płomiennym. Podział na grupy można znaleźć w tabelach, zawierających opisy broni.

Określanie charakteru postaci

Jednym z tych czynników, które w największym stopniu ograniczają swobodę działania postaci jest jej charakter. Trudno sobie wyobrazić, żeby ktoś kto deklaruje poszanowanie dla prawa i miłość do swych bliźnich spędzał czas na gwałtach, rabunkach i puszczaniu wiosek z dymem. Z drugiej strony postać, określana przez gracza jako zła do szpiku kości i mająca wszelkie zasady w nosie lub innej części ciała raczej nie będzie skłonna do wspierania nieszczęsnych wdów i sierot. Tak więc przypisany postaci charakter w dość poważny sposób warunkuje jej zachowanie w trakcie gry.

Generator postaci online

Prosty skrypt automatyzujący proces tworzenia postaci.

Generator postaci plus

Generator online z dodatkami i modyfikacjami nieoficjalnymi.

Pobierz “Karta postaci KC (MiM)” mim-karta-postaci.pdf – Pobrano 3824 razy – 3 MB

Comments are closed.