Warg górski – oldan

Rasa: Warg górski – oldan (istota magiczna)
Rozmiar: 2-2,5 m. dl / 180-280 kg.
ŻYW SF ZR SZ IQ MD UM CH PR WI OB / WYPAROWANIA SKÓRY
350  210 40 50 30 20   50  25 20   –   +20 \\ 60 / 100 / 140
Biegłości:
+20% pysk (op.2; 90 kl; OB.20; uszk. x2; at.1)
Odporności:
1(5); 2(5); 3(5); 4(5); 8(5); 9(5);

Wygląd

Górski warg – oldan to duży magiczny ssak z rodziny psowatych. Odznacza się ogromną, zarazem mocną sylwetką, wydłużonym tułowiem z wąską klatką piersiową, długimi kończynami i puszystym, obwisłym ogonem, nieco krótszym od połowy długości ciała. Sierść długa, puszysta, raczej jednobarwna, maści od ciemnozielonej do czarnej. Czaszka masywna wysoka, z dobrze rozwiniętymi, długimi kłami i silnymi łamaczami.

Tryb życia

Wargi górskie są istotami stworzonymi magicznie w pradawnych czasach jako istoty uosabiające najciekawsze cechy wilków. W zwyczajach nie odbiegają daleko od swych wilczych przodków, jednak charakteryzuje je kilka przyzwyczajeń wynikających z pewnych nadnaturalnych zdolności. Jedną z nich jest umiejętność nauczania się mowy innych istot (jeśli miały nauczyciela). Wydawane przez nie dźwięki są jednak ochrypłe, często skrótowe. Z reguły jednak używają mowy bardzo rzadko, aczkolwiek jeżeli coś mówią, to raczej zawsze robią to w stosownej chwili.

Normalnie oldany są aktywne w nocy. Polują na wszelkie pojedyncze (do 3) i mniejsze od siebie istoty. W przypadku większej grupy ofiar czatują najczęściej na okazję, by zaatakować oddaloną od grupy istotę lub pojedynczego wartownika. Niekiedy umieją naśladować w znanym sobie języku np. wołanie o pomoc, co jest w stanie zwabić ofiarę do lasu. Niekiedy zdarza się, że porywają i zakopują ciekawie wyglądające bronie swych ofiar.

Bardzo często wyratowane z jakiejś opresji są w stanie przyłączyć się do wybawcy. Są wtedy o wiele lepszym przyjacielem niż niejeden kompan. Jeżeli jednak spotkają się z działaniem sprzecznym ze swym charakterem, to natychmiast i na zawsze odłączają się. Złe z charakteru Odolany najczęściej łączą się z Goblinami, służąc ich dowódcom za wierzchowce i doradców. Wargi Górskie żyją do 200 lat. Uwaga: z racji wysokiej INT i Mądrości osobniki te zalicza się już do monstrów, a nie zwierząt.

Występowanie

Zamieszkują najczęściej tereny górskie. Rzadziej spotyka się je w starych lasach. Prawie wyłącznie (poza porą godową) spotyka się je pojedynczo (0-10 POZ). Większe grupy (2k10 sztuk z 4-8 POZ) można napotkać tylko z goblinimi jeźdźcami, jako wierzchowce i doradców.

Specjalne zdolności

  • Doskonały słuch: zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Ciche skradanie się: umiejętność bezszelestnego podchodzenia zdobyczy (zaskoczenie na połowę szybkości aktualnej).
  • Rozszarpywanie: poprzez odpowiednie ruchy głowy dwukrotnie wolniejsze atakowanie, za to odrywanie kawałków ciała (zadaje to poważne rany – potrzebna regeneracja, albo można tylko połowicznie zaleczyć). Uwaga: jeśli jest zbroja, to dostaje tyle uszkodzeń, od trafienia, ile wynosi 1/10 siły raniącej.
  • Obalanie: umiejętność po minimum 10 metrowym rozbiegu spróbowanie przewrócenia przeciwnika, który nie wykona rzutu na akt. ZR + 1/10 SF. Uwaga: istnieje możliwość ataku pyskiem podczas obalania.
  • Umiejętność nauczenia się i władania innymi językami (jeśli mają nauczyciela).
  • Aura Ewidentności: (istota o przeciwnym charakterze, znajdująca się w promieniu 10 metrów, która nie przełamie na połowę odporności zaklęcia, w danej rundzie nic nie jest w stanie zrobić przeciwko oldenowi).

Warg oldan (drapieżnik)

POZ 0; ZW 450; SF 300; ZR 80; SZ 90; IQ 55; MD 50; UM 90; CH *50; PR 50; WI -; Bp.38; Bf.80; 1-49; 2-53; 3-43; 4-48; 5-38; 6-90; 7-90; 8-95; 9-95; 10-80; Pysk; 85 / 123; op.2; 165 kl; OB 20; at.1; Skóra wlasna; OGR – , -; OB.50; WYP 60 / 100 / 140; WT;

POZ 2; ZW 490; SF 320; ZR 90; SZ 96; IQ 59; MD 54; UM 90; CH *60; PR 60; WI -; Bp.43; Bf.85; 1-54; 2-58; 3-48; 4-53; 5-43; 6-95; 7-95; 8-100; 9-100; 10-85; Pysk; 95 / 136; op.2; 170 kl; OB 20; at.1; Skóra własna; OGR – , -; OB.60; WYP 60 / 100 / 140; WT;

POZ 4
; ZW 540; SF 340; ZR 100; SZ 102; IQ 63; MD 58; UM 90; CH *70; PR 70; WI -; Bp.48; Bf.90; 1-59; 2-64; 3-53; 4-58; 5-48; 6-100; 7-100; 8-105; 9-105; 10-90; Pysk; 100 / 144; op.2; 175 kl; OB 20; at.1; Skóra własna; OGR – , -; OB.70; WYP 60 / 100 / 140; WT;

POZ 6
; ZW 580; SF 360; ZR 110; SZ 108; IQ 67; MD 62; UM 90; CH *80; PR 80; WI -; Bp.53; Bf.95; 1-65; 2-69; 3-58; 4-63; 5-53; 6-105; 7-105; 8-110; 9-110; 10-95; Pysk; 110 / 157; op.2; 180 kl; OB 20; at.1; Skóra własna; OGR – , -; OB.80; WYP 60 / 100 / 140; WT;

POZ 8;
ZW 630; SF 380; ZR 120; SZ 114; IQ 71; MD 66; UM 90; CH *90; PR 90; WI -; Bp.58; Bf.100; 1-70; 2-75; 3-63; 4-68; 5-58; 6-110; 7-110; 8-15; 9-115; 10-100; Pysk; 120 / 170; op.2; 185 kl; OB 20; at.1; Skóra własna; OGR – , -; OB.90; WYP 60 / 100 / 140; WT;

POZ 10;
ZW 690; SF 400; ZR 130; SZ 120; IQ 75; MD 70; UM 90; CH *100; PR 100; WI -; Bp.63; Bf.105; 1-76; 2-80; 3-68; 4-73; 5-63; 6-115; 7-115; 8-120; 9-120; 10-105; Pysk; 130 / 183; op.2; 235 kl; OB 30; at.1; Skóra własna; OGR – , -; OB.100; WYP 60 / 100 / 140; WT;

POZ 12
; ZW 750; SF 430; ZR 140; SZ 126; IQ 79; MD 74; UM 90; CH *110; PR 110; WI -; Bp.68; Bf.110; 1-81; 2-85; 3-73; 4-78; 5-68; 6-120; 7-120; 8-125; 9-125; 10-110; Pysk; 140 / 197; op.2; 243 kl; OB 30; at.1; Skóra własna; OGR – , -; OB.110; WYP 60 / 100 / 140; WT;

Bookmark the permalink.

2 Comments

  1. Rysunek rozsadził stronę – przynajmniej na moim monitorze.

  2. Z racji Aury, wypadałoby zamieścić charakter w bardziej widocznym miejscu. Żebym musiał w opisie szukać?

    Rysunek u mnie normalnie – chyba, że już ktoś poprawił

Pozostaw odpowiedź ghasta Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *