Żmija olbrzymia (kryptowa)

Charakter: N. N.

Rozmiar: 1,75-3,75 m dł./15-150 kg.

ŻYW; SF; ZR; SZ;INT; MD; UM; CH; PR.; OB/WYP. SKÓRY;
250.; 100; 10; 50; 5+; 5+; -;* -; * 5; -30% 50/ 50/ 50 + 5/p.

Biegłości: b.+10% pysk (35 kł/-; opóź. 1 sg).

Bonus do odporności: 1(20); 2(20); 3(10); 6(10).

Wygląd

Żmija olbrzymia, to jeden z większych przedstawicieli naziemnych jadowitych węży. Odznacza się grubym ciałem, pokrytym twardą, łuską. Głowę ma dużą, trójkątną, oczy duże, źrenice, białawe pionowe. Ubarwienie posiada nadzwyczaj jednolite – brązowe lub ciemnobrązowe z ciemnymi, słabo widocznymi plamami na grzbiecie.

Tryb życia

Jest to całodziennie aktywny, naziemny i sucholubny wąż. Żywi się gryzoniami (szczególnie olbrzymimi szczurami), aczkolwiek nie gardzi i innymi stworzeniami, jeśli jest tylko w stanie je połknąć. Do swej zdobyczy podpełza po kryjomu, albo czatuje nań całymi godzinami leżąc skryta w jeśli nie nasłonecznionych, to przynajmniej w suchych miejscach (np. w legowiskach lub barłogach wcześniejszych ofiar). Tuż przed atakiem najczęściej wydaje niesamowicie przenikliwy syk, który paraliżuje ze strachu wszelkie istoty go słyszące, jeśli go nie odparły (%-owym rzutem na połowę odporności na sugestię). Następnie nagłym atakiem kąsa i puszcza, czekając aż ofiara przestanie się ruszać. Jeżeli jej niedoszła zdobycz nie pada, walczy, lub się rusza, to ponawia atak. Teraz już po zapachu nieomylnie trafia do zdobyczy i często jeszcze sparaliżowaną, żywcem połyka.

W stosunku do dużych istot stara się być niewidoczna, ale w wypadku podejścia do niej zbyt blisko natychmiast atakuje, po czym (jeśli ma możliwość) ucieka do najbliższej nory. W wypadku gdy została napastowana na terenie swej siedziby, to staje się bardzo agresywna do momentu, gdy intruz nie opuści okolic jej siedziby.

Z racji swego skrytego trybu życia i odporności wąż ten jest chwytany do wszelkich korytarzy, pułapek, grobowców, czy krypt (stąd nazwa), gdzie bez jedzenia jest w stanie nawet przeżyć do 10 lat. Częściej jednak umożliwia jej się dodatkowo korzystanie ze słońca i z pokarmu, dzięki czemu świetnie się ona aklimatyzuje w takich miejscach i jest wyśmienitym strażnikiem.

Uwaga: Treser-specjalista lub druid odpowiedniego kręgu potrafią (trwa to rok) oswajać takie węże (tzn. nie będą się na nich rzucały, nawet przy nieostrożnym obchodzeniu się z nimi).

Występowanie

Zamieszkują wszelkie nizinne i górskie tereny, zarówno te nadmorskie, stepowe, jak i kamieniste, ale zawsze od strony południowej. Wyraźnie unikają wilgotnych miejsc i lasów. Ulubione ich miejsca pobytu, to wszelkie ruiny, opuszczone budowle, kamieniste pagórki, oraz krypty, katakumby, labirynty, czy inne podziemia, ale pod warunkiem, że mają kontakt (np. poprzez system nor) z nasłonecznionymi miejscami i bogate są w pokarm (szczury). Wyjątkowo jak na węże jest to zwierzę rodzinne, przez co normalnie nie spotyka się ich pojedynczo (0-8 POZ) lecz parami (2-4 z 2-8 POZ) lub („w gniazdach”) rodzinami (1-5 + 5 lub rzadziej wielokrotnie więcej osobników z 0-8 POZ).

Specjalne zdolności

  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Podpełzanie (ciche skradanie się): umiejętność bezszelestnego podchodzenia zdobyczy (zaskoczenie na połowę szybkości aktualnej).
  • Przenikliwy syk w pewnych okolicznościach (np. podenerwowana) jest w stanie wydać syk, który działa odstraszająco na wszelkie szczury. W wszystkie inne istoty słysząc go muszą odeprzeć strach (rzutem na odporność nr 2), albo zostając aż do końca brzmienia syku sparaliżowane (jeśli syk trwa dłużej niż rundę, to ci co się obronili bronią się przed nim w każdej r. jego trwania). Uwaga: sycząc wąż nie jest w stanie atakować pyskiem.
  • Zęby jadowe w momencie ukąszenia dostarczają jad, który:
    • zabija w przeciągu 1-5 segmentów każdą istotę poniżej 50 Żywotności;
    • zabija w przeciągu 1-5 segmentów każdą istotę poniżej 100 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (%-owym rzutem na połowę odporności nr.6), a jeśli to przeżyła, to paraliżuje ją na 1-100 dni (po ew. jego zdjęciu postać jest tak osłabiona, że na okres 2-20 dni, z powodu wyczerpania, wymiotów i gorączki, traktuje się ją jak nieprzytomną [bez opieki powoduje to często śmierć np. z głodu, pragnienia]);
    • zabija w przeciągu 1-10 segmentów każdą istotę poniżej 500 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (%-owym rzutem na połowę odporności nr.6), a jeśli to przeżyła, to paraliżuje ją na 1-10 dni (po ew. jego zdjęciu postać jest tak osłabiona, że na okres 1-10 dni, z powodu wyczerpania, wymiotów i gorączki, traktuje się ją jak nieprzytomną [bez opieki powoduje to często śmierć np. z głodu, pragnienia]);
    • zabija w przeciągu 1-5 rund każdą istotę poniżej 1000 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (%-owym rzutem na odporności nr.6), a jeśli to przeżyła, to paraliżuje ją na 1-10 rund (po ew. jego zdjęciu postać jest tak osłabiona, że na okres 1-5 dni, z powodu wyczerpania, wymiotów i gorączki, traktuje się ją jak nieprzytomną [bez opieki powoduje to często śmierć np. z głodu, pragnienia]);
    • zabija w przeciągu 1-10 godzin każdą istotę powyżej 1000 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (%-owym rzutem na odporność nr.6) tak osłabia, że na okres 1-5 dni z powodu wyczerpania, wymiotów i gorączki traktuje się ją jak nieprzytomną [bez opieki powoduje to często śmierć np. z głodu, pragnienia].
  • Wicie się (kosztem dwukrotnie wolniejszych ataków lub podczas ucieczki umożliwia częste zmiany pozycji, co podwaja obronę ze ZR).

Żmija kryptowa (drapieżnik)

Młoda ŻMIJA Kryptowa; POZ.0; CHAR. N.N.; (1,75-2,25m.dł.); Sk. brak
ŻYW. 265; SF 180; ZR 60; SZ 90;INT 10; M 10; UM – ; CH* -; PR 30; WI – / –
Odp.w%:1-50;2-50;3-40;4-30;5-30;6-69;7-59;8-59;9-59;10-59; AM -%; DOŚW. 15
BROŃ 1.Pysk +sp.-Bi. 71%, TR 95%; op. 1; RANY 63kł+sp.; OB- -; SP B; AT 1
ZBR.: łuska ; OGR. – ,1/2; OB.BL/DAL -40+/-40 %+wicie się; WYP. 50/ 50/ 50

Samica ŻMII Kryptowej; POZ.2; CHAR. N.N.; (2,25-2,75m.dł.); Sk. brak
ŻYW. 285; SF 190; ZR 70; SZ 96;INT 12; M 12; UM – ; CH* -; PR 40; WI – / –
Odp.w%:1-56;2-56;3-46;4-36;5-36;6-77;7-67;8-67;9-67;10-67; AM -%; DOŚW. 17
BROŃ 1.Pysk +sp.-Bi. 81%, TR 107%; op. 1; RANY 83kł+sp.; OB- -; SP B; AT 1
ZBR.: łuska ; OGR. – ,1/2; OB.BL/DAL -55+/-55 %+wicie się; WYP. 60/ 60/ 60

Samiec ŻMII Kryptowej; POZ.4; CHAR. N.N.; (2,75-3,25m.dł.); Sk. brak
ŻYW. 305; SF 200; ZR 80; SZ102;INT 14; M 14; UM – ; CH* -; PR 50; WI – / –
Odp.w%:1-62;2-62;3-52;4-42;5-42;6-85;7-75;8-75;9-75;10-75; AM -%; DOŚW. 21
BROŃ 1.Pysk +sp.-Bi. 91%, TR 119%; op. 1; RANY 85kł+sp.; OB- -; SP B; AT 1
ZBR.: łuska ; OGR. – ,1/2; OB.BL/DAL -70+/-70 %+wicie się; WYP. 70/ 70/ 70

Stara Samica ŻMII Kryptowej; POZ.6; CHAR.N.N.;(2,75-3,25m.dł.);Sk.brak
ŻYW. 325; SF 280; ZR100; SZ118;INT 21; M 21; UM – ; CH* -; PR 75; WI – / –
Odp.w%:1-70;2-70;3-60;4-50;5-50;6-100;7-90;8-90;9-90;10-90; AM -%; DOŚW. 27
BROŃ 1.Pysk +sp.-Bi.126%, TR 162%; op. 1; RANY 122kł+sp.; OB- -; SP B; AT 1
ZBR.: łuska ; OGR.1/2,1/3; OB.BL/DAL -45+/-45 %+wicie się; WYP. 80/ 80/ 80

Stary Samiec ŻMII Kryptowej; POZ.8; CHAR.N.N.;(3,25-3,75m.dł.);Sk.brak
ŻYW. 350; SF 320; ZR110; SZ125;INT 23; M 23; UM – ; CH* -; PR 85; WI – / –
Odp.w%:1-76;2-76;3-66;4-56;5-56;6-112;7-102;8-102;9-102;10-102;AM%; DOŚW.35
BROŃ 1.Pysk +sp.-Bi.136%, TR 179%; op. 1; RANY 132kł+sp.; OB- -; SP B; AT 1
ZBR.: łuska ; OGR.1/2,1/3; OB.BL/DAL -55+/-55 %+wicie się; WYP. 90/ 90/ 90

Bookmark the permalink.

4 Comments

  1. żmiJi? boshhheee. Błagam poprawcie!

  2. :D:D:D:D

    [center][img]http://img.funtasticus.com/2008/nov/012711daily/daily_21.jpg[/img][/center]

  3. czegoj 8 POZ to specjalnie zostawiłeś? 😛

Pozostaw odpowiedź Denver Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *