Umiejętności

mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 30 lipca 2011, 21:06

Jak według Was ma się sprawa z dublującymi się umiejętnościami?
Przykład 1: Gwardzista/zabójca poz 5/5:
obydwoje mają zdolność Precyzyjne pchnięcie i czy mamy to rozpatrywać tak, że zabójca nauczył się tego wcześniej i tej zdolności gwardzista już nie musi się uczyć, czy może dostanie specjalny bonus do niej za obydwie profesje (inne szkoły walki, inne nauczanie, inne metody)?
Przykład 2: Wszystkie prof z kasty wojowniczej w połączeniu ze złodziejem poz0/0:
w tym połączeniu mają dublujące się przystawienie i co z tym?
Przykład 3: Barbarian/ zabójca lub złodziej
Dubluje się Podstawy wspinaczki
Przykład 4: Łowca/zabójca
Dubluje się precyzyjny strzał i przycelowanie

Czy przy dublujących się zdolnościach nie powinno się dostawać bonusów za nie?
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

Awatar użytkownika
8art
Reactions:
Posty: 6260
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
Has thanked: 120 times
Been thanked: 81 times

Post autor: 8art » 30 lipca 2011, 22:31

Mysle ze sie dubluje. Np tak jak majac umiejetnosc jezdziec z kasty rycerskiej i zawod jezdziec zakladam ze jestes jezdzcem spec

tzeentch
Reactions:
Posty: 466
Rejestracja: 05 czerwca 2009, 12:51

Post autor: tzeentch » 31 lipca 2011, 01:06

Nie widzę powodu do szczególnej specjalizacji w tych zdolnościach. Postać posiada je i tyle.

Chociaż nie odrzucam dyskusji mo specjalizacji w tych dziedzinach. Tyle że w obecnej mechanice KC specjalizacji w umiejętnościach nie ma

Awatar użytkownika
wasut
Reactions:
Posty: 743
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 18:16
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Post autor: wasut » 31 lipca 2011, 23:18

Fakt posiadania umiejętności informuje tylko, że postać wie jak daną umiejętność przeprowadzić - takie "know how". To jak dobrze tą umiejętność wykorzystuje zależy od jego współczynników i/lub doświadczenia (poz).
Toteż żadnego dublowania czy dobonusowania bym w tym przypadku nie dopuszczał jako MG.

Treant
Reactions:
Posty: 1865
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 10:15

Post autor: Treant » 01 sierpnia 2011, 07:08

Widziałem gdzieś w oryginalnych materiałach zasadę, że szansa wykonania zdolności profesjonalnej, której postać wyuczyła się dwukrotnie może być zwiększona o 10 pkt/%. Oczywiście nie w wypadku wszystkich kalkulacja jest możliwa, gdyż ich wykonanie nie jest obarczone ryzykiem porażki.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.krysztalyczasu.pl/nickpage.php?user=35

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 12 sierpnia 2011, 00:11

Ja korzystam z zupełnie innego systemu umiejętności niż w oryginale, ze stratyfikacją stopni zaawansowania (coś jak w Biegłościach) więc nie mam z tym problemu.

Ale kiedy jeszcze grałem w oryginał to stosowaliśmy zasadę o której wspomina Treant - z tym że nie wiem czy chodzi o tą samą zasadę - bo tą którą ja znam to jest z podręcznika, tej z oryginalnym materiałów nie posiadam, być może mam niepełne materiały albo ja przeoczyłem. Ale na oko jest chyba taka sama, tam nieznaczne zwiększenie wartości procentowej.
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

Mrufon
Reactions:
Posty: 2576
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 19:17
Kontakt:

Post autor: Mrufon » 31 października 2011, 16:40

Ja korzystam z zupełnie innego systemu umiejętności niż w oryginale
Korzystam? Czyli jednak grasz oszuście matrymonialny? Na wyjeździe nie wyłgacie się od KC!

Shadowrunner
Reactions:
Posty: 263
Rejestracja: 24 stycznia 2009, 18:27

Post autor: Shadowrunner » 31 października 2011, 18:34

Pisząc Korzystam miałem raczej na myśli te sesje które wam prowadziłem w KC na pierwszych wyjazdach :P
"-Kat An!!! - najg?o?niej jak mog?a, sykn??a ci??arna orczyca.
-Kacie! Jeszcze raz spróbujesz mnie podgryza?! - doda?a uderzaj?c wielk? niczym bochen chleba pi??ci? w swój nabrzmia?y brzuch."
[sic!]

Goldwin
Reactions:
Posty: 645
Rejestracja: 08 kwietnia 2009, 19:36

Post autor: Goldwin » 01 listopada 2011, 01:56

A zabiorę głos i w tej sprawie, pomieszam :P
Chyba powinien być jakiś minimalny bonus. 5-10%. Niby można ukończyć dwa zawody, jeśli dwa kierunki nauczania się pokrywają zapewne nie podniesie to ich poziomu wyuczenia, ale zapewne ułatwi posługiwanie się daną umiejętnością.

ODPOWIEDZ