
Ostrogar należy do najbezpieczniejszych miast na Orkusie Wielkim, może dzięki temu, że w dyspozycji Rady Miejskiej znajdują się znaczne siły zbrojne, dbające o bezpieczeństwo zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Te siły zorganizowane są w garnizony i hordy.
Koszary garnizonów znajdują się najczęściej wewnątrz murów miejskich. Są to przeważnie duże, obszerne zamki bądź twierdze lub, budowane specjalnie z myślą o celu któremu mają służyć, szeregi wielopiętrowych, otoczonych wysokim murem kamienic. W każdym garnizonie na Orkusie Wielkim stacjonuje 1 legion, podzielony na 10 kohort – w sumie około 10 tysięcy żołnierzy. Dodatkowo garnizon obsługiwany jest przez niezależny oddział w sile kohorty. W jego szeregach służą już najczęściej starsi wiekiem weterani. Ma on zabezpieczać koszary podczas nieobecności głównych sił.
A oto najważniejsze garnizony Ostrogaru:
- Garnizon Pałacowy – w sile legionu; stacjonuje w Pałacu Katanów; 10 tys. błękitnie odzianych gwardzistów (6-14 POZ), wyłącznie Uruk-hai szlacheckiego pochodzenia.
- Pierwszy Garnizon – stacjonuje w Złotej Dzielnicy; uprzywilejowany, elitarny legion wyjątkowo starannie dobieranych Uruk-hai (gwardziści 10-14 POZ); używany to tłumienia rozruchów w mieście; normalnie z rzadka, ale z przesadną dokładnością patroluje wszystkie dzielnice stolicy.
- Drugi Garnizon – stacjonuje w Złotej Dzielnicy; elitarny legion miejscowych Uruk-hai (gwardziści 8-12 POZ), patrolujący Złotą Dzielnicę; każdy z nich na płaszczu posiada złoto haftowany herb Katana.
- Trzeci Garnizon – stacjonuje w Dzielnicy Południowej; elitarny legion miejscowych orków (gwardziści i wojownicy 6-10 POZ), którego zadaniem jest utrzymanie spokoju w Południowej Dzielnicy i od grodzenie jej od mętów z Chłopskiego Krocza; chodzą w zbrojach zdobionych srebrem.
- Czwarty Garnizon – stacjonuje w Złotej Dzielnicy; legion najemnych białych malauków, najczęściej rycerzy, wojowników i gwardzistów (POZ 0-10); ta pancerna, choć piesza jednostka używana jest najczęściej do walki z potworami i wielkimi zwierzętami.
- Piąty Garnizon – stacjonuje w Złotej Dzielnicy; pancerny legion miejscowego i najemnego rycerstwa (4-12 POZ), którego zadaniem jest utrzymanie w czasie dnia spokoju w Chłopskim Kroczu; dodatkowo grupy tych rycerzy służą za eskortę małym karawanom, wyruszającym z Ostrogaru.
- Szósty Garnizon – stacjonuje w Złotej Dzielnicy; legion miejscowych orków (wojownicy i gwardziści 0-8 POZ); patrolują okolice Ostrogaru.
- Siódmy Garnizon – stacjonuje w Złotej Dzielnicy; legion najemnych orków (łowcy i wojownicy 2-8 POZ), patrolujących szlaki handlowe, prowadzące do stolicy, formujący tzw. oddziały koczownicze; cieszą się dużą sympatią ludności, zamieszkującej położone przy traktach wioski i osady.
- Ósmy Garnizon – stacjonuje w dzielnicy Srebrna Przystań; legion miejscowych orków (gwardziści 2-8 POZ), mający patrolować Srebrną Przystań; w dużej mierze pozostaje na usługach miejscowych kupców.
- Dziewiąty Garnizon – stacjonuje w dzielnicy Srebrna Przystań; elitarny legion, złożony wyłącznie z ludzi (wojownicy, gwardziści i rycerze 2-10 POZ), którego zadaniem jest patrolowanie Placu Karczemnego i znajdujących się tu karczm; jedna z najbardziej przekupnych formacji w stolicy.
- Dziesiąty Garnizon – stacjonuje w dzielnicy Srebrna Przystań; wielorasowy legion (wojownicy, łowcy, gwardziści i rycerze 2-10 POZ), który za cel ma ochronę floty miejskiej, zarówno rybackiej, jaki barek; w miesiącu świątecznym, gdy ustają połowy, wspomaga patrole na Placu Karczemnym; każdy z żołnierzy jest też marynarzem.
- Jedenasty Garnizon znajduje się poza Ostrogarem, w pobliżu Tagar; elitarny legion, złożony z ludzi (wojownicy, gwardziści i rycerze 6-10 POZ), którego zadaniem jest ochrona każdej z Tagar przed dwoma sąsiednimi i utrzymywanie między nimi względnej równowagi.
- Dwunasty Garnizon – stacjonuje na zewnętrznym wybrzeżu jeziora, naprzeciwko Chłopskiego Krocza; jest to legion najemnych i miejscowych orków (wojownicy z 0-6 POZ). którego zadaniem jest ochrona tego rejonu.
- Trzynasty Garnizon – stale przebywa w Labiryncie Katana, stacjonując w pobliżu prowadzącego doń z Pałacu Katana wejścia; legion kościotrupów (wojownicy, gwardziści i rycerze 6-14 POZ), których zadaniem jest ochrona podziemi przed niepożądanymi odwiedzinami z zewnątrz, lecz także świata zewnętrznego przed istotami, zamieszkującymi labirynt.

Dziewiąty Garnizon rządzi !
Cyferki, cyferki, cyferki, a ty biedny mistrzu gry wyprowadź z tego jakieś swoje przygody. Ciekawy jestem jak wyglądałyby kcety gdyby Artur nie był tak ostro przeciwny wszelkim ingerencjom i pomysłom.
Właściwie przedsmakiem było to co robiliśmy tutaj na portalu. Może i my mielibyśmy swojego Pathfidera czy tam Warhammera. Kto wie…
Mielibyśmy system rozbudowany i ciekawy, niekoniecznie kompatybilny.
Kompatybilność to najmniejszy problem. Sprowadza się do kwestii filtrowania i obróbki otrzymanych materiałów. Sam świat jest na tyle elastyczny że z powodzeniem przyjmie różne wizje i pomysły.
Problemem jest odrzucanie bez powodu dosłownie wszystkiego, bo nie jest `moje, kanoniczne i z szuflady`