Gigant wzgórzowy

Rasa: Gigant wzgórzowy.
Charakter: przeważnie ntr. zły.
Wzrost: 300-500 cm; WAGA: 500-1500 kg.
ŻYW 900;  SF 800; ZR 10; SZ 40;INT 30; MD 50; UM 20; CH 60; PR 40;
Zbroje: 1. własna skóra: OB 5 pkt., WYP 100kł/100tn/100ob;
2. zewnętrzne: skóry zwierzęce pojedyńcze, grube i futra zwierzęce.
Broń: 1. pięści: biegłość + 10 pkt., SKUT 80 ob; OB +15; opóźnienie 3 sg; uszk. x2;
2. głazy: biegłość + 5 pkt., SKUT 300 ob (+/- k100); OB 0; opóźnienie 8 sg; uszk. x3;
3. maczugi: biegłość + 10 pkt., SKUT 170 ob; OB +15; opóźnienie 9 sg; uszk. x4;
Premie do odporności: 1: +10; 4: +20; 5: +10; 6: +10; 10: +10.

Wygląd

Giganty wzgórzowe należą do ogromnych ssaków o humanoidalnej postawie. Odznaczają się masywną posturą. Ich nogi i ręce są grube i bardzo mocno umięśnione. Ogólnie sylwetka giganta przypomina ogromnego człowieka. Często chodzą w pozycji lekko zgarbionej. Sprawia to wrażenie, że giganty są niższe niż w rzeczywistości. W walce z niskimi postaciami niczym zapaśnicy uginają nogi i pochylają ciało. Ułatwia im to bardzo sprawne balansowanie swym wielkim cielskiem.

Ciało giganta wzgórzowego pokrywają gęste kręcone, czarne włosy. Na swą brązową, grubą skórę najczęściej nakładają niedbale wyprawione skóry bawole.  Każdy osobnik posiada także dużą torbę skórzaną (tam też znajduje się praktycznie cały jego dobytek).

Tryb życia

Giganty wzgórzowe pędzą najczęściej półkoczowniczy tryb życia. Tam gdzie pożywienia jest pod dostatkiem często zakładają całe wioski lub osiedlają się w dużych jaskiniach. Gdy brakuje jedzenia osada najczęściej rozprasza się po całej okolicy i tylko najstarsze osobniki zostają na straży. W rejonach cywilizowanych lub w krainach o dużej ilości większych smoków czują się zagrożone. Z tego właśnie powodu stawiają często przeogromne kamienne zamczyska. Jedna taka twierdza potrafi kontrolować całą okolicę. Oznacza to jednak krwawe rządy gigantów, zbieranie danin i „hodowlę” większych roślinożerców.

Za pokarm gigantom najczęściej służą wszelkie duże zwierzęta (bawoły Opasy), mniejsze humanoidy i wszelkie nietrujące bestie. W ostateczności stają się też jaroszami lub głodują całymi tygodniami. Na swe ofiary polują za pomocą głazów. Przynajmniej jeden taki zawsze noszą w sakwie. W wypadku zaatakowania karawany lub pocztu rycerskiego najczęściej zadowalają się końmi. W zasadzie też nie zwracają uwagi na uciekających. Interesują się nimi tylko gdy stawiają opór lub uciekają konno. Niekiedy starają się też wchodzić w komitywę z innymi rasami, które w zamian za ich opiekę mają pomagać w zdobywaniu pożywienia. Najczęściej lubią kontakty z goblinami, orkami (w tym z uruk-hai) i z tryglodytami. Nie ufają nigdy ludziom, krasnoludom i olbrzymom.

Żyją do 400 lat, aczkolwiek dojrzałość swoją osiągają już po 30 latach.

Najczęściej spotykani są jako przedstawiciele kasty żołnierskiej. W rejonach cywilizowanych spotykani są najczęściej jako dezerterzy z elitarnych jednostek podległych Katanowi lub możnym uruk-hai. W krainach rzadziej zaludnionych prawie wyłącznie występują jako łowcy lub barbarzyńcy. W osadach, twierdzach i miastach gigantów spotykani są też jako klerycy i iluzjoniści.

Posługują się najczęściej własnym (gigantów wzgórzowych) językiem, aczkolwiek znają też język olbrzymów, a po części także orków, gnolli lub goblinów.

Występowanie

Zamieszkują najczęściej tereny pagórkowate. Dość często można je spotkać także w górach. Pojedyńcze starsze osobniki (6-8 POZ) spotyka się także w lasach. W pobliżu swych wiosek (z reguły taka osada liczy 5-50 osobników z 0-10 POZ) najczęściej krążą rodzinami (0-4 z O POZ, 1-2 z 2 POZ i 1-2 z 4-6 POZ) lub pojedynczo (2-8 POZ).

W kilkunastu miejscach w południowej części Archipelagu Pajęczego, oraz na kilku większych wyspach Archipelagów Południowych znajdują się gigancie miasta-państwa.

Specjalne zdolności

  • Mają problemy z Trafieniem w każdą istotę dwukrotnie mniejszą od nich: osłabia to ich Trafienie o 25 pkt na każde 2 razy mniejsze rozmiary ofiary.
  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • W wypadku istot dwukrotnie mniejszych i dwukrotnie słabszych (w SF) atak ich liczy się jako atak daleki (nie skutkuje zasłanianie się bronią itp.).
  • W momencie upadania (np. z powodu agonii) jeśli są przytomne, to starają się upaść na wroga. Jest to skuteczne, jeżeli ofiara nie wykona udanego rzutu na akt. ZR (ew. i na akt. SZ akt., jeśli się tego nie spodziewała). Upadnięcie giganta na taką ofiarę przygniata ją tak mocno, że od duszenia w każdej rundzie powinna otrzymywać 1k100 obrażeń. Aby wydostać się z pod giganta ofiara musi się energicznie starać. Pełne oswobodzenie wymaga udanego rzutu na 1/2 część akt. ZR lub na całą akt. ZR, jeśli ktoś istotnie pomaga ofierze.

Gigant wzgórzowy (wojownik)

MŁODY GIGANT (woj.); POZ 0; CHAR cht.zły; SKARB: *; PDośw. 30;
ŻYW 945; SF 1020; ZR 50; SZ 80;INT 40; MD 90; UM 45; CH 60; PR 40; WI 0; ZW 1;
ODPORNOŚCI: 1-79; 2-89; 3-65; 4-100; 5-75; 6-200; 7-190; 8-190; 9-190; 10-185;
BROŃ 1: pięść; bgł. 70, TR 177; opźn. 3; SKUT 294ob; OB +7; SP B; AT 1
BROŃ 2: głaz; bgł. 65, TR 172; opźn. 8; SKUT (404ob); OB 0; SP B; AT (1)
ZBROJA: goły; OGR – , – ; OB bl./dal. 27/20, WYP. 100/100/100

SAMICA – GIGANT (woj.); POZ 2; CHAR ntr.zły; SKARB: ***20A2;20B4;10C1;10D1; 5E1;10F1; PDośw. 65;
ŻYW  970; SF 1050; ZR 56; SZ 86;INT 40; MD 94; UM 47; CH 80; PR 50; WI 0; ZW 1;
ODPORNOŚCI: 1-85;2-95;3-71;4-106;5-81;6-237;7-227;8-227;9-227;10-222;
BROŃ 1: pięść; bgł. 76, TR 187; opźn. 3; SKUT 342ob; OB +15; SP B; AT 1
BROŃ 2: głaz; bgł. 71, TR 182; opźn. 8; SKUT (412ob); OB 0; SP B; AT (1)
ZBROJA: skóra poj. gig.; OGR. – , – ; OB bl./dal 41/26; WYP 120/160/180

SAMIEC – GIGANT (woj.); POZ 4; CHAR ntr.zły; SKARB: *** 30A2; 30B2; 15C2; 15D1; 5E1; 20F1; PDośw. 114;
ŻYW 1000; SF 1080; ZR 62; SZ 92;INT 40; MD 96; UM 49; CH 100; PR 60; WI 0; ZW 1;
ODPORNOŚCI: 1-93; 2-104; 3-79; 4-114; 5-89; 6-248; 7-238; 8-238; 9-238; 10-233;
BROŃ 1: pięść; bgł. 82, TR 196; opźn. 3; SKUT 350ob; OB +15; SP B; AT (1)
BROŃ 2: głaz; bgł. 77, TR 191; opźn. 8; SKUT  (570ob); OB 0; SP B; AT (1)
BROŃ 3: maczuga dw.; bgł.  70, TR 184; opźn. 9; SKUT  355ob  ; OB +7; SP B; AT 1
ZBROJA: skóra gruba gig.; OGR. – ,1/2; OB bl./dal. 49/42 ; WYP 150/200/240

STARY GIGANT (woj.); POZ 6; CHAR ntr.zły; SKARB:***40A3;40B2;20C2; 5D1;10E2;30F1; PDośw. 183;
ŻYW.1025; SF1160; ZR 78; SZ108;INT 50; MD 110; UM 61; CH140; PR 80;WI 0; ZW 1;
ODPORNOŚCI: 1-102; 2-113; 3-87; 4-122; 5-97; 6-238; 7-263; 8-253; 9-253; 10-248;
BROŃ 1: pięść; bgł. 113, TR 237; opźn. 3; SKUT 370ob; OB +15; SP B; AT (1)
BROŃ 2: głaz; bgł. 108, TR 232; opźn. 8; SKUT (590ob); OB 0; SP B; AT (1)
BROŃ 3: maczuga dw.; bgł. 101, TR 224; opźn. 9; SKUT 460ob; OB +15; SP B; AT 1
ZBROJA: skóra gruba gig.; OGR.1/2,1/2; OB bl./dal. 61/46; WYP 170/220/260

SAMOTNIK – GIGANT (woj.); POZ 8; CHAR ntr.zły; SKARB: *** 50A3; 50B2; 25C3; 20D1; 10E2; 40F1; PDośw. 242;
ŻYW 1050; SF 1200; ZR 84; SZ 114; INT 50; MD 114; UM 63; CH 160; PR  90; WI 0; ZW 1;
ODPORNOŚCI: 1-108; 2-119; 3-93; 4-128; 5-103; 6-275; 7-265; 8-265; 9-265; 10-260;
BROŃ 1: pięść; bgł. 119, TR 247; opźn. 3; SKUT 380ob; OB +15; SP B; AT (1)
BROŃ 2: głaz; bgł. 114, TR 242; opźn. 8; SKUT (600ob); OB 0; SP B; AT (1)
BROŃ 3: maczuga dw.; bgł. 107, TR 235; opźn. 9; SKUT  470ob; OB +15; SP B; AT 1
ZBROJA: futra gigancie; OGR.1/2,1/3; OB bl./dal. 75 /60 ; WYP200/280/360

PRZYWÓDCA – GIGANT (woj.); POZ 10; CHAR ntr.zły; SKARB: *** 60A4; 60B5; 30C5; 25D4; 80E2; 50F1; PDośw. 344;
ŻYW 1100; SF 1300; ZR 100; SZ 130; INT 60; MD 130; UM 75; CH 200; PR 110; WI 0; ZW 1;
ODPORNOŚCI: 1-120; 2-132; 3-104; 4-139; 5-114; 6-295; 7-285; 8-285; 9-285; 10-280;
BROŃ 1: pięść; bgł. 135, TR 275; opźn. 3; SKUT  445ob; OB +22; SP B; AT (1)
BROŃ 2: głaz; bgł. 130, TR 270; opźn. 8; SKUT (775ob); OB 0; SP B; AT (1)
BROŃ 3: maczuga dw.; bgł. 123, TR 263; opźn. 9; SKUT  495ob; OB +15; SP B; AT 1
ZBROJA: futra gigancie; OGR.1/2,1/3; OB bl./dal. 75 /-60 ; WYP 200/280/360

Bookmark the permalink.

0 Comments

  1. Czyżbym zapomniał tutaj o rysunku ?

    [center][img]http://img441.imageshack.us/img441/2856/gigantwzgorzowy.jpg[/img]
    [/center]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *