Obecni władcy i Rada Ostrogaru

Od niepamiętnych czasów władzę w całym Imperium Archipelagu Centralnego nieprzerwanie dzierży w swych rękach arystokratyczna rasa orków Uruk-hai. Jeden z ich niezliczonych klanów za pomocą najbardziej uznawanego członka swej rodziny (Katana) niepodzielnie włada większością wysp Archipelagu.

Obecnym (jest rok 9 455) władcą jest Katan By-Rygyn VI. Jak każdy Katan jest on gwardzistą 20 POZ i półbogiem 20 POZ. Jego siedzibą jest Złoty Zamek, leżący na terenie Pałacu Katanów. Przed nim panował jego dziadek, Katan Orio-gar han. Według astrologów By-Rygyn VI utrzyma się przy władzy do roku 9 555, po nim do roku 9 593 panować będzie Katan Imgrum Czarny, a od 9 595 do 9 738 jego syn Horing Mądry.

Zarządzanie bieżącymi sprawami Ostrogaru, zbyt błahymi, żeby zaprzątać nimi władcę Imperium, spoczywa w rękach Rady Miejskiej (podobne Rady zarządzają wszystkimi większymi miastami Imperium). W jej skład wchodzi po dwóch najbardziej znanych i doświadczonych, a ponadto osiadłych na stałe w Ostrogarze przedstawiciel i każdej awanturniczej profesji. Dodatkowo jej członkami jest dowódca największego garnizonu w mieście, jego zastępca oraz jeden z członków rodziny Katana wraz ze swym doradcą.

Obecny skład Rady Ostrogaru

Wojownicy

  • tan Mayor; malauk (czwororęki olbrzym); POZ 23; praworządny dobry; włada znajdującym się w Złotej Dzielnicy zamkiem Białych Malauków i dowodzi najemnym garnizonem malauków w tej dzielnicy;
  • hrabia Osmundu tan Gazdan Szary; człowiek; POZ 14; neutralny zły; dowodzi stacjonującą w dzielnicy Południowej armią 1000 osmundzikich królewskich kościotrupów;

Łowcy

  • tan Hargor; półork; POZ 25; praworządny zły; dowódca 4 garnizonu Ostrogaru oraz elitarnej jednostki Łowców Śmierci (łowcy/zabójcy, wyłącznie uruk-hai);
  • tan Gildamil, Wielki Tropiciel Północy; elf; POZ 19; praworządny neutralny; dowódca najemnej armii Elfich Lwów, najlepszej jednostki łuczniczej na północ od Ostrogaru;

Gwardziści

  • tan Barkuba; Uruk-hai; POZ 30; praworządny zły; dowódca 2 garnizonu Ostrogaru oraz elitarnich (8-12 POZ) oddziałów gwardzistów Uruk-hai, patrolujących Złotą Dzielnicę;
  • tan Golian; półelf; POZ 18; praworządny zły; dowódca 3 garnizonu Ostrogaru, w jego kompetencjach leży utrzymanie spokoju na ulicach Południowej Dzielnicy;

Barbarzyńcy

  • tan Guzda; półolbrzym; POZ 26; neutralny neutralny; dowódca hordy zachodniej, odpowiada za utrzymanie spokoju w okolicach miast Ora-gar i Ogra-gar; siedzibą jego i podległej mu hordy są warowne wioski: Imbir, Got-gor, Targor i Opta, znajdujące się na północnym-zachodzie zewnętrznego wybrzeża jeziora;
  • tan Ghun; hobgor; POZ 20/17 zabójca; chaotyczny zły; dowódca hordy południowo-wschodniej, składającej się wyłącznie z elitarnych jednostek hobgoblinów i goblinów; odpowiada za ochronę przedmieść stolicy;

Rycerze

  • tan Adinon Ongan, ambasador Tabadanu i Wielki Książę Olginu: olbrzym; POZ 25; praworządny dobry; odpowiada za stosunki z królestwami Tabadanu i Olginu (ludzkiego państwa Złotych Twierdz); jego siedzibą jest Zamek Białych Wież w południowej części Złotej Dzielnicy; do jego dyspozycji jest najemna kohorta (500 ludzi) pancernych jeźdźców pegazów;
  • tan Aegodon Stalowy; półolbrzym; POZ 18; praworządny neutralny dowódca 5 garnizonu Ostrogaru, w którego składzie znajdują się stacjonujące w Złotej Dzielnicy rycerskie jednostki odpowiadające za utrzymanie w czasie dnia spokoju w dzielnicy Chłopskie Krocze: dowodzi także najemnym rycerstwem z zamku Gua-mor, wynajmowanym Gildii Kupieckiej i przydzielanym do eskortowania mniejszych karawan;

Paladyni

  • tan Mangua Ongan, ambasador Tabadanu i Wielki Książę Olginu: olbrzym; POZ 23; praworządny dobry; nadworny doradca i emisariusz Katana, odpowiadający za dyplomatyczne rozwiązywanie wszelkich istotniejszych problemów Imperium; dysponuje znajdującymi się w Złotej Dzielnicy zamkami Kas-mor, Tabad-mor i Olg-mor;
  • tan Indion Jastrzębi; półelf; POZ 14; praworządny dobry; dowódca Smoczego Skrzydła garnizonu Ostrogaru; przyjaciel antycznego złotego smoka tan Mohmunda Wiecznego; w jego dyspozycji znajduje się 10 młodych złotych smoków, które posiadają swą siedzibę w Smoczym Zboczu nad kamieniołomami a wschodnim zewnętrznym wybrzeżu jeziora;

Czarni rycerze

  • tan Idiuru han, ambasador Wysp Malauk i gandar Świętego Orkusa: malauk; POZ 28; praworządny zły; właściciel sześciu zamków w Złotej Dzielnicy (Indir han, Indir-mor, Dag-mor, Arach-mor, Obgur-mor i Hogh-mor) oraz zamku Goran-mor na Świętym Orkusie; odpowiada za stosunki z rasą malauków; dowodzi Czarnym Legionem Zachodniego Przymierza (10 tysięcy martwiaków);
  • tan Yryn Yrgan; olbrzym; POZ 12; praworządny zły; dowódca 4 floty Orkusa Wschodniego, składającej się z około 70 żaglowców i 30 galer;

Złodzieje

  • tan Barhar: ork; POZ 24; neutralny neutralny; uważany za Wielkiego Mistrza Gildii Złodziejskiej Ostrogaru: jego siedzibą jest pałac Gutam znajdujący się na Placu Karczemnym, jest właścicielem przyległych do tego pałacu karczm – Słodkiego Gąsiora, Słodkiej Beczułki i Słodkiego Dzbana;
  • tan Gutam Szczurzy; półork: POZ 23; neutralny zły; zarządca portu Srebrnej Przystani; jest właścicielem kaszteli Kor, Kor-kor i Idun; jego rodzina zarządza także czterema kamienicami przy ulicy Stalowej oraz Placem Łez w dzielnicy Srebrna Przystań;

Zabójcy

  • tan Igar Brodaty; krasnolud; POZ 40; praworządny zły; posądzany o przywództwo Gildii Zabójców Ostrogaru; podobno jest doradcą Katana, zaś jego siedzibą jest prawdopodobnie jeden z poziomów Labiryntu Katana;
  • tan Esmallandil Lysy; półelf; POZ 20; neutralny zły; zarządca portu w dzielnicy Chłopskie Krocze; właściciel bractwa gladiatorów w Złotej Dzielnicy i jednej ze znajdujących się tam aren;

Kupcy

  • tan Got-garhar Zielony; ork; POZ 27; neutralny neutralny; Wielki Mistrz Gildii Kupieckiej Ostrogaru; kontroluje połów i sprzedaż ryb z jeziora oraz świąteczny handel na Srebrnym Placu, leżącym na terenie Srebrnej Przystani; posiada zamki Inchna-mor, Edgun-mor i Sakal-mor;
  • tan Migardun Szczodry; krasnolud; POZ 14; praworządny dobry; zarządca barek portu w dzielnicy Chłopskie Krocze; właściciel floty 113 barek jeziornych oraz karczm Pod Paniskiem i Złoty Róg; kontroluje południowy szlak karawan (do Gasty i Olgrionu);

Kapłani

  • tan Gilgor Targar, arcykapłan Morghlitha; krasnolud; POZ 38; neutralny zły; posądzany o przywództwo Bractwa Krwi, przełożony, a w rzeczywistości właściciel 13 świątyń Śmierci, znajdujących się w Czerwonej Dolinie w Górach Archońskich na zachód od jeziora;
  • tan Botianen Szalony, arcykapłan Bela; człowiek; POZ 19; chaotyczny neutralny; kontroluje działania Gildii Złodziejskiej na Placu Karczemnym; przełożony trzech świątyń-karczm z Placu Karczemnego (Wzniosłej, Ruiny i Małej);

Druidzi

  • tan Ohara Czarny, druid Morghlitha z Kręgu Śmierci; półork; POZ 18; neutralny zły; zarządca pierwszego poziomu Labiryntu Katana; odpowiedzialny za oczyszczanie Labiryntu z nieproszonych gości;
  • tan Adron Mały, druid Asteriuszaz Kręgu Równowagi; człowiek; POZ 14; neutralny neutralny; wojskowo-polityczny doradca Katana w sprawach Archonów;

Półbogowie

  • tan Ginsza Obgur, Brat Bogów i Miłosierdzia; gnom; POZ 23; praworządny dobry; właściciel 7 świątyń Ginszy, umiejscowionych po jednej w każdej dzielnicy miasta; dysponuje armią 100 nadnaturalnych sił półboskich, z których każda utożsamiana jest najczęściej z istotą przywoływaną czarem Przywołanie siły;
  • tan Ogldarion, Brat Bogów i Snów; elf; POZ 20; praworządny dobry; właściciel pięciu Świątyń Snów oraz czterech znajdujących się w Złotej Dzielnicy Wzniosłych Piramid (wierzchołek piramidy przechodzi w bardzo wysoką wieżę);

Astrolodzy

  • tan Dragin Miecz; półolbrzym; POZ 38/11 półbóg; praworządny neutralny; Wielki Mistrz Bractwa Mieczy; doradca i wyznawca Katana; nadworny przepowiadacz losów Katanów i członków ich rodzin; dysponuje Zamkiem-Świątynią Niebios, znajdującą się na terenie Pałacu Katana;
  • tan Madua Biały; gnom; POZ 13: praworządny dobry; jego siedzibą jest Pałac Białych Wież, znajdujący się na pograniczu 4 dzielnic (Złotej, Srebrnej Przystani, Pałacu Katana i Placu Karczemnego), podziemia tej budowli podobno łączą się z Labiryntem Katana;

Magowie

  • tan Miragiun; elf; POZ28/28 kapłan (arcykapłan Morghlitha); praworządny zły: sądzi się, iż jest Wielkim Mistrzem Ciemnej Gildii, ale nic pewnego o nim nie wiadomo, ani skąd przybywa na posiedzenia Rady, ani jakie reprezentuje sobą siły – plotki głoszą, że pochodzi z którejś z innych sfer egzystencji;
  • tan Shara garum; reptillion; POZ 22/23 astrolog; praworządny dobry; Wielki Mistrz Gildii Białych Magów: zarządca Zamku Białych Wież; odpowiedzialny za przesyłanie przepowiedni i ostrzeżeń nadnaturalnym, służącym dobru istotom;

Czarnoksiężnicy

  • tan Ouara Karaś; półork; POZ 17; praworządny zły; Wielki Mistrz Czarnej Gildii, wyznawca Morghlitha; zarządca 17 Trupich Wież w Południowej Dzielnicy i leżących pod nimi podziemi;
  • tan Athlar Atlarel; człowiek; POZ 17/13 kapłan (Seta); praworządny zły; właściciel miasta-twlerdzy Duramil oraz 2 świątyń Seta: Małej i Wielkiej Athlarii; kontroluje handel niewolnikami na Placu Karczemnym; jeden z najokrutniejszych członków Rady Ostrogaru;

Iluzjoniści

  • tan Milawian Piękna; człowiek; POZ 33; neutralny zły; Wielka Mistrzyni Gildii Wężowych Cieni – największej Gildii Archipelagu; ceny jej usług są niebotyczne, ale nawet przeznaczenie może nie uchronić od wykonania przez nią wyroku;
  • tan Kosturian; półolbrzym; POZ 23; praworządny neutralny; właściciel karczm: Złotej Perły, Pajęczej i Smoczej; jeden z najbardziej wpływowych członków Gildii Kupieckiej; odpowiedzialny za bezpieczeństwo należących do Gildii karczm;

Alchemicy

  • tan Ferugion Stary; człowiek; POZ 27; neutralny zły; wyznawca Dagonina; zarządca Laboratorium Katana i właściciel Czarnego Laboratorium na Placu Karczemnym; w jego pracowniach za odpowiednie pieniądze można zaopatrzyć się w prawie każdy rodzaj trucizny lub antidotum;
  • tan Derman Głupi; Uruk-hai; POZ 13/23 rycerz; praworządny dobry; dowódca gwardyjskiej straży miejskiej; odpowiedzialny za organizację i współdziałanie wszystkich garnizonów i oddziałów gwardii; główny organizator fajerwerków w miesiącu świątecznym;

Dowódcy Pierwszego Garnizonu Ostrogarskiego

  • tan Ghorom Wielebny, jeden z braci Katana; Uruk-hai; gwardzista/kapłan Katana/półbóg Katan POZ 12/17/16; praworządny neutralny; odpowiedzialny za bezpieczeństwo Pałacu Katana; emisariusz do specjalnych pouczeń;
  • tan Ghorom Mały, syn Ghoroma Wielebnego; Uruk-hai: półbóg Katan 18 POZ; praworządny zły; uznawany przez wszystkich za zdziecinniałego pyszałka; zastępca ojca podczas jego nieobecności;
    członkowie rodziny Katana:
  • tan Egrura Żywa, pierwsza żona Katana; Uruk-hai; kapłanka/półbóg POZ 12/13; praworządna dobra; zarządza haremem Katana, odpowiedzialna za inne żony i umilanie życia mężowi; mówi się, że jej zdanie z reguły decyduje o werdyktach Katana;
  • tan Egrura Druga, pierwsza córka Katana Uruk-hai; kapłanka/półbóg POZ 4/16; praworządna zła; odpowiedzialna za likwidowanie intryg na terenie Pałacu Katana oraz referowanie Katanowi postanowień Rady i odwrotnie.
Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *