Ogry

Charakter: ntr. zły, cht. zły
Wzrost: 1,76-2,25
Waga: 100-150
ŻYW SF ZR SZ IQ MD UM CH PR  OB. WYP kł/tn/ob.
240 140 20 20 30 30  10   10 20  +12           50/50/50
Broń
Maczugi +10
Pięści +5
Premie do odporności: 4. (10), 5. (10), 6. (10), 7. (10), 8. (10), 10. (10)

Wygląd

Ogry należą do ssaków o humanoidalnej, lekko zgarbionej postawie. Swym wyglądem przypominają bardzo krępych, grubych, prymitywnych ludzi. Od tych ostatnich odróżnia je jednak wyższy wzrost i głowa o prymitywnych cechach, charakterystycznych dla przodków ludzi (z wyjątkiem uszu które są lekko spiczaste). Ciało ogrów wyróżnia się grubą, dość gęsto owłosioną skórą i ciemną karnacją. Duża warstwa podskórnego tłuszczy powoduje, że są one odporne na chłód i lekkie urazy.

Ogry ubierają się najczęściej w niedbale przewieszone grube skóry zwierzęce z zawieszoną w poprzek dużą skórzaną torbą. W stronach cywilizowanych i w służbie u innych ras dbają jednak o swój ubiór, korzystając często nawet ze zbroi.

Tryb życia

Ogry żyją do 200 lat, ale dojrzałość osiągają już w wieku 15 lat. Najczęściej zajmują się wojaczką i polowaniami (szczególnie na opasy, ale nie gardzą też i mięsem ras humanoidalnych). Z tego też powodu najczęściej są wojownikami, łowcami i barbarzyńcami. W stronach cywilizowanych spotykani są wśród nich także gwardziści, złodzieje, kupcy, a nawet wszelacy klerycy (do 10 POZ) i iluzjoniści (do 10 POZ).
Żyją najczęściej w społecznościach klanowych, przypominających strukturą małe wioski. Każdy klan rządzony jest zwykle przez radę lordów, której głową z reguły jest ogr najstarszy wiekiem. Ochroną siedziby zajmują się samice, a także rzadko opuszczający wioskę lordowie, z których każdy dysponuje osobistą obstawą w postaci garów – ogrów weteranów.

Poza swe siedziby ogry najczęściej wychodzą w małych bandach , które poza wojaczką (najczęściej jest to grabienie karawan i zewnętrzna obrona własnych siedzib) mają za zadanie zapewnienie wyżywienia reszcie społeczności.

Mężczyźni odznaczają się ogromną agresywnością i pewnością siebie. Zwykle podejmują otwartą walkę, próbując swą siłą zmusić przeciwnika do ucieczki i zadowalając się ofiarami starcia i ew. porzuconym majątkiem.

Występowanie

Ogry zamieszkują wszelkie niezbyt gorące obszary najczęściej jednak z dala od większych akwenów wodnych. W dzikich stronach swe siedziby najczęściej zakładają w jaskiniach czy zdobytych cudzych wioskach. W stronach cywilizowanych zamieszkują okolice miast, często wtapiając się w miejskie społeczności i cywilizując. Jest to szczególnie widoczne na północnym zachodzie Orkusa Wielkiego,  gdzie jedno z miast  Ogra-gar do tego stopnia zostało przez nich zaludnione, że potocznie mówi się, iż jest to stolica ogrów (dysponuje np. własnymi ogrzymi oddziałami wojska).

  • Najczęściej spotykani są w bandach liczących 2k10 osobników (6 POZ), z których jeden lub dwóch to stare ogry (8 POZ).
  • Większe hordy (2-6 POZ) lub oddziały wojskowe (6 POZ) liczą średnio od 50 do 150 osobników plus dowódcy (10 POZ).
  • Małe siedziby liczą najczęściej w granicach 50 osobników, zaś większe (z wyjątkiem miejskich) 100-500.

Specjalne zdolności

  • Infrawizja – 2/10 SZ.
  • Przetrącanie – wojownicy jako zdolność zapożyczoną posiadają umiejętność zamaszystego uderzenia bronią obuchową. Jeśli ofiara nie wykona naturalnego uniku (rzut na akt. ZR minus 1 pkt./POZ ogra) otrzymuje podwójne obrażenia, udany unik całkowicie chroni przed zranieniem

Ogry wojownicy

Młoda samica; POZ.0; CHAR. N.Z.; Sk.   (5A1; w skarbczyku)
ŻYW. 270; SF 220; ZR 60; SZ 60; IQ 55; M 70; UM 40; CH 45; PR 55; W  – / –
Odp.w%:1-30;2-45;3-30;4-55;5-40;6-79;7-79;8-79;9-69;10-64; AM  -%; DOŚW9
BROŃ1.(maczuga)-Bi. 71%, TR  99%; op. 8; RANY 130ob   ; OB-8 ; SP B; AT(1)
BROŃ2. pała    -Bi. 71%, TR  99%; op. 5; RANY 95ob    ; OB-16; SP B; AT 2?
BROŃ3. pięści  -Bi. 66%, TR  94%; op. 3; RANY 90ob    ; OB-4 ; SP B; AT(1)
ZBR.: go-a          ; OGR. – , – ; OB.BL/DAL – 38/-22 %; WYP. 50 / 50 / 50

Młody samiec; POZ.2; CHAR. N.Z.; Sk.   (5A1; w skarbczyku)
ŻYW. 286; SF 240; ZR 66; SZ 66; IQ 57; M 74; UM 42; CH 55; PR 65; W  – / –
Odp.w%:1-37;2-52;3-37;4-62;5-47;6-88;7-88;8-88;9-78;10-73; AM  -%; DOŚW19
BROŃ1.(maczuga)-Bi. 77%, TR 108%; op. 8; RANY 210ob   ; OB-16; SP B; AT(1)
BROŃ2. pała    -Bi. 77%, TR 108%; op. 5; RANY 140ob   ; OB-32; SP B; AT 2?
BROŃ3. pała    -Bi. 72%, TR 102%; op. 3; RANY 95ob    ; OB-4 ; SP B; AT(1)
ZBR.: gruba skóra   ; OGR. – ,1/2; OB.BL/DAL – 81/- 49%; WYP. 75 / 100/ 120

Samica; POZ.4; CHAR. N.Z.; Sk.   (5A1; w skarbczyku)
ŻYW. 302; SF 260; ZR 72; SZ 72; IQ 59; M 78; UM 44; CH 65; PR 75; W  – / –
Odp.w%:1-44;2-59;3-44;4-69;5-54;6-96;7-96;8-96;9-86;10-81; AM  -%; DOŚW32
BROŃ1.(maczuga)-Bi. 83%, TR 116%; op. 8; RANY 215ob   ; OB-16; SP B; AT(1)
BROŃ2. pała    -Bi. 83%, TR 116%; op. 5; RANY 145ob   ; OB-32; SP B; AT 2?
BROŃ3. pała    -Bi. 78%, TR 111%; op. 3; RANY 135ob   ; OB-8 ; SP B; AT(1)
ZBR.: gruba skóra   ; OGR. – ,1/2; OB.BL/DAL – 87/- 55%; WYP. 75 / 100/120

Samiec; POZ.6; CHAR. N.Z.; Sk.  (10A1; 5B1; w skarbczyku)
ŻYW. 318; SF 300; ZR 88; SZ 88; IQ 71; M 92; UM 56; CH 85; PR 95; W  – / –
Odp.w%:1-52;2-67;3-52;4-77;5-62;6-107;7-107;8-107;9-97;10-92; AM-%; DOîW.54
BROŃ1. maczuga -Bi.119%, TR 158%; op. 8; RANY 225ob   ; OB-16; SP2B; AT 1
BROŃ2. pała    -Bi.114%, TR 153%; op. 5; RANY 155ob   ; OB-32; SP B; AT(2)
BROŃ3. pała    -Bi.109%, TR 148%; op. 3; RANY 145ob   ; OB-8 ; SP B; AT(1)
ZBR.: gruba skóra   ; OGR. – ,1/2; OB.BL/DAL – 87/- 71%; WYP. 75 / 100/ 120

Stary samiec; POZ.8; CHAR.CH.Z.; Sk.  (15A2;10B1 w skarbczyku)
ŻYW. 340; SF 320; ZR 94; SZ 94; IQ 73; M 96; UM 58; CH 95; PR105; W  – / –
Odp.w%:1-59;2-74;3-59;4-84;5-69;6-116;7-116;8-116;9-106;10-101;AM%; DOîW.73
BROŃ1. maczuga -Bi.135%, TR 176%; op. 8; RANY 305ob   ; OB-24; SP S; AT 1
BROŃ2. pała    -Bi.120%, TR 161%; op. 5; RANY 160ob   ; OB-32; SP B; AT(2)
BROŃ3. pała    -Bi.115%, TR 156%; op. 3; RANY 150ob   ; OB-8 ; SP B; AT(1)
ZBR.: futro zwierz. ; OGR. – ,1/3; OB.BL/DAL – 98/- 74%; WYP. 110/ 150/ 190

Bookmark the permalink.

0 Comments

  1. Tak wygląda bestiariusz wygenerowany dla ogra za pomocą generatora.

    OGRE BARBARZYŃCA

    MŁODZIK; POZ 0; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
    ŻYW 290; SF 230; ZR 70; SZ 70; INT 55; MD 55; UM 35; CH 35; PR 45; WI 25; ZW 2
    ODPORNOŚCI: 1-35 2-35 3-32 4-55 5-55 6-82 7-82 8-82 9-57 10-82 Amg 0
    BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.65; TR 95; opźn. 7; SKUT 132 ob (107) OB+8; SP B AT 1
    BROŃ 2: Pięści ; bgł.60; TR 90; opźn. 3; SKUT 92 ob OB+4; SP B AT 1
    BROŃ 3: Pała ; bgł.55; TR 85; opźn. 5; SKUT 97 ob (82) OB+16; SP B AT 1
    ZBROJA: brak ; OGR – , -; OB bl./dal. 40/32; WYP 50/50/50

    DZIKUS; POZ 2; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
    ŻYW 310; SF 250; ZR 78; SZ 78; INT 55; MD 57; UM 35; CH 47; PR 57; WI 25; ZW 2
    ODPORNOŚCI: 1-40 2-40 3-37 4-60 5-60 6-91 7-91 8-91 9-66 10-91 Amg 0
    BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.74; TR 106; opźn. 7; SKUT 137 ob (112) OB+8; SP 2B AT 1
    BROŃ 2: Pięści ; bgł.69; TR 101; opźn. 3; SKUT 97 ob OB+4; SP 2B AT 1
    BROŃ 3: Wekiera ; bgł.74; TR 104; opźn. 3; SKUT 107 ob (82) OB+8; SP 2B AT 2
    ZBROJA: Skóra pojed. ; OGR – , -; OB bl./dal. 43/35; WYP 65/85/100

    HAR; POZ 4; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
    ŻYW 330; SF 270; ZR 86; SZ 86; INT 55; MD 59; UM 35; CH 59; PR 69; WI 25; ZW 2
    ODPORNOŚCI: 1-46 2-46 3-43 4-66 5-66 6-100 7-100 8-100 9-75 10-100 Amg 0
    BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.88; TR 123; opźn. 7; SKUT 217 ob (167) OB+16; SP S AT 1
    BROŃ 2: Pięści ; bgł.83; TR 118; opźn. 3; SKUT 137 ob OB+8; SP S AT 2
    BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.83; TR 118; opźn. 4; SKUT 197 ob (167) OB+3; SP S AT 1
    ZBROJA: Skóra gruba ; OGR – , 1/2; OB bl./dal. 75/59; WYP 75/110/130

    WETERAN; POZ 6; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
    ŻYW 370; SF 340; ZR 94; SZ 94; INT 55; MD 61; UM 35; CH 71; PR 81; WI 25; ZW 2
    ODPORNOŚCI: 1-54 2-55 3-51 4-74 5-74 6-116 7-116 8-116 9-91 10-116 Amg 0
    BROŃ 1: Maczuga c ; bgł.117; TR 160; opźn. 9; SKUT 255 ob (205) OB+15; SP S AT 1
    BROŃ 2: Pięści ; bgł.112; TR 155; opźn. 3; SKUT 155 ob OB+8; SP S AT 2
    BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.112; TR 155; opźn. 4; SKUT 215 ob (185) OB+3; SP S AT 1
    ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 45/30; WYP 95/140/190

    STARY WETERAN; POZ 8; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
    ŻYW 390; SF 360; ZR 102; SZ 102; INT 55; MD 63; UM 35; CH 83; PR 93; WI 25; ZW 2
    ODPORNOŚCI: 1-60 2-61 3-57 4-80 5-80 6-125 7-125 8-125 9-100 10-125 Amg 0
    BROŃ 1: Kłoda drw. ; bgł.111; TR 157; opźn. 10; SKUT 290 ob (170) OB+40; SP S AT 1
    BROŃ 2: Pięści ; bgł.116; TR 162; opźn. 3; SKUT 160 ob OB+8; SP S AT 2
    BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.116; TR 162; opźn. 4; SKUT 220 ob (190) OB+3; SP S AT 1
    ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 71/31; WYP 95/140/190

    LORD; POZ 10; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
    ŻYW 420; SF 400; ZR 115; SZ 115; INT 60; MD 70; UM 40; CH 100; PR 110; WI 30; ZW 2
    ODPORNOŚCI: 1-68 2-69 3-65 4-87 5-87 6-137 7-137 8-137 9-112 10-137 Amg 0
    BROŃ 1: Kłoda drw. ; bgł.140; TR 191; opźn. 10; SKUT 400 ob (220) OB+60; SP 2S AT 1
    BROŃ 2: Pięści ; bgł.145; TR 196; opźn. 3; SKUT 205 ob OB+12; SP 2S AT 3
    BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.145; TR 196; opźn. 4; SKUT 295 ob (250) OB+4; SP 2S AT 2
    ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 97/37; WYP 95/140/190

  2. Muszę przyznać, że trochę odbiega od standardu (zobacz na drugiej stronie), ale to chyba nie jest jakiś wielki problem.:P

  3. No tak bo ja zrobiłem barbarzyńce, raczej wojownik na tak prymitywny opis nie pasuje 😉

  4. Efekt końcowy jest bardzo dobry, nie odbiega zbytnio od szablonu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *