Półbóg – Krąg VII

SCHRONIENIE (Zaklęcie)
KRĄG: VII (czar nr 1)
ZUŻYCIE PM: 35 + 15/osobę
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: 0
CZAS DZIAŁANIA: 1 runda (spec.)
OBSZAR DZIAŁANIA: półbóg + 1 wybrana osoba/2 POZ w promieniu 1 metra/POZ
OPIS: To zaklęcie w ciągu 1 rundy przenosi półboga i wybrane przez niego osoby do najbliższej, poświęconej jemu świątyni, w której spędził wcześniej minimum 50 dni. Wszyscy pojawiają się w pobliżu głównego ołtarza. Czar nie zadziała, jeśli ołtarz jest zniszczony. Nie zadziała również wtedy, gdy w promieniu 5 metrów od półboga znajduje się osoba, która nie chce się tam przenieść i wykona pozytywny rzut na odporność nr 3.

FALA EWIDENTNOŚCI (Zaklęcie)
KRĄG: VII (czar nr 2)
ZUŻYCIE PM: 70
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: 0
CZAS DZIAŁANIA: 1 runda/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: w promieniu 5 metrów/POZ
OPIS: Ten czar można rzucić tylko raz na 24 godziny. Półbóg w każdej rundzie działania czaru emituje fale potężnego zaklęcia, rozchodzące się w zasięgu czaru. Każda fala zaklęcia, zależnie od woli i etosu półboga, oddziałuje na istoty złe, neutralne albo dobre, zadając im lub lecząc 50 obrażeń. Na istoty o ewidentnym charakterze czar działa z podwójną mocą. Leczenie obrażeń w innych przypadkach porównywalne jest do czaru Leczenie lekkich obrażeń. W momencie rzucania czaru półbóg musi zdecydować, jakim charakterom czar sprzyja, a jakim szkodzi. Zaklęcie ma moc odsyłania z powrotem istot przybyłych z innych sfer egzystencji, o ile istoty te nie wykonają pozytywnego rzutu na odporność nr 3. Czar oddziałuje również na martwiaki, które nie wykonają pozytywnych rzutów na zaklęcia (odporność nr 3) i przetrwanie (odporność nr 4). W takim przypadku martwiak zostanie odwrócony albo przejęty – w zależności od zamysłu rzucającego. Rzucając ten czar, półbóg powinien kierować się swoim etosem i charakterem.

SAMOWSKRZESZENIE (Czar specjalny)
KRĄG: VII (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 280
CZAS RZUCANIA: 10 rund
ZASIĘG RZUCANIA: bliski
CZAS DZIAŁANIA: stałe
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 współwyznawca (ew. spec.)
OPIS: Ten czar napełnia wybraną istotę potężną magią, zdolną przywrócić jej życie w przypadku ewentualnej śmierci. Ciało zmarłego musi być kompletne i nie dotknięte rozkładem. Zmarły ożyje w ciągu k5 dni (premiowane) od swej śmierci, jeśli jego dusza zdoła powrócić do ciała, czyli wykona on pozytywny rzut na szok (odporność nr 4). W wypadku nieudanego rzutu dusza ulega rozpadowi, a zmarłego nie można już w żaden sposób wskrzesić. Z chwilą wskrzeszenia czar przestaje działać. Wskrzeszony nie posiada żadnych obrażeń, jest jednak bardzo wyczerpany i musi się porządnie wyspać (cały dzień). Ciało wskrzeszonego jest brzydsze – traci on permanentnie 1/10 część PR. Również jego odporność na szok maleje na stałe o 1/10 jej część.
Uwaga: Jeżeli półbóg rzuca ten czar na istotę, która w niego nie wierzy, naraża się tym samym na zauważenie przez niechętne mu bóstwa. Szansa tego Zauważenia równa jest 1% na POZ półboga i z reguły jego efektem jest Kara boska.

MAJESTAT (Czar specjalny)
KRĄG: VII (czar nr 4)
ZUŻYCIE PM: 7
CZAS RZUCANIA: 9 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: 1 runda/2 POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: półbóg, współwyznawca kleryk albo rycerz z 10 POZ (spec.)
OPIS: Ten czar napełnia półboga majestatem. Istnieją 3 odmiany Majestatu, z których półbóg wybiera ten, który mu akurat najbardziej odpowiada.
Majestat Boskości
Półboga otacza przedziwna, świecąca aura. Oddziałuje tylko na tych, którzy ją widzą. Blask może trwale oślepić każdego, kto nie wykona pozytywnego rzutu na połowę odporności nr 3. Nawet w przypadku udanego rzutu atakujący muszą zmrużyć oczy. Mają wówczas o połowę mniejsze Trafienie, Obronę, Umiejętności Magiczne i odporność na strach.
Majestat Władzy
Półboga otacza delikatna, złota aura, a jego słowa nabierają niezwykłej mocy. Wszyscy słyszący półboga muszą wykonać pozytywny rzut na sugestię, w przeciwnym razie będą mu całkowicie ufać i wykonają wszystkie jego polecenia, które nie będą prowadziły do samobójstwa. Jeżeli półbóg skieruje swe słowa do jednej, szczególnej osoby, wykonuje ona rzut obronny na połowę odporności. Ta forma Majestatu działa tylko na istoty zdolne słyszeć półboga i jednocześnie posiadające Inteligencję większą od 10 pkt.
Majestat Mocy
Ciało półboga zostaje napełnione niezwykłą mocą. Jego naturalna Siła Fizyczna ulega pięciokrotnemu zwiększeniu. Staje się również nadnaturalnie odporny na rany – nie może go zranić nic, co jednorazowo zadaje poniżej 500 obrażeń.

WZROK PRAWDY (Zaklęcie)
KRĄG: VII (czar nr 5)
ZUŻYCIE PM: 7
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: bliski
CZAS DZIAŁANIA: 1 runda/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 istota (jej zasięg wzroku)
OPIS: Czar pozwala widzieć prawdziwe oblicze istot, ich charaktery, najsłabsze i najsilniejsze strony, ponadto pozwala czytać w ich myślach (jeśli nie są chronione). Półbóg wykrywa też wzrokiem wszelkie niebezpieczeństwa i pułapki; wie na czym polegają i jak je ominąć. Poddane dokładnym oględzinom (pełna runda) przedmioty ujawniają swą prawdziwą naturę, zastosowanie, magię i standardowe cechy magiczne.

Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *