Vilena – Dzieci Wody

Element: Woda, Duch;

Czarostwo: Elementalizm, Czary Łowieckie, Czary Uprawne, Runy;

Języki: Drecarski i Powszechny lub AjArdzki i Annana;

Status: 30

Schemat premii rasowych

SF Zw Odp Int Inu SW Per Aut Cha Energia Życie
+10 +20 +20 +10 +30 +20 +10 +10 +20 4 7

Pochodzenie: Vilena pochodzą z Kontynentu Środka, gdzie większość z nich zamieszkuje do dziś. W początkach Drugiej Ery osiedlili się również w AjArd: na wybrzeżu i na wyspach Morza Wewnętrznego.

Wygląd: Vilena są wysokiego wzrostu (do 1,90 m). Odznaczają się kościstą budową ciała. Ich skóra jest ciemna, prawie brunatna. Wyraźne stawy, żebra i linia kręgosłupa. Kolana, łokcie a także kłykcie zaznaczone są kostnymi wypustkami. Włosy długie, grube i sztywne, przypominają właściwie pędy roślin, a nie włosy. Ich kolor jest najczęściej czarny, zielonkawy lub granatowy. Są unerwione i wyrwanie lub przycięcie ich sprawia ich właścicielowi ból. Potrafią się także w pewnym stopniu poruszać. Nos prosty, wyraźne kości policzkowe. Oczy lekko skośne, w kolorze wody. Nie mają podziału na białko i tęczówkę, a ich barwa zmienia się zależnie od nastroju danej osoby. Gdy Vilena jest radosny są one zwykle przejrzyste, w kolorze błękitnawym lub zielonkawym, gdy jest smutny lub zły stają się mętne i ciemne. Posiadają dodatkową powiekę – błonę migawkową. Na plecach Vilena posiadają podłużne szczeliny skrzelowe – co pozwala im oddychać pod wodą. Nad uszami i wzdłuż boków znajduje się kilka drobnych, okrągłych otworków. Pomagają one wyczuwać ciśnienie wody, działając na podobnej zasadzie jak organ linii bocznej u ryb.

Długość życia: Vilena żyją do 200 lat, dojrzałość osiągają w wieku 17 lat. W tym wieku przeprowadza się jedyny rytuał postrzyżyn w ich życiu, który jest także inicjacją w dorosłość. Upływ czasu widać po nich po upływie 100. Starzeć zaczynają się w wieku 150 lat. Jako rasa związana z wodą Vielena gorzej znoszą wysokie temperatury i brak wody. Z tego względu otrzymują karę -10 do wszystkich testów Odp. wykonywanych w przypadku pragnienia, gorąca i bezpośredniego oddziaływania ognia ognia.

Psychika. Jest to rasa odznaczająca się ogromną intuicją. Znakomicie władają emocjami. Obcym wydają się opanowani, nigdy nie dają im poznać co naprawdę myślą. Lubią stwarzać pozory i niepokoić innych wpatrując się w nich długo, bez mrugnięcia okiem. Są raczej zdystansowani w stosunku do przedstawicieli innych ras i zwykle zachowują pokerową twarz podczas rozmów z nimi. Swoimi prawdziwymi uczuciami dzielą się tylko z innymi przedstawicielami swojego ludu, lub z przyjaciółmi – a wkupienie się w ich łaski jest sporym wyzwaniem.

Vilena pozostają z natury bardzo solidarni wobec siebie nawzajem, zawsze popierają członków własnej rasy – odmienne postępowanie niezmiennie wzbudza w nich zadziwienie. Są bardzo silnie związani z rodziną. Mają długą pamięć i jeśli ktoś się im narazi, potrafią cierpliwie wyczekiwać okazji do zemsty. Czyni ich to groźnymi przeciwnikami, choć nigdy nie dają się ponieść emocjom i nie działają pochopnie. Jedną z ich największych zalet jest także ich zdolność adaptacji. Członkowie tej rasy potrafią się dostosować do każdych warunków i właściwie nigdy nic im nie przeszkadza. Sami o sobie mówią, że są niczym woda, która umie dopasować się do każdego naczynia. Z tego powodu nie mają zatargów z innymi ludami i są powszechnie akceptowani (nawet w Oderlin).

Kultura. Jako lud Vilena są bardzo pokojowi, nawet jeśli wielu z nich wybiera drogę wojownika. Nie prowadzą narzuconych przez siebie wojen z innymi rasami i nie mają z nimi zatargów. Wolą nawiązywać relacje niż tworzyć konflikty uważając, że więcej na tym zyskują. W Drecare większość życia spędzają na tratwach i barkach, podróżując po rzecznych szlakach. Bardzo ważna w ich kulturze jest więź z rodziną, toteż ich tratwy są często domem kilku pokoleń. Jeśli któryś z ich ludu przekroczy zwyczaje plemienne i skrzywdzi kogoś z własnej rasy, goli się mu głowę i jest skazywany na banicję, dopóki włosy mu nie odrosną. Wiodącą rolę w klanie pełni zwykle najstarszy członek rodziny: doświadczony łowca lub szaman. Przy czym istotne role we wspólnocie może pełnić zarówno mężczyzna, jak i kobieta. Taka prostota ich życia wydaje się zwodzić wiele innych ludów, które czasem uważają ich za słabo rozwiniętych. Jednak, należy pamiętać, iż Vilena stanowią jeden z Wysokich Ludów i ich kultura osiągnęła zaawansowany poziom, choć nie przejawia się to na płaszczyźnie materialnej. Zamiast tego posiadają oni dość skomplikowany system zachowań społecznych, regulujący ich wzajemne relacje, małżeństwa, prawo i układy socjalne. Jest to także prawdopodobnie jeden z najbardziej otwartych i tolerancyjnych systemów na świecie. Vilena posiadają także niezwykle zaawansowaną filozofię, skupioną wkoło obserwacji świata i interpretacji jego natury, oraz przemijania wszystkich rzeczy. Natomiast samo ich życie pozostaje często proste, zgodne z naturą, bowiem Vilena nie lubią komplikować tego, czego komplikować nie potrzebują.

Jako rasa zajmują w DrecarE istotną rolę kontrolując rzeczne szlaki. Pośredniczą w przewozie towarów, zwierząt i istot. Często zajmują się transportem wojskowym i przekazywaniem informacji. Doskonale pływają i czują się w wodzie jak ryby. Rzeki i jeziora nie mają dla nich tajemnic. W AjArd żyją z połowu pereł i owoców morza. Żyjący tam Vilena uodpornili się na trujące działanie wody morskiej. Właściwy ośrodek ich cywilizacji znajduje się w Morzu Wewnętrznym. Tam, kilku z nich znalazło zatopione ruiny, pozostałe po cywilizacji Najdawniejszych. Vielena odbudowali je przekształcając w podwodne królestwo. Noszą skąpą dopasowaną odzież ze skóry wodnych stworzeń, i lekkich, przejrzystych materiałów, które nie nasiąkają wodą. Na plecach zwykle posiada ona rozcięcia, by umożliwić oddychanie pod wodą. Jedynie dzieci noszą rozpuszczone włosy. Dorośli zaplatają je w grube warkocze, którymi potrafią nawet poruszać, niczym ogonami (czasem wplatają w nie zatrute ostrza, co pozwala im znienacka zaatakować zaskoczonego przeciwnika: biegłość: bez broni). Często tatuują swoje ciało i noszą ozdoby z muszli i kości ryb. Są mistrzami walki kijem, który stanowi ich ulubioną broń.

Vilena są bardzo tolerancyjni w kwestiach religii: wielu jest wyznawcami Religii Południa lub Totemizmu. Zdarzają się wśród nich także Elementyści a nawet Kultyści Równowagi. Vielena mieszkający w Oderlin często przyjmują umiarkowaną doktrynę Monoteistyczną. Są dobrymi zwiadowcami, kupcami, złodziejami i przemytnikami. Wielu z nich to również utalentowani adepci (głównie Magowie, Szamani i Tkacze Uroków). Wybrani jedynie zajmują się technologią, decydując się na rolę uczonego lub genetyka. Znani są także ze swych wynalazców, którzy zajmują się przede wszystkim wykorzystaniem mocy żywiołu wody w technice.

Biegłości sugerowane: obuchowe (kostur), drzewcowe piesze (włócznia), miotane długie (harpun);

Umiejętność rasowa:  Pływanie;

Zdolności rasowe:

  • Dwudyszność;
  • Sztuka Walki (Ho);
  • Wizje (Raz w czasie gry Vilena może użyć tej zdolności, wymaga ona wpatrywania się kilkanaście minut w wodę lub kryształ i udanego rzutu na Inu. W przypadku sukcesu MG powinien opisać graczowi obrazy związane z przyszłością lub jakimś zagadnieniem, które interesuje B.G.)

Opcje wyposażenia: K6 dawek miejscowych ziół, kij z drewna sakwakowego;

Ponieważ rasa ta jest nieco mocniejsza na starcie, Vilena otrzymują jedynie 20 P.W. w czasie tworzenia postaci.

Bookmark the permalink.

2 Comments

  1. Ciekawa koncepcja. Mam pytanie odnośnie zdolności widzenia: czy tak zbudowane oko rejestruje kolory? Jak z widzeniem pod wodą i jak w ciemności?

  2. Tak, oczywiście, że rejestruje kolory. Vilena pod wodą widzą równie dobrze jak na powierzchni, ich oko posiada dodatkową błonę migawkową, która to umożliwia. W ciemności jednak widzą równie dobrze jak ludzie – co sprawia, że na dużych głębokościach widzą raczej słabo. Niemniej posiadają zmysł pozwalający im określać ciśnienie (podobnie, jak robią to ryby), tak więc, nawet nie widząc, wiedzą na jakiej są głębokości i gdzie znajduje się dno, a gdzie powierzchnia wody.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *