Alchemik – Krąg I Specjalny

STARCIE MAGII (Energia)
KRĄG: I Specjalny (czar nr 1)
ZUŻYCIE PM: 250
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: 0
CZAS DZIAŁANIA: spec. (ew. 1 runda/POZ)
OBSZAR DZIAŁANIA: sześcian o boku 1/10 SZ alchemika liczonej w metrach
OPIS: Na danym terenie przed alchemikiem roztacza się niszczycielska fala Antymagii niszcząca na stałe każdy istniejący efekt czaru oraz każdy obiekt (przedmiot itp.) magiczny, który nie odeprze tego czaru na połowę swej odporności na energię. Istotom magicznym i posługującym się magią na czas rundy/POZ alchemika odbiera wszystkie zdolności i przemiany magiczne, w tym  możliwość rzucania czarów czy przemian półboskich.

KAMIEŃ KSIĘŻYCOWY (Energia)
KRĄG: I Specjalny (czar nr 2)
ZUŻYCIE PM: 50 000
CZAS RZUCANIA: 1 godzina
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: (stały)
OBSZAR DZIAŁANIA: spec.
OPIS: Alchemik może umagicznić tym czarem drogocenny niemagiczny kamień szlachetny pozyskany z fragmentów opadłego meteorytu lub powstały w inny ponadnaturalny sposób. Nie dotyczy to minerałów i kamieni uzyskanych za pomocą czarów. Kamień zyskuje kilka specyficznych magicznych cech, którymi obdarza swego posiadacza:
– pozwala podczas każdej nocy w trakcie pełni księżyca transmutować dowolny nieożywiony, niemagiczny metal w złoto. Jednorazowo przemianie poddać można maksymalnie 1 kg/POZ. Proces ten trwa 2 godziny i wymaga pełnej koncentracji oraz udanego % rzutu na połowę UM. Za uzyskane złoto można podczas hurtowej sprzedaży otrzymać od 1/10 do 1/2 części jego wartości. Osoba, która nadużywa tej formy dofinansowania często pada ofiarą złodziejskich gildii, demonów, mastug, smoków lub inteligentnych martwiaków.
– zapewnia niewrażliwość na choroby, która objawia się dwojako: osoba nie może zarazić się żadną chorobą oraz wszystkie, które miała dotychczas na czas noszenia kamienia przestają działać. W wypadku chorób magicznych, czy wywołanych przez przekleństwo lub klątwę, Kamień księżycowy łagodzi ich efekt o połowę. Dopiero posiadanie 2 takich kamieni daje niewrażliwość na tego typu choroby. Magia kamienia nie wpływa jednak na choroby umysłowe, defekty ciała, głupotę, itp. urazy.
– zapewnia niewrażliwość na trucizny, która sprawia, że postać nie może doznać uszczerbku od żadnej trucizny, zaś te, które toczą jej organizm na czas noszenia kamienia nie działają. W wypadku magicznych trucizn oraz czarów wywołujących analogiczny efekt, Kamień księżycowy łagodzi ich skutki o połowę. Dopiero posiadanie 2 takich kamieni daje niewrażliwość na tego typu trucizny. Magia kamienia nie wpływa jednak na trucizny bazujące na kwasie, żrące wyziewy, halucynogenne opary i ich odmiany.
– zapewnia niewrażliwość na wszelkie oczarowania, co sprawia, że postaci nie można narzucić obcej woli, a jeżeli była wcześniej pod wpływem takiego efektu, to na czas noszenia kamienia przestaje on działać. W wypadku oczarowań będących efektem przemian, przekleństw lub klątw, Kamień księżycowy umożliwia ich odparcie po udanym rzucie na odporność nr 2 bez żadnej antyodporności. Posiadanie 2 takich kamieni zapewnia niewrażliwość na takie oczarowania. Magia kamienia nie jest w stanie zapobiec zakochaniu się w wyniku bardzo niskiego % rzutu na reakcję do osoby płci przeciwnej.
– zapewnia właścicielowi szczęście, co w praktyce objawia się tak, jakby postać dysponowała zdolnością nadnaturalną Szczęściarz.

PANACEUM/WODA ŻYCIA (Energia)
KRĄG: I Specjalny (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 5 000, ewentualnie 50
CZAS RZUCANIA: 10 rund
ZASIĘG RZUCANIA: bliski
CZAS DZIAŁANIA: (stałe)
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 litr wody/10 POZ (spec.)
OPIS: Kosztem ogromnej ilości PM czar potrafi nasycić doskonale oczyszczoną wodę mocą wpływania na życie. Jeżeli przed rzuceniem tego czaru alchemik dostarczy odpowiedni ekstrakt pochodzący z ciała ewidentnie dobrej istoty z innej Sfery Egzystencji, do spreparowania panaceum wystarczy zaledwie 50 PM.
Istota, która wypije około 1/4 litra tak przyrządzonego płynu zostaje uzdrowiona (patrz czar Uzdrowienie). Litr wypitej Wody życia powoduje fizyczne odmłodzenie postaci o k5 lat. Nigdy wpływa ono na współczynniki psychiczne, biegłości oraz zdobyte PD. Współczynniki fizyczne nie ulegają zmianie, jeśli odmładzana postać nadal znajduje się w wieku średnim dla danej rasy (w przypadku ludzi pomiędzy 15 a 50 rokiem życia). Wypite jednorazowo dwa litry takiej mikstury umożliwia zregenerowanie utraconej wcześniej części ciała (np. kończyny). Efekt ten jest zbliżony do czaru Regeneracja ciała, jednakże może zadziałać tylko na żywe istoty. Dodatkowo następuje uzdrowienie oraz fizyczne odmłodzenie postaci o maksimum 2k5 lat. Istota, która nie jest w stanie spożyć 2 litrów Panaceum za jednym razem, nie może skorzystać z tej formy działania napoju.
Uwaga: Każde 0,25 litra Wody życia, które dostanie się na ciało martwiaka powoduje odniesienie przez niego k100x10 poważnych obrażeń.

ADAPTACJA FIZYCZNO-MAGICZNA (Czar specjalny)
KRĄG: I Specjalny (czar nr 4)
ZUŻYCIE PM: 55
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: 0
CZAS DZIAŁANIA: (5 rund/POZ + k10 rund); spec.
OBSZAR DZIAŁANIA: alchemik (spec.)
OPIS: Przez dany okres chroni alchemika przed wszelkimi niekorzystnymi czynnikami fizycznymi. Ochrona ta obejmuje także ich magiczne formy, co sprawia, że nie są one w stanie zadać alchemikowi żadnych obrażeń. Nie dotyczy to jednak przedmiotów, które w momencie kontaktu z ciałem dysponowały skutecznie działającą Antymagią oraz czynników psychiczno-fizycznych (strach, śpiew, hałas, niedotlenienie). Alchemik może zdecydować, że dany czynnik, przed którym potrafi ochronić Adaptacja fizyczno-magiczna zadziała na niego.
Uwaga: Czar sprawia, że postać nie może zostać zabita przez np. spadającą skałę, jednak może ona zniszczyć jej ubranie i przygnieść do ziemi. W wypadku, gdy nacisk będzie nadal działał po zakończeniu czaru, to alchemik może zostać zgnieciony (jednak już tylko przez sam ciężar).

ANALIZA CZARU (Zaklęcie)
KRĄG: I Specjalny (czar nr 5)
ZUŻYCIE PM: 110
CZAS RZUCANIA: 1 runda + spec. (k10 godzin)
ZASIĘG RZUCANIA: bliski
CZAS DZIAŁANIA: (spec.)
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 formuła czaru w księdze magicznej (spec.)
OPIS: Analizę czaru można rzucić tylko na formułę czaru zapisaną w magicznej księdze. Nie zadziała ona na przygotowaną do rzucenia formułę zapisaną na umagicznionym pergaminie. Nie obejmuje także czarów przedstawicieli kasty klerycznej oraz czarów z kręgów specjalnych. Zaklęcie sprawia, że alchemik zyskuje szansę zrozumienia danego czaru po trwających przez k10 (premiowane) godzin studiach. Wymagany jest udany rzut na połowę INT zmniejszoną o 10 pkt na krąg magii, z którego pochodzi czar. Sukces oznacza nauczenie się rzucania tego czaru tak, jakby był on czarem alchemicznym oraz premię w wysokości 100 PD na każdy jego krąg. Alchemik może przepisać jego formułę do własnej księgi lub wyuczyć się go autorytatywnie. Nieudany rzut podczas studiów nad nieznanym czarem oznacza mały zamęt w głowie, który sprawia, że alchemik na stałe traci 10 pkt INT oraz możliwość rzucenia jakiegokolwiek innego czaru przez najbliższe k100 dni. Na danym POZ można podjąć tylko jedną próbę analizy wybranego czaru. Jeśli się nie powiedzie, powtórzyć będzie można ją dopiero po awansie na kolejny POZ.
Uwaga: Każde nieudane rzucenie pozyskanego tym sposobem czaru (np. wynik 96-100 przy normalnych UM) traktuje się jako pechowe jego rzucenie, którego rezultat sprawdza się w odpowiedniej tabeli.

Bookmark the permalink.

0 Comments

  1. No panowie i panie czapki z głów. Treant tym artem zakończył wpisywanie wszystkich czarów. Treant chylę czoła i wielkie dzięki:|

  2. Wpisywanie trwało strasznie długo, ale przyznaję, że najwyższe kręgi wymagały dość dużo poprawek stylistycznych. Opisy z kręgów VI – I Spec. są zgodne z tymi zawartymi w MiM. Jeśli chodzi o niższe, to są pewne rozbieżności, ale będę je stopniowo eliminować. Na warsztat biorę już kolejną tematykę – w końcu stanowisko to przede wszystkim określone obowiązki.

  3. Dzięki Treant, to naprawdę kupa dobrej roboty. Może udałoby się też te czary zamieścić w downloadzie do pobrania?? Choć właściwie można je sobie skopiować i wkleić do worda.
    A czym teraz się zajmiesz??

    Z innej beczki to mam do Ciebie pytanie. Napisałeś w którymś z komentarzy że byłeś autorem pracy o społecznych skutkach mutacji u czarodziei. Czy mógłbyś ją opublikować albo chociaż w jakimś stopniu przybliżyć. Jestem ciekawy jak do tego tematu podeszłeś, bo ja osobiście nie widzę nic zdrożnego w niewielkich mutacjach u magów, a nawet uważam że nadają swojego rodzaju kolorytu.

  4. Wyrazy uznania, to naprawdę doskonała robota!

  5. Przyłączam się do wyrazów uznania!

  6. Dziękuję wszystkim przez których moja praca została doceniona. A zaczęła się od ostrej krytyki… Byłoby dobrze, gdyby aktualni malkontenci wzięli ze mnie przykład i przekuli swój gniew w jakieś przydatne artykuły.
    Jak wcześniej pisałem, pozostało mi ujednolicenie pierwszych pięciu kręgów z opisami z MiM – wówczas plik(i) do pobrania będą miały rację bytu.
    Z tą pracą na temat społecznych konsekwencji mutacji u czarodziejów to przesada – zwyczajnie zjechałem w liście do MAGa autorów tekstu p.t. "Nowe oblicza magii".
    Nie będę jeszcze zdradzał swoich planów, ale liczę na to, że jeszcze w tym miesiącu zredaguję artykuł. Cierpliwości.

  7. Dokładnie tak, przekujmy miecze na pióra i do roboty:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *