Bractwo Białych Mieczy

Bractwo Białych Mieczy skupia wszystkich rycerzy, żołnierzy i wojujących kleryków o praworządnym dobrym charakterze. Służą oni jednemu fanatycznemu celowi – niszczeniu lub odsyłaniu wszelkich ewidentnie złych istot, np.: demonów, martwiaków, potworów itp. Członkowie Bractwa są wszędzie, gdzie nastąpiło zachwianie równowagi wywołane przez zło. Niekiedy Bractwo zajmuje się też fundacją wypraw najbardziej znanych awanturników, wyruszających do Labiryntów Śmierci lub w inne czeluści Zła, oraz zbrojną ochroną pielgrzymów.

Siedziby Bractwa

Główną siedzibą jest największa twierdza w Tagarze Białej, siedmiopoziomowy zamek Grań Wiecznego Dobra. Stoi on po wschodniej stronie miasta i na nim to właśnie rozbijają się wszelkie najazdy armii z Tagary Ciemnej. Podziemia tej potężnej budowli łączą się korytarzami z największą, byłą krasnoludzką twierdzą Orkusa – Tagar-dur. Potężne wielopoziomowe zamczyska-twierdze znajdują się również w: Get-warr-garze, Archagaście, stolicy ludzkiego królestwa – Tabadanie (Orkus Wschodni), elfickiej Oginie (Orkus Mały) i stolicy królestwa Osmundu – Grua-gar (Ciąg Grua), Timurlinie (Ciąg Elmanalu) oraz Ketow-haran-garze (Orkus Święty). Bractwo Białych Mieczy ma również swoje siedziby – potężne zamki-twierdze znajdujące się także na innych archipelagach. Najwięcej bo, aż pięć jest na Archipelagu Zachodnim, po cztery na Archipelagu Północno-Zachodnim i Północno-Wschodnim, po dwa na Archipelagu Południowo-Zachodnim, Południowym i Południowo-Wschodnim, zaś po jednym na Archipelagu Wschodnim i Pajęczym.

Władcy Bractwa Białych Mieczy

Wielkim Mistrzem Bractwa Białych Mieczy jest człowiek; książę Waldorf Maron; wyznawca Asteriusza Wielkiego; główny przepowiadacz naruszeń równowagi; praworządny-dobry; Paladyn – Astrolog 26 – 24 POZ.

Mistrzem Bractwa w Tagarze Białej jest półork, książę Dirgur – zwany Szczęściarzem pięciu gwiazd; wyznawca Gorlama Walecznego; praworządny-dobry; Rycerz – Kapłan 23 – 21 POZ.

Mistrzem Bractwa w Get-warr-garze jest elfia księżniczka Eianawil Innuana – zwana Ostrym kwiatuszkiem; wyznawczyni Graama; praworządna-dobra; Wojownik – Druid 23 – 19 POZ.

Warunki przyjęcia

  1. Należy na rzecz Bractwa wpłacić 10 000 sztuk złota (lub równoważność w klejnotach). Od tej opłaty może zwolnić Mistrz Bractwa. Zdarza się to wtedy, gdy w istotny sposób pomogło się interesom Gildii. Należy być rycerzem, żołnierzem lub klerykiem na co najmniej 10 POZ doświadczenia. W wyjątkowych sytuacjach zgoda może być udzielona czarodziejom powyżej 15 POZ.
  2. Należy posiadać dobry charakter. Podczas przyjmowania do Bractwa charakter jest magicznie sprawdzany. Zatajenie charakteru może zostać ukarane nawet śmiercią. Losowo też sprawdzany jest charakter w późniejszym czasie i nie można mieć nic przeciwko temu.
  3. Nowicjusz musi złożyć w obecności Rady Starszych Bractwa – Dobrowolny Ślub Lojalności. Od tego momentu nie może mieć przed nimi żadnych tajemnic.
  4. Nowicjusz składa pisemną deklarację stwierdzającą, że cele Bractwa są nadrzędne w stosunku do własnych. Oznacza to, że w pierwszej kolejności będzie wykonywać zadania postawione przez Bractwo. Podejmowanie własnych misji uzależnione jest od uprzedniej zgody i błogosławieństwa Rady Starszych.
  5. Wymagana jest pisemna zgoda na przyjęcie najwyższej kary w przypadku dopuszczenia się zdrady tajemnic Bractwa.
  6. Wymagana jest pisemna deklaracja, że będzie się niosło pomoc każdemu członkowi Bractwa, jeżeli zaistnieje taka potrzeba. Obowiązuje to bez względu na koszty, osobiste animozje i wykonywane zadania. Wyjątek stanowią specjalne misje i rozkazy nadane przez Radę Starszych.

Przyjęcie spełniającego powyższe warunki na członka Bractwa Białych Mieczy odbywa się oficjalnie po roku. Natychmiastowe przyjęcie do Bractwa jest możliwe tylko wtedy, gdy nowicjusz podaruje przedmiot magiczny oręż, posiadający specjalne cechy magiczne i zdobyty na Złych mocach. Musi być on zaakceptowany przez Radę Starszych.

Ograniczenia

Członek Bractwa, aby awansować w jego szeregach, powinien oddawać na rzecz Bractwa zawsze dziesiątą część wartości dóbr pozyskanych w trakcie wykonywania misji. Członek Bractwa, aby awansować w jego szeregach, powinien raz w roku poświęcić jeden miesiąc, oddając się na ten czas do pełnej dyspozycji jednego z Mistrzów Bractwa. Wyjątek stanowią specjalne misje lub wyjątkowe czynniki losowe. W wypadku niestawienia się w siedzibie Bractwa w danym roku, okres ten przechodzi na rok następny i jest karnie dwukrotnie wydłużany (służba trwa wtedy 3 miesiące).

Hierarchia stopni Bractwa

Nowicjusz

Możliwość bezpłatnego szkolenia podczas podnoszenia się na nowy POZ doświadczenia, ale tylko w profesji, którą reprezentuje Bractwo. Z reguły bez problemu można szkolić się do 15 POZ, później istnieje kumulatywna szansa 10% na każdy kolejny POZ powyżej 15 POZ, że w danym roku Bractwo nie dysponuje odpowiednimi nauczycielami. Szkolenie na kolejny POZ doświadczenia trwa w Bractwie dwukrotnie dłużej. Nowicjusz może po około 100 dniach nauki nauczyć się lepiej władać bronią, zwiększa mu to wszystkie posiadane biegłości o 10 + 1k10 pkt. Jest to jednorazowa możliwość każdego członka Bractwa. Nowicjusz może raz w roku zakupić w Bractwie za 2000 sztuk złota czar typu Życzenie albo jego odpowiednik z innych profesji. Podczas szkolenia na nowy POZ doświadczenia przyrost punktów w jednej wybranej biegłości równy jest 5 pkt.

Grat

Warunkiem otrzymania tytułu jest wykonanie 1 misji. Członek Bractwie może zostać wskrzeszony, jeśli do którejkolwiek z siedzib Bractwa zostanie przyniesione jego martwe ciało. Koszt (1000 sztuk złota) wskrzeszenia powinien zwrócić – dopóki tego nie zrobi, nie przysługuje mu kolejne takie prawo. Brat zyskuje na poważaniu. W praktyce oznacza to podniesienie klasy społecznej o jeden poziom (np.: ze średniego mieszczaństwa do wyższego mieszczaństwa). Po upływie około 40 dni CH wzrasta o 10 + 1k10 pkt. Brat otrzymuje od Bractwa magiczny symbol przynależności do Bractwa, przedstawiający dwa białe skrzyżowane miecze, na których wypisane są insygnia posiadacza oraz tzw. Świętą Relikwię Bractwa, czyli zestaw przedmiotów, mających pomóc Bratu w walce ze złem.

Emisariusz Dobra

Warunkiem otrzymania tytułu jest wykonanie 3 nowych misji. Przysługuje mu prawo wzywania na pomoc Braci zakonnych na ważniejsze misje. W praktyce przydzielany jest tylko jeden (bardzo rzadko więcej). Przysługuje mu prawo otrzymania misji w celu wypełniania statutowych założeń Bractwa. Ma możliwość wymiany 3-5 przedmiotów magicznych, posiadających specyficzne cechy magiczne na jeden przedmiot magiczny, ale za to przydatny (wybiera MG po konsultacji z graczem).

Niszczyciel Zła

Warunkiem otrzymania tytułu jest wykonanie 5 nowych misji. Przysługuje mu dowództwo nad garnizonem Bractwa (o ile jest wolny etat). Poznaje tajniki Bractwa. Umożliwia mu to po około rocznym stażu nauczyć się zdolności Zapożyczenie zdolności. Jest to jednorazowa możliwość każdego członka Bractwa. Pozwala na nauczenie się jednej ze średnich (czyli tych które uczy się na 1 poziomie doświadczenia) zdolności profesjonalnych żołnierskiej lub rycerskiej i używać jej odpowiednio do swojego POZ. Raz wybrana (nauczona) zdolność nie może być już nigdy zmieniona. Można zrezygnować z zapożyczenia umiejętności, otrzymując w zamian jedną dodatkową biegłość w broni.

Starszy

Członek Rady Starszych – warunkiem otrzymania tytułu jest wykonanie 7 nowych misji. Przysługuje mu prawo opiniowania misji.

Mistrz Bractwa

Warunkiem otrzymania tytułu jest wykonanie 9 nowych misji i wolny etat. Przysługuje mu władza nad jedną z siedzib Bractwa.

Wielki Mistrz Bractwa

Warunkiem otrzymania tytułu jest decyzja Rady Starszych, złożonej wyłączcie z Mistrzów Bractwa. Przysługuje mu bezwzględna władza nad całym zakonem i jego członkami.

Święta Relikwia Bractwa Białych Mieczy

Zestaw ten dostaje się w celu skuteczniejszego zwalczania zła. Obejmuje on przedmioty pozwalające niszczyć wrogów oraz takie, które umożliwiają szybką regenerację sił. W momencie stracenia lub zużycia przedmiotów wolno za cenę 10000 sztuk złota zakupić nowy pakiet. Oczywiście należy uprzednio oddać wszystko co zostało z poprzedniego.

Spis przedmiotów Świętej Relikwii Bractwa Białych Mieczy

  1. Dwie sztuki magicznej i częściowo srebrnej broni białej, którą brat się posługuje (nie dotyczy to typowo drewnianych broni, jak i np. półtalerzy). Pochwy (lub ich odpowiedniki) połączone są ze sobą magiczną płachtą o metrowej powierzchni. Normalnie wszystkie przedmioty Relikwii (3-7) są w nią zawinięte.
  2. Magiczna płachta (z blokadą PM) łącząca pochwy wykonana jest z grubego materiału, na którym widnieje wizerunek symbolu Bractwa (dwa skrzyżowane, białe miecze). Posiada swoistą cechę magiczną – dwukrotnie przyspiesza naturalne zdrowienie osoby, która na niej leży.
  3. Bukłak oprawiony w koźlą skórę. W środku zawarte jest 5 + 1k5 (ustala MG) porcji wody życia. Wypicie jednej porcji tej wody uzdrawia ze wszystkich ran i chorób w przeciągu k10 rund.
  4. Komplet 3 (maksimum 5 – zależnie od zasług) kryształowych flakoników. Każdy z nich zawiera płyn raniący złe istoty o mocy dziesięciokrotnie większej od porcji wody święconej. Oblany porcją tego płynu martwiak otrzymuje 10-1000 (k10 x 100) obrażeń. ew. dwukrotnie mniej po udanym rzucie na połowę odporności nr 8
  5. Magiczny pergamin zawierający jeden czar Wskrzeszenie.
  6. Magiczny amulet z kości złotego smoka, który po wypowiedzeniu formuły (no cruash fili esua) odstrasza najbliższe 2k10 martwiaków na zasadzie kapłańskiej zdolności Odegnanie.
  7. Magiczny Kielich Mszalny – jego moc podczas każdej modlitwy o 10 pkt. zwiększa WI i o 5 pkt. ZW. Profesje niekleryczne mają tylko 50% szansę, że kielich zadziała podczas modlitwy.
Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *