Kapłan – Krąg IX

POSŁUCHANIE U BOGA (Zaklęcie)
KRĄG: IX (czar nr 1)
ZUŻYCIE PM: 9
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: 0
CZAS DZIAŁANIA: (1 godzina/50 Wiary)
OBSZAR DZIAŁANIA: specjalny (modlitwa)
OPIS: Podczas medytacji czar ten pozwala po pomyślnej modlitwie (udany rzut na Wiarę i przez MG na Zauważenie) otrzymać kontakt telepatyczny z bogiem lub z jego rzecznikiem. Pozwala to, zadać kilka pytań (jedno na każde 2 poziomy kapłana) odnośnie istotnych problemów wiary (itp., zależnie od MG).
Uwaga: Wola bóstwa w wyjątkowych sytuacjach może pozwolić na uzyskanie informacji odnośnie imion własnych, np. demonów oraz lokalizacji specyficznych miejsc, przedmiotów, czy istot z innych Sfer Egzystencji itp. Kapłan może jednak pytać tylko o istoty, miejsca lub przedmioty, które widział na własne oczy.

REGENERACJA ENERGII ŻYCIOWEJ (Energia)
KRĄG: IX (czar nr 2)
ZUŻYCIE PM: 450
CZAS RZUCANIA: 10 rund
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: stałe
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 istota (najlepiej współwyznawca)
OPIS: Czar ten pozwala przywrócić wyssane przez martwiaki punkty Żywotności lub Siły Fizycznej oraz jednorazowo przywraca 1 punkt Energii Życiowej na każdy poziom kapłana. Jest też w stanie przywrócić energię jakimkolwiek pozostałościom po istocie, która dawno temu rozsypała się w proch lub został z niej wyssany PM (o ile dysponuje się minimum 1 gramem prochu z jej ciała). Taki proch poddany dodatkowo Cudowi (lub innemu analogicznemu w działaniu czarowi) można przemienić w część ciała, której można użyć do Regeneracji ciała, co daje tej istocie szansę na odzyskanie życia i swej naturalnej postaci.
Uwaga: Groźba śmiertelnego grzechu czy klątwy nie dotyczy kapłana, jeśli regeneracja ciała odbywa się na żywym innowiercy/istocie.

RĘKA BOSKA (Czar specjalny)
KRĄG: IX (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 9
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: 5 rund/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: dłoń kapłana (ew. współwyznawcy)
OPIS: Każde skuteczne trafienie bronią trzymaną w naznaczonej tym czarem dłoni jest zawsze krytyczne. Bezpośrednie dotknięcie ręką zadaje k10x10 + 10 obrażeń/POZ kapłana.
Uwaga: Naznaczona tym czarem ręka jest niewrażliwa na rany, truciznę, kwas, ogień, itp. – nic nie może jej zniszczyć.

OTWARCIE BRAMY (Zaklęcie)
KRĄG: IX (czar nr 4)
ZUŻYCIE PM: 900
CZAS RZUCANIA: k100x10 rund
ZASIĘG RZUCANIA: bliski
CZAS DZIAŁANIA: 10 rund/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: sześcian o boku k10 metrów
OPIS: To potężne zaklęcie pozwala otworzyć na krótki czas Bramę do sąsiadującej Sfery Egzystencji (lub Półsfery), którą kapłan wcześniej już odwiedzał. Przez Bramę można przechodzić w obie strony. Bohaterowie przechodzący do nie znanej im Sfery (ale nie Półsfery) muszą wykonać rzut na odporność nr 4. Nieudany rzut oznacza, że nie przeżyli szoku obcości nowego świata. W jednej rundzie przez bramę może przechodzić tylko 1 istota. Istnieje 5% szansa w każdej rundzie otwarcia Bramy, że istota z innej Sfery zapragnie (np. z ciekawości) przez tę Bramę przejść.

WSTRZYMANIE/WYWOŁANIE ZARAZY (Czar specjalny)
KRĄG: IX (czar nr 5)
ZUŻYCIE PM: 180
CZAS RZUCANIA: 1 godzina
ZASIĘG: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: (spec.)
OBSZAR DZIAŁANIA: spec.
OPIS: Wstrzymuje dalsze rozszerzanie się zarazy (danego ogniska) lub pozwala wytworzyć nowe ognisko zarazy, które będzie rozwijało się i rozprzestrzeniało przez 2k10 dni, po czym nastąpi kilkudniowa (k10 dni) faza ataku, podczas której następuje śmierć zarażonych istot, które nie wykonały udanego rzutu na odporność nr 6 (zarazy), co sprawdza się w każdym dniu nasilenia, zmniejszając odporność o 1 pkt na każdy kolejny dzień). Zaraza najczęściej rozwija się indywidualnie (faza przejściowa i nasilenie się), roznosi się przez dotyk, itp. (nieudany % rzut na odporność 6 oznacza zarażenie) oraz najczęściej jest śmiertelna. Ilość faz nasileń (i oczywiście przejściowych) wynosi maksymalnie 1 na każde 5 POZ kapłana.
Rzucając ten czar, kapłan powinien kierować się swoim etosem i charakterem.

Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *