Kobry

Kobra górska

Charakter: N. N.

Rozmiar: 1,25-2,75 m. dł./1-5 kg.

ŻYW SF ZR SZ IQ MD UM CH PR WI OB / WYPAROWANIA SKÓRY
25 20+ 30 70 5+ 5+ – *0 *5  – 3 \\ 5 / 5 / 5 (+2/POZ)

Biegłości: +10% pysk (op.1; 10 kł [+/- 25]; OB.0; at.1).

Odporności: 1(10); 2(10); 3(5); 6(5).

Wygląd: kobra górska, to typowy przedstawiciel jadowitych węży. Odznacza się długim raczej cienkim, choć muskularnym ciałem, pokrytym łuską. Głowa jej jest w miarę duża, półokrągła, oczy małe, źrenice okrągłe. Ubarwienie nadzwyczaj zmienne, ale zawsze jednolite, najczęściej szare, oliwkowe lub czarne. Kobry znane są z umiejętności unoszenia pionowo i rozpłaszczania przedniej części ciała (co wśród większości zwierząt [np. koni] jest w stanie wywołać strach).

Tryb życia: jest to typowo dzienny, naziemny i sucholubny wąż. Żywi się ptakami, drobnymi gryzoniami, młodymi zającami, oraz wszelkiego typu jaszczurkami. Do swej zdobyczy podpełza po kryjomu, po czym nagłym atakiem chwyta w pysk i puszcza – przyjmując typową dla siebie pozę, czekając, aż jad zabije ofiarę. Zęby jej są dość długie, proste i raczej grube. Z racji swej dziennej aktywności jest to jeden z najczęściej spotykanych węży jadowitych, szczególnie, że podrażniony obecnością obcych istot (nawet dużo większych i silniejszych od siebie) staje się agresywny i niebezpieczny.

Występowanie: zamieszkują wszelkie górskie tereny, ponadto spotykany jest także na nizinach w pobliżu skał i kamienistych miejsc. Spotyka się je praktycznie tylko pojedynczo (0 – 4 POZ).

Specjalne zdolności:

  • Podpełzanie (ciche skradanie się): umiejętność bezszelestnego podchodzenia zdobyczy (zaskoczenie na połowę szybkości aktualnej).
  • Doskonały  wzrok: posiada wyostrzony wzrok, dzięki czemu widzi na dwukrotnie większą odległość niż normalnie.
  • Zęby jadowe; W momencie ukąszenia dostarczają jad, który : zabija  w przeciągu 1k10 minut każdą istotę poniżej 1000 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (% rzutem na połowę odporności nr 6), a jeśli to przeżyła, to tak ją osłabia na okres 1k10 dni jest osłabiona (o b.10% gorsze TR, Obrona, INT, MD, a UM dwukrotnie zmniejszają się). zabija w przeciągu 1k10 godzin każdą istotę powyżej 1000 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (% rzutem na połowę odporność nr 6), a jeśli to przeżyła, to tak ją osłabia, że na okres 1k5 dni z powodu wyczerpania, wymiotów i gorączki traktuje się ją jak nieprzytomną (bez opieki powoduje to często śmierć np. z głodu, pragnienia).
  • Wicie  się: (kosztem dwukrotnie wolniejszych ataków lub podczas ucieczki umożliwia częste zmiany pozycji, co podwaja obronę ze ZR).
  • Z racji cienkości istotom humanoidom ludzkiego wzrostu trudniej je trafić z daleka (b.-100 OBR).
  • Jako pełzające zwierzę równie często co tułów atakują i nogi, dlatego ew. względem  takiego  ataku  liczy  się  tylko obrona z tej części ciała (np. z ubrania i butów itp.).

Kobra górska (gad, drapieżnik)

POZ 0; ŻW 40; SF 40; ZR 70; SZ 110; IQ 10; MD 10; UM -; CH *-; PR 30; WI -;
Bp.9; Bf.13; 1-20; 2-30; 3-14; 4-19; 5-9; 6-28; 7-23; 8-23; 9-23; 10-13;
Pysk; 75 / 86; op.1; 15 kł+sp.; OB.-; at.1;
Łuska; OGR – , -; OB.23 / 123; WYP 5 / 5 / 5; WT;

POZ 2; ŻW 50; SF 48; ZR 80; SZ 116; IQ 14; MD 10; UM -; CH *-; PR 40; WI -;
Bp.14; Bf.18; 1-25; 2-35; 3-19; 4-24; 5-14; 6-33; 7-28; 8-28; 9-28; 10-18;
Pysk; 85 / 98; op.1; 22 kł+sp.; OB.-; at.1;
Łuska; OGR – , -; OB.33 / 133; WYP 9 / 9 / 9; WT;

POZ 4; ŻW 60; SF 56; ZR 90; SZ 122; IQ 18; MD 10; UM -; CH *-; PR 50; WI -;
Bp.19; Bf.23; 1-31; 2-40; 3-24; 4-29; 5-19; 6-38; 7-33; 8-33; 9-33; 10-23;
Pysk; 95 / 110; op.1; 24 kł+sp.; OB.-; at.1;
Łuska; OGR – , -; OB.43 / 143; WYP 13 / 13 / 13; WT;

POZ 6; ŻW 70; SF 64; ZR 100; SZ 128; IQ 22; MD 10; UM -; CH *-; PR 60; WI -;
Bp.24; Bf.28; 1-36; 2-45; 3-29; 4-34; 5-34; 6-43; 7-38; 8-38; 9-38; 10-28;
Pysk; 105 / 121; op.1; 26 kł+sp.; OB.-; at.1;
Łuska; OGR – , -; OB.53 / 153; WYP 17 / 17 / 17; WT;

Kobra królewska

Charakter: N. N.

Rozmiar: 2,75-5,75 m. dł./3-15 kg.

ŻYW SF ZR SZ IQ MD UM CH PR WI OB / WYPAROWANIA SKÓRY
55 40+ 30 70 5+ 5+ – *- *25 –       5 / 15 / 15 / 15 +(1/5)/POZ

Biegłości: +10% pysk (op.1; 20 kł [+/- 1-25]; OB.-; at.1).

Odporności: 1(10); 2(10); 3(5); 6(5).

Wygląd: kobra królewska, to duży przedstawiciel jadowitych węży. Odznacza się długim, muskularnym ciałem, pokrytym łuską. Głowa jej jest w miarę duża, półokrągła, oczy małe, źrenice okrągłe. Ubarwienie nadzwyczaj piękne – najczęściej wszelkiego typu zielone, żółte i czarne wzory. Ogon jednolicie czarny. Kobry znane są z umiejętności unoszenia pionowo i rozpłaszczania przedniej części ciała (co wśród większości zwierząt (np. koni) jest w stanie wywołać strach).

Tryb życia: jest to typowo dzienny, naziemny i sucholubny wąż. Żywi się ptakami, drobnymi gryzoniami, młodymi zającami, oraz wszelkiego typu jaszczurkami. Jego jednak ulubionym pokarmem są inne węże, nawet te bardzo jadowite. Do swej zdobyczy podpełza po kryjomu, po czym nagle rozpłaszcza się nad nią (co często zaskakuje kompletnie ofiarę) i nagłym atakiem chwyta w pysk. Większe ofiary natychmiast puszcza – przyjmując typową dla siebie pozę, czekając, aż jad dokończy dzieła. Zęby jej są dość długie (do 7 cm), proste i raczej grube. Z racji swej dziennej aktywności jest to jeden z częściej spotykanych węży jadowitych, szczególnie, że podrażniony obecnością obcych istot (nawet dużo większych i silniejszych od siebie) staje się agresywny i niebezpieczny, często próbując przepłoszyć je ze swojego rewiru. Jej dość znaną cechą, jest to, że zaatakowana stara się uciekać – demonstrując non stop swój przepiękny rozpłaszczony przód ciała. Uwaga: Z racji wielkości dorosłe osobniki są w stanie atakować tak, jakby miały zasięg 2.

Występowanie: zamieszkują wszelkie nizinne i górskie tereny, najczęściej w pobliżu wody, czy wręcz na bagnach. Niekiedy łatwo ją spotkać w dobrze nasłonecznionych miejscach pośród dzikich puszcz. Poza porą godową spotyka się je praktycznie tylko pojedynczo.

Specjalne zdolności:

  • Podpełzanie (ciche skradanie się): umiejętność bezszelestnego podchodzenia zdobyczy (zaskoczenie na połowę szybkości aktualnej).
  • Doskonały  wzrok: postać posiada wyostrzony wzrok, dzięki czemu widzi na dwukrotnie większą odległość niż normalnie.
  • Zęby jadowe: W momencie ukąszenia dostarczają jad, który :zabija  w  przeciągu 1k10 rund każdą istotę poniżej 2500 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (rzutem na połowę odporności nr 6), a jeśli to przeżyła, to tak ją osłabia na okres 1k10 dni jest osłabiona (ob.20[%] gorsze TR, Obrona, INT, MD, a UM dwukrotnie zmniejszają się).zabija  w  przeciągu 1k10 godzin każdą istotę powyżej 2500 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (rzutem na połowę odporność nr 6), a jeśli to przeżyła, to tak ją osłabia, że na okres 1k10 dni z powodu wyczerpania, wymiotów i gorączki traktuje się ją jak nieprzytomną (bez opieki powoduje to często śmierć np. z głodu, pragnienia).
  • Wicie się: (kosztem dwukrotnie wolniejszych ataków lub podczas ucieczki umożliwia częste zmiany pozycji, co podwaja obronę ze ZR).
  • Z racji cienkości istotom humanoidom ludzkiego wzrostu trudniej je trafić z daleka (b.-50 OBR).
  • Jako pełzające zwierzę równie często co tułów atakują i nogi, dlatego ew. względem  takiego  ataku  liczy się  tylko obrona z tej części ciała (np. z ubrania i butów itp.).

Kobra królewska (gad, drapieżnik)

POZ 0; ŻW 70; SF 60; ZR 70; SZ 110; IQ 10; MD 10; UM -; CH *-; PR 50; WI -;
Bp.11; Bf.18; 1-22; 2-32; 3-16; 4-21; 5-11; 6-33; 7-28; 8-28; 9-28; 10-18;
Pysk; 75 / 88; op.1; 25 kł+sp.; OB.-; at.1;
Łuska; OGR – , -; OB.25 / 75; WYP 15 / 15 / 15; WT;

POZ 2; ŻW 90; SF 68; ZR 80; SZ 116; IQ 14; MD 10; UM -; CH *-; PR 60; WI -;
Bp.16; Bf.23; 1-27; 2-37; 3-21; 4-26; 5-16; 6-38; 7-33; 8-33; 9-33; 10-23;
Pysk; 85 / 100; op.1; 37 kł+sp.; OB.-; at.1;
Łuska; OGR – , -; OB.37 / 87; WYP 25 / 25 / 25; WT;

POZ 4; ŻW 110; SF 76; ZR 90; SZ 122; IQ 18; MD 10; UM -; CH *-; PR 70; WI -;
Bp.21; Bf.28; 1-33; 2-42; 3-26; 4-31; 5-21; 6-43; 7-38; 8-38; 9-38; 10-28;
Pysk; 95 / 112; op.1; 39 kł+sp.; OB.-; at.1;
Łuska; OGR – , -; OB.49 / 99; WYP 35 / 35 / 35; WT;

POZ 6; ŻW 130; SF 84; ZR 100; SZ 128; IQ 22; MD 10; UM -; CH *-; PR 80; WI -;
Bp.26; Bf.33; 1-38; 2-47; 3-31; 4-36; 5-26; 6-48; 7-43; 8-43; 9-43; 10-33;
Pysk; 105 / 123; op.1; 41 kł+sp.; OB.-; at.1;
Łuska; OGR – , -; OB.61 / 111; WYP 45 / 45 / 45; WT;

POZ 8; ŻW 150; SF 92; ZR 110; SZ 134; IQ 26; MD 10; UM -; CH *-; PR 90; WI -;
Bp.31; Bf.38; 1-44; 2-52; 3-36; 4-41; 5-31; 6-53; 7-48; 8-48; 9-48; 10-38;
Pysk; 115 / 135; op.1; 43 kł+sp.; OB.-; at.1;
Łuska; OGR – , -; OB.73 / 123; WYP 55 / 55 / 55; WT;

Kobra pancerna – sargon

Rozmiar: 7,5-15 m. dł./550-1850 kg.

Charakter: każdy praworządny (ewidentny względem prawa jak i moralności) .

ŻYW SF ZR SZ IQ MD UM CH PR WI OB / WYPAROWANIA SKÓRY
5000 950 30 70 50 50 25 75 50 –     200 / 550\\550\\550 +(20/50)/POZ

Biegłości: +25% pysk (op.2; 75 kł; OB.10; at.1).

Odporności: 1(10); 2(10); 3(10).

Wygląd: Kobra Pancerna zwana często tylko Sargon jest jednym z najbardziej niebezpiecznych i niezniszczalnych istot innoplanowych pozostawianych przez siły Prawa na Planach Materialnych. Wyglądem swoim raczej przypomina typową kobrę, jednak cechują ją monstrualne wymiary, duża grubość i charakterystyczna łuska. To właśnie dzięki niej istota ta zyskała swą nazwę, gdyż w praktyce łuska ta przypomina pancerz kostny o dużych, płaskich, guzowatych, kwadratowych wybrzuszeniach. Jego twardość jest niesamowita, zaś dzięki magii utrzymuje też nienaganną elastyczność (brak ograniczeń do ZR i SZ). Głowa Sargona jest równie (o ile nie bardziej) pancerna, przy tym raczej większa niż być powinna. Zaopatrzona jest w małe niebieskie oczy. Całe ubarwienie ciała najczęściej jest oliwkowo-zielone, rzadziej oliwkowo-stalowe lub inne. Sargon, podobnie jak inne kobry posiada umiejętności unoszenia pionowo i rozpłaszczania przedniej części ciała

Tryb życia: jak głoszą legendy Kobra Pancerna została stworzona przez nieznane już siły Praworządności jako strażnik i obrońca przed pochodem CHAOSU. Nie znane są obecnie losy tych zmagań, jednak poprzez swą przydatność i niezniszczalność została sobie upodobana przez wielu Bogów. Na Planach Materialnych najczęściej służy do obrony skarbców, sanktuariów lub innych niezmiernie ważnych miejsc. Z reguły nie jest agresywna. W walce z innymi istotami posługuje się zarówno swym jadem, jak i wieloma innymi zdolnościami (np. z racji wielkości Kobry Pancerne są w stanie atakować tak, jakby miały też zasięg 2). Zabita (jeśli kompletnie nie zostanie zdematerializowana na danym Planie Egzystencji) odradza się automatycznie po 5 latach i często (jeśli etos jej na to pozwala) idzie zemścić się na swych zabójcach. Niekiedy Sargony są używane przez potężne istoty jako Gwardia Przyboczna lub wierzchowce, rzadziej do prowadzenia wojsk antycznych istot. Większość tych istot posługuje się miedzy sobą Mową Prawa (4 stopień trudności językowej), aczkolwiek znają też Dawną Mowę. Sargony są „naturalnie” nieśmiertelne (dopóki całkowicie się je nie zgładzi), ponadto nie potrzebują jeść (choć mogą). Latami też (jeśli muszą) potrafią nie oddychać (kumulują oddech). Wadą ich jest to, że się nie rozmnażają, jednak są w stanie być klonowane przez niezmiernie potężne istoty za pomocą wysoko specjalistycznych czarów (3 – 5 Krąg Magii Specjalnej). Uwaga: Skóra Sargona umiejętnie wyprawiona pozwala robić ubrania o obronie i wyparowaniach równych połowie użytego do tego celu monstra. Taka skóra nadal zachowuje swą magiczność i elastyczność (brak ograniczeń), ponadto połowi większość niekorzystnych czynników fizycznych.

Występowanie: normalnie Kobry Pancernej nie można spotkać, jednak prawdopodobne jest ich znalezienie w przepastnych labiryntach, grobowcach lub Katakumbach. Poza wyjątkowymi sytuacjami spotyka się je praktycznie tylko pojedynczo (0-10 POZ).

Specjalne zdolności:

  • Podpełzanie (ciche skradanie się): umiejętność bezszelestnego podchodzenia zdobyczy (zaskoczenie na połowę szybkości aktualnej).
  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Doskonały wzrok: postać posiada wyostrzony wzrok, dzięki czemu widzi na dwukrotnie większą odległość niż normalnie.
  • Stała infrawizja – zasięg SZ w metrach.
  • Zęby jadowe: w momencie ukąszenia dostarczają jad, który przenosi w stały letarg każdą istotę (też martwiaki), która nie odeprze (w przeciągu najbliższych 1k5 rund – co rundę) go rzutem na 1/10 odporności nr 3.
  • 50% antymagii.
  • Aura ewidentności: (zależnie od charakteru Zła, Neutralna lub Dobra): Jakakolwiek istota o przeciwnym charakterze, która nie przełamie zaklęcia (%-owym rzutem na połowę odporności na zaklęcia) w danej rundzie nic nie może zrobić przeciwko niej.
  • Aura prawa: jakakolwiek istota o nie praworządnym charakterze, która nie przełamie zaklęcia (rzutem na połowę odporności nr 3) w danej rundzie nic nie może zrobić przeciwko niej.
  • Promień ognia (zianie ogniem): zamiast ataku jest w stanie wysłać raz na 1k50 rund kierunkową wiązkę białego płomienia jego temperatura spopiela każdą istotę, która nie odeprze ognia (rzutem na połowę odporności nr 8), a w wypadku odparcia zadaje 550 [+/- 2k100] ran (1/10 tego to uszkodzenia na zbroję i inne przedmioty znajdujące się przy ofierze ataku).
  • Gruba skóra: dziesięciokrotnie zmniejsza wszelkie efekty raniące czynników fizycznych (nie dotyczy ciosów bronią itp.).
  • Przygniatanie: postać, która nie odskoczy (% rzut na akt ZR) przed pełznącym wężem zostaje obalona i przygnieciona ciałem węża. W każdej rundzie takiego duszenia postać otrzymuje 1k100 ran + bonus do ran z SF węża zredukowany o bonus do ran z SF ofiary. Ilość tych ran jest ponadto zmniejszana o połowę wartości wyparowań obuchowych ofiary. Uwaga: Naraz może być tylko duszona 1 istota (poniżej 2 metrów długości) na każde 5 metrów długości węża.

Sorgon (gad, drapieżnik)

POZ 0; ŻW 5500; SF 1040; ZR 70; SZ 110; IQ 80; MD 80; UM 55; CH 125; PR 75; WI -;
Bp.296; Bf.659; 1-314; 2-324; 3-306; 4-306; 5-296; 6-669; 7-669; 8-669; 9-669; 10-659;
Pysk; 90 / 201; op.2; 335 kł+sp.; OB.10; at.1;
Pancerna łuska; OGR – , -; OB.220; WYP 550 / 550 / 550; WT.;

POZ 2; ŻW 6025; SF 1100; ZR 80; SZ 116; IQ 84; MD 90; UM 65; CH 135; PR 85; WI -;
Bp.301; Bf.664; 1-319; 2-330; 3-311; 4-311; 5-301; 6-674; 7-674; 8-674; 9-674; 10-664;
Pysk; 110 / 228; op.2; 350 kł+sp.; OB.10; at.1;
Pancerna łuska; OGR – , -; OB.270; WYP 650 / 650 / 650; WT.;

POZ 4; ŻW 6585; SF 1160; ZR 90; SZ 122; IQ 88; MD 100; UM 75; CH 145; PR 95; WI -;
Bp.306; Bf.669; 1-325; 2-336; 3-316; 4-316; 5-306; 6-679; 7-679; 8-679; 9-679; 10-669;
Pysk; 120 / 245; op.2; 365 kł+sp.; OB.10; at.1;
Pancerna łuska; OGR – , -; OB.320; WYP 750 / 750 / 750; WT.;

POZ 6; ŻW 7145; SF 1220; ZR 100; SZ 128; IQ 92; MD 110; UM 85; CH 155; PR 105; WI -;
Bp.311; Bf.674; 1-330; 2-342; 3-321; 4-321; 5-311; 6-684; 7-684; 8-684; 9-684; 10-674;
Pysk; 130 / 262; op.2; 418 kł+sp.; OB.15; at.1;
Pancerna łuska; OGR – , -; OB.370; WYP 850 / 850 / 850; WT.;

POZ 8; ŻW 7740; SF 1300; ZR 110; SZ 134; IQ 96; MD 120; UM 95; CH 165; PR 115; WI -;
Bp.316; Bf.679; 1-336; 2-348; 3-326; 4-326; 5-316; 6-689; 7-689; 8-689; 9-689; 10-679;
Pysk; 140 / 281; op.2; 438 kł+sp.; OB.15; at.1;
Pancerna łuska; OGR – , -; OB.420; WYP 950 / 950 / 950; WT.;

POZ 10; ŻW 8370; SF 1380; ZR 120; SZ 140; IQ 100; MD 130; UM 105; CH 175; PR 125; WI -;
Bp.321; Bf.684; 1-341; 2-354; 3-331; 4-331; 5-321; 6-694; 7-694; 8-694; 9-694; 10-684;
Pysk; 150 / 300; op.2; 458 kł+sp.; OB.15; at.1;
Pancerna łuska; OGR – , -; OB.470; WYP 1050 / 1050 / 1050; WT.;

Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *