Szczury

Szczur dziki

Charakter: N. N.

Rozmiar: 19-40 cm/0,3-1 kg.

ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR WI OB / WYPAROWANIA SKÓRY
10 5+  35 20 10+ 5+ – *- *- – – / –

Biegłości: +5% gryzienie (op.2; 6 tn; OB.0; at.1).

Odporności: 2(5); 6(5); 7(5); 8(5); 9(5); 10(5).

Wygląd: dziki szczur, to typowy przedstawiciel ssaków z grupy gryzoni. Odznacza się krępym ciałem, wydłużonym pyszczkiem, dużymi uszkami i długim nagim ogonem. Grzbiet ciemnopopielaty, brzuch białawy, łapki ciemniejsze od reszty ciała.

Tryb życia: jest to o nocnej aktywności zwierzę (w podziemiach o całodziennej aktywności), zamieszkujące kolonijnie tereny w pobliżu wody. Z reguły stroni (ucieka) od ognia i słonecznego światła. Jest wszystkożerny, aczkolwiek w pożywieniu jego dużą rolę odgrywa pokarm zwierzęcy. Potrafi napadać na stosunkowo duże zwierzęta. Niekiedy w dużym stadzie jest niebezpieczny także dla ludzi i innych istot humanoidalnych. Udomowiony dożywa do 5 lat, aczkolwiek zdarzają się i starsze (i większe osobniki).

Występowanie: zamieszkują najczęściej wszelkiego typu piwnice, podziemia, nory lub jaskinie najczęściej w pobliżu siedlisk innych ras. Spotyka się go równie często w małych spokojnych grupkach (2k10 sztuk z 0 – 2 POZ) lub w agresywnych koloniach (2k100 lub więcej sztuk z 0-4 POZ).

Specjalne zdolności:

  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Co  dziesiąte ugryzienie należy sprawdzić rzutem na odporność nr 6 zwiększoną o 50 pkt., czy nie zostało się zarażonym jakąś chorobą (najczęściej w przeciągu 2k10 godzin prowadzi ona do wysokiej gorączki i wyczerpania organizmu na okres 1k10 dni).
  • Obłażenie: umiejętność wchodzenia na przeciwnika, jeśli atakuje się go większą  ilością. Może to czynić tylko 1 na 5 atakujących. Obrona względem tych łażących po ciele jest bez ZR i walczyć z nimi można bronią o zasięgu 0 lub można ściągać z siebie (maks. 1 na rundę).
  • Jako małe zwierzęta najczęściej atakują nogi, dlatego względem nich liczy się tylko obrona z tej części ciała (np. ubrania, butów itp.).
  • Z racji małych rozmiarów istotom humanoidom ludzkiego wzrostu trudniej je trafić z daleka (b-100 OBR).

Szczur dziki (drapieżnik)

POZ 0; ŻW 15; SF 10; ZR 65; SZ 50; IQ 15; MD 10; UM -; CH *-; PR 30; WI -;
Bp.8; Bf.8; 1-10; 2-24; 3-8; 4-18; 5-8; 6-23; 7-23; 8-23; 9-23; 10-13;
Pyszczek; 70 / 78; op.2; 6 tn; OB -; at.1;
futerko; OGR – , -; OB.15 / 115 (wielkość); WYP – / – / -; WT;

POZ 2; ŻW 21; SF 14; ZR 75; SZ 58; IQ 17; MD 12; UM -; CH *-; PR 40; WI -;
Bp.13; Bf.13; 1-15; 2-29; 3-13; 4-23; 5-13; 6-28; 7-28; 8-28; 9-28; 10-18;
Pyszczek; 76 / 85; op.2; 10 tn; OB -; at.1;
futerko; OGR – , -; OB.25 / 125 (wielkość); WYP – / – / -; WT;

POZ 4; ŻW 27; SF 18; ZR 85; SZ 66; IQ 19; MD 14; UM -; CH *-; PR 50; WI -;
Bp.18; Bf.18; 1-20; 2-34; 3-18; 4-28; 5-18; 6-33; 7-33; 8-33; 9-33; 15-23;
Pyszczek; 82 / 92; op.2; 12 tn; OB.-; at.1;
futerko; OGR – , -; OB.35 / 135 (wielkość); WYP – / – / -; WT;

Szczur olbrzymi

Charakter: N. N.

Rozmiar: 0,5-1 m/5-15 kg.

ŻYW SF ZR SZ IQ MD UM CH PR WI OB / WYPAROWANIA SKÓRY
55 30 35+ 15+ 10+ 10+ – *- *0 – +5 \\ 10 / 20 / 30

Biegłości: +15% gryzienie (op.2; 20 tn; OB.0; at.1).

Odporności: 2(5); 6(5); 7(5); 8(5); 9(5); 10(5).

Wygląd: szczur olbrzym, to wielki przedstawiciel ssaków z grupy gryzoni. Odznacza się krępym ciałem, wydłużonym pyskiem, małymi  uszkami i długim nagim ogonem. Grzbiet ciemny do czarnego, brzuch popielaty, ogon prawie czerwony.

Tryb życia: jest to o nocnej aktywności zwierz (w  podziemiach o całodziennej aktywności), zamieszkujące kolonijnie tereny podziemi w pobliżu wody i starych  cmentarzysk. Z reguły stroni (ucieka) od ognia i słonecznego światła, jednakże głodny (50%) nie zwraca na to uwagi. Jest wszystkożerny, aczkolwiek w pożywieniu jego dużą rolę odgrywa pokarm zwierzęcy. Niekiedy  wręcz poluje na mniejsze zwierzęta (koty i mniejsze szczury). Głodny potrafi napadać nawet na duże zwierzęta. Najczęstszym sposobem jego walki, to atakowanie podbrzusza ofiary z pozycji siedzącej  lub  stojąc  na  tylnych kończynach. Na terenach podziemi często robią prawdziwe zasadzki czekając, aż ofiary wejdą w sam środek kolonii. Bardzo często na terenach kolonii można znaleźć pozostałości po przywleczonych tu istotach. Dożywa do 55 lat, aczkolwiek zdarzają się i starsze (i większe osobniki).

Występowanie: zamieszkują najczęściej wszelkiego typu większe piwnice, podziemia, nory lub jaskinie najczęściej w pobliżu cmentarzysk, pobojowisk, czy niedaleko siedzib cywilizowanych. Często można natknąć się na nie w pobliżu ruin, czy w opuszczonych kamiennych budowlach. Spotyka się go równie często w małych grupkach (2k10 sztuk z 0-6 POZ) lub w agresywnych koloniach (1k100 lub więcej sztuk z 0-6 POZ).

Specjalne zdolności:

  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Co piąte ugryzienie należy sprawdzić (rzut na odporność nr 6 zwiększoną o 50 pkt.), czy nie zostało się zarażonym jakąś chorobą [najczęściej w przeciągu 2k10 godzin prowadzi ona do wysokiej gorączki i wyczerpania organizmu na okres 1k10 dni.
  • Obłażenie: umiejętność wchodzenia na przeciwnika, jeśli atakuje się go większą ilością. Może to czynić tylko 1 na 5 atakujących. Obrona względem tych łażących po ciele jest bez ZR i walczyć z nimi można bronią o zasięgu 0 lub można ściągać z siebie (maks. 1 na rundę).
  • Z racji małych rozmiarów istotom humanoidom ludzkiego wzrostu trudniej je trafić z daleka (b.- 25 OBR).

Szczur olbrzymi (drapieżnik)

POZ 0; ŻW 70; SF 40; ZR 65; SZ 45; IQ 15; MD 15; UM -; CH *-; PR 30; WI -;
Bp.12; Bf.16; 1-14; 2-29; 3-12; 4-22; 5-12; 6-31; 7-31; 8-31; 9-31; 10-21;Pysk; 80 / 91; op.2; 30 tn; OB -; at.1;
futerko; OGR – , – ; OB.20 / 45 (wielkość); WYP 10 / 20 / 30; WT;

POZ 2; ŻW 80; SF 48; ZR 75; SZ 53; IQ 17; MD 17; UM -; CH *-; PR 40; WI -;
Bp.17; Bf.21; 1-19; 2-34; 3-17; 4-27; 5-17; 6-36; 7-36; 8-36; 9-36; 10-26;
Pysk; 86 / 98; op.2; 32 tn; OB -; at.1;
futerko; OGR – , – ; OB.30 / 55 (wielkość); WYP 10 / 20 / 30; WT;

POZ 4; ŻW 90; SF 56; ZR 85; SZ 61; IQ 19; MD 19; UM -; CH *-; PR 50; WI -;
Bp.22; Bf.26; 1-24; 2-39; 3-22; 4-32; 5-22; 6-41; 7-41; 8-41; 9-41; 10-31;
Pysk; 92 / 106; op.2; 34 tn; OB -; at.1;
futerko; OGR – , – ; OB.40 / 65 (wielkość); WYP 10 / 20 / 30; WT;

POZ 6; ŻW 100; SF 64; ZR 95; SZ 69; IQ 21; MD 21; UM -; CH *-; PR 60; WI -;
Bp.27; Bf.31; 1-29; 2-44; 3-27; 4-37; 5-27; 6-46; 7-46; 8-46; 9-46; 10-36;
Pysk; 98 / 114; op.2; 36 tn; OB -; at.1;
futerko; OGR – , – ; OB.50 / 75 (wielkość); WYP 10 / 20 / 30; WT;

Praszczur (istota magiczna)

Charakter: N. N., rzadziej N. Z lub N. D.

Rozmiar: 1,5-2,5 m/50-250 kg.

ŻYW SF ZR SZ IQ MD UM CH PR WI OB / WYPAROWANIA SKÓRY
155 80 35 15 10 10 50 *5 *5 – +20 \\ 40 / 80 / 120

Biegłości: +15% gryzienie (op.4; 100 tn; OB.10; at.1).

Odporności: 2(5); 6(5); 7(5); 8(5); 9(5); 10(5).

Wygląd: praszczur, to olbrzymi przedstawiciel ssaków z grupy gryzoni. Odznacza się krępym ciałem, raczej krótkim pyskiem, małymi  uszkami i długim nagim ogonem. Grzbiet srebrny lub popielaty, z boków ciemny do czarnego, brzuch biały, srebrny lub popielaty, ogon oliwkowy.

Tryb życia: jest to o nocnej aktywności zwierzę (w  podziemiach o całodziennej aktywności), zamieszkujące rodzinnie tereny podziemi w pobliżu wody i starych cmentarzysk. Z reguły stroni (ucieka) od ognia i słonecznego światła, jednakże głodny (50%) nie zwraca na to uwagi. Jest wszystkożerny, aczkolwiek w pożywieniu jego dużą rolę odgrywa pokarm zwierzęcy. Niekiedy wręcz poluje na mniejsze zwierzęta (koty i mniejsze szczury). Głodny potrafi napadać nawet na duże i niebezpieczne istoty. Najczęstszym sposobem jego walki, to skakanie na ofiarę i obalanie jej swym ciężarem. Niekiedy także doprowadza do małych zawalisk, które mają za cel unieruchomić ofiarę. Swoje ofiary (martwe już) zazwyczaj przywlekają do gniazd, gdzie też można się natknąć na pozostałości po nich. Dożywa do 55 lat, aczkolwiek zdarzają się i starsze (i większe osobniki).

Występowanie: zamieszkują najczęściej wszelkiego typu podziemia, większe nory, jaskinie, ruiny, czy katakumby. Często można natknąć się na nie w pobliżu cmentarzysk, czy w opuszczonych kamiennych budowlach. Spotyka  się go równie często w małych grupkach (5 + 1k5 sztuk z 0 – 8 POZ) lub pojedynczo (1k2 lub więcej sztuk z 0 – 10 POZ).

Specjalne zdolności:

  • Doskonały słuch: zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Po każdym ugryzieniu należy sprawdzić (rzut na odporność nr 6 zwiększoną o 25 pkt.), czy nie zostało się zarażonym jakąś chorobą (najczęściej w przeciągu 2k10 godzin prowadzi ona do wysokiej gorączki i wyczerpania organizmu na okres 1k10 dni);
  • Obalanie: umiejętność skakania (lub z wysokości) przewrócenia przeciwnika, który nie wykona % rzutu na akt ZR.+ 1/10 SF. Uwaga: istnieje możliwość ataku z pyska podczas obalania.

Praszczur (drapieżnik)

POZ 0; ŻW 185; SF 135; ZR 65; SZ 55; IQ 35; MD 35; UM 75; CH *30; PR 30; WI -;
Bp.21; Bf.37; 1-25; 2-40; 3-21; 4-31; 5-21; 6-52; 7-52; 8-52; 9-52; 10-42;
Pysk; 80 / 100; op.4; 134 tn; OB 10; at.1;
Magiczne futro; OGR – , – ; OB.35; WYP 40 / 80 / 120; WT;

POZ 2; ŻW 205; SF 155; ZR 71; SZ 65; IQ 37; MD 37; UM 75; CH *40; PR 40; WI -;
Bp.26; Bf.42; 1-30; 2-45; 3-26; 4-36; 5-26; 6-57; 7-57; 8-57; 9-57; 10-47;
Pysk; 86 / 109; op.4; 139 tn; OB 10; at.1;
Magiczne futro; OGR – , – ; OB.41; WYP 40 / 80 / 120; WT;

POZ 4; ŻW 245; SF 175; ZR 77; SZ 75; IQ 39; MD 39; UM 75; CH *50; PR 50; WI -;
Bp.31; Bf.47; 1-35; 2-50; 3-31; 4-41; 5-31; 6-62; 7-62; 8-62; 9-62; 10-52;
Pysk; 92 / 117; op.4; 144 tn; OB 10; at.1;
Magiczne futro; OGR – , – ; OB.47; WYP 40 / 80 / 120; WT;

POZ 6; ŻW 285; SF 195; ZR 83; SZ 85; IQ 41; MD 41; UM 75; CH *60; PR 60; WI -;
Bp.36; Bf.52; 1-40; 2-55; 3-36; 4-46; 5-36; 6-67; 7-67; 8-67; 9-67; 10-57;
Pysk; 98 / 126; op.4; 149 tn; OB 10; at.1;
Magiczne futro; OGR – , – ; OB.53; WYP 40 / 80 / 120; WT;

POZ 8; ŻW 325; SF 225; ZR 89; SZ 95; IQ 43; MD 43; UM 75; CH *70; PR 70; WI -;
Bp.41; Bf.57; 1-45; 2-60; 3-41; 4-51; 5-41; 6-72; 7-72; 8-72; 9-72; 10-62;
Pysk; 104 / 135; op.4; 156 tn; OB 10; at.1;
Magiczne futro; OGR – , – ; OB.59; WYP 40 / 80 / 120; WT;

POZ 10; ŻW 365; SF 265; ZR 95; SZ 105; IQ 45; MD 45; UM 75; CH *80; PR 80; WI -;
Bp.46; Bf.62; 1-51; 2-66; 3-46; 4-56; 5-46; 6-77; 7-77; 8-77; 9-77; 10-67;
Pysk; 110 / 146; op.4; 166 tn; OB 10; at.1;
Magiczne futro; OGR – , – ; OB.65; WYP 40 / 80 / 120; WT;

POZ 12; ŻW 405; SF 305; ZR 101; SZ 115; IQ 47; MD 47; UM 75; CH *90; PR 90; WI -;
Bp.51; Bf.67; 1-56; 2-71; 3-51; 4-61; 5-51; 6-82; 7-82; 8-82; 9-82; 10-72;
Pysk; 116 / 157; op.4; 176 tn; OB 10; at.1;
Magiczne futro; OGR – , – ; OB.71; WYP 40 / 80 / 120; WT;

Bookmark the permalink.

3 Comments

  1. Inna wersja szczura z pod ręki samego J.M.
    [img]http://images.wikia.com/witcher/images/1/12/Pseudoszczur_RPG.jpg[/img]

  2. Chomiki już były tylko w wersji nieumarłych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *