Orkony

Rasa: orkony (wywodzą się z grupy orków).

Charakter: neutr.-zły, ew. chaot.-zły, rzadko inny.

Wzrost: 1,6-2,1 m.

Waga 50–100 kg.

ŻYW 160 SF 110 ZR 30 SZ 40 INT 30 MD 30 UM 10 CH 20 PR 10 Obrona skóry +12 Wyparowania skóry 50/50/50.

Premia do biegłości: +20% do wszystkiego, m.in. pazury (70 tn; +20 OBR; opóź. 3 sg.).

Premia do odporności: 2 (20), 4 (20), 6 (20).

Wygląd

Orkony należą do ssaków o humanoidalnej postawie, wywodzących się od orków. Wyglądem swym w praktyce nie różnią się od swych pobratymców (chodzą jak i one na lekko ugiętych nogach, a także ich krępe, ciemnej karnacji ciało pokryte jest rzadkimi, szczeciniastymi włosami). Twarz mają bardzo pociągłą, o szerokich ustach i przydużych zębach (szczególnie kłach). Cechą wyróżniającą ich jest gruba, nadzwyczaj twarda (choć elastyczna) skóra i praktycznie ciągłe ślinienie się (ich ślina jest toksyczna i w zetknięciu z krwią wywołuje krótkotrwały paraliż ciała). Ubierają się raczej dość cywilizowanie, najczęściej w lekkie zbroje nie ograniczające zręczności.

Tryb życia

Jest to typowo „orkożerna” rasa, o nocnej i zmierzchowej aktywności. Przyczajone przy drogach najczęściej znienacka i całą rodziną atakują mniejsze grupki orków, ludzi i innych ras. Najczęściej tuż przed walką, a także po każdym udanym ciosie liżą przez chwilę [5 segmentów opóźnienia] ostrze swej broni, dzięki czemu zranienie nią jest w stanie sparaliżować ofiarę. Orkony żyją do 100 lat i z powodu swego zachowania prawie wyłącznie spotykani są jako barbarzyńcy-zabójcy, łowcy-zabójcy, rzadziej jako niedwuklasowcy tych profesji. Bardzo rzadko (porwane za młodu i wychowanie wśród innych ras) spotykane są inne profesje orkonów (aczkolwiek są w stanie szkolić się praktycznie tylko u orków).

Występowanie

Orkony zamieszkują najczęściej wszelkie nie za gorące i niecywilizowane (za nadto) obszary. Na terenach występowania żyją rodzinami, w znajdujących się nie daleko od dróg ziemiankach, szałasach, czy jaskiniach. Występują najczęściej pojedynczo (stare samce) lub całymi rodzinami w przypadku większych skupisk.

Specjalne zdolności

  • Infrawizja – 2/10 SZ.
  • Wytwarzają paraliżującą ślinę (ślinią broń lub szpony – opóź.5 sg.) trucizna ta (jeśli nie wykona się rzutu na odporność nr. 6 zmniejszoną o 2% na poziom Orkona), to po 3 segmentach paraliżuje ona ofiarę na k10 rund.

Orkony (barbarzyńcy-zabójcy)

Młody Orkon; POZ.0-0; CHAR.N.Z.; Sk. * -A-; -B-; -C-; -D-; -E-; -F-
ŻYW. 185; SF 185; ZR 80; SZ 90; INT 70; M 65; UM 35; CH 55; PR 45; W  – / –
Odp.:1-41;2-61;3-41;4-61;5-41;6-86;7-56;8-56;9-41;10-56; AM  -%; DOŚW. 13
BROŃ 1. szpony 86/112; op. 3; RANY 116tn; OB.+40; Biegły; AT2
BROŃ 2. dzida 86/112; op. 2; RANY156 (146)kł; OB.+21; Biegły; AT2
BROŃ 3. szabla 86/112; op. 3; RANY 176tn ; OB.+18; Biegły; AT2
ZBR.: brak; OGR. – , – ; OB.BL/DAL 60/42; WYP. 50 / 50 / 50

Samica; POZ.2-2; CHAR.N.Z.; Sk. *  -A-; -B-; -C-; -D-; -E-; -F-
ŻYW. 195; SF 195; ZR 90; SZ100; INT 76; M 71; UM 37; CH 65; PR 55; W  – / –
Odp.:1-48;2-68;3-48;4-68;5-48;6-93;7-63;8-63;9-48;10-63; AM  -%; DOŚW. 23
BROŃ 1. szpony 92/120; op. 3; RANY 118 tn; OB.+40; Biegły; AT2
BROŃ 2. dzida 92/120; op. 2; RANY158 (148)kł; OB.+21; Biegły; AT2
BROŃ 3. szabla 92/120; op. 3; RANY 178 tn; OB.+18; Biegły; AT2
ZBR.: ubranie podr.; OGR. – , – ; OB.BL/DAL 73 /55; WYP. 60 / 65 / 70

Samiec/Stara samica POZ.4-4; CHAR.N.Z.; Sk.**10A2;10B2;10C1; 5D1; -E-; -F-
ŻYW. 210; SF 210; ZR100; SZ110; INT 82; M 77; UM 39; CH 75; PR 65; W  – / –
Odp.:1-54;2-74;3-54;4-74;5-54;6-102;7-72;8-72;9-57;10-72; AM -%; DOŚW. 44
BROŃ 1. szpony 103/134; op. 3; RANY 122 tn; OB.+40; Pd. Biegł.; AT2
BROŃ 2. dzida 103/134; op. 2; RANY162 (152)kł; OB.+21; Pd. Biegł.; AT2
BROŃ 3. szabla 103/134; op. 3; RANY 182 tn; OB.+18; Pd. Biegł.; AT2
ZBR.: Kurt. Typ. ; OGR. – ,1/2; OB.BL/DAL 109/91; WYP. 75 /110 / 105

Stary samiec; POZ.6-6; CHAR.N.Z.; Sk. **15A2;10B2;10C1; 5D1; -E-; -F-
ŻYW. 240; SF 280; ZR120; SZ130; INT 98; M 93; UM 51; CH 95; PR 85; W  – / –
Odp.:1-64;2-84;3-64;4-84;5-64;6-117;7-87;8-87;9-72;10-87; AM -%; DOŚW. 61
BROŃ 1. szpony 129/169; op. 3; RANY 175 tn; OB.+60; Pd. Biegł; AT2
BROŃ 2. dzida 129/169; op. 2; RANY 235 (220)kł; OB.+31; Pd. Biegł.; AT2
BROŃ 3. szabla 129/169; op. 3; RANY 265 tn; OB.+27; Pd. Biegł.; AT2
ZBR.: Kurt. Typ.+.; OGR. – ,1/2; OB.BL/DAL 143/116; WYP.100 /140 /125

Weteran; POZ.8-8; CHAR. N.Z.; Sk. * 20A2;10B2;10C2; 5D2; -E-; -F-
ŻYW. 260; SF 300; ZR130; SZ140; INT104; M 99; UM 53; CH115; PR 95; W  – / –
Odp.:1-72;2-92;3-72;4-92;5-72;6-126;7-96;8-96;9-81;10-96; AM -%; DOŚW. 97
BROŃ 1. szpony 150/193; op. 3; RANY 180 tn; OB.+60; Spec.; AT4
BROŃ 2. dzida 150/193; op. 2; RANY 240 (225)kł; OB.+31; Spec.; AT3
BROŃ 3. szabla 150/193; op. 3; RANY 270 tn; OB.+27; Spec; AT3
ZBR.: Kurt. Typ.+; OGR. – ,1/2; OB.BL/DAL 153/126; WYP.100 /140 /125

Przywódca Stada; POZ.10-10; CHAR.N.Z; Sk. **40A2;10B2;10C2;10D2(MAG 3)
ŻYW. 300; SF 360; ZR150; SZ160; INT120; M125; UM 65; CH135; PR105; W  – / –
Odp.:1-84;2-104;3-84;4-104;5-84;6-141;7-111;8-111;9-96;10-111; AM -%; DOŚW. 156
BROŃ 1. szpony 166/217; op. 4; RANY 195 tn; OB.+60; Spec.; AT4
BROŃ 2. dzida 166/217; op. 3; RANY 255 (245)kł; OB.+31; Spec; AT3
BROŃ 3. szabla 166/217; op. 4; RANY 285 tn; OB.+27; Spec.; AT3
ZBR.: Kurt.-Met. Typ.+; OGR. – ,1/2; OB.BL/DAL 175/148; WYP.110 /150 /135

Bookmark the permalink.

5 Comments

  1. Dobra opis poprawiony. Rzeczywiście wdarł się błąd (z mojej winy – przepraszam). Opis był od Orkona a staty i charakterystyka od Ogryliona. Teraz już jest wszystko ok.

  2. Statystyki są opisane "ogrylion" zamiast "orkony". Opis wskazuje jasno że to barbażyńcy-zabójcy ew łowcy-zabójcy a rzadziej jako niedwuklasowcy tych profesji – natomiast statystyki są dla barbarzyńcy (czyli dla tych rzadko spotykanych. Lepiej chyba podać standard najczęściej spotykany. O ile jest gdzieś, oczywiście.

  3. Pomysł lizania ostrza przed walka trochę zahacza o absurd.
    Poza tym jak uchowały by się takie niezbyt rozwinięte klany barbarzyńskie, "przy drogach"???
    oddziały katana lub zwykli łowcy nagród szybko pozbyły się "liżących ostrze".
    Jest też pewna nieścisłość w opisie, jeśli tryb życia istot opiera się na napadaniu na innych to jak mogą żyć w miejscach "niecywilizowanych"???
    Robią wypady zbójeckie, całą rodziną????
    troszkę to dla mnie naciągane, ale to w końcu fantasy tak?

  4. [quote]Pomysł lizania ostrza przed walka trochę zahacza o absurd.[/quote]
    ? Jak to? świadczy raczej o pomysłowym zastosowaniu właściwosci toksycznej sliny. Absurdale może być troche to lizanie ostrza w czasie walki. 5 sg to całkiem spora strata.

    [quote]Poza tym jak uchowały by się takie niezbyt rozwinięte klany barbarzyńskie, "przy drogach"???[/quote]
    Ja z opisu zrozumiałem, że "przy drogach" napadaja z ukrycia. Innymi słowy to jedno z ich miejsc pracy. Chyba nie musza mieszkac na codzień w miejscu pracy ?

    [quote]oddziały katana lub zwykli łowcy nagród szybko pozbyły się "liżących ostrze".[/quote]
    Gdyby orkony były ich jedynym zmartwieniem, albo gdyby to nie była Orchia to pewnie tak.

    [quote]Jest też pewna nieścisłość w opisie, jeśli tryb życia istot opiera się na napadaniu na innych to jak mogą żyć w miejscach "niecywilizowanych"???[/quote]
    Zwróciłbym uwagę na "za nadto".

    [quote]Robią wypady zbójeckie, całą rodziną????
    [/quote]A to niemozliwe ? Taka mała barbarzynsko-zbójecko-koczownicza społeczność.

    [quote]ale to w końcu fantasy tak?[/quote]
    Podobno.

  5. Gdy zobaczyłem tytuł, zastanawiałem się co najstarszy konwent fantasty w Polsce ma do ras w KC 😛

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *