Półbóg – Krąg X

POMOC NIEBIOS (Czar specjalny)
KRĄG: X (czar nr 1)
ZUŻYCIE PM: 200
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: 10 minut/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 współwyznawca
OPIS: Po rzuceniu tego czaru półbogowi lub jego współwyznawcy przychodzi na pomoc specjalny wysłannik, jak: anioł, potwór, demon itp., lub też dzieje się cokolwiek innego (wymyślonego przez MG), co w krytycznym momencie ratuje go z opresji. Czar może w przyszłości nie mieć efektu, jeżeli półbóg nie będzie się w zadowalający sposób odwdzięczać za otrzymaną pomoc.

SFERA UZDROWIEŃ (Energia)
KRĄG: X (czar nr 2)
ZUŻYCIE PM: 500
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: 0
CZAS DZIAŁANIA: 1 runda/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 metr/POZ wokół
OPIS: Wszyscy, którzy znajdują się w zasięgu działania czaru zostają na koniec każdej rundy za wolą półboga uzdrowieni (patrz czar Uzdrowienie). Dotyczy to także ich chorób, ślepoty i tym podobnych problemów.

WOLA (Czar specjalny)
KRĄG: X (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 500
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: spec.
CZAS DZIAŁANIA: spec.
OBSZAR DZIAŁANIA: spec.
OPIS: Pozwala na jednorazowe, skromne urzeczywistnienie woli półboga. Przy jego pomocy można wywołać dowolny czar z niższego kręgu, o ile koszt jego rzucenia nie przekracza 500 pkt PM albo otrzymać dowolną informację (ale nie imię własne istot, dla których jest ono zatajone, np. demonów), legendę, opis, itp. Energia ta ma zdolności tworzenia małych, niemagicznych przedmiotów, ale nie cenniejszych niż około 500 szt. złota albo naprawiania uszkodzonych przedmiotów. Czar ten jest w stanie sprowadzić pojedynczy, nieduży przedmiot niemagiczny, o ile zna się jego dokładną lokalizację. Interpretacja tego czaru w jego szczególnych zastosowaniach zależy wyłącznie od MG, jednakże nigdy nie jest w stanie zmienić przeznaczenia (np. boskiego), a więc np. przy jego pomocy nie można wpłynąć na jakiekolwiek przekleństwa lub klątwy. Czar ten jest w stanie zwiększyć/zmniejszyć na stałe dowolny (z wyjątkiem Zauważenia) współczynnik, jednak najwyżej o k10 pkt ŻYW czy SF albo o k5 pkt któryś z pozostałych, zdolność lub biegłość (o k5 pkt), ewentualnie może odmłodzić o 1 rok lub stworzyć dodatkową biegłość, itd. (zależnie od MG).

ODRODZENIE (Czar specjalny)
KRĄG: X (czar nr 4)
ZUŻYCIE PM: 500
CZAS RZUCANIA: 1 godzina
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: (stałe)
OBSZAR DZIAŁANIA: półbóg (spec.)
OPIS: Ten czar napełnia wybraną istotę potężną magią, zdolną przywrócić jej życie w przypadku ewentualnej śmierci. Ciało zmarłego nie musi być kompletne, gdyż poddawane jest Regeneracji ciała oraz całkowitej Regeneracji energii życiowej (patrz opisy odpowiednich czarów). Zmarły odrodzi się w wybranym momencie po śmierci w dowolnym miejscu, które już wcześniej widział, o ile jego dusza zdoła powrócić do ciała, czyli wykona on pozytywny rzut na szok (odporność nr 4). W wypadku nieudanego rzutu dusza ulega rozpadowi, a zmarłego nie można już w żaden sposób wskrzesić. Z chwilą odrodzenia czar przestaje działać. Wskrzeszony nie posiada żadnych obrażeń, jest jednak bardzo wyczerpany i musi się porządnie wyspać (cały dzień). Ciało odrodzonego jest brzydsze – traci on permanentnie 1/10 część PR. Również jego odporność na szok maleje na stałe o 1/10 jej część.
Uwaga: Jeżeli półbóg rzuca ten czar na inną istotę, naraża się tym samym na zauważenie przez niechętne mu bóstwa. Szansa tego Zauważenia równa jest 1% na POZ półboga i z reguły jego efektem jest Kara boska.

SYMBOL PRZETRWANIA (Zaklęcie)
KRĄG: X (czar nr 5)
ZUŻYCIE PM: 100
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: (stałe)
OBSZAR DZIAŁANIA: spec. (znak runiczny)
OPIS: Pierwsza istota, która wejdzie na ten symbol automatycznie przenosi swoją energię życiową, materię i życie (żywotność) na półplan równoległej egzystencji. Na rodzimym planie egzystencji zostaje jej półmaterialny duplikat, który staje się niewrażliwy na wszelkie niemagiczne czynniki fizyczne (i niektóre katastroficzne), w stosunku do których postać traktuje się jako niematerialną. W przypadku magii i broni magicznych postać taka jest chroniona połowicznie, tzn. czary odpiera automatycznie (ew. odnosi połowę ran lub efekt jest minimalizowany). Odnosi tylko połowę ran z magii broni lub całe z magii broni stosowanych przeciwko niematerialnym (tylko premia z dodatku ran magicznych). Postać taka nie ma innej obrony (i wyparowań) jak z magii ochronnej i z połowy ZR aktualnej (nie może zejść z symbolu, gdyż to zakończy jego działanie).
Uwaga: Czar ten może zostać nałożony tylko na płaskiej, gładkiej, nieruchomej i suchej powierzchni (długo działająca wilgoć lub zejście z symbolu kończy działanie czaru).

Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *