Astrolog – Krąg X

SYMBOL WIARY (Zaklęcie)
KRĄG: X (czar nr 1)
ZUŻYCIE PM: 100
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: (stałe)
OBSZAR DZIAŁANIA: spec. (znak runiczny)
OPIS: Postać stojąca na symbolu jest jednorazowo chroniona przed grzechem lub przekleństwem (oraz ich konsekwencjami). W przypadku klątwy magia znaku skutkuje tylko wówczas, gdy był on dziełem astrologa z POZ wyższego niż istoty rzucającej klątwę.
Uwaga: Czar ten może zostać nałożony tylko na płaskiej, gładkiej, nieruchomej i suchej powierzchni (długa działająca wilgoć lub pierwsze zadziałanie niszczy go).

WYMAZANIE (Zaklęcie)
KRĄG: X (czar nr 2)
ZUŻYCIE PM: 50
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: średni
CZAS DZIAŁANIA: stałe
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 istota
OPIS: Postać, która nie odeprze zaklęcia (% rzutem na połowę odporności nr 3) zostaje kompletnie unicestwiona, zaś wszyscy, którzy się z nią zetknęli i nie wykonali udanego rzutu na Antymagię zapominają o jej istnieniu, ewentualnie uznają ją za dawno zmarłą, itp. Wszelkie materialne dobra należące uprzednio do ofiary przechodzą na własność osób, które je znajdą lub przechowują. Zapiski i inne materialne informacje to jedyna wiedza o takim nieszczęśniku.
Uwaga: Zaklęcie to może być rzucone tylko na bardzo poważnych wrogów wiary, w przeciwnym razie astrolog naraża się np. na śmiertelny grzech.

DAR GWIAZD (Czar specjalny)
KRĄG: X (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 500
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: spec.
CZAS DZIAŁANIA: spec.
OBSZAR DZIAŁANIA: spec.
OPIS: Pozwala na jednorazowe, skromne urzeczywistnienie woli astrologa. Przy jego pomocy można wywołać dowolny czar z niższego kręgu, o ile koszt jego rzucenia nie przekracza 500 pkt PM albo otrzymać dowolną informację (ale nie imię własne istot, dla których jest ono zatajone, np. demonów), legendę, opis itp. Energia ta ma zdolności tworzenia małych, niemagicznych przedmiotów, ale nie cenniejszych niż około 500 szt. złota albo naprawiania uszkodzonych przedmiotów. Czar ten jest w stanie sprowadzić pojedynczy, nieduży przedmiot niemagiczny, o ile zna się jego dokładną lokalizację. Interpretacja tego czaru w jego szczególnych zastosowaniach zależy wyłącznie od MG, jednakże nigdy nie jest w stanie zmienić przeznaczenia (np. boskiego), a więc np. przy jego pomocy nie można wpłynąć na jakiekolwiek przekleństwa lub klątwy. Czar ten jest w stanie zwiększyć/zmniejszyć na stałe dowolny (z wyjątkiem Zauważenia) współczynnik, jednak najwyżej o k10 pkt ŻYW czy SF albo o k5 pkt któryś z pozostałych, zdolność lub biegłość (o k5 pkt), ewentualnie może odmłodzić o 1 rok lub stworzyć dodatkową biegłość, itd. (zależnie od MG).

MĄDROŚĆ NIEBIOS (Zaklęcie)
KRĄG: X (czar nr 4)
ZUŻYCIE PM: 10
CZAS RZUCANIA: 1 dzień
ZASIĘG RZUCANIA: 0
CZAS DZIAŁANIA: 1 runda (spec.)
OBSZAR DZIAŁANIA: spec.
OPIS: Czar ten można rzucić tylko raz dziennie i to tylko wtedy, gdy rzucający znajduje się pod gołym nocnym niebem (o odpowiedniej pogodzie decyduje MG).
Dzięki temu zaklęciu astrolog rozpoznaje kompletną prawdę i kłamstwo w określonej historii. Może również poznać prawdziwe imię dowolnej istoty z tego planu egzystencji, czy hasło-zaklęcie uaktywniające magiczny przedmiot, jednak pod warunkiem, że wcześniej widział już tę istotę, czy przedmiot. Czar pozwala także na rozwiązanie prostego problemu lub zagadki, przeczucie sensu danej misji, a nawet na dowiedzenie się jaką misję należy podjąć w celu np. zmazania grzechu, odnalezienia źródła zarazy, czy zdobycia miecza paladyńskiego. Ponadto umożliwia on poznanie imienia najodpowiedniejszej istoty mogącej pomóc lub przeszkodzić w określonym zagadnieniu.

ODWRÓCENIE PRZEZNACZENIA (Zaklęcie)
KRĄG: X (czar nr 5)
ZUŻYCIE PM: 50 000
CZAS RZUCANIA: 1 dzień
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: stałe (spec.)
OBSZAR DZIAŁANIA: spec.
OPIS: Zaklęcie to pozwala astrologowi usunąć lub nałożyć dowolny grzech, przekleństwo i klątwę (w tym i boską). Umożliwia także zmienić przeznaczenie wytyczone przez czary (np. Symbol przeznaczenia). Można również za jego pomocą zdjąć lub nałożyć dowolną zdolność nadnaturalną, czy ułomność na daną istotę lub przedmiot. W przypadku niektórych przeklętych lub świętych przedmiotów, zaklęcie to potrafi odmieniać nawet ich specyficzne funkcje magiczne, umożliwiając np. to, że danym przedmiotem będzie mogła posługiwać się teoretycznie niepowołana istota. W wypadku większych zdarzeń losowo-katastrofalnych czar ten potrafi np. powstrzymać pierwsze pojedyncze tąpnięcie podczas trzęsienia ziemi, uniemożliwić erupcję wulkanu, a nawet odmienić martwiaka w normalną postać (w tym przypadku by postać ożywić należy rzucić dodatkowo czary Regeneracja energii życiowej i Regeneracja ciała). Podczas wskrzeszania postaci czar ten daje 95% szansę, że jej dusza nie rozpadnie się podczas powrotu do ciała (jednak nie skutkuje on, jeśli wcześniej już się to wydarzyło).
Uwaga: Każdorazowe rzucenie tego zaklęcia naraża astrologa na zauważenie przez niechętne mu bóstwa. W wypadku błahych spraw szansa ta wynosi 1%, natomiast przy istotniejszych oscyluje w granicach 50%. Po zauważeniu na astrologa kierowana jest Kara Boska (analogiczna do zsyłanych na półboga). Jeżeli znajduje się on w świątyni lub przy ołtarzu swego boga, ma teoretycznie szansę jej uniknięcia, jeśli MG wykona udany rzut na ZW przez to bóstwo. W praktyce zależy to również od przychylności boga (a więc od MG).

Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *