Prakobra – wąż Seta

Rasa: Prakobra – wąż Seta.
Charakter: pr. zły (ewidentny względem prawa jak i zła).
Wzrost: 9-15 m. dł.
Waga: 150-450 kg.
ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry
1200 400 50 70 60 50 50 75 50 + 20 55/55/55 + 5/p.
Bonusy do biegłości: + 25% do pysk (50 kł/ – ; opóź. 2 sg.).
Bonusy do odporności: 1 (20), 2 (20), 3 (10), 6 (10)

Wygląd

Prakobra zwana też wężem Seta jest jednym z najbardziej niebezpiecznych istot innoplanowych pozostawianych przez Złe siły na Planach Materialnych. Wyglądem swoim przypomina typową kobrę, jednak cechują ją monstrualne wymiary, ciemny połysk i niesamowicie dogłębnie przerażające, czerwono-czarne oczy. Odznacza się długim, muskularnym ciałem, pokrytym łuską. Głowa jej jest w miarę duża, półokrągła, oczy małe, źrenice okrągłe. Ubarwienie nadzwyczaj ciemne, połyskliwe z wierzchu i matowe od spodu. Ogon cienki, jednolicie biały, z kolcem na końcu, ale bardzo chwytny. Jak wszystkie inne kobry także Wąż Seta znany jest z umiejętności unoszenia pionowo i rozpłaszczania przedniej części ciała (co wśród większości zwierząt [np. koni] jest w stanie wywołać strach).

Tryb życia

Prakobra jest magiczną formą istoty innoplanowej ulubioną przez jednego z Bogów Orchii Seta. Jak głoszą legendy jest to monstrum poświęcony u zarania dziejów temu Bóstwu, przez nieznane już antyczne siły Zła. Niektóre z opowieści mówią też, że Set przelał też część swych mocy w nie czyniąc z nich istoty o nadzwyczajnych możliwościach. Prakobra jest żywym stworzeniem i podobnie potrzebuje jeść, pić i spać. Dzięki zaś swym nadnaturalnym cechom zawsze jednak się ją traktuje jak Półboga z odpowiedniego poziomu (i o odpowiednich zdolnościach).

Jej etos polega na tym, że uważa się za wcielenie Seta. Magia jaką posiada jest uwarunkowana na rządzenie i zabijanie tych, co nie chcą się jej poddać. Także zabicie je jest w praktyce niemożliwe, zaś jeśli się to uczyni, to przynosi to jeszcze bardziej zgubne efekty. Otóż na istocie tej jest potężna klątwa, która objawia się tym, że zabita fizycznie w momencie śmierci odradza się w dwóch innych miejscach tego planu egzystencji w postaci dwóch nowych (młodych) Prakobr. (Nigdy jednak dobrowolnie nie dają się one zgładzić, gdyż każda z nich uważa się za najbliższą prawdziwego Seta.). Aby rzeczywiście zgładzić Węża Seta trzeba albo użyć odpowiedniej broni (Miecze: Ewidentności, Boski Obrońca, Końca, Boskości), albo odpowiedniego czaru (działającego na zaklęcia, który potrafi ją zabić). Ostatecznym sposobem jej bezpowrotnego zabicia jest w przeciągu 6 rund po sprowadzeniu jej do agonii poświęcenie (samobójstwo) dobrowolne życia inteligentnej istoty o dobrym charakterze w intencji by nie mogła się więcej odrodzić. Taki samobójca jednak nie może już zostać jednak wskrzeszony, gdyż jego dusza po wieki będzie broniła dostępu duszy Węża Seta do tego Planu Egzystencji. Na szczęście podobne skutki jak te poświęcenie życia odnosi rzucony w tym czasie na nią w ten sam sposób czar „Ocalenie” (ew. czar typu „Życzenie” imitujący czar Ocalenie).

Normalnie Prakobra sprowadzona do agonii odradza się w nietkniętej postaci po 6 rundach od rozpoczęcia się agonii, natomiast zabita (w niewłaściwy sposób) odradza się w dwóch postaciach. Dzięki specyficznie działającemu jadowi istota ta lubi otaczać się martwiakami, a także wszelkimi istotami, które zechcą (lub muszą) jej służyć (tylko takich jest w stanie zostawiać przy życiu). PraKobry żyją naturalnie do 600 lat. W trakcie tego okresu potrafią wydać jedno jajo (są obojnakami), z którego po 1–10 latach wykluwa się jedno młode. Aż do pełnoletności opiekują się młodym i są niezwykle wyczulone na bezpieczeństwo potomka.

Uwaga: Istoty te posługują się miedzy sobą Mową Prawa (4 stopień trudności językowej), aczkolwiek znają też Dawną Mowę i są w stanie uczyć się „miejscowych” języków.

Występowanie

Na Planach Egzystencji Materialnej Prakobry spotyka się najczęściej w miejscach poświęconych kultowi Seta. Tam, gdzie jest to możliwe istoty te starają się siłą i strachem podporządkowywać inne istoty. Powoduje to, że często spotyka się je jako władców królestw, prowincji lub wysp. Zawsze jednak bardzo skrywają swoje istnienie, gdyż na najmniejszą wieść o nich ruszają zgładzić ją wszelkie ewidentnie Dobre istoty (najczęściej są to paladynowie i prakobry królewskie – największy wróg węża Seta).

Specjalne zdolności

  • Podpełzanie (ciche skradanie się): umiejętność bezszelestnego podchodzenia zdobyczy (zaskoczenie na połowę SZ aktualnej).
  • Doskonały węch – wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Wicie się – kosztem dwukrotnie wolniejszych ataków lub podczas ucieczki umożliwia częste zmiany pozycji, co podwaja obronę ze ZR.
  • Stała infrawizja – zasięg SZ w metrach.
  • Stała kontrola otoczenia – patrz odpowiedni czar u maga.
  • Zęby jadowe – w momencie ukąszenia dostarczają jad, który zabija każdą istotę, która nie obroni się na truciznę na połowę wartości tej odporności. Przytrzymana w szczękach tak zabita postać w przeciągu 1-100 rund przeradza się w 0-poziomowego kościotrupa (miękkogłowego), całkowicie przez nią kontrolowanego.
  • Aura śmierci – każda istota, która dotknie ją (lub odwrotnie) gołym ciałem i nie odeprze zaklęcia rzutem na połowę swej odporności na nie natychmiast pada martwa. Dotknięcie niemagiczną bronią (lub do zbroi przez Prakobrę) ma ten sam skutek, o ile nie odeprze się zaklęcia rzutem na tą odporność. Uwaga: Magiczna zbroja, jeśli nie zostanie przegryziona chroni przed Aurą Śmierci w momencie ataku tego węża.
  • Stała ochrona przed wszelkimi elementami Negatywnego Planu (np. przed wyssaniem Energii Życiowej, wyciem Upiora itp.).
  • 75% Antymagii.
  • Aura Zła – jakakolwiek istota o przeciwnym charakterze, która nie przełamie zaklęcia (rzutem na połowę odporności na zaklęcia) w danej r. nic nie może zrobić przeciwko niej.
  • Aura Prawa – jakakolwiek istota o nie praworządnym charakterze, która nie przełamie zaklęcia (rzutem na połowę odporności na zaklęcia) w danej r. nic nie może zrobić przeciwko niej.
  • Profesja półbóg (z adekwatnego poziomu).
  • Autouzdrowienie – po 6-tej rundzie bycia w agonii (jeśli nie została zabita).
  • Podwójne odrodzenie – w momencie zabicia w niewłaściwy sposób ciało znika, a sam wąż Odradza się pod postacią dwóch młodych w innych miejscach (zależnie od MG, ale nigdy w pobliżu miejsca śmierci).
Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *