Utopce

Poziom: I.

Element: Woda.

Rozmiar: średni.

Opis

Utopce to ożywione ciała zmarłych topielców. Ich skóra jest zielona, oczy czarne i zapadnięte, ciało wydęte od wody i zwiotczałe. W potarganych włosach często dostrzec można wodorosty, choć czasami żeńskie topielichy przyozdabiają je liliami wodnymi – co jednak nie przydaje im uroku, a raczej czyni ich postać jeszcze bardziej groteskową. Utopce zwykle nie noszą odzienia – chyba, że zachowały się na nich jakieś jego gnijące strzępy. Ich palce są długie i chwytliwe, zakończone groźnymi szponami. Należy nadto zaznaczyć, ze poruszają się dość zwinnie jak na nieumarłych i są znakomitymi pływakami.

Psychika i zachowanie

Utopce działają kierując się instynktem, atakując wszystkie żywe istoty w okolicy swego zamieszkania. Zwykle pojawiają się grupowo, chociaż czasami zdarza im się polować samotnie. Podpływają cicho do niczego nie spodziewających się ofiar, które zażywają kąpieli lub odpoczywają na brzegu, po czym paraliżują je swym dotykiem i wciągają na głębinę. Czynią tak, albowiem obsesyjnie zazdroszczą im radości życia, a także po to, aby uciec przed własną samotnością – każda istota, która zostanie utopiona przez topielucha sama staje się jednym z nich.

Utopce karmią się blaskiem księżyca, co pozwala im odzyskiwać Energię i regenerować swoje ciała. Dlatego też nie pojawiają się nigdy w czasie nowiu. Potrafią także rzucać kilka prostych Uroków Księżycowych, co wykorzystują, aby zdezorientować lub zwabić swe ofiary. Unikają wychodzenia na ląd, a jeśli są do tego zmuszone, nie oddalają się zbytnio od wody. Nigdy nie atakują przeważających liczebnie śmiertelników i starają się uciec, gdy walka obraca się na ich niekorzyść. Słońce wywołuje u nich paniczny strach, a jego promienie zadają im straszliwy ból.

Występowanie

Utopce powstają najczęściej w wyniku samobójczej śmierci poprzez utopienie lub jako efekt specyficznej klątwy, którą ktoś rzucił na zmarłego. Nikt dokładnie nie wie jaka mroczna siła powołuje je do życia, lecz gdy ciało topielca nie zostaje odnalezione, wszyscy podejrzewają, że doświadczył on przeistoczenia w topielucha. Istoty te zamieszkują akweny wodne będące miejscami ich śmierci: są to najczęściej jeziora, stawy i bagna, rzadziej rzeki. Co ciekawe, nie zanotowano nigdy pojawiania się utopców nad brzegami mórz, stąd podejrzenie, iż sól zawarta w wodzie morskiej uniemożliwia im powrót do świata żywych.

Z uwagi na to, że istoty te aktywnie dążą do powiększania swych szeregów topiąc każdego, kogo zdołają, zwykle występują w grupach (2k6 osobników). Można je spotkać praktycznie w każdym zakątku świata za wyjątkiem AjArd, gdzie z nieznanych przyczyn się nie pojawiają.

S.F.: 30 Zw.: 35 Odp.: 30 Int.: 3 Inu.: 20 S.W.: 25 Per.: 35 Aut.: 20 Cha.: 3.

Energia: 6 Życie: 9.

P.M. 2. Wiatr 1, Woda 2.

Umiejętności: Krycie się +9, Pływanie +12, Uniki +6, Obserwacja +9, Zastraszanie +3.

Zdolności specjalne:

  • Infrawizja;
  • Nieumarły;
  • Negatywna energia;
  • Wyczucie życia;
  • Paraliżujący atak;
  • Szybki refleks.

Biegłości: krótkie (szpony) – PA 80, obr. K6+3; bez broni PA 90, paraliż.

Krytyk 3%. Inicjatywa 50. P.O. 40. Pancerz: martwe ciało (1 Obrony na całym ciele).

Zasady specjalne: utopce nie używają broni ani zbroi. Zwykle ich ciała pozostają nagie, pokryte jedynie mułem i wodorostami, jednak sztywność martwych tkanek zapewnia niewielką odporność na obrażenia. Najbardziej niebezpieczną zdolnością tych istot jest możliwość paraliżowania swych ofiar. Utopiec chwyta po prostu ofiarę (zwykle z zaskoczenia) nie zadając jej obrażeń, lecz powodując bezwład ciała. Trwa on przez 1k6 rund i można bronić się przed nim testem Odp. Jednak nawet zdany test powoduje obniżenie S.F. o 10 powodując osłabienie zamiast paraliżu. Użycie tej zdolności kosztuje topielucha 1 punkt Energii. Tak unieszkodliwione ofiary utopiec wciąga do wody, gdzie najczęściej kończą życie. Każda istota, która zginie w ten sposób musi zdać test S.W. w przeciwnym wypadku sama przeistoczy się w Topielucha.

Stwory tego rodzaju potrafią rzucać zaklęcia Księżycowych Uroków: Cienisty Płaszcz, Księżycowy Ognik lub Księżycowy Dzwoneczek.

Ciekawostki: Utopcami mogą zostać tylko istoty humanoidalne. Czasami, grupie Utopców na danym terenie przewodzi potężniejszy osobnik, należy wtedy uznać, iż jest on istotą z II poziomu.

Bookmark the permalink.

3 Comments

  1. Ech, ale u Ciebie zawsze gładkość i przejrzystość języka. Nazwy też jakieś takie układniejsze. Krótko: Podoba mi się, życzyłbym sobie takich materiałów do KC, ale może lepiej przestawić się na DrecarE.

  2. Z mojej strony mogę szczerze polecić. Potrzebowałem kilku podejść do tej gry, ale już się rozsmakowałem i teraz zaczynam dostrzegać mnóstwo plusów świata oraz mechaniki!

  3. Aaaaa! Keth, utopce, nie topieluchy! Topielce są na stworami 3 poziomie i żyją w morzu! 😛

    Cieszę się jednak, że system budzi zainteresowanie. 🙂
    Osobiście często nieźle się bawię wymyślając nazwy dla potworów. 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *