Glacependra królewska

Rodzaj: insektoid.

Charakter: zwykle neutralny.

Rozmiar: do kilkunastu metrów długości i kilkuset kilogramów wagi.

ŻYW: 750, SF: 250, ZR: 20, SZ: 25, MD: 5, INT: 5, UM: 0, CH: 5, PR: 5.

Skóra: wyparowania 100/100/100, obrona 50.

Żuwaczki: biegłość +10, skuteczność: 100 ob, opóźnienie: 5, ataki: 1, obrona +10.

Premie do odporności: 2 – 10, 4 – 10, 6 – 20, 7 – 10, 8 – 20, 10 – 10.

Opis

Glacependry są zimnolubnymi insektoidami spowinowaconymi z pierścienicami. Cechują się długim robakowatym cielskiem w kolorach od bladobłękitnego do bladoróżowego. Wzdłuż dolnej części ciała posiadają nieduże ruchliwe wyrostki, które pozwalają im lepiej manewrować olbrzymim ciałem, przywierać do nierównych powierzchni oraz – w razie potrzeby – pływać. Ich trójkątna głowa zakończona jest żuwaczkami przypominającymi dwie potężne łopaty, nad którymi znajduje się intensywnie czerwone oko. Narząd ten nie służy do widzenia, a raczej do wykrywania temperatury istot ciepłych, stanowiących podstawę diety glacependry oraz wykrywania drgań podłoża.

Istoty te żyją w krainach wiecznych zmarzlin, pod powierzchnią śniegu i lodu, drążąc tam tunele i czając się na potencjalne ofiary. Do polowania wykorzystują swe oko, wyczuwając najmniejsze drgania powierzchni pod którą się znajdują. Kiedy ofiara znajdzie się ponad glacependrą, ta błyskawicznie wynurza się na powierzchnię i atakuje, ofiary identyfikując na podstawie temperatury ich ciała.

W razie potrzeby potrafią zionąć na ofiarę zmrożoną parą wodną, która jest w stanie unieruchomić ofiarę lub starają się zmiażdżyć ją za pomocą swego olbrzymiego cielska. Zwykle występują pojedynczo, a w pary łączą się na bardzo krótki okres godowy, ale nawet wtedy nie zdarza się, aby polowały wspólnie. Po godach obydwa osobniki (osobno) składają 3 do 5 jaj, które przysypane śniegiem lub uwięzione w lodzie pozostają praktycznie niewidoczne. Młode są pozostawione same sobie i po wykluciu pożerają się nawzajem, a przy życiu pozostaje wyłącznie najsilniejszy.

Na Archipelagu Centralnym zostały prawie całkowicie wytrzebione, ze względu na pozyskiwane z nich komponenty, choć pojedyncze osobniki mogły zachować się z dala od siedzib istot inteligentnych, w wysokich górach, gdzie pokrywa lodowa nigdy nie topnieje.

Badacza utrzymują, że jako istoty są praktycznie nieśmiertelne – potrafią dożywać wielu set lat, nie umierając ze starości. W tym czasie nieustannie rosną, paradoksalnie stając się coraz łatwiejszym celem. Umierają jako ofiary polowań lub w wyniku śmierci głodowej, gdy nie nadążają z zapewnieniem sobie odpowiedniej ilości pożywienia.

Wiele prymitywnych ludów oddaje im cześć, tworząc legendy i utożsamiając te istoty z wyznawanymi bóstwami. Zwykle nie są obiektem ich polowań, ze względu na niejadalne ciało (po rozmrożeniu staje się galaretowate i szybko się psuje), choć w niektórych kulturach walkę z glacependrą uważa się za ostateczny dowód męstwa.

Specjalne zdolności

  • Wykrywanie drgań i temperatury – pod lodem lub śniegiem potrafi wyczuwać drgania generowane przez istoty o wadze większej niż kilkadziesiąt kilogramów w promieniu równym 1/2 SZ w metrach. Po wynurzeniu posiada zdolność widzenia plam ciepła w promieniu 1/10 SZ w metrach (nie jest to infrawizja!).
  • Atak z zaskoczenia – glacependra atakuje wynurzając się znienacka spod lodu. Ofiara, która nie wykona udanego rzutu na 1/2 akt. SZ jest całkowicie zaskoczona i do końca rundy może bronić się tylko biernie.
  • Kopanie tuneli pod lodem – w śniegu, lodzie lub zmarzniętej ziemi porusza się bez żadnych ograniczeń.
  • Niewrażliwość na chłód – glacependra jest całkowicie odporna na działanie chłodu, mrozu i czarów opartych na zimnie.
  • Podatność na ogień – ogień oraz czary oparte na mocy ognia zadają glacependrze dziesięciokrotnie większe obrażenia, ew. dwukrotnie większe, jeśli stworowi powiedzie się rzut obronny na odporność nr 8.
  • Tratowanie cielskiem – co k5 rund (czas potrzebny na odpowiednie ułożenie ciała) glacependra, kosztem normalnych ataków, może użyć swojego cielska do przygniecenia znajdującej się w pobliżu ofiary. Jeśli nie wykona ona udanego rzutu na akt. ZR, aby uskoczyć, otrzymuje 100 + k10 obrażeń na każdy metr długości cielska stworzenia na rundę (i automatycznie upada). Pełne zbroje płytowe i odlewane mogą o połowę swoich wyparowań obuchowych zredukować zadawane obrażenia (decyzja MG).
  • Mimikra – dzięki ubarwieniu i trybowi życia, nieruchoma glacependra jest niemal niemożliwa do wykrycia w śniegu lub lodzie. Atak ukrytego lub przyczajonego stworzenia sprawdza się na połowę akt. SZ ofiary.
  • Emanacja zimna –  ciało glacependry generuje przenikliwe zimno i samo w sobie może ochładzać otoczenie. Polanie go cieczą w większości przypadków skutkuje jej całkowitym zamarznięciem, zaś istoty związane z ogniem (np. żywioły ognia) muszę co rundę przełamać się rzutem na odporność nr 2 pomniejszoną o POZ glacependry albo nie będą w stanie wyprowadzić żadnego ataku.
  • Zionięcie lodem – raz na k10 rund, kosztem ataków, glacependra może zionąć na odległość 1/10 SZ metrów zmrożoną parą wodną, która zadaje k100 obrażeń od zimna każdemu, komu nie powiedzie się rzut na 1/2 odporności nr 8. Ponadto każde takie zionięcie o 10 punktów obniża SZ atakowanego, a jeśli spadnie ona do zera – unieruchamia go. Skuteczny unik do połowy zmniejsza otrzymywane obrażenia oraz obniżenie SZ.

Komponenty

  • Oko – służy do tworzenia mikstury kontroli otocznia, która pozwala wykrywać wszelkie nowe elementy w określonym zasięgu, identyfikować przynależność do określonej rasy (jeśli się ją wcześniej znało), wykrywać w przybliżeniu intencje względem siebie (dobre, obojętne, wrogie) oraz wykrywać ewidentne zło lub dobro. Bez potrzeby skupienia informuje o stopniu oddalenia, szybkości poruszania się i ilości istot wokół siebie, nawet gdy są niewidzialne, jednakże jakakolwiek stała przeszkoda, jak ściany, sfery ochronne itp., nie dopuszcza do kontrolowania całkowicie zasłoniętych obszarów. Czas działania mikstury to k10 godzin.
  • Serce – wykorzystywane jest przede wszystkim jako agregat chłodu, po rzuceniu na nie czaru konserwacja, zachowuje swoje właściwości chłodzące przez k10 (kumulowane) lat. Przetworzone pozwala stworzyć k10 porcji mikstury całkowitej odporności na ogień, której efekt utrzymuje się k100 minut.
  • Ślinianki – pozwalają na stworzenie dwóch mikstur lodowego wybuchu. Po rozbiciu naczynia, w którym znajduje się mikstura powoduje eksplozję przenikliwego chłodu i odłamków lodu w promieniu 3 metrów. W polu centralnym zadaje 2k100 obrażeń od zimna (połowę po udanym rzucie na połowę odporności nr 8), zaś na polach wokół k100 obrażeń (także z redukcja do połowy po udanym rzucie na połowę odporności nr 8). Obrażenia od chłodu nie są redukowane przez zbroje, aczkolwiek w uzasadnionych przypadkach (np. gdy postać nosi futro) MG ma prawo dokonać kolejnej redukcji obrażeń (ale nie więcej niż o połowę). Efektem ubocznym działania mikstury jest obniżenie SZ postaci w zasięgu wybuchu o 20 punktów na k10 rund (lub dwukrotnie dłużej w przypadku użycia jej na mrozi itp.).

Walka z glacependrą królewską

Glacependra królewska

POZ 0, charakter: neutralny-neutralny.
ŻYW: 750, SF: 300, ZR 45, SZ 50, INT: 30, MD: 30,  UM: 25, CH: 30, PR 30, WI: 0, ZW 0.
Odporności: 1 – 52, 2 – 62, 3 – 49, 4 – 59, 5 – 49, 6 – 130, 7 – 120, 8 – 130, 9 – 110, 10 – 120, Amg – 0.
Żuwaczki: biegłość: 95, TR: 130, op.: 5, skut.:  170 ob, obr. 10, spec.: B, at. 1.
Skóra: ogr.: brak, OBR: 50, WYP: 100/100/100.
POZ 2, charakter: neutralny-neutralny.
ŻYW: 825, SF: 350, ZR 55, SZ 60, INT: 36, MD: 36,  UM: 25, CH: 32, PR 32, WI: 0, ZW 0.
Odporności: 1 – 62, 2 – 72, 3 – 58, 4 – 68, 5 – 58, 6 – 148, 7 – 138, 8 – 148, 9 – 128, 10 – 138, Amg – 0.
Żuwaczki: biegłość: 103, TR: 144, op.: 5, skut.:  191 ob, obr. 10, spec.: B, at. 1.
Skóra: ogr.: brak, OBR: 55, WYP: 110/110/110.
POZ 4, charakter: neutralny-neutralny.
ŻYW: 900, SF: 400, ZR 65, SZ 70, INT: 42, MD: 42,  UM: 25, CH: 34, PR 34, WI: 0, ZW 0.
Odporności: 1 – 73, 2 – 83, 3 – 68, 4 – 78, 5 – 68, 6 – 165, 7 – 155, 8 – 165, 9 – 145, 10 – 155, Amg – 0.
Żuwaczki: biegłość: 111, TR: 158, op.: 5, skut.:  211 ob, obr. 11, spec.: B, at. 1.
Skóra: ogr.: brak, OBR: 65, WYP: 120/120/120.
POZ 6, charakter: neutralny-neutralny.
ŻYW: 975, SF: 450, ZR 75, SZ 80, INT: 48, MD: 48,  UM: 25, CH: 36, PR 36, WI: 0, ZW 0.
Odporności: 1 – 83, 2 – 93, 3 – 78, 4 – 88, 5 – 78, 6 – 183, 7 – 173, 8 – 183, 9 – 163, 10 – 173, Amg – 0.
Żuwaczki: biegłość: 119, TR: 172, op.: 5, skut.:  232 ob, obr. 12, spec.: B, at. 1.
Skóra: ogr.: brak, OBR: 75, WYP: 130/130/130.
POZ 8, charakter: neutralny-neutralny.
ŻYW: 1050, SF: 550, ZR 95, SZ 100, INT: 56, MD: 56,  UM: 30, CH: 40, PR 40, WI: 0, ZW 0.
Odporności: 1 – 94, 2 – 104, 3 – 89, 4 – 99, 5 – 89, 6 – 205, 7 – 195, 8 – 205, 9 – 185, 10 – 195, Amg – 0.
Żuwaczki: biegłość: 148, TR: 213, op.: 5, skut.:  286 ob, obr. 15, spec.: 2B, at. 1.
Skóra: ogr.: brak, OBR: 120, WYP: 160/160/160.
POZ 10, charakter: neutralny-neutralny.
ŻYW: 1125, SF: 600, ZR 105, SZ 110, INT: 62, MD: 62, UM: 30, CH: 42, PR 42, WI: 0, ZW 0.
Odporności: 1 – 105, 2 – 115, 3 – 99, 4 – 109, 5 – 99, 6 – 223, 7 – 213, 8 – 223, 9 – 203, 10 – 213, Amg – 0.
Żuwaczki: biegłość: 156, TR: 227, op.: 5, skut.:  306ob, obr. 16, spec.: 2B, at. 1.
Skóra: ogr.: brak, OBR: 130, WYP: 180/180/180.
Bookmark the permalink.

One Comment

  1. Ukłon Bazylu za uwzględnianie w opisie komponentów do tworzenia eliksirów. Teraz widzę, że zabrakło tego w opisie KC stworzonym przez twórcę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *