Iluzjonista – Krąg IX

PRZENIKLIWE DŹWIĘKI (Energia)
KRĄG: IX (czar nr 1)
ZUŻYCIE PM: 45
CZAS RZUCANIA: 9 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: 0
CZAS DZIAŁANIA: 1 runda/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 metr/POZ wokół (spec.)
OPIS: Czar ten wywołuje wibracje zadające wszystkim istotom na danym obszarze wokół iluzjonisty k100x10 ran umysłowych w każdej rundzie jego działania, ew. połowę jeśli dana postać wykonała udany rzut na odporność nr 5. W zależności od decyzji MG wibracje mogą zapoczątkować zawalanie się budowli.
Uwaga: Czar Wyciszenie dźwięku (itp.) całkowicie chroni przed efektem Przenikliwych dźwięków.

NIEMATERIALNOŚĆ (Czar specjalny)
KRĄG: IX (czar nr 2)
ZUŻYCIE PM: 18
CZAS RZUCANIA: 9 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: 0
CZAS DZIAŁANIA: 1 runda/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: iluzjonista (spec.)
OPIS: Czar ten zmienia postać iluzjonisty (wraz z posiadanym przy sobie ekwipunkiem) w niematerialną formę poprzez sprawienie, że jego ciało staje się nieobecne na materialnym Planie Egzystencji, zaś jego miejsce zajmuje jakby sam „cień” postaci. Będąc niematerialnym, iluzjonista może przenikać przez wszelkie niemagiczne i niesrebrne obiekty (ściany, bronie, ciała istot), jednak sam także nie jest w stanie wpłynąć na nic fizycznie lub magicznie, gdyż w tej postaci nie może rzucać czarów, ani korzystać z przedmiotów i magii, które miał przy sobie w momencie przemiany. Iluzjonista może poruszać się na zasadzie latania, pokonując maksymalnie w ciągu rundy tyle metrów, ile wynosi jego SZ. Niematerialna postać widzi i słyszy normalnie, jednakże nie odczuwa żadnych czynników fizycznych i psychicznych, nawet wówczas, gdy są wywołane przez magię. Wyjątkiem od tego są bronie srebrne i/lub magiczne oraz wszelkie srebrne i/lub magiczne obiekty, które są nieprzenikalne dla niematerialnych.
Uwaga: Niematerialne postacie mogą zostać zranione przez wszelkie martwiaki co najmniej piątego typu, wszelkie istoty emanujące aurą (sama aureola nie wystarcza) ewidentności, golemy, większość magicznych istot pochodzących z innych Sfer Egzystencji itp. W wypadku śmierci (ŻYW nie zmienia się po przemianie) niematerialna istota wraca do dawnej postaci, chyba że pozostawała niematerialna zbyt długo.

ZACZAROWANIE INSTRUMENTU (Czar specjalny)
KRĄG: IX (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 9
CZAS RZUCANIA: 9 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk + spec.
CZAS DZIAŁANIA: (stały), po użyciu instrumentu (1 runda/POZ)
OBSZAR DZIAŁANIA: instrument muzyczny + spec.
OPIS: Zaczarowuje tak dany, kompletny, nieuszkodzony instrument muzyczny, że jest on w stanie zapamiętać każde wybrane przez iluzjonistę dźwięki słyszalne w momencie rzucania czaru, np. ryk smoka, słyszaną muzykę, wycie (jęki) upiora, dźwięki czarów wywołujących muzykę, itp. Każdy iluzjonista, który zagra na tym instrumencie jest w stanie powtórzyć zapamiętany w nim dźwięk wraz ze wszelkimi ewentualnymi konsekwencjami, np. wywołaniem strachu, ogłuszeniem, itp. Zaczarowanego instrumentu można użyć tyle razy, ile wynosił POZ iluzjonisty rzucającego czar – później przestaje on być magiczny (to samo dzieje się w przypadku jego zamoczenia lub zniszczenia). Powtarzane dźwięki mają zasięg identyczny jak pierwowzór, jednak ich moc nie działa na grającego oraz na obszar o promieniu 1 metra wokół niego.
Uwaga: Wydobywający się podczas gry na instrumencie dźwięk skutecznie chroni przed efektem śpiewu syren, harpii, itp.

OBECNOŚĆ (Iluzja)
KRĄG: IX (czar nr 4)
ZUŻYCIE PM: 900
CZAS RZUCANIA: 9 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: (stały)
OBSZAR DZIAŁANIA: spec.
OPIS: Czar ten tworzy posiadające specyficzne cechy widziadło wyobrażające iluzjonistę. Koncentrując się, iluzjonista jest w stanie widzieć, słyszeć, mówić, a także odczuwać tak, jakby był na jego miejscu. Widziadło można wysłać w dowolne miejsce, które się wcześniej widziało (dematerializacja trwa pełną rundę). Rzucający czar może w dowolnym momencie, kosztem jednej rundy zamienić się miejscami z widziadłem. Widziadło może poruszać się na zasadzie powolnego lotu, pokonując w ciągu rundy 10 metrów, jednakże nie jest w stanie wpłynąć na jakiekolwiek materialne obiekty (ściany, drzwi, magiczne bariery, itp.), ani ich przebyć. Po utracie koncentracji przez iluzjonistę, widziadło rozpada się w ciągu 5 segmentów, jednak ponawiając koncentrację ma on szansę równą 5%/POZ (ale maksymalnie 95%), że zdoła odtworzyć swą „obecność”. Samo widziadło jest widzialne, chyba że w momencie rzucania czaru iluzjonista był niewidzialny, zaś jego wygląd, ZR i SZ są adekwatne do posiadanych przez czarodzieja. Widziadło można na stałe zniszczyć dowolnymi czarami zadającymi obrażenia psychiczne lub od elektryczności, gdyż niszczą one jego strukturę i dekoncentrują kierującego nim iluzjonistę.
Uwaga: W danym momencie iluzjonista może mieć tylko jedną Obecność.

WEJŚCIE W UMYSŁ (Sugestia)
KRĄG: IX (czar nr 5)
ZUŻYCIE PM: 9
CZAS RZUCANIA: 9 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: 0
CZAS DZIAŁANIA: (1 godzina/POZ)
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 metr/2 POZ wokół (spec.)
OPIS: Po rzuceniu czaru iluzjonista roztacza wokół siebie sferę, wewnątrz której jest w stanie czytać aktualne myśli każdego niechronionego magicznie umysłu, o ile zna język ojczysty danej istoty, ew. tylko emocje, jeśli go nie zna. Koncentrując się, iluzjonista może wywołać efekt Sugestii u tej postaci, jeśli nie wykona ona udanego rzutu na odporność nr 2. Podczas każdej rundy rzucający czar może penetrować umysł wyłącznie jednej istoty w swoim otoczeniu.

Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *