Półbóg – Krąg VI

UZDROWIENIE (Energia)
KRĄG: VI (czar nr 1)
ZUŻYCIE PM: 120
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: stałe
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 istota
OPIS: Ten czar leczy wszystkie obrażenia, ponadto skutecznie łagodzi każdy ból, napełnia energią, która skutecznie usuwa wszelkie ślady zmęczenia i wyczerpania. Istota całkowicie wyczerpana, jak np. tuż po wskrzeszeniu lub agonii, natychmiast wstaje na nogi, w pełni sił witalnych. Uzdrowienie usuwa także z organizmu trucizny oraz leczy wszystkie choroby. Nie może jednak usunąć skutków przekleństwa i klątwy oraz chorób psychicznych. Jakkolwiek nie może też zregenerować utraconych  kończyn, to goi i regeneruje rany głębokie, tzw. poważne rany/obrażenia, nawet jeśli brakuje małych fragmentów ciała lub uległo ono już częściowemu zepsuciu.

SŁOWO BOŻE (Szok)
KRĄG: VI (czar nr 2)
ZUŻYCIE PM: 6
CZAS RZUCANIA: 1 segment
ZASIĘG RZUCANIA: spec.
CZAS DZIAŁANIA: (1 runda), ewentualnie stałe
OBSZAR DZIAŁANIA: istoty przed półbogiem i słyszące
OPIS: Półbóg mocą swego słowa potrafi zabić, sparaliżować, ogłuszyć, oślepić lub odstraszyć istoty, do których je skierował. Czar działa zgodnie z zamierzonym efektem, jeśli ofiary nie wykonają udanego rzutu na odporność nr 4. Efekt może być chwilowy lub stały, zależnie od zamysłu półboga i logiki. Istotę zabitą tym czarem można wskrzesić tylko po uprzednim zdjęciu z niej klątwy.
Uwaga: Za Słowo boże należy uważać pojedyncze słowa, jak: „gińcie”, „uciekajcie”, „oślepnijcie”, „bądźcie sparaliżowani”, itp. Jeżeli wymówione jest w formie pojedynczej podlega jemu tylko wskazana istota.

CHODZENIE PO POWIETRZU (Zaklęcie)
KRĄG: VI (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 30
CZAS RZUCANIA: 8 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: 1 godzina/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 istota
OPIS: Istota poddana działaniu tego czaru jest zdolna chodzić po powietrzu, o ile nie wieje zbyt silny wiatr (ustala MG). Istota porusza się z normalną szybkością piechura (nie może biegać); wchodzić w górę lub schodzić w dół może tylko pod maksymalnym kątem 45 stopni. Gdy czar nagle przestanie działać lub istota straci nad nim kontrolę (np. zostanie ogłuszona), natychmiast spada na ziemię.
Uwaga: Półbogowie o etosie związanym ściśle z powietrzem mogą korzystać z tego czaru bez względu na siłę wiatru, a ponadto wydając na ten czar 10-krotnie więcej PM mają nie ograniczony czas jego działania.

GROM (Zaklęcie)
KRĄG: VI (czar nr 4)
ZUŻYCIE PM: 30
CZAS RZUCANIA: 8 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: normalny
CZAS DZIAŁANIA: 0
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 wybrane pole/4 POZ
OPIS: Za pomocą tego czaru półbóg sprowadza z nieba na ziemię ogromną błyskawicę. Wszystkim ofiarom błyskawica zadaje 50 + k10x10 obrażeń ran na każde pełne 4 POZ półboga (minimum 100 + 2k10x10), ew. połowę, jeżeli ofiary wykonały udany % rzut na odporność na elektryczność (zmniejszoną o 10 pkt, jeżeli noszą metalowe zbroje). Rany od gromu są poważne i można je uleczyć tylko Leczeniem Poważnych Ran lub Uzdrowieniem.
Uwaga: Tego czaru nie można rzucić na istotę biegnącą lub ukrytą pod czymkolwiek spełniającym rolę dachu, gdyż błyskawica zawsze uderza pionowo z góry do dołu.

OŁTARZ BOSKOŚCI (Zaklęcie)
KRĄG: VI (czar nr 5)
ZUŻYCIE PM: 3000
CZAS RZUCANIA: 1 dzień
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: stały
OBSZAR DZIAŁANIA: spec.
OPIS: To zaklęcie czyni wybrane przez półboga pomieszczenie miejscem świętym, które ma stać się centrum jego wiary. Półbóg może stworzyć maksymalnie 1 takie miejsce na swój POZ. Całe pomieszczenie jest magiczne, w związku z tym jego ściany mają 2 razy większą wytrzymałość, zaś do środka nie można dostać się za pomocą żadnego czaru itp. Miejsce to daje półbogowi moc gromadzenia 2 razy większej ilości PM w trakcie medytacji (dokładnie k10 PM dziennie).  Przeciwnicy półboga wykonują w tym miejscu rzuty obronne na jego czary tak, jakby ich odporności były o połowę mniejsze. Jeżeli podczas rzucania Ołtarza boskości półbóg posiadał co najmniej 200 UM, to dodatkowo wszyscy intruzi mają zmniejszoną Antymagię o 1% na jego POZ. Przy 400 UM półbóg może zakląć w ołtarzu dodatkowy czar, tak by mógł z niego później korzystać w dowolnej chwili (wydając też odpowiednią ilość PM), wypowiadając tylko ustalone przez siebie hasło. Zaklęcie to broni dostępu intruzom, którzy wchodząc do pomieszczenia otrzymują k10x10 obrażeń. Ponadto, niezależnie od tego, gdzie się półbóg znajduje, zawsze wie, co dzieje się w środku jego świętego pomieszczenia.
Uwaga: Półbóg rzucający ten czar naraża się (ryzyko równe 1%/POZ) na Karę Boską, zesłaną przez nieprzychylne mu bóstwa.

Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *