Półbóg – Krąg VIII

RĘKA BOSKA (Czar specjalny)
KRĄG: VIII (czar nr 1)
ZUŻYCIE PM: 8
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: 5 rund/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: dłoń półboga (ew. współwyznawcy)
OPIS: Każde skuteczne trafienie bronią trzymaną w naznaczonej tym czarem dłoni jest zawsze krytyczne. Bezpośrednie dotknięcie ręką zadaje k10x10 + 10 obrażeń/POZ półboga.
Uwaga: Naznaczona tym czarem ręka jest niewrażliwa na rany, truciznę, kwas, ogień, itp. – nic nie może jej zniszczyć.

PRZEISTOCZENIE (Czar specjalny)
KRĄG: VIII (czar nr 2)
ZUŻYCIE PM: 400
CZAS RZUCANIA: 8 rund
ZASIĘG RZUCANIA: bez ograniczeń (spec.)
CZAS DZIAŁANIA: 1 rok/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: półbóg lub wyznający go kleryk
OPIS: Ten czar może przemienić półboga lub wyznającego go kleryka w dowolną, widzianą i dotykaną wcześniej przez półboga istotę. Podczas rzucania czaru półbóg musi mieć przy sobie kawałek ciała istoty, w którą chce się przemienić. Nowa postać posiada współczynniki odpowiadające widzianemu wzorcowi. Jest magiczna, a jej ŻYW oraz Obrona i wyparowania skóry są dwukrotnie większe (oczywiście, o ile taka istota nie była magiczna z natury). Półbóg w nowej postaci zachowuje wszystkie własne umiejętności oraz zyskuje nowe. Dzięki temu półbóg przeistaczając się np. w smoka zachowuje umiejętności profesjonalne i nabywa wszystkie smocze zdolności, jak: zianie ogniem, kontrola otoczenia, transformacja i retransformacja itp. Tak samo po przemianie w trolla półbóg zyska zdolność regeneracji. Półbóg może wybrać, czy po przemianie będzie korzystał z własnych cech intelektualnych (INT, MD, UM, CH i WI), czy też nabytych. Półbóg ustala przed rzuceniem czaru hasło, dzięki któremu będzie mógł się w każdej chwili odmienić (co trwa aż 8 rund) lub powtórnie przeistoczyć w tę samą co wcześniej istotę.
Uwaga: Ten czar rzucony na osobę już znajdującą się pod wpływem takiego samego czaru powoduje, że oba się niwelują i natychmiast wzajemnie rozpraszają.

SOBOWTÓR (Polimorfia)
KRĄG: VIII (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 400
CZAS RZUCANIA: k10 godzin
ZASIĘG RZUCANIA: 0 (spec.)
CZAS DZIAŁANIA: 1 rok/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: półbóg (spec.)
OPIS: Podczas rzucania tego czaru półbóg musi być nagi i nikt nie może mu przeszkadzać. Przy pomocy tego czaru kreuje on swojego sobowtóra, który pod względem wyglądu, charakteru i zachowania niczym się nie różni. Sobowtóra należy traktować jak normalną żywą osobę – półboga z tego samego poziomu co pierwowzór i o identycznych naturalnych cechach i współczynnikach. Duplikat potrafi używać zdolności profesjonalnych półboga (nr 1-10), a więc może rzucać czary półboskie, jeśli pozna ich formuły. Nigdy jednak nie ma dostępu do przemian i wyższych zdolności profesjonalnych, a także nie może się szkolić na wyższe poziomy lub być wskrzeszany. Sobowtór podlega całkowicie woli półboga, który połączony jest z nim psychiczną więzią, zapewniającą stały kontakt telepatyczny (bez potrzeby koncentracji). W momencie śmierci półboga jego duplikat umiera dzień później, postępując w tym czasie tak, jakby to półbóg nim kierował. W chwili śmierci sobowtóra półbóg musi wykonać rzut na szok. Nieudany rzut oznacza, ze półbóg umiera na skutek szoku. Jeżeli wynik rzutu był udany, ale przewyższał połowę tej odporności (nr 4), półbóg do końca dnia jest nieprzytomny.
Uwaga: Ponowne rzucenie tego czaru zabija sobowtóra.

DIAMENTOWA SKÓRA (Zaklęcie)
KRĄG: VIII (czar nr 4)
ZUŻYCIE PM: 80
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: 1 godzina/POZ
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 współwyznawca (spec.)
OPIS: Czar chroni półboga lub inną istotę, na którą został rzucony przed wszelkimi zranieniami niemagiczną bronią, a na broń magiczną i inne czynniki zadające obrażenia daje moc wyparowania 200 + 20 obrażeń na POZ półboga. Dodatkowo o 50 pkt. zostają zwiększone wszystkie odporności fizyczne i odporność na niektóre czary specjalne (np. typu Wybuch, Eksplozja). Zaklęcie nie działa, jeżeli postać nosi na sobie zbroję lub ubranie dające w sumie więcej niż po 10 pkt. wyparowań. Czar zostaje natychmiast rozproszony przez czary petryfikujące lub czary typu Skruszenie kamienia, które również ulegają wtedy rozproszeniu.

OBLICZE ŚMIERCI (Iluzja)
KRĄG: VIII (czar nr 5)
ZUŻYCIE PM: 8
CZAS RZUCANIA: 1 runda
ZASIĘG RZUCANIA: dotyk
CZAS DZIAŁANIA: 1 runda/2 POZ (spec.)
OBSZAR DZIAŁANIA: spec. (istoty widzące twarz półboga)
OPIS: Pod wpływem tego czaru od twarzy półboga zaczyna bić niesamowity blask. Wszystkie istoty, które ją zobaczą, a mają wobec półboga wrogie zamiary, natychmiast giną (śmierć umysłowa), jeśli nie wykonają udanego rzutu na szok. Czar nie działa na martwiaki.
Uwaga: Wpisanie tego czaru w figurę magiczną, narysowaną wokół twarzy jakiegoś malowidła, płaskorzeźby lub rzeźby daje analogiczny, stały efekt, oddziałujacy na wszystkich, którzy spojrzą na tę twarz.

Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *