Wejhur pustynny

Charakter: neutr. neutr.

Wzrost: 100-150 cm.

Waga: 25-50 kg.

ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry
50 30 45 60 2 5 0 0 5 +3 10/10/15

Premia do biegłości:
+ 10% do dziób (40 kł; +4 OB; opóź. 2),
+ 10% łapy (50 tn; +5 OB; opóź. 3).

Premia do odporności: 1 (20), 4 (10), 6 (20), 8 (20)

Wygląd: wejhur to gatunek dużego nielotnego ptaka. Ma czarne upierzenie: szczecinowate pióra tworzą obwisły, mało zwarty płaszcz. Sylwetka wejhura jest krępa, dziób krótki i silny, nogi grube i zakończone trzema palcami. U samców na głowie na całej jej długości występuje charakterystyczna kostna narośl. Skrzydła bardzo słabo wykształcone i cofnięte do tyłu. Głowa i szyja nieopierzone.

Tryb życia: tworzą małe stada składające się z kilku samic i jednego dominującego samca. Samce są bardzo terytorialne i agresywnie bronią swojego terytorium przed innymi przedstawicielami swego gatunku. Samice co 100+k100 dni składają jaja do wspólnego gniazda (niewielkiego zagłębienia w ziemi); łącznie w gnieździe znajduje się 2-20 sztuk. Jaja wysiaduje samiec opuszczając gniazdo tylko w przypadku zagrożenia lub konieczności odpędzenia innego samca. Okres wysiadywania wynosi około 50 dni. Wejhury są dosyć hałaśliwymi stworzeniami, zaniepokojone samice wydają charakterystyczny głośny skrzek. Rasy humanoidalne już w czasach starożytnych udomowiły wejhury i do tej pory jest to najpopularniejszy pustynny przyjaciel człowieka. Jedyną rasą nie przywiązującą wagi do hodowli tych nielotów są krasnoludy. Wejhury cenione są przez istoty rozumne za sprawą kilku zalet. Przede wszystkim żywią się niebezpiecznymi dla ludzi wężami, skorpionami i innymi małymi owadami, przez co redukują zagrożenia dla pustynnych podróżników. Spłoszone lub zaniepokojone wydają głośnie dźwięki ostrzegając właścicieli o nadchodzącym niebezpieczeństwie. Mięso wejhurów jest jadalne, a przez niektóre rasy traktowane wręcz jako przysmak. Wytresowane samce wejhurów na rozkaz potrafią atakować wskazane istoty, przez co ich rola upodabnia się do psów obronnych na Archipelagu Centralnym. Dodatkowo niektórzy poganiacze wejhurów potrafią wzbudzić paniczny strach u tych stworzeń, że pędzą one rzeczywiście do całkowitej utraty przytomności. Wykorzystywane jest to często podczas wyścigów wejhurów, które są organizowane w dużych miastach, jako lokalna rozrywka. Powiada się, iż pustynia kojarzy się z piaskiem, gorącym słońcem i skrzekiem dzikiego wejhura w oddali. Cena jednego hodowlanego ptaka waha się od 3-5 szt. złota – za wytrenowanego wejhura trzeba zapłacić nawet pięciokrotnie drożej.

Występowanie: wejhury to stadne ptaki zamieszkujące wszelkie pustynie i półpustynie. Szczególnie często można je spotkać w starych korytach rzek i kamienistych, górzystych terenach. Tworzą małe stada składające się z K10 młodych(poz 0-2) 5+k10 samic (poz 2-4) i 1 samca (poz 4-6).

Specjalne zdolności:

  • Doskonały słuch – wejhury dwukrotnie trudniej jest zaskoczyć (ich SZ jest liczona jest podwójnie).
  • Ataki dziobem i łapami – w jednej rundzie wejhur jest w stanie zaatakować i dziobem i łapami.
  • Furia – dorosłe samce w przypadku zagrożenia stada, gniazda lub gdy zostaną ciężko ranne (ponad 50% ŻYW) wpadają w furię na okres 1 rundy na POZ mają podwojoną siłę fizyczną i otrzymują tylko połowę obrażeń.
  • Obalanie – umiejętność po minimum 10 metrowym rozbiegu (lub z wysokości) podjęcia próby przewrócenia przeciwnika, który nie wykona rzutu na ZR akt. + 1/10 SF. Uwaga: istnieje możliwość ataku dziobem podczas obalania.
  • Szybkie bieganie – umiejętność biegu i sprintu z dwukrotnie większą szybkością niż wynika to z współczynnika SZ. Uwaga: ze względu na małą wytrzymałość do sprintu może zmusić wejhura tylko silny stres wywołujący panikę/paniczny strach u tych istot.

Pisklak; Rasa: Wejhur; POZIOM.0; Charakter: neutr-neutralny;
ŻYW 75; SF 95; ZR 85(85); SZ 110(110); INT 7; MD 10; UM 0; CH 0; PR 30; WI 0; ZW 0;
Odp.w%:1-32; 2-27; 3-26; 4-21; 5-11; 6-58; 7-58; 8-38; 9-23; 10-23; AM 0%;
BROŃ*: łapy-Bi.75%; TR 94%; op. 3; RANY 62tn ; OB+4; SP B/-; AT 1
BROŃ*: dziób-Bi.75%; TR 94%; op. 2; RANY 54kl ; OB+3; SP B/-; AT 1
ZBR.: skóra; OGR. – , -; OB.BL/DAL 45/38 %; WYP. 10 / 10 / 15

Podrostek; Rasa: Wejhur; POZIOM.2; Charakter: neutr-neutralny;
ŻYW 85; SF 101; ZR 93(93); SZ 120(120); INT 9; MD 12; UM 0; CH 0; PR 40; WI 0; ZW 0;
Odp.w%:1-37; 2-32; 3-31; 4-26; 5-16; 6-63; 7-63; 8-43; 9-28; 10-28; AM 0%;
BROŃ*: łapy-Bi.81%; TR 100%; op. 3; RANY 66tn ; OB+4; SP B/-; AT 1
BROŃ*: dziób-Bi.81%; TR 100%; op. 2; RANY 57kl ; OB+3; SP B/-; AT 1
ZBR.: skóra; OGR. – , -; OB.BL/DAL 53/46 %; WYP. 10 / 10 / 15

Dorosły; Rasa: Wejhur; POZIOM.4; Charakter: neutr-neutralny;
ŻYW 95; SF 107; ZR 101(101); SZ 130(130); INT 11; MD 14; UM 0; CH 0; PR 50; WI 0; ZW 0;
Odp.w%:1-42; 2-37; 3-36; 4-31; 5-21; 6-68; 7-68; 8-48; 9-33; 10-33; AM 0%;
BROŃ*: łapy-Bi.92%; TR 113%; op. 3; RANY 73tn ; OB+5; SP 2B/-; AT 1
BROŃ*: dziób-Bi.92%; TR 113%; op. 2; RANY 64kl ; OB+4; SP 2B/-; AT 1
ZBR.: skóra; OGR. – , -; OB.BL/DAL 63/54 %; WYP. 10 / 10 / 15

Przywódca stada; Rasa: Wejhur; POZIOM.6; Charakter: neutr-neutralny;
ŻYW 105; SF 123; ZR 119(119); SZ 150(150); INT 13; MD 16; UM 0; CH 0; PR 60; WI 0; ZW 0;
Odp.w%:1-47; 2-42; 3-41; 4-36; 5-26; 6-73; 7-73; 8-53; 9-38; 10-38; AM 0%;
BROŃ*: łapy-Bi.98%; TR 122%; op. 3; RANY 80tn ; OB+5; SP 2B/-; AT 1
BROŃ*: dziób-Bi.98%; TR 122%; op. 2; RANY 70kl ; OB+4; SP 2B/-; AT 1
ZBR.: skóra; OGR. – , -; OB.BL/DAL 81/72 %; WYP. 10 / 10 / 15

Bookmark the permalink.

35 Comments

  1. Dla mnie rewelacja i gratulacje dla mastuga z powodu pierwszego oficjalnego arta na portalu.

  2. Serdeczne dzięki za wrzutkę! Panie i panowie, tym samym inaugurujemy bestiariusz balarioński, w całości będący dziełem Mastuga i zawierający kilka innych występujących na Archipelagu Wschodnim istot. Gracze PBF wiedzą tym samym, co tak skrzeczy wokół karawany, a ja mam nadzieję, że na portalu pojawi się już wkrótce pierwszy z balariońskich czerwi! 🙂

  3. A ja czekam na makuny 😛

  4. Nie tak szybko, w kolejce czekają też wasihany i gulmaki! 😉

  5. Mam wrażenie że rany z pazurów są za wysokie tak z 10 punktów. Poza tym spoko bestia :).
    [b]
    Taki zwierz powinien też co najmniej biegać 2x szybciej niż wynika to z jego współczynników (jako cecha specjalna)[/b] – strusie i emu biegają z prędkością ~ 70 km/h !

  6. Szybkie bieganie jako cech specjalna nie będzie problemem, wszak admini mają dostęp do edycji tekstu. Mastugu, dołożyć szybkie bieganie?

  7. tak – ta cech to dobry pomysł, dołożyć koniecznie:
    * szybkie bieganie – umiejętność biegu i sprintu z dwukrotnie większą szybkością niż wynika to z współczynnika SZ

  8. Fajne, ale kiedy ten biedny samiec się pożywia ? Jakby był strusiem nie ma sprawy na chwile odchodzi od jajek i wcina roslinność, no ale złapanie paru skorpionów czy węży zajmuje troche czasu. Wprowadziłbym kastowość tak jak u szympansów jeden nadrzędny samiec i kilka do pomocy.

  9. Policzcie wytrzymałość tego ptaszka: 11+12=23. Teraz należy podzielić ją przez ilość punktów wytrzymałości, które w 1 rundzie pochłania sprint.
    Szybkość maksymalna: 150m/10s=15m/s=54km/h
    Podwojenie tego byłoby przesadą, natomiast o wiele bardziej przydatna byłaby zdolność adekwatna do oferowanej przez zawód goniec (wolniejsze męczenie się podczas biegu).

  10. Dobre. Opis w starym dobrym stylu. Brawo.

  11. Podoba mi się;). Opis jest bardziej naukowy niż fabularny, co mi bardzo odpowiada. Gratuluję.

  12. Cieszę się że całkiem dobre oceny zbiera ten opis, aczkolwiek martwi mnie sprawa zdolności "szybkie bieganie". Trzeba przyznać że Treant ma wiele racji i 100 km/h to faktyzcznie trochę zbyt dużo. Pomyślę jeszcze nad tym ..

  13. Ja bym się tą prędkością zbytnio nie martwił. W końcu to nie jest struś, ani emu tylko wejhur pustynny. Dodatkowo ma to sens, potrafi rzeczywiście bardzo szybko biec, ale równie szybko się męczy. Można dodać informację, że wejhur osiąga prędkość maksymalną dla danej rasy podczas sprintu, tylko w przypadku odczucia silnego strachu, w innych przypadkach biega z prędkością do 70-80 km/h. Niektórzy poganiacze wejhurów potrafią wzbudzić tak paniczny strach u tych stworzeń, że pędzą one rzeczywiście do całkowitej utraty przytomności. Wykorzystywane jest to często podczas wyścigów wejhurów, które są organizowane w dużych miastach, jako lokalna rozrywka.

  14. A ja martwiłbym się właśnie niską wytrzymałością – czy mógłby ktoś sprawdzić w MiM2, ile punktów wytrzymałości zabiera runda sprintu?

  15. Bieg 5 punktów wytrzymałości, Sprint zabiera 25 punktów wytrzymałości a więc wejhur nie jest w stanie przebiec całej rundy. Propozycja czegoja jest niezwykle ciekawa i chciał bym ją wykożystać – jednocześnie uwzględniając to co napisał Treant. A więc wejhury uciekając przed zagrożeniem uciekają biegem (nie sprintem) tylko w sytuacjach picznego strachu mogą zacząć uciekać sprintem. Niestety ucieczkę sprintem przypłacają całkowitą utratą sił a nawet utratą przytomności.

    * szybkie bieganie – umiejętność biegu i sprintu z dwukrotnie większą szybkością niż wynika to z współczynnika SZ. Uwaga: ze względu na małą wytrzymałość do sprintu może zmusić wejhura tylko silny stres wywołujący panikę/paniczny strach u tych istot.

    Jeśli mógłbym cię czegoju poprosić o wkomponowanie tych zdań w "tyb życia":

    [quote]Niektórzy poganiacze wejhurów potrafią wzbudzić tak paniczny strach u tych stworzeń, że pędzą one rzeczywiście do całkowitej utraty przytomności. Wykorzystywane jest to często podczas wyścigów wejhurów, które są organizowane w dużych miastach, jako lokalna rozrywka.[/quote]

  16. Czy tak może być?:)

  17. tak , dziękuję

  18. Wychodzi zatem 9 sekund sprintu i konieczność odpoczynku. Albo 46 sekund biegu. Czy to nie za mało? Rozwiązałbym to nieco inaczej – w przypadku zagrożenia życia przypływ adrenaliny, który podnosiłby współczynniki i ograniczał szybkość męczenia się (lub nawet pozwalał zużyć jej więcej, jednak kosztem utraty przytomności).

  19. Opis jest dobry i przejrzysty pomysł udany choć w sumie mogło by się przydać tutaj statystyki do rozwinięcia na poziomy dla tegoż ptaszka 😛 czasami chciało by się stworzyć samemu takiego "ćwirka"

  20. Te ptaki są zrywne, ale nie są długodystansowcami. Mogą długo iść ale nie biegać. One raczej odbiegają od zagrożenia bardzo szybko a nie uciekają przed nim na długie dystanse. Dokładnie jak powiedzmy przyzwyczajone do ludzi gołębie. Dodatkowo właśnie idealnie nadają się na wyścigi wejhurów, gdzie do przebiegnięcia jest powiedzmy tor o 100 metrach. Straszy się takiego ptaka,żeby uciekł jak najszybciej, a później takiego ptaszynę pielęgnuję, żeby powiedzmy za godzinę był gotowy do kolejnego wyścigu. Idealna rozrywka – hehe

  21. W tym jednym ptaku więcej jest o kulturze wschodniego (oraz wynikających z tego pomysłów jak: turnieje wejhurów, kradzieże ich , dopalanie ich czarami , jeźdźcy wejhurów, targi-aukcje najszybszych zwierząt, państwowe dekrety dot. ptaszysk…) niż w całym wątku o wschodnim :p

  22. mnie jedynie nie podoba się OB z łap i dzioba, bo niby co zasłoni się nimi przed mieczem? jeśli tak to się utnie i co dalej? raczej bym wprowadził mu jakieś uniki jako OB niż łapy i dziób. Ale ogólnie fajnie się czyta.

  23. Mnie też się nie podoba, ale faktem pozostaje, że Mastug stworzył charakterystyki według zasad szyndlerowskich, a tam zwierzęta generują OB ze szponów, pysków i macek.

    Bez względu na kontrowersje związane z AS-owymi zasadami OB na razie będziemy się trzymać oryginalnego konceptu, przynajmniej do czasu wypracowania jakiegoś nowego i powszechnie akceptowanego konsensusu.

  24. fajna sprawa chcemy więcej:)

  25. ok Keth ale jak to ma się do rzeczywistości? Czy jakikolwiek przeciwnik zmusi się do tego aby przyjąć uderzenie na swoją lokację ( szpony, pazury, szyję czy inne takie), bo jeśli na to przyjmie atak to skończy z uciętymi szponami, pazurami, czy innymi lokacjami odpowiadającymi za ŻYW danej postaci, a może będzie chciał uniknąć ataku poprzez swój UNIK???

  26. ale jak ten ptasiek ma się bronić szponami? Co zastawi się nimi? Zbije cios? Przecież nie zna zasad szermierki czy fechtunku, więc instynktownie będzie chciał unikać ciosów a nie przyjmować ich na siebie (na szpony czy dziobek) jako na tarcze.

  27. Tu raczej chodzi o fak że atakując bezbronną istotę możesz całkowicie skupić się na ataku (masz pełne TR) natomiast jeśli ta istota może zrobić ci krzywdę musisz uważać na wszystkie źródła zagrożenia – zmusza cię to do zmiany pozycji, wymusza myślenie o konsekwencji nietrafionego ciosu , tracisz impet ponieważ nie możesz myśleć tylko o ataku.
    Więc pomimo że dziubem miecza nie sparuje to jednak wymusza niekoniecznie optymalną pozycję do ataku ponieważ atak z dziuba może zranić i trzeba tego dziuba unikać.

  28. To całkiem niezłe uzasadnienie, jednak OB broni musiałaby być mocno związana z jej skutecznością, a są bronie niegroźne zapewniające dużo OB oraz zabójcze ze znacznie mniejszą OB.

  29. Popieram:) dobry pomysł zwierzątko wydaje się być zrównoważone (w współczynnikach). Oby więcej takich

  30. Ogólnie fajny ptaszek. Z OB dziobem/pazurami bezpośrednio przed broniami czy parowaniem to chyba nie należy patrzeć pod tym kątem… Raczej pod kątem zbicia ciosu. Bezpośrednie trafienie na powyższe zapewne będzie skutkować amputacją, ale… pozostaje fart, że ptaszor zbije a nie wystawi bezpośrednio dziób 🙂

  31. Sam ptak i jego opis są w porządku, ale cały urok pryska gdy widzę kradzioną grafikę. To mnie odrzuca. Oceniam zatem wejhura na 1+. Mamy genialnego rysownika – Mordimera, trzeba go wykorzystać.
    A ta ilustracja to jest kazuar. Żenada.

    Znacie moje zdanie na temat grafik w systemie – wyrażałem je kilkakrotnie tam, gdzie wklejacie grafiki z netu. Sorx Mariusz.

  32. Mruf nie musisz mi mówić że przydało by się aby grafiki były portalowe. Ale niestety jest jak jest – ja talentu rysowniczego nie mam. Rysowanie to niestety proces czasochłonny i na siłę nie zaciągnę do niego nikogo szczególnie że jest to praca artystyczna a nie rzemieślinicza. Jedyne co przychodzi mi do głowy to że możemy założyć wątek z "zamówieniami" na rysunki i czekać że któryś z naszych rysowników podejmie się narysować – ale podejrzewam że baaaardzo wydłuży to czas(i tak już nie krótki) zamieszczania czegokolwiek w bestiariuszu.

  33. [i][b]Cytat: Mamy genialnego rysownika – Mordimera, trzeba go wykorzystać. [/b][/i]

    Jak chcesz w praktyce wykorzystać kogoś do masowej produkcji rysunków, jeśli to jedynie hobbista zawalony na dodatek codziennymi obowiązkami tak bardzo, że nawet nie nadąża z postowaniem w PBF-ie? Wydajność pięć ilustracji na rok? Siedem? W jaki sposób może to rozwiązać problem zapotrzebowania na kacetowe rysunki?

  34. [quote]to jedynie hobbista zawalony na dodatek codziennymi obowiązkami tak bardzo, że nawet nie nadąża z postowaniem w PBF-ie?[/quote]
    Mała poprawka: w PBF-ach.

  35. Miałem ostatnio natłok pracy i w domu i w robocie ale wracam powoli do swoich obowiązków na forum:-)) coś się tam znajdzie dla was zawsze:-))

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *